Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
Czy ktoś dysponuje może?
Niestety u mnie nie działa samopoziomowanie.
Po podłączeniu się do lamp zobaczyłem błąd B1021 "sygnał nieważny" z tylnego czujnika. Po wypięciu kostki z tylnego czujnika moje podejrzenie wzbudził stan konektora pinu nr 4 kostki - widoczna była śniedź. Wymieniłem zatem całe złącze - nowa kostka + nowe konektory z uszczelkami i uszczelki pustych pinów w kostce. Bezskutecznie - nadal to samo. Podmiana czujnika - to samo. Przy okazji dla potomnych - kostka do czujnika poziomowania świateł to AMP 1-967616-1 lub 1-967616-2 (-1 i -2 to tylko sposób pakowania - ilość i rodzaj opakowania), konektory to AMP 965906-1, uszczelki konektorów to AMP 967067-1 (zielone) a uszczelki do pustych pinów we wtyczce to AMP 967056-1 (niebieskie)
Poczytałem trochę na Alfaholikach i piszą, że w kostce w pinie 1 jest masa a w pinie 5 zasilanie +5V do czujnika. Myślę, że można się na tym wzorować, bo jeden z czujników jest identyczny jak w AR 159. Niestety u mnie zmierzyłem na kostce zaledwie 0,3V. Każe mi to przypuszczać, że gdzieś po drodze jest uszkodzony kabelek albo już z lampy wychodzi złe napięcie, albo jest kiepska masa.
Przydałaby mi się rozpiska pinów wtyczki w lewej lampie - chciałbym zmierzyć to napięcie na wyjściu z lampy.
Niestety nie wiem czy kostka jest znów tożsama z taką w AR 159, nie wiem nawet czy w AR 159 lub Bravo były reflektory skrętne - brak modułu świateł do Delty a obecność takiego modułu dla 159 i Bravo w MESie może mieć swoją przyczynę...
Niestety u mnie nie działa samopoziomowanie.
Po podłączeniu się do lamp zobaczyłem błąd B1021 "sygnał nieważny" z tylnego czujnika. Po wypięciu kostki z tylnego czujnika moje podejrzenie wzbudził stan konektora pinu nr 4 kostki - widoczna była śniedź. Wymieniłem zatem całe złącze - nowa kostka + nowe konektory z uszczelkami i uszczelki pustych pinów w kostce. Bezskutecznie - nadal to samo. Podmiana czujnika - to samo. Przy okazji dla potomnych - kostka do czujnika poziomowania świateł to AMP 1-967616-1 lub 1-967616-2 (-1 i -2 to tylko sposób pakowania - ilość i rodzaj opakowania), konektory to AMP 965906-1, uszczelki konektorów to AMP 967067-1 (zielone) a uszczelki do pustych pinów we wtyczce to AMP 967056-1 (niebieskie)
Poczytałem trochę na Alfaholikach i piszą, że w kostce w pinie 1 jest masa a w pinie 5 zasilanie +5V do czujnika. Myślę, że można się na tym wzorować, bo jeden z czujników jest identyczny jak w AR 159. Niestety u mnie zmierzyłem na kostce zaledwie 0,3V. Każe mi to przypuszczać, że gdzieś po drodze jest uszkodzony kabelek albo już z lampy wychodzi złe napięcie, albo jest kiepska masa.
Przydałaby mi się rozpiska pinów wtyczki w lewej lampie - chciałbym zmierzyć to napięcie na wyjściu z lampy.
Niestety nie wiem czy kostka jest znów tożsama z taką w AR 159, nie wiem nawet czy w AR 159 lub Bravo były reflektory skrętne - brak modułu świateł do Delty a obecność takiego modułu dla 159 i Bravo w MESie może mieć swoją przyczynę...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
Generalnie czujnik to nic innego jak potencjometr, więc generalnie interesuje nas masa, napięcie zasilania, i napięcie ustawione przez dźwignie połączoną z zawieszeniem.
W AR159 nie było skrętnych lamp.
Szukałeś schematu w jakimś eLearnie do Delty?
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
W AR159 nie było skrętnych lamp.
Szukałeś schematu w jakimś eLearnie do Delty?
