Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 14 paź 2019, 21:31

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 23 maja 2019, 20:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 67
Imię: Tomek
FXX pisze:
23 maja 2019, 19:52
Olej powinien być zgodny z normą Fiata 9.55535-S2. Spełniają ją m.in.:
- Motul 8100 X-clean 5W40
- Meguin Low Emission 5W40
- Castrol EDGE TITANIUM FST 5W40 TURBO DIESEL
- Mobil 1 ESP 0W-40
- Millers Trident Longlife 5w40
Jeśli będziesz wymieniał olej, to filtr też bym wymienił - kosztuje raptem parę złotych.

Co do spalania, to jesteś pewien, że w trakcie jazdy na luzie pokazywał Ci 0l? :)
Generalnie we włoszczyźnie z grupy FCA podczas jazdy na luzie pokazuje jakąś wartość, np. 2l/100km, a dopiero po zatrzymaniu jest 0 bądź ---.
Kurcze może to nie bylo na luzie jednak a na sprzegle :) kurcze juz powoli trace zmysły :) . Ok . więc podjade do kilku mechaników ( są dwa BOSCH serwisy w okolicy ) i najpierw zapytam czy zrobią wszystko a jesli tak to wymienie na któryś z tych olejów co mi podałes , wymienie filtr oleju i mam juz w domu filt
erek modułu i śrube turbo więc też od razu wymienię + wbicie do ecu . I pytanie już ostatnie ( wiem że nudze ale licze na wyrozumiałość :) ) czy inny mechanik który będzie znal się na rzeczy będzie w stanie sprawdzic komputerem czy jakimś przyrządem czy ten rozrząd jest rzeczywiście dobrze ustawiony i będzie w stanie go skalibrowac prawidłowo bez większych problemów??


Na górę
PostDodany: 23 maja 2019, 20:07 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Posty: 715
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Są jeszcze takie:
EUROL FLUENCE 5W40
Fuchs Titan GT1 5W40 XTL
Valvoline Synpower MST 5W40
Liqui Moly Top Tec 4100 5W40

_________________
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM i Fiat Stilo 1.4 95KM.
Służbowy: Renault 125KM


Na górę
PostDodany: 23 maja 2019, 21:19 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10167
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
monkey22 pisze:
23 maja 2019, 20:07
Kurcze może to nie bylo na luzie jednak a na sprzegle :) kurcze juz powoli trace zmysły :) . Ok . więc podjade do kilku mechaników ( są dwa BOSCH serwisy w okolicy ) i najpierw zapytam czy zrobią wszystko a jesli tak to wymienie na któryś z tych olejów co mi podałes , wymienie filtr oleju i mam juz w domu filt
erek modułu i śrube turbo więc też od razu wymienię + wbicie do ecu . I pytanie już ostatnie ( wiem że nudze ale licze na wyrozumiałość :) ) czy inny mechanik który będzie znal się na rzeczy będzie w stanie sprawdzic komputerem czy jakimś przyrządem czy ten rozrząd jest rzeczywiście dobrze ustawiony i będzie w stanie go skalibrowac prawidłowo bez większych problemów??
Tak, mając blokady będą w stanie sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 24 maja 2019, 16:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 67
Imię: Tomek
Byłem dziś u trzech różnych mechaników , nikt niestety nie ma czasu żeby auto podniesc i zobaczyć na rozrząd , wszyscy natomiast kilkakrotnie odpalali i nasłuchiwali co się dzieje ,. Cala trójka miała te same wersje - że to odpalanie to nie wina rozrządu ( może zbieg okoliczności a może poprzednik coś przypadkowo uwalił ) ze gdyby rozrzad to auto by wywlaiło jakiś bład, albo inaczej by chodziło , albo by muliło , wszyscy stwierdzili ze auto już po odpaleniu pięknie chodzi i obstawiają coś z rozrusznikiem ( chyba jakiś Bendix przepuszcza ) , dzwoniłem do aso zapytać o olej to powiedzieli że przy takich przebiegach i czestych wymianach nie ma wpływu olej na prace i sopokojnie rok mogę jeżdzić na motul x-cess a w przyszłym roku mozna zmienic na x-clean. Przepraszam że tak nudze ale jestem zalamany ( w duchu zaczynam się pocieszać że może to ten rozrusznik jednak a nie coś z rozrządem :( ) W poniedziałek musze odstawić znów do tego samego mechanika auto bo ma dokońvzyć wymianę rzeczy które przyszły teraz kurierem ( sruba do turbo i filterek modułu ) więc nie wiem co z nim zagadywac i przy czym się upierać .

