Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 14 paź 2019, 21:29

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 03 cze 2019, 16:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 67
Imię: Tomek
Byłem w ASO Jeep Fiat Alfa - Zgłosiłem że potrzebuje wykonać procedury ( adaptacje ) po wymianie rozrządu , oleju i filtrów oraz zdiagnozować problem z odpalaniem . Auto badane jakies 70 minut - momentami przez tzrech mechaników , komputery i inne bajery wydające dziwne dzwięki .

Auto nie posiada żadnego błedu - wszystko czyste ( jakieś mało istotne pokasował ) , adaptacja dokonana , mechanik stwierdził że może się odezwał multiair po wymianie oleju ( ze tak czesto się dzieje w tych rocznikach ) ale on nigdy w życiu nie spotkał się z takim przypadkiem zeby auto miało problem z odpalaniem przy awarii Multi ,no i że powinien być bład ( chyba 106 ,ale moge się mylić) dlatego stwierdził że nie jest pewny czy to Mair czy coś innego ale dodał że może chodzić o jakąś kompresje . Powiedział żeby z tym normalnie jeździć a jedynym dyskomfortem będzie problem z odpalaniem i jak Mair ma siąść to siądzie i wtedy wymienić :) .
Dał zalecenia żeby wymienić świece , sprawdzić czujnik połozenia wału , jakiś przekaźnik pompy paliwa , no i rozrusznik .

Dodam że jadąc do ASO zrobiłem 100km i wyszło średnie spalanie 5,8l a auto nadal prócz problemu z odpalaniem sprawuje się wyśmienicie .

Czyli jedyną diagnozą jest że moze być to Mair ale brak objawów dla usterki Mair i mechanicy z ASO tylko przypuszczają i gdybają


Na górę
PostDodany: 06 lip 2019, 13:01 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 67
Imię: Tomek
Już wszystko wiem - auto badał mechanik polecony na grupie alfaholicy ( były pracownik ASO alfa, fiat , robił głównie Multiair )

Potwierdzil przypuszczenia mechanika z ASO który wtedy gdybał że to jest chyba to ale nie miał pewności . Natomiast dziś odebrałem auto od niego po 2 dniach ogledzin - ( sprawdzał od podstaw wszystko po poprzedniku , rozebrał nawet aktywator i wszystko siedzi sztywno , zero luzów , zero błedów )Diagnoza - zasyfiały olej i nie ma możliwości żeby taki syf był gdyby ktoś wymieniał olej co 7k KM i ostatni olej 400 km temu . Więc ktoś brał kase za wymiane oleju i tego nie robił a wieszał tylko karteczki , albo robił to zalewając jakieś dziwne stare oleje( o tym samym wspomnial mi poprzednik że strasznie dziwnie spalony olej jak na wymiany co 7k - a właśnie wtedy po wymianie wszystko się zaczęło ) . Mechanik zrobił płukankę i zalał nowy olej oraz dał nowy filtr a filtr modulu i turbo wyczyścił ( bo praktycznie nowe - 400km) Jest lepiej bo latwiej odpala i cześciej od strzała ale jednak czasem się zwiesi . Ogólnie stwierdzil że coś powoduje lekkie zwieszanie się aktywatora w momencie odpalania i na samym poczatku czasem nie ma kompresji .Zero błędów, auto lata jak szalone . Kazał jeździć normalnie i uzytkować auto .Na pytanie czy moge jechać nad morze za 3 tygodnie to odpowiedział że śmiało bo moze byc tak że rok będę jeździl i nic się nie stanie a może się okazać ze coś zacznie się dziać i pojawią się jakieś nowe oznaki ( w co wątpi ) . Teraz pytanie do was czy ktoś kiedyś słyszal o takim dziaąłniu aktywatora i jeździł z tym?


