Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: Tomzik » 04 paź 2017, 21:23

Czy ktoś, kto posiada Deltę z ksenonami tylko dla świateł mijania wymieniał może żarówki od drogowych? Nie chce mi się grzebać, ale sprawdzenie w dokumentacji niewiele mi pomogło, bo Eper uparcie twierdzi, że jest to H7, ale instrukcja mówi o H7 + H7 dla zwykłych lamp oraz D1S + H1 dla ksenonów.

Gdzie jest prawda - w Eperze czy instrukcji? ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: BootError » 06 paź 2017, 21:49

Jak to z ksenonem tylko dla świateł mijania? W Deltach występują przecież bi-ksenony czyli ten sam palnik obsługuje zarówno mijania jak i drogowe i dodatkowo świeci jeszcze halogen od świateł drogowych i na pewno jest to H1.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: Tomzik » 07 paź 2017, 8:00

Skoro świeciłby ksenon to po co jeszcze by świecić miała licha żarówka ?

Jak jadę po ciemku i włączę drogowe to ich barwa ewidentnie świadczy, że pochodzi z żarówki...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: FXX » 07 paź 2017, 13:12

Tomzik pisze: 07 paź 2017, 8:00 Skoro świeciłby ksenon to po co jeszcze by świecić miała licha żarówka ?

Jak jadę po ciemku i włączę drogowe to ich barwa ewidentnie świadczy, że pochodzi z żarówki...
Po to, że jak jedziesz na światłach dziennych i komuś "migasz" długimi to nie katujesz żarników i przetwornic, tylko mrugasz halogenami.

Włącz światła, stań przy lampie i niech ktoś zmienia krótkie-długie. Zapewne zauważysz bądź usłyszysz pracującą przysłonę w soczewce.

W 159 z biksenonem jest tak samo - D1S jako mijania i długie oraz dodatkowo H1 na długich.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: Tomzik » 07 paź 2017, 20:49

To akurat łatwo rozwiązać. Wajha do siebie aby mrugnąć = włącza się tylko żarówka, palnik nie reaguje. Wajha od siebie aby włączyć drogowe - reaguje tylko palnik, żarówka nie świeci.

Kompletnie nie kwestionowałem celowości obecności żarówki. Jedynie jej świecenia w tym samym czasie co palnik.

Teraz jednak faktycznie słyszałem jakiś dźwięk jak sobie zmieniałem światła przed garażem. Najpewniej będzie po prostu na chwilę odłączyć kostki od żarówek i zobaczyć czy światło z palników zmienia się w jakiś sposób.

Niemniej - albo mam coś uszkodzone albo zbyt wiele oczekuję, bo ewidentnie przy drogowych widać barwę światła z żarówki a nie z palnika. Jeśli to jest bi-ksenon to Delta ma go beznadziejnego.

EDIT:

Odpaliłem sobie instrukcję od AR 166, gdzie wiem, że na pewno ma bi-ksenony, oraz od przywoływanej przez Ciebie 159 - zwróć uwagę na opis.

166
Przechwytywanie.JPG
159
Przechwytywanie2.JPG
Delta
Przechwytywanie5.jpg
Przechwytywanie4.JPG
Patrząc na to - jak dla mnie jedyny logiczny wniosek jest taki, że Delta nie ma żadnych bi-ksenonów a jedynie ksenonowe światła mijania. I instrukcja obsługi też nic nie wspomina o światłach "bi" :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: FXX » 07 paź 2017, 21:13

