Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: piterstilo » 27 paź 2018, 15:22

Artur G. pisze: 22 paź 2018, 21:44 Szanowne koleżanki i koledzy,
niedawno, tak ze dwa tygodnie temu wymieniłem sprężyny w mojej Delcie, zamontowałem od Fiata Bravo 1,4 t-Jet. Miałem lekkie obawy, które pozostały.
Po wymianie w czasie jazdy brak naprawdę zauważalnych różnic. Na większych hopach ociera przodem tak jak ocierał od początku kiedy ją miałem. Może jest minimalnie niżej ... hmm, albo to moje odczucie. Może minimalnie miększy? hmm, też takie wrażenie. Może się mylę. Co do wysokości to autko stoi na felgach 16, w oponach wiatru na 2,4 bara i mierząc od podłoża do początku błotnika wychodzi 64,5 cm, natomiast od górnego rantu felgi do początku błotnika 13,5 cm. Czy tak było przed wymianą ? nie wiem niestety nie zmierzyłem. Ogólnie jeździ się tak jak dotąd, ale jakby mi ktoś zagwarantował , że np. od Bravy 1.6 lub 1.9 D by pasowały w kielichach i byłyby odrobinę twardsze to czemu nie, wymienił bym, może wtedy by delcina mniej szurała po glebie. Na razie zostawiam tak jak jest.
ps. a jak u Was przedstawiają się wymiary w miejscach gdzie podałem swoje?

Lancia Delta 1.4 120 KM, przebieg 167 000 km z tego 160 000 po drogach Holandii.
Zawieszenie fabryczne od nowości.
Zmierzone na betonowej posadzce w garażu.
Od podłoża do rantu błotnika przedniego: 68 cm.
Od rantu alufelgi 16 fabrycznej z oponą zimową Continental, 2.2 bara: 17 cm.
Od podłoża do osłony silnika: 12 cm
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Artur G. » 13 lis 2018, 14:25

Dzięki za info, reasumując u mnie jest o ok. 3-4 cm za nisko i to mi robi równicę na niekorzyść jeśli chodzi o zarywanie przodem.
Jak wspomniałem mam sprężyny od Bravo II pb, podpowiedzcie proszę czy jak sobie wymienię na te od Bravo diesel będą twardsze i wyższe? z zakupem i wymianą nie ma problemu, robię to sam w swoim garażu. Gdzie zmierzyć lub znaleźć wymiary sprężyny od Bravo diesel ?
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: piterstilo » 13 lis 2018, 21:30

W e-katalogu Intercars podane są szczegółowe wymiary sprężyn.
Można spróbować coś skomponować. Porównać wymiary tych zakupionych i dobrać wyższe.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Artur G. » 03 gru 2018, 13:48

Jestem po wymianie kolejnej pary sprężyn (przód) i tak:

1. Dotąd miałem oryginalne, ale jedna pękła i trzeba było wymienić
2. że problem z doborem a oryginalne nieprzyzwoicie drogie kupiłem w dobrej cenie od Bravo 1,4 t-jet i jechał, ale było bardzo nisko czyli:
a. wysokość od podłoża do rantu błotnika wynosiła 65 cm
b. wysokość od podłoża do osłony silnika 6,5 cm
c. wysokość od podłoża do śrub mocujących wahacze (najniższy metalowy punkt) 8 cm.
reasumując, przy wyjeździe z garażu (mam garaż pod domem) zaczepiał przodem o kostkę, na ulicy, musiałem omijać każdą wystającą studzienkę, gdyż dwa razy już uderzyłem i lekko śruby są otarte, nierówności jezdni - szurał osłoną, przy dwóch trzech osobach w aucie to już tragedia. Ogólnie nikomu nie polecam.
3. kupiłem po analizie wymiarów sprężyny od Bravo 1,9 jtd i tak:
a. wysokość od podłoża do rantu błotnika 70 - 70,5 cm.
b. wysokość od podłoża do osłony silnika wzrosła do ok. 12 cm
c. wysokość od podłoża do śrub wzrosła do ok. 13-14 cm. czyli blisko do podawanego w auto centrum prześwitu - 13.3 cm.