Na górę
PostDodany: 07 lip 2019, 2:10 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 07 lip 2019, 0:49
Posty: 1
Imię: Kubutek
Witam Wszystkich. Jestem tu nowy i mam pytanie czy możliwym jest sprawdzenie VIN. Bo jestem na etapie zakupu Lanci i czy uda się dowiedzieć coś więcej. VIN ZLA84400001066137


Na górę
PostDodany: 07 lip 2019, 11:49 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 09 mar 2019, 11:41
Posty: 28
Imię: Przemek
Tacy są mechanicy w Pl. Ogarnia tdi i Opla a jak coś bardziej skomplikowanego to ręce rozkładają. Dlatego dzisiaj porządny mechanik to skarb i trzeba takiego niestety szanować... Najlepiej czytać i uczyć się o swoim aucie i to co się da robić samemu. Nigdy żaden mechanik nie wymieniał oleju w moim aucie. Zawsze robię to sam. Czasem lepiej zainwestować we własne narzędzia i, mieć pewność co do jakości naprawy lub, wymiany....


Na górę
PostDodany: 07 lip 2019, 13:25 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Posty: 4202
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy
A co jest takiego skomplikowanego w Delcie? Wydaje mi się że właśnie jak na swój wiek to jest autem mało skomplikowanym

_________________
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Seat Altea 1.6 MPI


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe


Na górę
PostDodany: 08 lip 2019, 0:17 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10167
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Niestety, mimo ładnych kilku lat stażu nadal dla wielu mechaników hasło MultiAir brzmi jak nazwa promu kosmicznego...

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka


_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 08 lip 2019, 6:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 67
Imię: Tomek
FXX pisze:
08 lip 2019, 0:17
Niestety, mimo ładnych kilku lat stażu nadal dla wielu mechaników hasło MultiAir brzmi jak nazwa promu kosmicznego...

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
To fakt - teraz po wielu wizytach u wielu mechanikach wiem że ten silnik dla większości jest wielką niewiadomą :) aż dziwne przecież jest ich sporo i to nie jest nowość . Byłem w 3 dużych warsztatach ( renomowane ) i byli mechanicy którrzy nawet nie słyszeli o takim silniku ;/ Dramat .

Mam takie pytanie do was odnośnie ceny aktywatora ,
mechanik który mi zdiagnozował wszystko stwierdził że jesli będę mial życzenie to wymieni mi aktywator na NOWY + robota + oleje za 2300zł Bo ma dojścia do cześći gdzieś z Bydgoszczy . Jest to możliwe?? że aż taka niska cena za nowy aktywator? Mi cieżko uwierzyć było jak mowił więc pytalem 3 razy o cene i zapewnial ze nowy i za tyle .

W ASO mi wycenili na 4200 zł full z robocizną i gwarancją 2 lata .

w ASO maja ogromne przebitki ale jednak na internecie jak szukałem to najtańszy sam aktywator kosztował 2700 więc ceny mechanika wydają się troche dziwnie niskie .


Na górę
PostDodany: 08 lip 2019, 14:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2011, 22:44
Posty: 2411
Imię: Leszek
Lokalizacja: Warszawa-WJ
Wymieniałem aktywator który zakupiłem od kolegi "Baseniarz"obecnego na naszym forum za około 2700 pln i była to najniższa cena na rynku.

_________________
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011

była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005


Na górę
PostDodany: 06 paź 2019, 15:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 67
Imię: Tomek
Witam- minęło juz 6 miesięcy jak jeżdżę autem nie do końca sprawnym a do tej pory nikt nie potrafił mi pomóc ,stąd pytanie czy sam moduł ma wpływ na samo odpalenie silnika czy nie ma on żadnego wplywu na sam start .

Wczoraj byłem na kompie u chłopaka z forum alfy ( sam ma julke Mair i siedzi w temacie ) podpiąp posprawdzał i auto czyste jak łza - zero błedu . 2 dni temu wymieniłem bendix a mechanik sprawdził rozrusznik i stwierdził że raczej jest ok ze normalnie prąd idzie na cewkę .