Tomzik pisze: 07 paź 2017, 20:49 To akurat łatwo rozwiązać. Wajha do siebie aby mrugnąć = włącza się tylko żarówka, palnik nie reaguje. Wajha od siebie aby włączyć drogowe - reaguje tylko palnik, żarówka nie świeci.
Imho zbędne komplikowanie prostej rzeczy :)
Tomzik pisze: Kompletnie nie kwestionowałem celowości obecności żarówki. Jedynie jej świecenia w tym samym czasie co palnik.
Wydaje mi się, że uzasadnienie jest dość proste - 4 źródła światła zamiast 2.
Tomzik pisze:Teraz jednak faktycznie słyszałem jakiś dźwięk jak sobie zmieniałem światła przed garażem. Najpewniej będzie po prostu na chwilę odłączyć kostki od żarówek i zobaczyć czy światło z palników zmienia się w jakiś sposób.
Przy wyłączonym silniku słychać pracę przysłon, a jak się przyjrzysz to powinno być widać po strumieniu światła jak pracuje bi-ksenon. Przynajmniej w 159 widać to dość dobrze.
Tomzik pisze: Niemniej - albo mam coś uszkodzone albo zbyt wiele oczekuję, bo ewidentnie przy drogowych widać barwę światła z żarówki a nie z palnika. Jeśli to jest bi-ksenon to Delta ma go beznadziejnego.
Masz po dwa źródła świtała - białe i żółte. To oczywiste, że barwa żółta będzie dominować. Wrzuć żarówki o "bielszej" barwie światła i efekt będzie znacznie lepszy.
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 20:49Patrząc na to - jak dla mnie jedyny logiczny wniosek jest taki, że Delta nie ma żadnych bi-ksenonów a jedynie ksenonowe światła mijania. I instrukcja obsługi też nic nie wspomina o światłach "bi" :)
Ta sama instrukcja twierdzi, że D1S ma 55W :roll: :roll: :roll:
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: Tomzik » 07 paź 2017, 21:43

FXX pisze: 07 paź 2017, 21:13
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 20:49 To akurat łatwo rozwiązać. Wajha do siebie aby mrugnąć = włącza się tylko żarówka, palnik nie reaguje. Wajha od siebie aby włączyć drogowe - reaguje tylko palnik, żarówka nie świeci.
Imho zbędne komplikowanie prostej rzeczy :)
Imo zbędne komplikowanie prostej rzeczy to dodawanie żarówki, która świeci słabiej do czegoś co świeci znacznie mocniej :) A pstryczek-elektryczek o jakim pisałem to koszt kilkunastu eurocentów.
FXX pisze: 07 paź 2017, 21:13
Tomzik pisze: Kompletnie nie kwestionowałem celowości obecności żarówki. Jedynie jej świecenia w tym samym czasie co palnik.
Wydaje mi się, że uzasadnienie jest dość proste - 4 źródła światła zamiast 2.
A mi się wydaje, że jeśli zapalę mocniejsze źródło światła a potem słabsze i świecą w to samo miejsce to efekt tego słabszego jest żaden lub prawie żaden.
FXX pisze: 07 paź 2017, 21:13
Tomzik pisze:Teraz jednak faktycznie słyszałem jakiś dźwięk jak sobie zmieniałem światła przed garażem. Najpewniej będzie po prostu na chwilę odłączyć kostki od żarówek i zobaczyć czy światło z palników zmienia się w jakiś sposób.
Przy wyłączonym silniku słychać pracę przysłon, a jak się przyjrzysz to powinno być widać po strumieniu światła jak pracuje bi-ksenon. Przynajmniej w 159 widać to dość dobrze.
Można i tak spróbować.
FXX pisze: 07 paź 2017, 21:13
Tomzik pisze: Niemniej - albo mam coś uszkodzone albo zbyt wiele oczekuję, bo ewidentnie przy drogowych widać barwę światła z żarówki a nie z palnika. Jeśli to jest bi-ksenon to Delta ma go beznadziejnego.
Masz po dwa źródła świtała - białe i żółte. To oczywiste, że barwa żółta będzie dominować. Wrzuć żarówki o "bielszej" barwie światła i efekt będzie znacznie lepszy.
Nie miałem okazji jechać autem z biksenonami, ale żona i owszem i jednoznacznie twierdzi, że nasze drogowe lampy jak to się mawia - koło tamtych nawet nie stały.
FXX pisze: 07 paź 2017, 21:13
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 20:49Patrząc na to - jak dla mnie jedyny logiczny wniosek jest taki, że Delta nie ma żadnych bi-ksenonów a jedynie ksenonowe światła mijania. I instrukcja obsługi też nic nie wspomina o światłach "bi" :)
Ta sama instrukcja twierdzi, że D1S ma 55W :roll: :roll: :roll:
Co to ma do rzeczy?

