Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

Awatar użytkownika
tomee
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 12 lip 2014, 18:56
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

Post autor: tomee » 18 cze 2015, 21:04

Cześć,

mam pytanie - czy w Waszych autach część wiązek w komorze silnika też jest (IMO) niechlujnie wykonana?
Chodzi mi o rzeczy typu:
- niektóre wiązki są okręcone taśmą elektryczną (zamiast puszczone w peszlu albo "futerkowej" izolacji)
- peszel nagle się kończy i od tego miejsca jest taśma elektryczna która już zdążyła pęknąć na łączeniu z peszlem (1 rok)
- peszel przy wtyczce od skraplacza klimy owinięty żółtą, twardą taśmą; białą taśmą "spięte" wiązki za zbiornikiem pł. hamulcowego (nie chodzi mi o "koszulki" z oznaczeniami np. 1.4MAir, pericolo itp, tylko o ordynarną taśmę)

Ogólnie niektóre wiązki wyglądają na izolowane ręcznie, a myślałem, że takie rzeczy to, bo ja wiem, w Rolls-Royce czy Ferrari (albo Arrinera :lol: ), a nie taśmowo montowanym aucie.

PS. Nie dopytywałbym się, tylko przyjął, że tak ma być, ale diler, ogólnie mówiąc, nie zrobił na mnie najlepszego wrażenia...

Awatar użytkownika
granit
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 31 gru 2014, 0:49
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

Post autor: granit » 22 cze 2015, 23:04

daj fotki jak to wygląda, u siebie nie zaobserwowałem aby były wiązki gorzej zabezpieczone niż w innych autach, którymi miałem okazję jeździć
Lancia Delta Oro 1.4 150 KM 2010
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio 1.4 75 KM 1992

Awatar użytkownika
tomee
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 12 lip 2014, 18:56
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

Post autor: tomee » 23 cze 2015, 0:14

Dzieki za odpowiedz, fotki przesle jutro bo dzis juz nie chce mi sie schodzic do garazu. Zalaczam jedno zdjecie, ale niewiele na nim widac.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
tomee
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 12 lip 2014, 18:56
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

Post autor: tomee » 23 cze 2015, 19:24

Zalaczam dokladniejsze zdjecia, niestety niezbyt ostre, bo sie spieszylem, a aparat uparcie twierdzil, ze fotografuje "nocny krajobraz" :|.

Link do oryginalow w wiekszym rozmiarze:
https://app.box.com/s/8aq6nbw10xg48e5ypmyslt5j81vq3c1q
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

Post autor: Wilkin » 24 cze 2015, 1:16

Włoska robota :D
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Michal1906
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 323
Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

Post autor: Michal1906 » 24 cze 2015, 8:36

W Bravo z końca 2007 roku identycznie to wygląda.

Awatar użytkownika
tomee
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 12 lip 2014, 18:56
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

Post autor: tomee » 24 cze 2015, 20:09

Michal1906 pisze:W Bravo z końca 2007 roku identycznie to wygląda.
Czyli jestem pierwszą osobą na świecie, której to przeszkadza :)
No nic, jeśli tak wyszło z fabryki to znaczy, że tak ma być. Choć dam głowę, że np. w Punto II takich kwiatków nie było. Ale Punto robili chyba w Bielsku...

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

Post autor: Dudi » 24 cze 2015, 20:18

tomee pisze:Ale Punto robili chyba w Bielsku...
To nie ma nic do rzeczy.
Ale nie, Punto II nie robili w Bielsku ;)
Ewentualnie w Serbii :roll: ;)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

Post autor: jan3387 » 24 cze 2015, 20:32

potwierdzam, u mnie podobnie kable wyglądają.
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

Awatar użytkownika
tomee
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 12 lip 2014, 18:56
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

Post autor: tomee » 24 cze 2015, 21:00

Dudi pisze:
tomee pisze:Ale Punto robili chyba w Bielsku...
To nie ma nic do rzeczy.
Ale nie, Punto II nie robili w Bielsku ;)
Ewentualnie w Serbii :roll: ;)
Hm, naprawdę?. A ja tyle lat byłem przekonany, że pierwsze egzemplarze Punto mk2 robili we Włoszech, a resztę w Polsce.
Myślałem, że fabryka Zastavy miała w latach 90 zupełnie inną relację z Fiatem niż FSM. Cóż, człowiek się całe życie uczy ;)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

Post autor: Dudi » 24 cze 2015, 21:53

Krótko było składane Punto I.
Punto II nigdy.
Owszem Zastava miała w latach 90-tych inny układ niż nasze fabryki z Fiatem, jednak zauważ, że Punto II zadebiutowało na 100-lecie Fiata, czyli w 1999 roku (więc te lata 90-te słabo do niego pasują).
Ale w PL nigdy go nie produkowali ani nie składali.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
granit
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 31 gru 2014, 0:49
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

Post autor: granit » 25 cze 2015, 23:18

jak tak przejrzałem te Twoje zdjęcia wiązek to stwierdzam, że u mnie bardziej się do tego przyłożyli ;) może jakiś Polak na emigracji je u mnie kręcił :D
Lancia Delta Oro 1.4 150 KM 2010
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio 1.4 75 KM 1992

Awatar użytkownika
tomee
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 12 lip 2014, 18:56
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

Post autor: tomee » 28 cze 2015, 20:13

granit pisze:jak tak przejrzałem te Twoje zdjęcia wiązek to stwierdzam, że u mnie bardziej się do tego przyłożyli ;) może jakiś Polak na emigracji je u mnie kręcił :D
A mógłbyś w wolnej chwili cyknąć fotki tych wiązek przy łożyskach amortyzatorów? W szczególności tego rzepo-peszlo-taśmo pająka przy zbiorniku płynu hamulcowego (DSC_0251_1.JPG) i pourywanych peszli po drugiej stronie tego zbiorniczka (DSC_0250_1.JPG)?
Bo nie daje mi to spokoju ;) W kabinie - żadnych niedoróbek nie widzę. Przewody przy samym bloku silnika - też wyglądają OK. No nie mogę pozbyć się wrażenia, że jakiś Luigi/Paolo/Emilio odpowiedzialny za "wykończenie" elektryki po włożeniu silnika do nadwozia miał bardzo zły dzień :lol: Lub diler coś nakombinował. Z dekoderów VIN (fiat aftermarket, ePER, vin-decoder) wychodzi wersja Gold/Oro. A sprzedana jako Silver. Ale może to też normalne ;)

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.4 TB MA - wiązki elektryczne pod maską

Post autor: Mariusz91 » 28 cze 2015, 23:45

W zależności od marki samochody mają wiązki owijane w przeróżny sposób. Czy to peszlem, czy to szmacianką, czy też innym ustrojstwem. Tak jak u Ciebie raczej jest to oryginalne, a w innych Deltach może być różnie i nie będzie to oznaczać wcale ingerencji w wiązkę. Jako ciekawostkę podam, że np Mercedes fabrycznie stosuje najzwyklejsze trytki do mocowania wiązki pod deską ;) żadne tam spinki czy inne obejmy ;) natomiast Volvo to już przechodzi samo siebie. Tam zdarzają się sterownik oryginalnie "przytrytkowane" do belki pod deską ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”