Takie cudo leżało pod silnikiem na płycie :(:( dobrze ze się nigdzie nie złapał


Załączniki:
60774477_2514890091855563_7957783459785605120_o.jpg
60774477_2514890091855563_7957783459785605120_o.jpg [ 290.03 KiB | Przejrzano 1380 razy ]
Na górę
PostDodany: 24 maja 2019, 23:51 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 01 mar 2019, 18:01
Posty: 17
Imię: Norbert
Kurcze trzeba było szukać t-jeta :P A że tak zapytam czy akumulator został sprawdzony? Czy napięcie jest takie jak być powinno? Ewentualnie można rzucić okiem na wtryski czy nie są zafajdane? Dziwne przy takim przebiegu żeby coś się psuło to jest nie do pomyślenia.


Na górę
PostDodany: 25 maja 2019, 8:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 67
Imię: Tomek
Rano auto zimne odpaliło od strzała a tak pracuje zimny ( w tle słychać jakieś dziwne dźwięki na zimnym)
szczegolnie na końcu filmu
https://www.youtube.com/watch?v=7xwIc0xmzpw


Przypomniało mi się też że mechanik mówił że musiał odpiąć akumulator i że mogły mi się pokasować jakieś ustawienia w kompie więc żebym wiedział

Ponadto mówił że gdy coś wymienial to wylalo mu olej i troche usmarowało wszystko od strony przedniej i od strony rozrządu + płyta i żebym o tym wiedział bo auto było suche jak pieprz pod maską . Może jakiś czujnik? kable zalał, zasmarował ??


Ostatnio zmieniony 25 maja 2019, 14:20 przez monkey22, łącznie zmieniany 4 razy.

Na górę
PostDodany: 25 maja 2019, 8:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Posty: 144
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc
monkey22 pisze:
25 maja 2019, 8:03
Rano auto zimne odpaliło od strzała a tak pracuje zimny ( w tle słychać jakieś dziwne dźwięki na zimnym)https://youtu.be/7xwIc0xmzpw
Luuzik, to tylko pompa wody. Podobno TTTM. U mnie przed wymianą pompy też tak stukała (w NBravo też), po wymianie na pompę innego producenta teraz też wydaje dźwięk tyle, że bliżej mu do skrzeczącego popiskiwania.

_________________
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO


Na górę
PostDodany: 25 maja 2019, 20:47 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Posty: 715
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
monkey22 pisze:
25 maja 2019, 8:03
Rano auto zimne odpaliło od strzała a tak pracuje zimny ( w tle słychać jakieś dziwne dźwięki na zimnym)
szczegolnie na końcu filmu
https://www.youtube.com/watch?v=7xwIc0xmzpw


Przypomniało mi się też że mechanik mówił że musiał odpiąć akumulator i że mogły mi się pokasować jakieś ustawienia w kompie więc żebym wiedział

Ponadto mówił że gdy coś wymienial to wylalo mu olej i troche usmarowało wszystko od strony przedniej i od strony rozrządu + płyta i żebym o tym wiedział bo auto było suche jak pieprz pod maską . Może jakiś czujnik? kable zalał, zasmarował ??
A miało być tak pięknie.
Miała być Lancia T-Jet a nie Multiair. Jak już jest ten drugi, to znowu zamiast fachowca, który ogarnia MA,
jest mechanik, który:
- po partyzancku zmienia rozrząd
- zalewa i rozlewa niewłaściwy olej silnikowy, bez jednoczesnej wymiany śrub z filtrami.
- porzuca narzędzia
- nie dysponuje MES-em, więc nie dokonuje kalibracji modułu.
To tak jakby z bólem zęba iść do ortopedy zamiast do dentysty.
Temat rozwija się już na co najmniej 3 forach.
Moim zdaniem to auto jeszcze trochę pojeździ.

_________________
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM i Fiat Stilo 1.4 95KM.
Służbowy: Renault 125KM


Na górę
PostDodany: 25 maja 2019, 21:43 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 67
Imię: Tomek
Wiem ze przynudzam :) , no cóż , czas pokażę - może będzie happy end i troche pojeździ jednak :) dziś dostałem pocieszenie """Musisz podjechać do kogoś kto ma komputer i zrobi ci kilka procedur wymaganych po wymianie rozrządu i oleju . W silniku z modułem Multiar są pewne wymogi do wykonania komputerem po wymianie w/w rzeczy." - pojawiło się światelko w tunelu .

Wyciagne z tego wnioski i na przyszły rok jadę do Aso na niby zwykłą wymianę oleju .


