Strona 1 z 7

Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów

: 05 sty 2015, 23:26
autor: kamil666
Witam,

mam pytanie odnośnie tylnych sprężyn amortyzatorów. Czy ktoś orientuje się czy do samochodu Lancia Delta III 1.4 t-jet (120 KM) z 2009 roku będą pasowały sprężyny, które są przeznaczone do samochodu Fiat Bravo II? Muszę wymienić tylne, ponieważ pękło mi ostatnie pół zwoju w jednej z moich sprężyn. Szukałem w internecie tylnych sprężyn do Lancii, żeby kupić, ale nie mogę znaleźć (są tylko komplety obniżające prześwit). Do Bravo II są do kupienia sprężyny tylne dlatego pytam czy wiecie czy będą pasować do Lancii zanim zamówię, aby później nie mieć przykrej niespodzianki, że jednak nie pasują.

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam,
Kamil

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn amortyzatora tył

: 06 sty 2015, 14:53
autor: cuoreventi
Dla Delty.
51809417 tylne sprężyny (dach szklany elektryczny)
51856831 tylne sprężyny (bez dachu elektrycznego)

Dla Fiata Bravo ePer pokazuje inne numery części.
51805402 (zwykłe)
51806308 (sport)

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn amortyzatora tył

: 10 gru 2015, 16:04
autor: Geko
Cześć! Mam ten sam problem - przód i tył (Lancia Delta III 1.4 t-jet (120 KM) z 2008). Sprężyny tylko dostępne w ASO w cenie jakby miały służyć czemuś w NASA. Na rynku dostępne tylko obniżające o 30mm. Udało Ci się znaleźć jakiś zamiennik z innego bolidu (np. Fiat Braavo II)? Pozdrawiam!

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn amortyzatora tył

: 13 gru 2015, 20:00
autor: Tomzik
Ja kupowałem oryginały. Nie ryzykowałem od Bravo, skoro są inne numery.

Dałem 430zł/szt.

Proponuję odszukać na forum kolegę baseniarza i z nim się skontaktować.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

: 24 lis 2016, 16:23
autor: słoma
do mojej Delty dzisiaj założyłem tylne sprężyny ( mój mechanik) od Bravy ,nie jest prawdą ,że są takie same , założone są jakieś niemieckiej firmy za 120 zł /sztuka "prawie" takie same :) , kilka setek cieńsze od nominału ,ta sama wysokość ,dobierał rożnego typu , dopiero za 3 razem zgrubsza było ok .
miałem obydwie z tylu pęknięte , oryginalne 500-700 zł /sztuka .

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

: 18 gru 2016, 11:03
autor: piterstilo
Zaciekawił mnie temat sprężyn, bo uważam, że moja nowo zakupiona Delta jest deko za sztywna jak na Lancię.
Już po zakupie auta dostałem wydruk historii serwisowej Lancii. Wynika z niej, że były zmieniane sprężyny. Po jednej: z przodu i z tyłu.
Przednia to: LS4026197 z Fiata Ducato. Tylna: LS4263504 z Chevroleta Cruze. Po 220 zł za sztukę.
W praktyce auto stoi równo, tylko nadmierna sztywność mi się nie podoba.
Nowe oryginalne są bardzo drogie: przednia: 785 zł/szt. Tylna: 664 zł/szt.
Ciekawym jest fakt,że za cenę jednej tylnej można zakupić komplet obniżonych -30 mm Eibacha.
Znalazłem jeszcze komplet sprężyn obniżanych MTS, za 450 zł.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

: 18 gru 2016, 11:21
autor: FXX
Jak włożysz obniżone Eibacha, a tym bardziej MTSa, to na pewno bardziej komfortowo nie będzie :)

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

: 18 gru 2016, 11:41
autor: piterstilo
FXX pisze:Jak włożysz obniżone Eibacha, a tym bardziej MTSa, to na pewno bardziej komfortowo nie będzie :)
I tak źle i tak niedobrze.
W ofercie IC, jest zestaw gwintowany Bilsteina za ,,jedyne" 3200 zł. Co ciekawe podają, że pasuje do Fiata Bravo II i Lancii Delty III.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

: 18 gru 2016, 13:18
autor: FXX
Zaraz, zaraz, to Ty szukasz komfortu czy prowadzenia ? :D
Najpierw obniżane, teraz gwint :D