W instrukcji od Phedry jest napisane, że panik do lamp to D15. "Soł łot?"

Chodzi o to, że zarówno w instrukcji od 166 jak 159 jest wyraźnie zaznaczone, że palnik obsługuje i mijania i drogowe, w instrukcji od Delty - ni hu hu.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: FXX » 07 paź 2017, 22:04

Tomzik pisze: 07 paź 2017, 21:43 Imo zbędne komplikowanie prostej rzeczy to dodawanie żarówki, która świeci słabiej do czegoś co świeci znacznie mocniej :) A pstryczek-elektryczek o jakim pisałem to koszt kilkunastu eurocentów.
Oczywiście, że... nie :)
To nie tylko koszt pstryczka elektryczka, ale również zmiany sterowania centralki :)
FXX pisze: 07 paź 2017, 21:13A mi się wydaje, że jeśli zapalę mocniejsze źródło światła a potem słabsze i świecą w to samo miejsce to efekt tego słabszego jest żaden lub prawie żaden.
Cóż, masz rację, wydaje Ci się :)
Jeśli chcesz w to wnikać, to musiałbyś przeanalizować dokładnie rozkład światła dawanego zarówno przez reflektor drogowy jak i soczewkę.
FXX pisze: 07 paź 2017, 21:13Nie miałem okazji jechać autem z biksenonami, ale żona i owszem i jednoznacznie twierdzi, że nasze drogowe lampy jak to się mawia - koło tamtych nawet nie stały.
To niech żona jeszcze powie, czy ten samochód miał bi-ksenony + halogen na drogowych czy tylko bi-ksenon ;)
FXX pisze: 07 paź 2017, 21:13Co to ma do rzeczy?

W instrukcji od Phedry jest napisane, że panik do lamp to D15. "Soł łot?"

Chodzi o to, że zarówno w instrukcji od 166 jak 159 jest wyraźnie zaznaczone, że palnik obsługuje i mijania i drogowe, w instrukcji od Delty - ni hu hu.
Ma to do rzeczy, że jak sam widzisz to miejsce instrukcji jest opisane niedokładnie i zawiera błędy.

Swoją drogą zarówno w cenniku jak i artykułach o Delcie w wersji Gold i Platinum jest jasno - bi-ksenon.
Opcja 230 dla Delty (wg. cennika), co pokrywa się z ePER.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: Tomzik » 07 paź 2017, 22:39

FXX pisze: 07 paź 2017, 22:04
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 21:43 Imo zbędne komplikowanie prostej rzeczy to dodawanie żarówki, która świeci słabiej do czegoś co świeci znacznie mocniej :) A pstryczek-elektryczek o jakim pisałem to koszt kilkunastu eurocentów.
Oczywiście, że... nie :)
To nie tylko koszt pstryczka elektryczka, ale również zmiany sterowania centralki :)
Proszę Cię, przecież to można zrobić kilkoma przewodami, idącymi tylko do żarówki i mającymi styk z wajhą tylko w pozycji "do siebie". Na potrzeby mrugnięcia taki poziom komplikacji w zupełności wystarczy.

FXX pisze: 07 paź 2017, 22:04
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 21:43A mi się wydaje, że jeśli zapalę mocniejsze źródło światła a potem słabsze i świecą w to samo miejsce to efekt tego słabszego jest żaden lub prawie żaden.
Cóż, masz rację, wydaje Ci się :)
Jeśli chcesz w to wnikać, to musiałbyś przeanalizować dokładnie rozkład światła dawanego zarówno przez reflektor drogowy jak i soczewkę.
Nie, nie musiałbym. Nie trzeba aż tak się zagłębiać moim zdaniem.
FXX pisze: 07 paź 2017, 21:13
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 21:43Nie miałem okazji jechać autem z biksenonami, ale żona i owszem i jednoznacznie twierdzi, że nasze drogowe lampy jak to się mawia - koło tamtych nawet nie stały.
To niech żona jeszcze powie, czy ten samochód miał bi-ksenony + halogen na drogowych czy tylko bi-ksenon ;)
Barwa świateł drogowych wg niej była znacznie bardziej zbliżona do ksenonów, światła świeciły dalej, wyżej i mocniej. To wskazuje na to drugie rozwiązanie. Jeśli masz rację, że u mnie świeci palnik + żarówka to tylko dowodzi bezsensowności takiego rozwiązania, skoro moje światła są gorsze.
FXX pisze: 07 paź 2017, 21:13
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 21:43 Co to ma do rzeczy?

W instrukcji od Phedry jest napisane, że panik do lamp to D15. "Soł łot?"

Chodzi o to, że zarówno w instrukcji od 166 jak 159 jest wyraźnie zaznaczone, że palnik obsługuje i mijania i drogowe, w instrukcji od Delty - ni hu hu.
Ma to do rzeczy, że jak sam widzisz to miejsce instrukcji jest opisane niedokładnie i zawiera błędy.
Literówka to nie to samo co brak osobnego wiersza w tabeli.
FXX pisze: 07 paź 2017, 21:13 Swoją drogą zarówno w cenniku jak i artykułach o Delcie w wersji Gold i Platinum jest jasno - bi-ksenon.
Opcja 230 dla Delty (wg. cennika), co pokrywa się z ePER.
Zrzut z Epera z roku 2014.
Moje auto
Przechwytywanie.JPG
I opis zastosowań
Przechwytywanie2.JPG
Nie widzę tu nigdzie słowa "bi"

Poza tym Eper twierdzi, że w moim aucie jest żarówka H7, zatem jeśli czepiasz się błędów w instrukcji to i Eper nic lepszy nie jest :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: FXX » 07 paź 2017, 23:09

Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39Proszę Cię, przecież to można zrobić kilkoma przewodami, idącymi tylko do żarówki i mającymi styk z wajhą tylko w pozycji "do siebie". Na potrzeby mrugnięcia taki poziom komplikacji w zupełności wystarczy.
To już byłoby całkowicie pozbawione sensu :D Mieć szynę CAN, centralki i jeszcze kable bezpośrednio z przełącznika do żarówki :)
Sorry, ale to jak od Iphona wracać się do Nokii 3310 :)
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39Nie, nie musiałbym. Nie trzeba aż tak się zagłębiać moim zdaniem.
A moim trzeba. Z punktu widzenia fizyki również.
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39Barwa świateł drogowych wg niej była znacznie bardziej zbliżona do ksenonów, światła świeciły dalej, wyżej i mocniej. To wskazuje na to drugie rozwiązanie. Jeśli masz rację, że u mnie świeci palnik + żarówka to tylko dowodzi bezsensowności takiego rozwiązania, skoro moje światła są gorsze.
Nie dowodzi to niczego, poza tym, że... widocznie Twoje światła są gorsze. Ale na to ma wpływ mnóstwo czynników - począwszy od stanu całego układu (a soczewki i odbłyśniki w kilkuletnich ksenonach niestety potrafią już być zanieczyszczone/wypalone), a na konstrukcji całego układu kończąc.
Przynajmniej napisz co to za samochód, żeby mieć jakieś odniesienie.
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39Literówka to nie to samo co brak osobnego wiersza w tabeli.
Nie literówka, a pominięcie całkowicie wartości :)
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39 Zrzut z Epera z roku 2014.
Moje auto
Przechwytywanie.JPG
I opis zastosowań
Przechwytywanie2.JPG

Nie widzę tu nigdzie słowa "bi"

Poza tym Eper twierdzi, że w moim aucie jest żarówka H7, zatem jeśli czepiasz się błędów w instrukcji to i Eper nic lepszy nie jest :)
A czy reflektor bi-ksenonowy nie jest reflektorom ksenonowym?