Na górę
PostDodany: 26 maja 2019, 13:43 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Posty: 715
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Nie chodzi o przynudzanie, ale o rozwiązanie problemu zgodnie z poradami udzielonymi na trzech forach.
Będę naprawdę zdziwiony jak ten moduł wytrzyma do następnej wymiany oleju. Powiem więcej, będę w szoku.

_________________
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM i Fiat Stilo 1.4 95KM.
Służbowy: Renault 125KM


Na górę
PostDodany: 27 maja 2019, 16:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 67
Imię: Tomek
Dziś trochę pojeździłem , mechanik wymienił filterek modułu oraz srubę z filtrem na turbo i kazał jechać na komputer . Znalazłem gościa a najlepszym w okolicy komputerem ( jedyny który sia podjął i do niego mnie inni elektromechanicy odsyłali ) Było kilka błedów typu klimatyzacja, czujnik abs itp , skasował , W silniku turbo itp żadnego błedu nie ma , Zaznaczył opcje WYMIANA OLEJU i to wszystko , ale mówił że warto jechać do ASO bo on nie ma możliwości wykonać jakiejś Kalibracji ( adaptacja Modułu po wymianach ) , on stwietrdził ze nic zlego się nie pokazuje na komputerze .


Na górę
PostDodany: 27 maja 2019, 17:01 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Posty: 715
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
monkey22 pisze:
27 maja 2019, 16:38
Dziś trochę pojeździłem , mechanik wymienił filterek modułu oraz srubę z filtrem na turbo i kazał jechać na komputer . Znalazłem gościa a najlepszym w okolicy komputerem ( jedyny który sia podjął ) Było kilka błedów typu klimatyzacja, czujnik abs itp , skasował , W silniku turbo itp żadnego błedu nie ma , Zaznaczył opcje WYMIANA OLEJU i to wszystko , ale mówił że warto jechać do ASO bo on nie ma możliwości wykonać jakiejś Kalibracji ( adaptacja Modułu po wymianach ) , on stwietrdził ze nic zlego się nie pokazuje na komputerze .
Postanowiłeś jednak, relacjonować realizację projektu pt. jak najszybciej wykończyć moduł multiair.

_________________
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM i Fiat Stilo 1.4 95KM.
Służbowy: Renault 125KM


Na górę
PostDodany: 27 maja 2019, 17:56 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 67
Imię: Tomek
piterstilo pisze:
27 maja 2019, 17:01
monkey22 pisze:
27 maja 2019, 16:38
Dziś trochę pojeździłem , mechanik wymienił filterek modułu oraz srubę z filtrem na turbo i kazał jechać na komputer . Znalazłem gościa a najlepszym w okolicy komputerem ( jedyny który sia podjął ) Było kilka błedów typu klimatyzacja, czujnik abs itp , skasował , W silniku turbo itp żadnego błedu nie ma , Zaznaczył opcje WYMIANA OLEJU i to wszystko , ale mówił że warto jechać do ASO bo on nie ma możliwości wykonać jakiejś Kalibracji ( adaptacja Modułu po wymianach ) , on stwietrdził ze nic zlego się nie pokazuje na komputerze .
Postanowiłeś jednak, relacjonować realizację projektu pt. jak najszybciej wykończyć moduł multiair.
Ja nie mam bladego pojecia co robić - zdaję się tylko na mechaników ( fachowców ) i jedynie moge wykonywać instrukcje takie jakie mi oni dają lub ktoś na forum , co moge więcej ?? gdybym się znał to bym wiedział co robić .Na sobotę jestem umówiony w aso na komputer , ---- co moge więcej zrobic??

Jeśli jesteś w stanie polecic mi kogos w okolicy krakowa Tarnowa , cos podpowiedziec co mi pomoże to bardzo prosze ( jeśli będzie to wymagało jakiejś zaplaty ) to pisz . Co ja moge?? nic bo jestem zwykłym Kowalskim który oddaje auto na usługe i jest zdany na łaske mechaników - elektromechaników :(


Na górę
PostDodany: 31 maja 2019, 22:24 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 09 mar 2019, 11:41
Posty: 28
Imię: Przemek
Dzisiaj jeśli chcesz kupić auto i się nim cieszyć to trzeba o nim najpierw poczytać i poznać niuanse związane z obsługą dane modelu. Potem znaleźć ogarnę tego mechanika i patrzeć mu na rękę.


Na górę
PostDodany: 01 cze 2019, 10:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Posty: 349
Lokalizacja: Wrocław
A wystarczyło poważnie potraktować już pierwsza odpowiedz w tym temacie. Pojedź w końcu do tego aso, zapłać odpowiednią kasę i ciesz się autem póki jeszcze jakiś szkód większych ten silnik nie zaznał.

_________________
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl