Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 lip 2019, 19:55
- Imię: Łukasz
Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?
Cześć. Ojciec zatarł silnik 1.4 t-jet 120. Szukam innego do wymiany, ale na internecie są tylko 150 konne. Pytanie czy mogę to zamontować w miejsce 120tki. Typ mojego silnika z tabliczki to 198A4000. Na necie sa takie ale o mocy 150.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?
Słupek jest ten sam. Różnica jest w turbosprężarce,nie jestem pewien czy wtryski też.150KM jest większa. Sam słupek włożysz z twoim osprzętem i turbo ze 120KM i masz 120KM. Możesz wziąć 150KM ale komplet. Tylko soft w kompie też trzeba zmienić na 150KM albo i więcej.Trzeba sprawdzić jak wydech ale chyba jest ten sam.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?
Inny jest wałek rozrządu, wydech ten sam.
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO
- Michal1906
- Forumowicz/ka
- Posty: 323
- Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?
A mnie interesuje jak Ojciec t-jet'a zatarł...
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?
Dziwne to jest. Jak ten silnik jest bardzo trwały. Czyżby turbo padło? Czy też braki w stanie oleju?
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?
Pewnie pasek rozrządu pękł.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 lip 2019, 19:55
- Imię: Łukasz
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 lip 2019, 19:55
- Imię: Łukasz
Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?
Sprawdziłem w serwisie. 150 i 120 to te same silniki. Niczym się nie różnią. Seryjnie ten silnik lata na mapie 120 koni. Wystarczy zmienic soft i mamy 150. Skąd macie info o różnych częściach?
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?
Przecież turbo jest większe w 150KM. Jak kolega wspomniał wałek ssący też jest Inny. A wystarczy poszukać. Dla chcącego nic trudnego. Istnieje eper. W tym katalogu jest wszystko
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 lip 2019, 19:55
- Imię: Łukasz
Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?
W serwisie fiata w Poznaniu utrzymują, że kompletny silnik 198A4000 jest identyczny zarówno w wersji 120 jak i 150 konnej.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?
I to są polskie serwisy. Są tutaj ludzie którzy dobrze znają tjeta. Podobnie na alfaholikach też jest opisane czym różnią się silniki. Względem mocy.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 44
- Rejestracja: 03 lut 2014, 20:40
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?
siemkalukasz.kuberski pisze: ↑29 lip 2019, 18:16 Sprawdziłem w serwisie. 150 i 120 to te same silniki. Niczym się nie różnią. Seryjnie ten silnik lata na mapie 120 koni. Wystarczy zmienic soft i mamy 150. Skąd macie info o różnych częściach?
ale Ci głupot nagadali, główne różnice między wersją 120km i 150 km:
Pierwsza różnica to turbo IHI RHF3. Zewnętrznie nie różnią się niczym poza oznaczeniem na korpusie: 120KM VL37 oraz 150KM VL36. Różnią się wirnikami w środku.
Druga różnica to wałki rozrządu, a dokładniej krzywki. Różnią się wymiarami na ssaniu i na wydechu. Większe krzywki są w wersji 150KM.
Trzecia różnica to centralka sterująca wtryskiem.
Czwarta różnica to przełożenie przekładni głównej.
Skrzynia biegów jest ta sama i ma oznaczenie C544 (M32).
- Michal1906
- Forumowicz/ka
- Posty: 323
- Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?
Zajechać t-jet'a to jednak trzeba być-bez obrazy-niezłym specjalistą. Owszem miska ma małą pojemność-raptem 2.9 litra oleju, ale to już musiało się nie "sączyć" lecz za przeproszeniem "lać" z tego silnika poza tym, jaki przebieg tam masz? Tutaj jest do pobrania instrukcja (manual) do t-jet'a w języku angielskim a tutaj mamy przykład t-jet'a z przebiegiem blisko 350 tyś km i nie wygląda wcale najgorzej...