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
Nie - nie mam dostępu do takiego czegoś, albo jestem zwyczajnie niedoinformowany
Jak można z tego skorzystać?
Jak można z tego skorzystać?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
Hmm z tego co na szybko sprawdziłem to zarówno dla Delty jak i Giulietty pozostaje płatna wersja online eLearna, natomiast można w necie znaleźć wersję offline do pobrania dla Bravo.
Z wersji online nie korzystałem, tylko z wersji "instalowanej". Jest tam większość schematów elektrycznych i rozpisane są wszystkie połączenia elektryczne do pojedynczych pinów. Generalnie ściągasz, instalujesz, odpalasz w przeglądarce i szukasz interesujących Cię informacji. Jeśli istnieje prawdopodobieństwo, że instalacja jest zbliżona do tej w 159, to mogę poszukać w eLearnie do 9tki rozpiski pinów centralki.
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Z wersji online nie korzystałem, tylko z wersji "instalowanej". Jest tam większość schematów elektrycznych i rozpisane są wszystkie połączenia elektryczne do pojedynczych pinów. Generalnie ściągasz, instalujesz, odpalasz w przeglądarce i szukasz interesujących Cię informacji. Jeśli istnieje prawdopodobieństwo, że instalacja jest zbliżona do tej w 159, to mogę poszukać w eLearnie do 9tki rozpiski pinów centralki.
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
Do Bravo już mam, ale jeszcze pytanie czy tam były skrętne światła jak w Delcie
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
Na stronie można swobodnie oglądać instalację do Ypsilona a do tej cholernej Delty jest wszystko wyszarzone i pewno uaktywnia się po zalogowaniu i wpłaceniu dutków...
Ktoś wie jak założyć tam konto?
Ktoś wie jak założyć tam konto?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
Ty masz skrętne bi-ksenony?
Ile i jakie kostki dochodzą do lewej lampy?
Na przykładzie AR159 są to dwie kostki - jedna okrągła zasilająca i łącząca m.in z Body, druga prostokątna 6-pin - sygnały z czujników, po 3 piny na jeden czujnik.
Połączenia lampa - czujniki przedstawiają się następująco:
Pin w lampie - pin na czujniku
1 - 5 w przednim (+5V)
2 - 4 w przednim (+0,5 do +4,5V)
3 - 1 w przednim (masa)
4 - 5 w tylnym (+5V)
5 - 4 w tylnym (+0,5 do +4,5V)
6 - 1 w tylnym (masa)
+5V to zasilanie czujnika
+0,5V do +4,5V to sygnał z czujnika do lampy - powinien się zmieniać w zależności od ułożenia dźwigienki czujnika
Generalnie jeśli masz podobne kostki, to zacząłbym od sprawdzenia dokładnego napięć na kostce z tyłu przy czujniku.
Potem napięcia na wyjściu z lampy, czy w ogóle z lampy są podawane prawidłowe napięcia.
Jeśli na wyjściu z lampy wszystko jest dobrze to sprawdzić ciągłość przewodów od kostki przy lampce do czujnika z tyłu.
Ogólnie jeśli z przednim czujnikiem wszystko jest dobrze, to celem porównania sprawdziłbym jak wyglądają połączenia pomiędzy nim, a lampą. Z tylnym będzie analogicznie.
Ile i jakie kostki dochodzą do lewej lampy?
Na przykładzie AR159 są to dwie kostki - jedna okrągła zasilająca i łącząca m.in z Body, druga prostokątna 6-pin - sygnały z czujników, po 3 piny na jeden czujnik.
Połączenia lampa - czujniki przedstawiają się następująco:
Pin w lampie - pin na czujniku
1 - 5 w przednim (+5V)
2 - 4 w przednim (+0,5 do +4,5V)
3 - 1 w przednim (masa)
4 - 5 w tylnym (+5V)
5 - 4 w tylnym (+0,5 do +4,5V)
6 - 1 w tylnym (masa)
+5V to zasilanie czujnika
+0,5V do +4,5V to sygnał z czujnika do lampy - powinien się zmieniać w zależności od ułożenia dźwigienki czujnika
Generalnie jeśli masz podobne kostki, to zacząłbym od sprawdzenia dokładnego napięć na kostce z tyłu przy czujniku.
