Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
Wymienił ktoś w Delcie III hamulce na większe, albo planuje taką wymianę?
Ktoś podzieli się informacjami, czy tylko ja planuje taką modyfikacje?
Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
Ktoś podzieli się informacjami, czy tylko ja planuje taką modyfikacje?
Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
nie za bardzo rozumiem motywy tej decyzji , gdyż moje hamują wyśmienicie
delta twin turbo - już sprzedana .
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
słoma pisze:nie za bardzo rozumiem motywy tej decyzji , gdyż moje hamują wyśmienicie
A na autostradzie powyżej 140kmh gdy musisz nagle wytracić prędkość przed poprzedzającym pojazdem?
Albo przed bramkami opłaty?
- BootError
- Forumowicz/ka
- Posty: 304
- Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
cuoreventi już miałem raz awaryjne hamowanie z prędkości x10. Mało się nie obsrałem Seryjne hample dały radę tzn. wyhamowałem do 80km/h i nawet tarcz udało mi się nie zwichrować ale pewnie nie pogardziłbym mocniejszymi Z przodu mam tarcze 305 ale te z tyłu są jakieś śmiesznie małe, nawet nie wiem jaką mają średnicę.
PS. Fajne te Twoje zaciski.
Jakie tarcze zamierzasz włożyć? 330?
Ja na razie pośmigam jeszcze na seryjnych aż się zużyją i ewentualnie przy okazji wymiany będę myślał o czymś mocniejszym.
PS. Fajne te Twoje zaciski.
Jakie tarcze zamierzasz włożyć? 330?
Ja na razie pośmigam jeszcze na seryjnych aż się zużyją i ewentualnie przy okazji wymiany będę myślał o czymś mocniejszym.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
Temat wreszcie ruszył z miejsca co mnie cieszy, ale do rzeczy:
W Delcie III było kilka wariantów układu hamulcowego:
1.6 MJ i 1.4 TB miały z przodu tarcze 284x22 do 10.2009r.
1.4 TB 150cv oraz 1.4 TB i 1.6 MJ po 11.2009r. miały już 281x26mm
1.9 MJ, 2.0 MJ miały 305x28mm
z kolei 1.8 DiT miały 330x28 i czterotłoczkowe brembo, lecz tylko do liftu.
poliftowa 1.8 DiT miały to samo co 1.9 i 2.0 czyli 305x28mm
Z tyłu wszystkie wersje miały 251x10mm, także poliftowe 1.8 DiT
Jedynie w zestawie z 330x28 z tyłu było 278x12mm
Zestawy 305x28 spokojnie dają radę, ale ich potencjał nie jest w pełni wykorzystywany przez pływające zaciski.
Rozważałem dwie opcje: 305x28mm i felga 16 cali na zimę, lub pełny przeszczep z 1.8 turbo i 330x28 z felgami 17 na zimę.
Właściwie byłem skłonny pójść w stronę 330x28, ale trafiły się okazyjnie zaciski jak ze zdjęcia.
Projekt jest taki:
305x28 z przodu + zaciski Alfa Romeo MiTo
278x12 z tyłu + zaciski prawdopodobnie z Alfy 159
po tej operacji prawdopodobnie będę mógł autem zrobić przewrót w przód, a przede wszystkim zyskam zaufanie do hamulców.
W Delcie III było kilka wariantów układu hamulcowego:
1.6 MJ i 1.4 TB miały z przodu tarcze 284x22 do 10.2009r.
1.4 TB 150cv oraz 1.4 TB i 1.6 MJ po 11.2009r. miały już 281x26mm
1.9 MJ, 2.0 MJ miały 305x28mm
z kolei 1.8 DiT miały 330x28 i czterotłoczkowe brembo, lecz tylko do liftu.
poliftowa 1.8 DiT miały to samo co 1.9 i 2.0 czyli 305x28mm
Z tyłu wszystkie wersje miały 251x10mm, także poliftowe 1.8 DiT
Jedynie w zestawie z 330x28 z tyłu było 278x12mm
Zestawy 305x28 spokojnie dają radę, ale ich potencjał nie jest w pełni wykorzystywany przez pływające zaciski.
Rozważałem dwie opcje: 305x28mm i felga 16 cali na zimę, lub pełny przeszczep z 1.8 turbo i 330x28 z felgami 17 na zimę.
Właściwie byłem skłonny pójść w stronę 330x28, ale trafiły się okazyjnie zaciski jak ze zdjęcia.
Projekt jest taki:
305x28 z przodu + zaciski Alfa Romeo MiTo
278x12 z tyłu + zaciski prawdopodobnie z Alfy 159
po tej operacji prawdopodobnie będę mógł autem zrobić przewrót w przód, a przede wszystkim zyskam zaufanie do hamulców.
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
Temat ciekawy i można się w nim rozwijać w zależności od grubości portfela.A czym grubszy portfel tym lepiej autko będzie hamowało.Sam jestem bardzo zadowolony ze swojego 4 tłoka...byłem dopóki mi się tarcze nie zwichrowały w czym im pomogłem.Jedno jest pewne nie ma żadnego porównania z seryjnym pływającym zaciskiem.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
Okazało się że całe te śliczne nowe fiatowskie zaciski mają pewien feler.
Tłoczki wyglądają jak na zdjęciach...
Tłoczki wyglądają jak na zdjęciach...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
Pierwsza przymiarka zacisków zrobiona.
Wygląda na to, że fabryczne felgi 16 cali przyjmą te zaciski bez dystansów.
Wygląda na to, że fabryczne felgi 16 cali przyjmą te zaciski bez dystansów.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2014, 19:25
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
Czy wymiana tarcz i zacisków doszła do skutku a jeśli tak to jakie są wrażenia i koszty takich działań?
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,
Delta III 1.9 M-jet
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
Co do swapa hamulców jak ktoś chętny...
Ostatnio zmieniony 21 lut 2015, 11:45 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Linki z "Allegro" niedozwolone w dziale technicznym!!!
Powód: Linki z "Allegro" niedozwolone w dziale technicznym!!!
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
Na aukcji sprzedaje jedynie zwrotnice, a nie zaciski z tarczami.OKOwiec pisze:Co do swapa hamulców jak ktoś chętny...
A zwrotnice w 2.0 MJ, 1.9 TT i 1.75 DIT są identyczne...
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2014, 19:25
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
Wracam do pytania, czy swap był? ewentualnie co było przeszkodą, brak czasu, odpowiedniego mechanika, części, czy może jakieś inne problemy?
Delta III 1.9 M-jet
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Moja modyfikacja to nie tylko przód, ale także tył. Chciałem zrobić wszystko za jednym zamachem, ale okazało się, że tylne zaciski trzeba zmodyfikować. Nie uporałem się z tym do listopada, a potem przyszła zima i to nie był czas na grzebanie. Czekam do wiosny.
Kiedyś w Alfie 156 zrobiłem swap z 284mm na Brembo. Różnica była kolosalna.
Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
Kiedyś w Alfie 156 zrobiłem swap z 284mm na Brembo. Różnica była kolosalna.
Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
Pytanie w temacie tarcz 278x12 - ma ktoś może nr katalogowy jakiejś firmy tarcz lub OEM? Nie mogę znaleźć w katalogach jej parametrów :/ gdzieś są w ogóle dostępne?