Od poczatku problemu było robione

Wymiana rozrządu , olejów , płynów , filtrów i filterków ( wtedy wszystko się zaczęło )
Wymiana świec na oryginały
Plukanka i wymiana oleju na 5w 30 ( robił to mechanik z ASO )
wymiana bendixa

Do tej pory problem z odpalaniem - rozrusznik kreci a auto raz odpali od strzała , innym razem po 2 sekundach kręcenia a jeszcze innym razem po 3-5 próbach, nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły ( aczkowliek zauważyłem z żoną że łatwiej pali po nocy a jak np w dzien się odpali od strzala pojedzie 5 min oi zgasi przed sklepem to potem jest probem większy - ale nie ma reguły )

Zrobiłem już 4 k km ( na wczasach 3k km ) auto jak odpali to chodzi równo , cicho ( no po nocy zaraz moze przez 2-3 minuty cos głośniej chodzi ) ale ogólnie śmiga jak nowe, zero spadków mocy , drgań , dławienia , dziwnej pracy . na autostradzie 200 smigal lekko . spalanie na miescie na odcinkach po 5km srednio 12l na trasie 7


Już nie mam pojęcia co robić , czego szukać , byłem u 8 mechaników w tym w ASO - nie ma zadnego bledu i nikt nie wie do końca co robić i jaki trop obrać - każdy gdyba że może to moduł ale reki nie dają obciąć ,

Mam w planach wymienić w tygodniu czujnik położenia wału i moze popatrzeć na immobilizer ( styki albo antenka ) ale nie wiem czy to ma sens bo nie ma błedów i zadnych ikonek code itp .


Może ktoś coś podpowie , ktos mial podobny przypadek ;/


Na górę
PostDodany: 06 paź 2019, 16:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Posty: 4202
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy
Czujnik położenia wału bym zostawił w spokoju.Obejrzyj dokładnie wszystkie przewody i przewodziki.Być może któryś się gdzieś przetarł/załamał/spadł i tu może być problem.

_________________
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Seat Altea 1.6 MPI


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe


Na górę
PostDodany: 06 paź 2019, 17:30 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 67
Imię: Tomek
Dawid pisze:
06 paź 2019, 16:41
Czujnik położenia wału bym zostawił w spokoju.Obejrzyj dokładnie wszystkie przewody i przewodziki.Być może któryś się gdzieś przetarł/załamał/spadł i tu może być problem.
W którym kierunku iść ?? kable od aku ? masa? kable jakich czujnikow , ??


Na górę
PostDodany: 06 paź 2019, 17:56 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Posty: 4202
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy
Ja myślę że wszystko.Wiem że się łatwo pisze i mówi.Swego czasu miałem taki problem podobny z Bravo.Zaczęła ni z tego ni z owego zaświecać się kontrolka od ciśnienia oleju.Nie zawsze i w różnych warunkach.Auto odwiedziło kilku mechaników,dwa razy wymieniony czujnik oleju...I nic.Okazało się że przy wymianie rozrządu mechanik uszkodził wiązkę w której szedł kabelek związany z ciśnieniem.Usterkę stwierdziło i usunęło ASO.

_________________
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Seat Altea 1.6 MPI


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe


Na górę
PostDodany: 06 paź 2019, 18:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 67
Imię: Tomek
czyli najsensowniej będzie oddać auto do elektryka??


Na górę
PostDodany: 06 paź 2019, 18:57 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Posty: 4202
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy
Myślę że tak.Równie dobrze mogło się coś podziać z jakimś przewodem od podciśnienia itp.Nie znam dokładnie co tam się pod maską znajduje.Wg Twojego opisu usterka wystąpiła po tym jak było w aucie wymieniane trochę rzeczy.Stąd moja sugestia że mogło coś przez przypadek zostać uszkodzone.

_________________
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Seat Altea 1.6 MPI


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe


Na górę
PostDodany: 06 paź 2019, 19:00 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 mar 2019, 16:32
Posty: 67
Imię: Tomek
dziękuje za rady , a wracajac do modułu to czy moze on dawac takie objawy skoro nie ma zadnych bledów i typowych objawów jego uszkodzenia?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl