Delta III - nieżywy akumulator i następstwa

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Delta III - nieżywy akumulator i następstwa

Post autor: OKOwiec » 02 lip 2014, 20:03

Witam !
Stało się,ja też doczekałem się problemów z prądami w mojej delcie jak już kilka osób na forum... :roll:
Jestem świeżo po wymianie akumulatora na nowy (Varta 60AH 540A)
Stary (oryginalny fiatowski jeszcze z fabryki 60AH 540A) zmarł śmiercią natychmiastową,nie było żadnych oznak że się na to zanosi,po prostu w niedziele wsiadłem do auta kluczyk na zapłon a tu nic nie wstaje tylko słychać jak przekaźniki pstrykają próbując coś odpalić lecz bezskutecznie...
Następnie szybka diagnoza aku i zakup nowego na allegro z kurierem a w międzyczasie załadowanie starej lekko niepełnosprawnej centry z odmętów garażu i start,pali normalnie ale choinka na desce się świeci...(ABS,ASR/EBD,zaciągnięty ręczny,nie działa prędkościomierz temperatura na nawigacji -40stopni 8-O a na panelu klimy nie pokazuje nic odnośnie temp.Wspomaganie działa jak by go nie było a opcja CITY nie działa wcale...hillholder nie żyje)
(Akumulator centry który włożyłem miał słabsze parametry niż ten dotychczas i był już nadgryziony zębem czasu nie mogąc odpalić lybry brata w zeszłą zimę został wymieniony na nowy po czym odłożono go garażu na "ciężkie czasy"klika razy w tym letargu był prewencyjnie doładowywany)
Auto było mi potrzebne na dojazd do pracy więc nie przejmując się świętami na desce pojechałem do pracy następnego ranka.
Lucyna pracuje w tym czasie normalnie nie licząc oczywiście litanii wymienionej wyżej.
Wtorek był dniem w którym zamontowałem nowo przybyły akumulator oczywiście doładowując go wcześniej prostownikiem .
-Odłączenie klem na 20min. i wyjazd starego aku
-Nowy aku do komory.
-Start "od tyku"
-Zadowolenie
-Zdziwienie że po 40 Kilometrach żadna kontrolka nie zgasła,wspomaganie niedomaga łącznie z CITY a prędkość to mi miśki powiedzą jak mnie ususzą... : cenzura : : cenzura : : cenzura :
-Załamka : beczy :
(na weekendzie muszę podpiąć się ELM-em 327 do delty co tam słychać , mam kabel ale nie mam sterowników kurde... :x )
Będę na czasie odbierał służbowe auto od mechanika elektronika to zagadam w temacie ale może ktoś coś jednak wie w temacie choć troszkę i podzieli się cenną wiedzą lub innymi spostrzeżeniami ...
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cuoreventi » 02 lip 2014, 21:14

Zawsze możesz zacząć sprawdzanie od bezpieczników. Zwłaszcza tych maxi fuse.

Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III - Nieżywy akumulator i następstwa...

Post autor: OKOwiec » 02 lip 2014, 21:54

Na start idzie miernik,instrukcja obsługi , schematy bezpieczników i ELM 327 jak mi się uda go odpalić...
Wszystko w piątek dopiero ze względów eksploatacyjnych oczywiście...
Może ktoś coś podrzuci w międzyczasie istotnego.

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 242
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III - Nieżywy akumulator i następstwa...

Post autor: Valdi » 02 lip 2014, 22:53

Mam rozumieć,że nowy akumulator jest dobrze naładowany i absolutnie sprawny technicznie.Nowym także wpadki się zdarzają.Podłączenie tego starego akumulatora znalezionego w garażu skutkowało właśnie zapaleniem choinki na desce.
Teraz już wiesz,że jego założenie było błędną decyzją.
Dysponujesz miernikiem:sprawdź napięcie akumulatora bez odpalania i następnie po odpaleniu samochodu-winno wynosić 14,4V przy włączonych światłach /możliwe małe odchyły zależnie od klasy miernika/.Jeżeli wszystko będzie ok ,to mimo tego koniecznie !!! ponownie zresetuj komputer poprzez odłączenie akumulatora od instalacji.I obyś po tej czynności cieszył się wygaszeniem zapalonych lampek.
O moich problemach z rzekomo uszkodzonym akumulatorem,a w rzeczywistości alternatorem pisałem wczesniej - proponuję przeczytać,bo tam także zamieściłem moje spostrzeżenia w tym temacie.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III - Nieżywy akumulator i następstwa...

Post autor: cuoreventi » 02 lip 2014, 23:06

Valdi pisze: Dysponujesz miernikiem:sprawdź napięcie akumulatora bez odpalania i następnie po odpaleniu samochodu-winno wynosić 14,4V przy włączonych światłach /możliwe małe odchyły zależnie od klasy miernika/.
Przy 14.4V to się przepalają żarówki świateł mijania... Słynny problem Peugeotów 307 itp.
Nawet napięcie rzędu 13.6-13.9V jest dopuszczalne, oczywiście przy włączonych odbiornikach typu światła, radio i klima.
A i tak najwięcej napięcia zżera ogrzewanie tylnej szyby i lusterek.

