Delta III 1.9 - blisko/nisko świecące xenony

LukaszD
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:25
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław

Delta III 1.9 - blisko/nisko świecące xenony

Post autor: LukaszD » 23 sty 2015, 14:25

Mam Xenony które nie mają możliwości ręcznej regulacji. Niestety w moim egzemplarzu bardzo blisko/nisko świecą i jazda nocą jest dość męcząca. Czy można je jakoś wyregulować (podnieść)?
Delta III 1.9 M-jet

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III 1.9 - blisko/nisko świecące xenony

Post autor: BootError » 23 sty 2015, 14:41

Jak to nie mają ręcznej regulacji? Jak kupiłem deltę to fabrycznie też miała za nisko ustawioną wiązkę światła ale podniosłem maskę, wziąłem do ręki śrubokręt i sam podniosłem. Przy lampie masz dwa pipki którymi podnosi się wiązkę - w Twoim musi być tak samo. Nie ma lamp w których nie ma regulacji.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Delta III 1.9 - blisko/nisko świecące xenony

Post autor: Dudi » 23 sty 2015, 15:44

Koledze chodzi zapewne o regulację z kabiny, którą mają zwykłe żarówkowe lampy, a ksenony nie mają ;)
BTW, być może coś nie tak z czujnikami, które sprawdzają obciążenie i regulują zasięg :roll:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

LukaszD
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:25
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 1.9 - blisko/nisko świecące xenony

Post autor: LukaszD » 23 sty 2015, 16:33

Dzięki wielkie, faktycznie chodziło o regulację z wnętrza, natomiast nie pomyślałem że samopoziomujące mogą mieć regulację ręczną, trochę podkręciłem, zobaczymy na trasie.

pozdrawiam,
Ł.
Delta III 1.9 M-jet

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.9 - blisko/nisko świecące xenony

Post autor: Artur G. » 23 sty 2015, 19:16

LukaszD pisze:Dzięki wielkie, faktycznie chodziło o regulację z wnętrza, natomiast nie pomyślałem że samopoziomujące mogą mieć regulację ręczną, trochę podkręciłem, zobaczymy na trasie.

pozdrawiam,
Ł.
Przyjacielu jak chcesz sprawdzić ustawienie świateł na trasie? jak będą migać jadący z naprzeciwko to znaczy że są za wysoko? hmmm :hmmm: a jak nie będą to znaczy że dobrze?
Weź 2 dychy w kieszeń i do najbliższej Stacji Kontroli Pojazdów niech Ci fachowo ustawią. I najlepiej jedź za dnia żeby nie oslepiać innych, być może ja nadjadę z naprzeciwka ;)
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III 1.9 - blisko/nisko świecące xenony

Post autor: BootError » 23 sty 2015, 23:16

To nie jest trudne. Zawsze sam ustawiałem światła. Przecież wyraźnie widać granicę światło /cień (szczególnie w ksenonie). Światło ma świecić na szosę a nie po oczach nadjeżdżajacych z przeciwka ;)
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

LukaszD
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:25
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 1.9 - blisko/nisko świecące xenony

Post autor: LukaszD » 24 sty 2015, 12:29

Artur G. pisze:
LukaszD pisze:Dzięki wielkie, faktycznie chodziło o regulację z wnętrza, natomiast nie pomyślałem że samopoziomujące mogą mieć regulację ręczną, trochę podkręciłem, zobaczymy na trasie.

pozdrawiam,
Ł.
Przyjacielu jak chcesz sprawdzić ustawienie świateł na trasie? jak będą migać jadący z naprzeciwko to znaczy że są za wysoko? hmmm :hmmm: a jak nie będą to znaczy że dobrze?
Weź 2 dychy w kieszeń i do najbliższej Stacji Kontroli Pojazdów niech Ci fachowo ustawią. I najlepiej jedź za dnia żeby nie oslepiać innych, być może ja nadjadę z naprzeciwka ;)
Tak też miałem zamiar zrobić, a podkręcić trochę po to żeby widzieć co mam przed sobą a nie jaki mam bieżnik. Samodzielnie ustawiłem raczej niżej i tylko prawy reflektor więc ryzyka oślepienia nie ma.
Delta III 1.9 M-jet

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.9 - blisko/nisko świecące xenony

Post autor: Artur G. » 24 sty 2015, 13:16

BootError pisze:To nie jest trudne. Zawsze sam ustawiałem światła. Przecież wyraźnie widać granicę światło /cień (szczególnie w ksenonie). Światło ma świecić na szosę a nie po oczach nadjeżdżających z przeciwka ;)
Tomek, jasne że to łatwe, dobrze byłoby mieć wypoziomowane podłoże np. a garażu i wózek kontrolny do regulacji świateł.
Ja kiedyś wróciłem z przeglądu gdzie idealnie diagnosta ustawił światła, wjechałem do swojego garażu i synio odrysował ołówkiem stolarskim linię granicy na ścianie oraz zaznaczył odległość osi przedniego koła od ściany z przodu. Tak miałem w przypadku kappy.
Taki półśrodek do wstępnej kontroli wysokości - właściwego ustawienia świateł. Ale zaznaczam, było to bezpośrednio po profesjonalnym ustawieniu i sprawdzeniu właściwego ciśnienia w oponach - bo to też ważne.
Moim zdaniem to 20 dychy w kieszeń i problem załatwiony. Innej opcji nie widzę.
Nawet w jaguarze przy ksenonach i samopoziomowaniu jako bazę światła mechanicznie ustawiał mi diagnosta. Wtedy dopiero samo poziomowanie będzie działać właściwie.
ps. jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie że co 10 pojazd świeci po drzewach albo oczach jadących z naprzeciwka.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”