Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: volf » 08 paź 2017, 14:57

Tyle gadania a dalej nie wiadomo czy w Delcie są biksenony czy nie ma?
Może po prostu są tylko ksenony dla świateł mijania a przy długich dodatkowo załączane są halogeny :?:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: Tomzik » 08 paź 2017, 20:39

FXX pisze: 08 paź 2017, 0:37
Tomzik pisze: 08 paź 2017, 0:20Im więcej elektroniki tym większa szansa, że się rypnie. Nie przeskoczysz tego :) Kabelki potrafią działać o wiele dłużej niż elektronika. O ile nie są g..nej jakości.
Ale to Ty chcesz do elektroniki dokładać dodatkowe kabelki, czyli zwiększać ilość elementów do ewentualnego zepsucia.
Elektryka i elektronika to trochę inne sprawy, nie uważasz? I ta pierwsza raczej jest bardziej trwała z racji mniejszego skomplikowania (począwszy od procesów produkcyjnych) oraz braku konieczności zakupu najtańszych chińskich komponentów, aby być konkurencyjnym na rynku.
FXX pisze: 08 paź 2017, 0:37
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39 Moja teoria mówiła o efekcie żadnym bądź niewielkim. I nadal tak uważam.

Przecież to się nie dodaje jak liczby. Najprostszym, choć przejaskrawionym przykładem jest choćby zapalenie świateł samochodowych w dzień - czy widzisz ich strumień na drodze?

Dobra żarówka halogenowa ma w granicach 1500 lumenów. Ksenon - 3200 - ponad 2 razy więcej. A zatem - owszem - pomyliłem się pisząc o efekcie "żadnym", ale raczej nie tak wiele się pomyliłem pisząc o prawie żadnym czy też niewielkim.
A czy ja chcę to dodawać arytmetycznie?

Dlatego na samym początku wspomniałem właśnie o rozkładzie strumienia świetlnego, który to jest zupełnie inny dla układu żarnik ksenonowy + soczewka, a inny dla układu żarówka halogenowa + zwykły reflektor.
Druga sprawa, że soczewka i reflektor halogenowy nie świecą dokładnie w to samo miejsce.

Daje to ni mniej, ni więcej tyle, że masz pełniejsze oświetlenie przestrzeni przed sobą niż tylko w przypadku samego ksenonu.
W teorii być może, w moim aucie praktyka mówi nieco inaczej.
FXX pisze: 08 paź 2017, 0:37
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39A czy ja gdzieś napisałem, że bi-ksenon nie jest ksenonem? :roll:

Napisałem jedynie, że ksenon nie jest bi-ksenonem.
Co jest błędem, bo ksenon może być bi-ksenonem, pod warunkiem posiadania ruchomej przysłony w soczewce.

Jak z kwadratem i prostokątem.
Nie jest żadnym błędem. To, że "może, jeśli" nie oznacza automatycznie, że na pewno jest. Skoro "może" to również "nie musi", czyż nie? Jak z logiką. Coś, co nie ma prawdopodobieństwa równego 1 nie jest pewnikiem.

FXX pisze: 08 paź 2017, 0:37
Tomzik pisze:Wypalone odbłyśniki raczej nie wchodzą w grę, bo po pierwsze widać je przez plastik i mają połysk należyty a po drugie odbłyśnik jest tylko przy żarówce.
Teraz to mnie rozjechałeś...
Odbłyśnik jest tylko przy żarówce? :roll:
Skoro nie masz przy ksenonie w soczewce odbłyśnika to ja się nie dziwię, że kiepsko Ci świecą te długie :roll: :roll: :roll:
Nie znam dokładnej budowy lampy na soczewce, więc nie przeczę, że się mylę, że nie ma tam odbłyśnika wzmacniającego światło. Nigdy nie rozbierałem takiej lampy.
volf pisze: Tyle gadania a dalej nie wiadomo czy w Delcie są biksenony czy nie ma?
Może po prostu są tylko ksenony dla świateł mijania a przy długich dodatkowo załączane są halogeny
Też tak cały czas myślałem, a instrukcja obsługi mnie w tym utwierdzała, ale przed chwilą wróciłem z garażu, gdzie na wyłączonym silniku pstrykałem sobie światłami i ewidentnie słychać za każdym razem takie stuknięcie, zapewne przesłon, a zatem wychodzi na to, że to jest bi-ksenon.