Co do samej jazdy, czuć przód lekko w górze, kwestia przyzwyczajenia, w nocy światła na -1, lub -2 bo w standardzie (0) świecą wg moich spostrzeżeń ciut za wysoko. Głupio wygląda odstęp opony od błotnika, ala crossower. Ale jazda po dołkach super, nie boję się zbliżających nieuchronnie zasp czy zamarzniętego śniegu (a mam od domu ponad 100 metrów do ulicy). Na zimę zostawię jak jest ale wg mnie powinien stać jeden lub dwa centymetry niżej. Pojeżdżę i zobaczę jak się jeszcze wszystko ułoży.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Tomzik » 03 gru 2018, 14:26

I jak już kupisz ten trzeci, docelowy komplet to wyjdzie Cię to wszystko tyle, co nowe oryginały ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Artur G. » 03 gru 2018, 18:27

Pewnie niewiele zabraknie do oryginałów, ale to co sobie popracowałem przy wymianach tego nikt mi nie odbierze : yesyes :
Na razie nie jest źle 2 x 40 zł. (lesjofors) i 2 x 135 zł (kayaba) już z wysyłką, przy czym te pierwsze trafiłem przy okazji likwidacji hurtowni motoryzacyjnej w Lublinie stąd cena nieprzyzwoicie niska.
ps. od 5 grudnia 2018 straszą na Lubelszczyźnie śniegami a ja mam niesamowite 13-14 cm prześwitu : buja w oblokach :
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
elkanguro
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 03 lut 2019, 22:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: elkanguro » 13 lut 2019, 23:40

To ja się podłączę pod temat i zapytam czy ktoś montował sprężyny LESJOFORS: https://www.autosklep24.pl/pl/p/Sprezyn ... rrency=PLN i jaki był efekt?
2002-2009: Fiat Cinquecento 0.9 41KM
2009-2011: Renault 21 Nevada 1.7i 90KM
2011-2019: Mazda 323f 1.5 88KM
2019-: Lancia Delta 1.4t 150KM

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: michalkrk » 14 lut 2019, 7:27

elkanguro pisze: 13 lut 2019, 23:40 To ja się podłączę pod temat i zapytam czy ktoś montował sprężyny LESJOFORS: https://www.autosklep24.pl/pl/p/Sprezyn ... rrency=PLN i jaki był efekt?
to są bardzo dobre sprężyny...inaczej to jest K.M.E

mogę mieć LESJOFORS za 130zł sztuka
lub
BILSTEIN za 165zł sztuka
lub
KYB 150zł sztuka
pozdrawiam
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: piterstilo » 14 lut 2019, 17:53

to są bardzo dobre sprężyny...inaczej to jest K.M.E

mogę mieć LESJOFORS za 130zł sztuka
lub
BILSTEIN za 165zł sztuka
lub
KYB 150zł sztuka
pozdrawiam
[/quote]

Poważnie? te sprężyny są do Delty III?
5 lat od zakończenia produkcji, nagle pokazały się zamienniki?
W dodatku 3 producentów.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: michalkrk » 14 lut 2019, 19:26

piterstilo pisze: 14 lut 2019, 17:53 to są bardzo dobre sprężyny...inaczej to jest K.M.E

mogę mieć LESJOFORS za 130zł sztuka
lub
BILSTEIN za 165zł sztuka
lub
KYB 150zł sztuka
pozdrawiam
Poważnie? te sprężyny są do Delty III?
5 lat od zakończenia produkcji, nagle pokazały się zamienniki?
W dodatku 3 producentów.
[/quote]

rozmawiamy o sprężynach na tylną oś. i tak one pasują do delty...sa tylko celowo nie "krosowane" z nr oe lancii i dlatego Autosklep podaje nr lancii przy srpężynach lesjofors-a a nie nr lesfojors.
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: piterstilo » 14 lut 2019, 20:32