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 242
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III - nieżywy akumulator i następstwa

Post autor: Valdi » 02 lip 2014, 23:44

Akurat mój poprzedni samochód to 307-ka i nie wiem co to jest ten "słynny problem" ,bo ja akurat takiego nie doświadczałem.A ładowanie miałem właśnie na takim poziomie.Może problem tkwił w marketowych żarówkach H7 za 6zł,które ludzie kupują, a potem marudzą i problemy sami sobie robią.Oczywiście mniej żywotne są także żarówki o zwiększonym strumieniu świetlnym,o czym producent także informuje na opakowaniu.W mojej Lucynie przed awarią alternatora napięcie ładowania 14,4V,po regeneracji /w tym także wymiana regulatora napięcia/ 14,4V. Jak sam napisałeś, napięcie rzędu 13,6-13,9V jest dopuszczalne ,ale dalekie od oczekiwanego. Proponuję więc zrobić eksperyment i samemu przekonać się jakie masz napięcie ładowania.Jeżeli ładowanie i elektryka jest ok,to będzie około 14,4V. Sprawny regulator napięcia ma za zadanie utrzymanie napięcia na takim właśnie poziomie bez względu na obciążenie instalacji. Stąd też właśnie do pomiaru włącza się światła.Jeżeli regulator nie trzyma tego parametru pod obciążeniem,należy pomyśleć o jego wymianie. Ogrzewania tylnej szyby czy lusterek używamy raczej doraźnie,świateł - przy naszych przepisach prawnych ciągle.Dlatego też do pomiaru włączamy światła,a nie ogrzewanie szyby czy/i lusterek.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III - nieżywy akumulator i następstwa

Post autor: cuoreventi » 02 lip 2014, 23:49

Mam wskaźnik w kabinie (woltomierz) zamontowany na stałe. EOT

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 717
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III - nieżywy akumulator i następstwa

Post autor: Zielony » 03 lip 2014, 21:20

A więc Delta przyjechała do mnie i na szczęście udało się zrobić co nie co.Błędów było nie dużo i brak możliwości połączenia z ABS-em.
Po połączeniu się ze wspomaganiem były dwa błędy:
C1003 i U1706 którego nie dało się skasować.Najlepsza była temp. zewnętrzna -40 hehe.Sprawdzone wszystkie bezpieczniki i nic,dopiero sprawdzenie złącza przy pompie ABS-u pomaga i można się połączyć z ECU.Wszystko gra i nawet wspomaganie wróciło : ok2 :
Jak to mówią,wszystko jest pod kontrolą :-P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

Rafako

Re: Delta III - nieżywy akumulator i następstwa

Post autor: Rafako » 03 lip 2014, 21:41

Sugeruję, że w Delcie III może być coś takiego jak było u mnie w Megane - procedura "kodowania" nowego akumulatora testerem diagnostycznym :roll: :roll: :roll: :roll: Dokładnie takie same objawy, czyli po włożeniu innego aku - choina na desce rozdzielczej. Dopiero po wprogramowaniu nowego aku problem ustawał. Nie twierdzę, że trzeba z tym jechać do ASO ale laptopik z kabelkiem i darmowym programem, może nie wystarczyć :-? Raczej jakiś ogarnięty warsztat ze zaktualizowanym KTS-em mógłby Ci się przydać, żeby podźwignąć problem.
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cuoreventi » 03 lip 2014, 21:45

Udało się skasować wszystkie błędy?

Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 717
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re:

Post autor: Zielony » 03 lip 2014, 22:00

cuoreventi pisze:Udało się skasować wszystkie błędy?
Tak,wszystkie błędy skasowane,wszystko wróciło do normy i wszystko w autku działa :-P Gra i bucy Obrazek
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III - nieżywy akumulator i następstwa

Post autor: OKOwiec » 03 lip 2014, 22:30

Witam !
Widzę że temat już opisany szybciej niż ja na kompa wsiadłem :)
Temat już do zamknięcia jak napisano wyżej,Lucyna wróciła do siebie i nie stwarza teraz najmniejszych problemów. : yesyes :
Dodam że alternator w pełni zdrowy , ładowanie(14.4)
Jeszcze raz bardzo dziękuję bratu za pomoc ! 8)

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 242
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III - nieżywy akumulator i następstwa

Post autor: Valdi » 03 lip 2014, 23:43

Znakiem tego padnięty akumulator i brak prawidłowej komunikacji wtyczka-gniazdo pompy ABS, to po prostu zbieg okoliczności i czasu wystąpienia. Ten sam problem z wtyczką-gniazdem ABS już ktoś miał i temat był opisany.Nie pamiętam tylko czy na naszym forum,czy też na Bravo.To gniazdo,to chyba jakiś słaby punkt tej konstrukcji.Warto o tym pamiętać,bo zapalone lampki i błędy są podobne jak w przypadku zbyt niskiego napięcia w instalacji,czyli problemów z akumulatorem lub ładowaniem.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”