Wobec tego spróbuję wstawić sobie jakieś inne żarówki H1 (przy okazji dzięki za podpowiedź BootError) i zobaczym.

Tak jak pisałem - na światła nie narzekam, bo są dużo lepsze niż w starej Delcie, ale z tego co słyszę od żonki i nieraz widzę na drodze to zdecydowanie też nie należą do ścisłej czołówki ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: FXX » 08 paź 2017, 21:33

Tomzik pisze: 08 paź 2017, 20:39Elektryka i elektronika to trochę inne sprawy, nie uważasz? I ta pierwsza raczej jest bardziej trwała z racji mniejszego skomplikowania (począwszy od procesów produkcyjnych) oraz braku konieczności zakupu najtańszych chińskich komponentów, aby być konkurencyjnym na rynku.
I co z tego, że inne sprawy.
Masz praktycznie niezawodny układ sterowania światłami oparty na elektronice i częściowo elektryce, zatem po co go komplikować dodatkową elektryką?
Tylko po to, żeby mieć opcję, która do niczego nie jest potrzebna?
Ani to nie poprawi niezawodności całego układu, ani funkcjonalności.
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39W teorii być może, w moim aucie praktyka mówi nieco inaczej.
W praktyce to nie wiadomo w jakim stanie są reflektory w Twoim samochodzie :)
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39 To, że "może, jeśli" nie oznacza automatycznie, że na pewno jest. Skoro "może" to również "nie musi", czyż nie? Jak z logiką. Coś, co nie ma prawdopodobieństwa równego 1 nie jest pewnikiem.
Zgadza się, ale to Ty napisałeś pewnik:
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39Napisałem jedynie, że ksenon nie jest bi-ksenonem.
który nie jest prawdziwy.
Tomzik pisze:Nie znam dokładnej budowy lampy na soczewce, więc nie przeczę, że się mylę, że nie ma tam odbłyśnika wzmacniającego światło. Nigdy nie rozbierałem takiej lampy.
Odbłyśnik nie wzmacnia, a ukierunkowuje wiązkę światła. Bez niego ksenon w soczewce świeciłby bardzo słabo, ponieważ palnik świeci całą swoją powierzchnią.
Tomzik pisze:Też tak cały czas myślałem, a instrukcja obsługi mnie w tym utwierdzała, ale przed chwilą wróciłem z garażu, gdzie na wyłączonym silniku pstrykałem sobie światłami i ewidentnie słychać za każdym razem takie stuknięcie, zapewne przesłon, a zatem wychodzi na to, że to jest bi-ksenon.
Albo przesłon, albo elektromagnesów sterujących nimi.
Tomzik pisze:Wobec tego spróbuję wstawić sobie jakieś inne żarówki H1 (przy okazji dzięki za podpowiedź BootError) i zobaczym.
Philips Blue Vision całkiem ładnie świeciły i barwę miały zbliżoną do ksenonu :)
Tomzik pisze:Tak jak pisałem - na światła nie narzekam, bo są dużo lepsze niż w starej Delcie, ale z tego co słyszę od żonki i nieraz widzę na drodze to zdecydowanie też nie należą do ścisłej czołówki ;)
Tak jak Ci pisałem wcześniej - trzeba by sprawdzić stan odbłyśników w soczewkach i czystość samych soczewek. Niestety, ale Włosi się nie postarali i zarówno odłyśniki, jak i szczelność lamp w wielu modelach pozostawia wiele do życzenia.
Problem znany w AR159, gdzie ludzie narzekali po kilku latach na światła. Wystarczy zregenerować odbłyśnik - koszt ok. 50-70zł/szt. i wyczyścić soczewkę, przy czym w 159 soczewka wychodzi przez dekielek bez rozklejania lampy.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”