michalkrk pisze: 14 lut 2019, 19:26
piterstilo pisze: 14 lut 2019, 17:53 to są bardzo dobre sprężyny...inaczej to jest K.M.E

mogę mieć LESJOFORS za 130zł sztuka
lub
BILSTEIN za 165zł sztuka
lub
KYB 150zł sztuka
pozdrawiam
Poważnie? te sprężyny są do Delty III?
5 lat od zakończenia produkcji, nagle pokazały się zamienniki?
W dodatku 3 producentów.
rozmawiamy o sprężynach na tylną oś. i tak one pasują do delty...sa tylko celowo nie "krosowane" z nr oe lancii i dlatego Autosklep podaje nr lancii przy srpężynach lesjofors-a a nie nr lesfojors.
[/quote]

Tu nie chodzi o numery części, bo te akurat mogą być różne.
Jeżeli to są sprężyny z Bravo II to mogą sobie pasować, nie przeczę, ale nośność jest niestety inna.
Przednie:
-do Delty III mają mieć 1090 kg,
- do Bravo II wersja benzynowa 1000 kg, diesel 1060 kg
Tylne:
- do Delty III 950 Kg
- do Bravo II 880 Kg.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
elkanguro
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 03 lut 2019, 22:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: elkanguro » 14 lut 2019, 21:19

michalkrk pisze: 14 lut 2019, 19:26 rozmawiamy o sprężynach na tylną oś. i tak one pasują do delty...sa tylko celowo nie "krosowane" z nr oe lancii i dlatego Autosklep podaje nr lancii przy srpężynach lesjofors-a a nie nr lesfojors.
Ja akurat pytałem o sprężyny na przód nie tył. KYB widziałem w różnych sklepach i powiedziano mi, że do Delty się nie nadają.

A te LESJOFORS są w takim razie do Bravo czy Delty? Jaką mają nośność?
2002-2009: Fiat Cinquecento 0.9 41KM
2009-2011: Renault 21 Nevada 1.7i 90KM
2011-2019: Mazda 323f 1.5 88KM
2019-: Lancia Delta 1.4t 150KM

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: michalkrk » 15 lut 2019, 9:57

elkanguro pisze: 14 lut 2019, 21:19
michalkrk pisze: 14 lut 2019, 19:26 rozmawiamy o sprężynach na tylną oś. i tak one pasują do delty...sa tylko celowo nie "krosowane" z nr oe lancii i dlatego Autosklep podaje nr lancii przy srpężynach lesjofors-a a nie nr lesfojors.
Ja akurat pytałem o sprężyny na przód nie tył. KYB widziałem w różnych sklepach i powiedziano mi, że do Delty się nie nadają.

A te LESJOFORS są w takim razie do Bravo czy Delty? Jaką mają nośność?
wydaje mi sie,że lesjofors nie produkuje sprężyn do delty na przód i jest toi błąd autosklepu a to sa sprężyny tylne
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

Awatar użytkownika
elkanguro
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 03 lut 2019, 22:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: elkanguro » 16 lut 2019, 0:13

Link do produkty podesłał mi pracownik sklepu. Do tego podany nr OE jest zgodny z nr OE z ePER wg VIN.
2002-2009: Fiat Cinquecento 0.9 41KM
2009-2011: Renault 21 Nevada 1.7i 90KM
2011-2019: Mazda 323f 1.5 88KM
2019-: Lancia Delta 1.4t 150KM

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: michalkrk » 16 lut 2019, 19:41

elkanguro pisze: 16 lut 2019, 0:13 Link do produkty podesłał mi pracownik sklepu. Do tego podany nr OE jest zgodny z nr OE z ePER wg VIN.
Współpracuje z firmą Lesjofors...z tego co wiem to nie produkują sprężyn do delty na przód...

według mnie jst to sprężyna o nr lesjofors 4226144 i ona jest na tył a Autosklep ma błąd...zapytaj sie o nr lesjofors
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”