Strona 1 z 2

Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

: 25 lut 2014, 18:54
autor: OKOwiec
Witam wszystkich serdecznie :nara
Mam dość poważny problem z moją Deltą,mianowicie chodzi o przekładnie kierowniczą która kwalifikuje się do wymiany.Na wstępie zaznaczę że nie ma co się rozchodzić o to dlaczego tak się stało i "regeneruj !" bo to zbędne.
Maglownicy szukam używanej oryginalnej i tyle , doświadczenie mnie nauczyło...

Teraz mam pytanie do Was forumowicze i mam też wielką nadzieje że pomożecie mojej Lucynie w potrzebie... :oops:


Pytania brzmią-

A-Czy magiel z Lancii Delty to to samo co w Bravo ???????
B-Czy w Bravo/Delcie niezależnie od tego czy to benzyna czy diesel magiel był ten sam??????
C-Stilo to chyba jednak co innego czy się mylę?????

Do tego jeszcze oftop- Czy gumy stabilizatora to w Bravo/delta/Stilo to samo , bo do Delty ni cholery nie mogę znaleźć... :-?

Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam !

Re: Delta III - Problem z przekładnią kierowniczą !

: 25 lut 2014, 19:19
autor: Dawid
Poruszę temat zaraz na forum Bravo,zobaczymy co chłopaki powiedzą.

Re: Delta III - Problem z przekładnią kierowniczą !

: 25 lut 2014, 19:35
autor: OKOwiec
Hej!
Założyłem temat na Bravo Forum jako użytkownik niezarejestrowany i nikt nie odpowiada...
Mam na oku bardzo dobrze wyglądającą przekładnie w naprawdę rozsądnych pieniądzach lecz brak pewności że będzie pasować odrzuca mnie od naciśnięcia "kup teraz" :-?
http://allegro.pl/lancia-delta-zawiesze ... tabsAnchor
Sprzedający oferuje części z delt 1.6 D,2.0 D i 1.9 TTD więc z żadnej benzyny nie ma,ale to tylko moje domysły...
Jutro dzwonię osobiście i trochę popytam...

Re: Delta III - Problem z przekładnią kierowniczą !

: 25 lut 2014, 19:41
autor: Dawid
Chłopaki piszą że to to samo w tym i w tym aucie bez różnicy jaki silnik.

Re: Delta III - Problem z przekładnią kierowniczą !

: 25 lut 2014, 19:54
autor: OKOwiec
No nic...
Pozostaje mi tylko spróbować ...
Co z tego wyjdzie to zobaczymy a wtedy dam znać.
Pozostaje mi tylko problem tych cholernych gum na stabilizatorze : cenzura : w Lybrze miałem to samo... :x
Wie może ktoś gdzie takie coś dostać???
Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam !

Re: Delta III - Problem z przekładnią kierowniczą !

: 25 lut 2014, 20:10
autor: Michal1906
Tuleje stabilizatora nie występują fabrycznie jako oddzielny detal, tylko z całym stabilizatorem...ot taka niemiła niespodzianka. Średnica wew 17mm.

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

: 25 lut 2014, 20:54
autor: Valdi
Nie wiem jaka jest budowa stabilizatora z tymi gumami,ale w Peugeotach był podobny problem z tymi gumami i domowym sposobem się to naprawiało.Stabilizator skrzypiał,trzeszczał i wydawał różne inne dzwięki.Odkręcało się obejmę tych gum na stabilizatorze i pod obejmę podkładało się wycięty pasek-kawałek twardej gumy o grubości 7-8mm i ponownie zakręcało się obejmę.Zawsze pomagało bo to niwelowało powstały po wytarciu gumy luz.I chociaż to jest gumowy element,to stabilizator tłukł się w nim jakby był zrobiony z jakiegoś innego - twardego materiału,a nie z gumy.

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

: 27 lut 2014, 18:25
autor: OKOwiec
Panowie proszę jeszcze o pomoc w ustaleniu jaka ilość oleju wchodzi do układu wspomagania w Delcie III 2.0 JTD.
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat...
Nie wiem także co poleca fiat ale mam zamiar wlać Mobil ATF 220 .

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

: 27 lut 2014, 22:43
autor: Zielony
Czy mi się wydaje czy nie mam tam wspomagania hydraulicznego a tylko elektryczne?

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

: 27 lut 2014, 23:09
autor: Maxx
OKOwiec pisze:Panowie proszę jeszcze o pomoc w ustaleniu jaka ilość oleju wchodzi do układu wspomagania w Delcie III 2.0 JTD.
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat...
Nie wiem także co poleca fiat ale mam zamiar wlać Mobil ATF 220 .
Wspomaganie w Delcie III jest elektryczne więc oleju nie potrzeba. Jak mnie pamięć nie myli to inny magiel jest w wersjach z alu 18 cali.

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

: 28 lut 2014, 22:23
autor: Michal1906
Skok zębatki przekładni z ogumieniem 15-17 cali 148 mm, w przypadku 18 cali-140 mm.

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

: 17 lis 2014, 22:18
autor: omulec
Czy więc można założyć 18" na "zwykły" magiel?

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

: 17 lis 2014, 22:40
autor: cuoreventi
omulec pisze:Czy więc można założyć 18" na "zwykły" magiel?
Do piasty przykręcisz bez problemu.
Jedynie przy maksymalnym skręcie może pojawić się obcieranie.

Generalnie instrukcja wyraźnie odradza taki zabieg.

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

: 18 lis 2014, 12:11
autor: BlackLybraSW
To jakaś epidemia że nowe auta się psuja widać jak to jest zrobione. :-(

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

: 19 lis 2014, 14:21
autor: słoma
BlackLybraSW pisze:To jakaś epidemia że nowe auta się psuja widać jak to jest zrobione. :-(

niestety , trza kupić starego strupa najlepiej jak ma ponad 20 lat, wtedy czlowiek sie nie spina bo nuim nie jeżdzi tylko go pcha .
takie to m,podle życie