Potem napięcia na wyjściu z lampy, czy w ogóle z lampy są podawane prawidłowe napięcia.
Jeśli na wyjściu z lampy wszystko jest dobrze to sprawdzić ciągłość przewodów od kostki przy lampce do czujnika z tyłu.
Ogólnie jeśli z przednim czujnikiem wszystko jest dobrze, to celem porównania sprawdziłbym jak wyglądają połączenia pomiędzy nim, a lampą. Z tylnym będzie analogicznie.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
Tak, mam skrętne biksenony
Posiłkowałem się Elearnem od Bravo i mimo tego, że tam jest rozpisane wszystkie 14 pinów we wtyczce lewej lampy a u mnie w użyciu jest tylko 8 z 14 to na szczęście tylna część wiązki, idąca od czujnika okazała się taka sama.
W związku z tym okazało się, że zanim wiązka od czujnika "znika" w kabinie to po drodze jest jeszcze jedno 3-pinowe złącze. Znajduje się pod "filcowym" lewym tylnym nadkolem. Wystarczy odkręcić koło i odsunąć przednią część (tej od strony przodu auta) filcowego nadkola, żeby mieć dobry dostęp. Złącze to znajduje się zaraz przy złączu ABS.
Moje złącze było w takim stanie, że przy próbie rozpięcia go rozpadło się w ręce prezentując przy tym piękną niebiesko-zieloną śniedź na jednym z pinów. Nawet nie byłem w stanie odczytać jakichkolwiek numerów.
Z racji, że to tylko "przelotka" to użyłem po prostu pary męsko-żeńskich złącz z konektorami, żeby to z powrotem pospinać. Konkretnie użyłem zgrabnej pary złącz Deutsch DTM04-3P oraz DTM06-3S z wbudowanymi uszczelkami od strony wsuwania przewodów wraz z blokadami WM3P i WM3S a jako konektorów użyłem tych z pozłacanymi końcówkami, czyli odpowiednio 1062-20-0144 i 1060-20-0144
I poziomowanie ożyło
BTW - przewody w tych autach są mega tandetne - "miedź" (celowo w cudzysłowie) po odizolowaniu przewodów była praktycznie czarna. Masakra...
Ale grunt, że lampy śmigają
Posiłkowałem się Elearnem od Bravo i mimo tego, że tam jest rozpisane wszystkie 14 pinów we wtyczce lewej lampy a u mnie w użyciu jest tylko 8 z 14 to na szczęście tylna część wiązki, idąca od czujnika okazała się taka sama.
W związku z tym okazało się, że zanim wiązka od czujnika "znika" w kabinie to po drodze jest jeszcze jedno 3-pinowe złącze. Znajduje się pod "filcowym" lewym tylnym nadkolem. Wystarczy odkręcić koło i odsunąć przednią część (tej od strony przodu auta) filcowego nadkola, żeby mieć dobry dostęp. Złącze to znajduje się zaraz przy złączu ABS.
Moje złącze było w takim stanie, że przy próbie rozpięcia go rozpadło się w ręce prezentując przy tym piękną niebiesko-zieloną śniedź na jednym z pinów. Nawet nie byłem w stanie odczytać jakichkolwiek numerów.
Z racji, że to tylko "przelotka" to użyłem po prostu pary męsko-żeńskich złącz z konektorami, żeby to z powrotem pospinać. Konkretnie użyłem zgrabnej pary złącz Deutsch DTM04-3P oraz DTM06-3S z wbudowanymi uszczelkami od strony wsuwania przewodów wraz z blokadami WM3P i WM3S a jako konektorów użyłem tych z pozłacanymi końcówkami, czyli odpowiednio 1062-20-0144 i 1060-20-0144
I poziomowanie ożyło
BTW - przewody w tych autach są mega tandetne - "miedź" (celowo w cudzysłowie) po odizolowaniu przewodów była praktycznie czarna. Masakra...
Ale grunt, że lampy śmigają
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
I pięknie
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
Jak we wszystkich Fiatach i Fiatopochodnych...
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe