Strona 1 z 2

Delta III - sprężyny EIBACH

: 17 kwie 2014, 17:11
autor: KULI
Wymieniłem dziś seryjne sprężyny na zestaw PRO-KIT firmy EIBACH dedykowany do Delty. Jest to zestaw do seryjnych amortyzatorów. Samochód jest niższy o 3cm i trochę twardszy ale fajnie się trzyma zakrętów, dalej jest komfortowo. Nie ma już tak dużego prześwitu jaki był wcześniej :D

Re: Sprężyny EIBACH

: 17 kwie 2014, 18:12
autor: słoma
gratuluje :) , bardzo fajnie wyglada .

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

: 17 kwie 2014, 21:36
autor: OKOwiec
Tak z ciekawości jeśli autor się nie obrazi to zapytam o koszt takiego kompleciku...

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

: 17 kwie 2014, 22:23
autor: BootError
Wygląda zacnie : brawo : Moja Delta przy Twojej to jak terenówka :smiech3:

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

: 18 kwie 2014, 0:47
autor: Flyman
3 centymetry, to często o połowę mniej miejsc w mieście do parkowania przodem.
Wygląda bardzo dobrze, ale ja chętnie bym podniósł swoją Thesis o 3 cm.

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

: 18 kwie 2014, 7:08
autor: KULI
dzieki chłopaki :) też mi się teraz lepiej podoba, bo rzeczywiscie wyglądała troche jak terenówka:)
koszt to nie tajemnica, udało mi się kupić za 680zł

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

: 09 lis 2014, 21:30
autor: gonzo888
KULI, szybkie pytanko. Jak zachowuje się teraz Twoja Delta w mieście, w konfrontacji z krawężnikami, progami zwalniajacymi etc. Często szorujesz podwoziem? Rozumiem, że pokonywanie zakrętów stało się przyjemniejsze, ale chciałbym wiedzieć jakim kosztem :)

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

: 11 gru 2014, 8:43
autor: KULI
Witam.
Jeździ się dobrze, auto jest troche twardsze ale w niczym to nie przeszkadza, czasem zaHaczę tą dolną dokładką ale tragedii nie ma.
Trzeba tylko uważać, jak się gdzieś parkuje i dojeżdża do krawężnika przodem.

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

: 11 gru 2014, 9:43
autor: Dawid
Zastanawiające jest to że na feldze 18 i oponie o profilu 40 (takie chyba masz) nie jest dużo twardsze.Sam bym swojego bravo położył niżej ale właśnie boję się że zrobi się wóz drabiniasty.Wygląd jednak jest zajebisty.

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

: 11 gru 2014, 9:49
autor: Heathen
Różnie można odczytywać, te
"trochę twardsze"
Dla mnie np zmiana kół z 17" na 16" powoduje że na zakręcie mam wrażenie że jadę wanną na kółkach (ciśnienie odpowiednie w oponach) :) tak się wychyla:D:D:D
A żona np nie czuje różnicy:)

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

: 05 sty 2015, 23:08
autor: KULI
Tak jak pisałem wcześniej, auto jest twardsze, ale tragedii nie ma. Jakby ktoś chciał zobaczyć i się przejechać to zapraszam.

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

: 03 maja 2018, 15:14
autor: piterstilo
Również i ja wymieniłem sprężyny na Eibacha.
Powodem było pęknięcie tylnej sprężyny. Dokładnie pękł jeden ostatni zwój, więc awaria nie uniemożliwiała jazdy autem
Jak wiadomo, do Delty III, dostępne są sprężyny albo oryginalne w cenie ok 500 zł/ szt.
albo zestawy obniżających i sportowych: Eibacha, MTS i chyba H&R.
Zdecydowałem się na Eibacha Pro-Kit czyli progresywne obniżone. Nie mylić ze sportowymi.
Przy okazji wymieniłem przednie amortyzatory, mimo pozornie dobrego stanu starych amortyzatorów.
Tylne były już kiedyś zmieniane na M.M. więc ich nie ruszałem.
Udało mi się kupić fabrycznie montowane amortyzatory COFAP po 116 zł/szt.
Wg numerów amortyzatory te przeznaczone są do Fiata Stilo, dlatego też cena była niższa.
Więc okazuje się, że amortyzatory mimo różnych numerów, są wspólne dla: Stilo, Bravo II i Delty III, pod warunkiem dobrania do odpowiedniej wersji silnikowej.
Większość wersji ma rozstaw śrub mocujących do zwrotnicy 58 mm.
Najmocniejsze mają 70 mm.
Wrażenia z jazdy są pozytywne. Nie ma wielkiej różnicy w komforcie.
Czuć jedynie krótszy skok zawieszenia. Koła pozostały te same: 17-tki
Być może dlatego, że stare sprężyny były z tych twardszych?
Oznaczone były dwiema żółtymi kropkami i dwiema białymi. Cokolwiek to oznacza.
Niestety zdjęcia nie przechodzą, a mam zdjęcia przed i po wymianie.

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

: 25 maja 2018, 22:42
autor: p_r_z_e_m_k_o
A jak wygląda teraz trzymanie w zakrętach. Po przesiadce z AR GT to Delta w zakrętach bardzo słabo się trzyma i zastanawiam się właśnie nad Eibachem.

Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka


Re: Delta III - sprężyny EIBACH

: 28 maja 2018, 12:13
autor: piterstilo
Faktycznie, jak obiecuje producent jest poprawa.
Ale jak ktoś oczekuje jeszcze mocniejszych wrażeń, to pozostaje zestaw twardszych amortyzatorów i sportowe sprężyny.

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

: 03 cze 2018, 11:58
autor: p_r_z_e_m_k_o
piterstilo, dzięki za info. Chyba się skuszę na Eibachy.