Poza tym ePER dla mojej AR159 również pokazuje pozycje "Reflektory ksenonowe - 230", a w 159 były tylko bi-ksenony :)

Podsumowując, stawiam dolary przeciwko orzechom, że zarówno w Twoim samochodzie jest zestawienie D1S + H1, jak i że jest to bi-ksenon.
FCA takie połączenie stosuje już od lat w wielu modelach.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: Tomzik » 07 paź 2017, 23:34

FXX pisze: 07 paź 2017, 23:09
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39Proszę Cię, przecież to można zrobić kilkoma przewodami, idącymi tylko do żarówki i mającymi styk z wajhą tylko w pozycji "do siebie". Na potrzeby mrugnięcia taki poziom komplikacji w zupełności wystarczy.
To już byłoby całkowicie pozbawione sensu :D Mieć szynę CAN, centralki i jeszcze kable bezpośrednio z przełącznika do żarówki :)
Sorry, ale to jak od Iphona wracać się do Nokii 3310 :)
I mieć bardziej niezawodny i mniej problematyczny sprzęt. W niektórych przypadkach, zwłaszcza tam, gdzie nie potrzeba wodotrysków - całkiem sensownie to brzmi :)
FXX pisze: 07 paź 2017, 23:09
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39Nie, nie musiałbym. Nie trzeba aż tak się zagłębiać moim zdaniem.
A moim trzeba. Z punktu widzenia fizyki również.
Na muchę też polujesz armatą?

Imo wystarczy proste doświadczenie z latarkami słabszą i mocniejszą - to da dostatecznie dobry obraz sytuacji.

FXX pisze: 07 paź 2017, 23:09
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39Barwa świateł drogowych wg niej była znacznie bardziej zbliżona do ksenonów, światła świeciły dalej, wyżej i mocniej. To wskazuje na to drugie rozwiązanie. Jeśli masz rację, że u mnie świeci palnik + żarówka to tylko dowodzi bezsensowności takiego rozwiązania, skoro moje światła są gorsze.
Nie dowodzi to niczego, poza tym, że... widocznie Twoje światła są gorsze. Ale na to ma wpływ mnóstwo czynników - począwszy od stanu całego układu (a soczewki i odbłyśniki w kilkuletnich ksenonach niestety potrafią już być zanieczyszczone/wypalone), a na konstrukcji całego układu kończąc.
Przynajmniej napisz co to za samochód, żeby mieć jakieś odniesienie.
Np. Mercedes W211 - na pewno nie "funfel nówka".
FXX pisze: 07 paź 2017, 23:09
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39 Zrzut z Epera z roku 2014.
Moje auto
Przechwytywanie.JPG
I opis zastosowań
Przechwytywanie2.JPG

Nie widzę tu nigdzie słowa "bi"

Poza tym Eper twierdzi, że w moim aucie jest żarówka H7, zatem jeśli czepiasz się błędów w instrukcji to i Eper nic lepszy nie jest :)
A czy reflektor bi-ksenonowy nie jest reflektorom ksenonowym?

Poza tym ePER dla mojej AR159 również pokazuje pozycje "Reflektory ksenonowe", a w 159 były tylko bi-ksenony :)
Ale reflektor ksenonowy nie jest bi-ksenonowym :)

Może faktycznie mam bi-ksenony - nie będę się upierał, że nie mam, przytoczyłem tylko moje argumenty przeciw, jakie mi się nasuwają.

Najlepiej po prostu jutro sobie sprawdzę z tym odpięciem kostek od długich.

Ale w takim razie warto chyba pomyśleć czemu świecą dość kiepsko jak na bi-ksenony. Oczywiście dużo lepiej niż np. w mojej staruszce (w której pucowałem odbłyśniki i wstawiłem "Megalight'y"), ale też sporo słabiej niż w choćby wspomnianym W211.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: FXX » 07 paź 2017, 23:58

Tomzik pisze: 07 paź 2017, 23:34 I mieć bardziej niezawodny i mniej problematyczny sprzęt. W niektórych przypadkach, zwłaszcza tam, gdzie nie potrzeba wodotrysków - całkiem sensownie to brzmi :)
A miałeś kiedykolwiek, jakikolwiek problem z tym układem? :)
Akurat dołożenie tam dodatkowych kabelków w żaden sposób nie podnosi niezawodności tego rozwiązania, a tylko je komplikuje.
Ogólnie to nie bardzo wiem gdzie widzisz problem w tym sprzęcie - rozwiązanie proste i niezawodne, i osobiście nie widzę sensu komplikowania tego.
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39Na muchę też polujesz armatą?
Oczywiście, odpowiedniej wielkości armatą.
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39Imo wystarczy proste doświadczenie z latarkami słabszą i mocniejszą - to da dostatecznie dobry obraz sytuacji.
Masz rację, dostatecznie dobrze podważa Twoją teorię :)
Z resztą, nie muszę robić doświadczeń, bo z punktu widzenia fizyki racji po prostu nie masz.
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39 Ale reflektor ksenonowy nie jest bi-ksenonowym :)

Może faktycznie mam bi-ksenony - nie będę się upierał, że nie mam, przytoczyłem tylko moje argumenty przeciw, jakie mi się nasuwają.

Najlepiej po prostu jutro sobie sprawdzę z tym odpięciem kostek od długich.

Ale w takim razie warto chyba pomyśleć czemu świecą dość kiepsko jak na bi-ksenony. Oczywiście dużo lepiej niż np. w mojej staruszce (w której pucowałem odbłyśniki i wstawiłem "Megalight'y"), ale też sporo słabiej niż w choćby wspomnianym W211.
Reflektorem ksenonowym jest każdy posiadający palnik ksenonowy, w tym również bi-ksenon.

Wypalone odbłyśniki, brudna soczewka, złe ustawienie soczewki? Powodów może być wiele.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: Tomzik » 08 paź 2017, 0:20

FXX pisze: 07 paź 2017, 23:58
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 23:34 I mieć bardziej niezawodny i mniej problematyczny sprzęt. W niektórych przypadkach, zwłaszcza tam, gdzie nie potrzeba wodotrysków - całkiem sensownie to brzmi :)
A miałeś kiedykolwiek, jakikolwiek problem z tym układem? :)
Akurat dołożenie tam dodatkowych kabelków w żaden sposób nie podnosi niezawodności tego rozwiązania, a tylko je komplikuje.
Ogólnie to nie bardzo wiem gdzie widzisz problem w tym sprzęcie - rozwiązanie proste i niezawodne, i osobiście nie widzę sensu komplikowania tego.
Im więcej elektroniki tym większa szansa, że się rypnie. Nie przeskoczysz tego :) Kabelki potrafią działać o wiele dłużej niż elektronika. O ile nie są g..nej jakości.
FXX pisze: 07 paź 2017, 23:58
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39Imo wystarczy proste doświadczenie z latarkami słabszą i mocniejszą - to da dostatecznie dobry obraz sytuacji.
Masz rację, dostatecznie dobrze podważa Twoją teorię :)
Z resztą, nie muszę robić doświadczeń, bo z punktu widzenia fizyki racji po prostu nie masz.
Moja teoria mówiła o efekcie żadnym bądź niewielkim. I nadal tak uważam.

Przecież to się nie dodaje jak liczby. Najprostszym, choć przejaskrawionym przykładem jest choćby zapalenie świateł samochodowych w dzień - czy widzisz ich strumień na drodze?

Dobra żarówka halogenowa ma w granicach 1500 lumenów. Ksenon - 3200 - ponad 2 razy więcej. A zatem - owszem - pomyliłem się pisząc o efekcie "żadnym", ale raczej nie tak wiele się pomyliłem pisząc o prawie żadnym czy też niewielkim.
FXX pisze: 07 paź 2017, 23:58
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39 Ale reflektor ksenonowy nie jest bi-ksenonowym :)

Może faktycznie mam bi-ksenony - nie będę się upierał, że nie mam, przytoczyłem tylko moje argumenty przeciw, jakie mi się nasuwają.

Najlepiej po prostu jutro sobie sprawdzę z tym odpięciem kostek od długich.

Ale w takim razie warto chyba pomyśleć czemu świecą dość kiepsko jak na bi-ksenony. Oczywiście dużo lepiej niż np. w mojej staruszce (w której pucowałem odbłyśniki i wstawiłem "Megalight'y"), ale też sporo słabiej niż w choćby wspomnianym W211.
Reflektorem ksenonowym jest każdy posiadający palnik ksenonowy, w tym również bi-ksenon.