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

: 18 gru 2016, 14:45
autor: piterstilo
Przede wszystkim komfort. Dla mnie Lancia= komfort.
Zestaw gwintowany podałem jako przykład, że pasuje zarówno do Delty i Bravo.
Same amortyzatory też są wspólne. Różnica tkwi właśnie w sprężynach.
Poprzednie auto Bravo, było bardziej komfortowe niż Delta, dodatkowo było przyjemnie sprężyste.
Kupując Deltę, oczekiwałem,że to będzie takie komfortowe Bravo.
Sytuacja jest taka, że mam sprężyny pokombinowane z różnych aut. Oryginalne są bardzo drogie, a w sprzedaży występują tylko sportowe Eibachy i MTS-y.
Auto porusza się na zimówkach 205/55/16.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

: 20 gru 2016, 16:54
autor: Michal1906
Idąc tym tropem jeśli amortyzatory są wspólne dla obydwu modeli (Bravo/Delta) to chyba nic nie stoi na przeszkodzie, by wrzucić cały komplet od Bravo do Delty ;) mam eibacha -30 i tak naprawdę różnica w komforcie jest nieznaczna. A płacenie za jedną sprężynę do Delty w ASO 400-700 zł to bezsens...Za eibacha zapłaciłem niecałe 600 zł za cały komplet, przy okazji wymieniłem wszystkie amortyzatory (przód/tył) na Sachs (850 zł), oraz łączniki stabilizatora, osłony p/kurzowe i kilka innych drobiazgów.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

: 20 gru 2016, 21:55
autor: piterstilo
Michal1906 pisze:Idąc tym tropem jeśli amortyzatory są wspólne dla obydwu modeli (Bravo/Delta) to chyba nic nie stoi na przeszkodzie, by wrzucić cały komplet od Bravo do Delty ;) mam eibacha -30 i tak naprawdę różnica w komforcie jest nieznaczna. A płacenie za jedną sprężynę do Delty w ASO 400-700 zł to bezsens...Za eibacha zapłaciłem niecałe 600 zł za cały komplet, przy okazji wymieniłem wszystkie amortyzatory (przód/tył) na Sachs (850 zł), oraz łączniki stabilizatora, osłony p/kurzowe i kilka innych drobiazgów.
Z tego co ustaliłem różnica między sprężynami Delty i Bravo na pewno jest w nośności.
Delta ma przednie sprężyny : 1090 kg, tylne: 950 kg.
Bravo odpowiednio: 1000 kg i 880 kg
Domyślam się, że zwoje sprężyny będą zwyczajnie grubsze. Ale czy kształt, wysokość sprężyn jest taka sama, to niestety nie wiem.
Do Fiata Bravo są w sprzedaży sprężyny wzmacniane f-my: MAD Power Springs Auxiliary w kolorze niebieskim.
Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem: sprężyny z Bravo w wersji wysokoprężnej. Teoretycznie diesel jest cięższy od benzyniaka.
Więc sprężyny, powinny być wytrzymalsze. Ewentualnie z wersji sport. Twardsze, ale nie obniżane jak f-my Eibach.
Ale jeśli to takie proste to dlaczego nie wpadł na to mechanik, który wstawił sprężyny z Fiata Ducato i Chevroleta Cruze.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

: 12 mar 2017, 18:41
autor: piterstilo
Przy okazji samodzielnej zmiany kół z zimowych na letnie, pooglądałem sobie zawieszenie w mojej Lancii.
Jak pisałem wyżej, wg wydruku z serwisu wynikało, że wymieniono sprężyny na: przednią z F.Ducato, tylną z Chevroleta Cruze.
Takie kubańskie kombinowanie, nie dawało mi spokoju.. Ale teraz okazało się, że w rzeczywistości jest zupełnie inaczej.
Z przodu założone są używane z A..bądź innego podobnego źródła części:amortyzatory z wersji 1.6 mjtd. Tak przynajmniej wynika z ręcznie namalowanych napisów na kolumnach. Sprężyny wyglądają na oryginalne. Mają oznaczenia: 4 kropki: 2 białe i 2 żółte.
Tylne zawieszenie to dwie identyczne,wyglądające na oryginalne sprężyny. Amortyzatory nowe M.Marelli.
Taki to serwis, że wypisuje jedno, a montuje inne.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

: 02 lis 2017, 16:06
autor: MarcinT-Jet
Witam

Ja w temacie sprężyn. Mam obecnie zestaw obniżający. Bardzo proszę o precyzyjną informację, bo przeczytałem wszystkie posty dotyczące sprężyn i dalej nie wiem czy mam brać sprężyny od Bravo diesel czy Bravo benzynowego? Moje auto to Delta 2009 1.4 T-Jet 150 KM. Help PLS!!!

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

: 05 lis 2017, 9:37
autor: MarcinT-Jet
Ktoś pomoże? Muszę zamówić części....Czy mam po prostu zamówić oba komplety pod diesla i benzynę...