Wypalone odbłyśniki, brudna soczewka, złe ustawienie soczewki? Powodów może być wiele.
A czy ja gdzieś napisałem, że bi-ksenon nie jest ksenonem? :roll:

Napisałem jedynie, że ksenon nie jest bi-ksenonem.

Wypalone odbłyśniki raczej nie wchodzą w grę, bo po pierwsze widać je przez plastik i mają połysk należyty a po drugie odbłyśnik jest tylko przy żarówce.

Brudna soczewka może być, może niesprawna przysłona? A może wszystko jest ok tylko się czepiam, bo barwa światła drogowego za bardzo podobna jest do żarówki.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: FXX » 08 paź 2017, 0:37

Tomzik pisze: 08 paź 2017, 0:20Im więcej elektroniki tym większa szansa, że się rypnie. Nie przeskoczysz tego :) Kabelki potrafią działać o wiele dłużej niż elektronika. O ile nie są g..nej jakości.
Ale to Ty chcesz do elektroniki dokładać dodatkowe kabelki, czyli zwiększać ilość elementów do ewentualnego zepsucia.
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39 Moja teoria mówiła o efekcie żadnym bądź niewielkim. I nadal tak uważam.

Przecież to się nie dodaje jak liczby. Najprostszym, choć przejaskrawionym przykładem jest choćby zapalenie świateł samochodowych w dzień - czy widzisz ich strumień na drodze?

Dobra żarówka halogenowa ma w granicach 1500 lumenów. Ksenon - 3200 - ponad 2 razy więcej. A zatem - owszem - pomyliłem się pisząc o efekcie "żadnym", ale raczej nie tak wiele się pomyliłem pisząc o prawie żadnym czy też niewielkim.
A czy ja chcę to dodawać arytmetycznie?

Dlatego na samym początku wspomniałem właśnie o rozkładzie strumienia świetlnego, który to jest zupełnie inny dla układu żarnik ksenonowy + soczewka, a inny dla układu żarówka halogenowa + zwykły reflektor.
Druga sprawa, że soczewka i reflektor halogenowy nie świecą dokładnie w to samo miejsce.

Daje to ni mniej, ni więcej tyle, że masz pełniejsze oświetlenie przestrzeni przed sobą niż tylko w przypadku samego ksenonu.
Tomzik pisze: 07 paź 2017, 22:39A czy ja gdzieś napisałem, że bi-ksenon nie jest ksenonem? :roll:

Napisałem jedynie, że ksenon nie jest bi-ksenonem.
Co jest błędem, bo ksenon może być bi-ksenonem, pod warunkiem posiadania ruchomej przysłony w soczewce.

Jak z kwadratem i prostokątem.
Tomzik pisze:Wypalone odbłyśniki raczej nie wchodzą w grę, bo po pierwsze widać je przez plastik i mają połysk należyty a po drugie odbłyśnik jest tylko przy żarówce.
Teraz to mnie rozjechałeś...
Odbłyśnik jest tylko przy żarówce? :roll:
Skoro nie masz przy ksenonie w soczewce odbłyśnika to ja się nie dziwię, że kiepsko Ci świecą te długie :roll: :roll: :roll:
Tomzik pisze: A może wszystko jest ok tylko się czepiam, bo barwa światła drogowego za bardzo podobna jest do żarówki.
Całkiem możliwe :)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III z ksenonami - jakie żarówki od długich

Post autor: BootError » 08 paź 2017, 13:05

Ha ha haaa!
Ale temat się rozwinął :lol:
Ja tam u siebie założyłem niebieskie żarówki od drogowych żeby świeciły w podobnej barwie światła co ksenony.
Minus jest taki, że świecą trochę słabiej niż te żółte ale i tak nie mam powodów do narzekań. Lampy w Delcie są naprawdę niezłe a jak będziesz Tomzik szukał lepszych (mocniejszych) to pewnie znajdziesz ale przy okazji znajdziesz też dużo aut z gorszymi światłami.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”