Delta III - podróż z Navi
Delta III - podróż z Navi
Witam , właśnie zakończyłem podróż z przygodami ---- jakież było moje zdziwienie , gdy za Malborkiem (fabryczna) Navigacja wyprowadziła mnie najpierw na drogę brukową ,następnie polną, a na jej końcu była już tylko łąka .Oczywiście zdaję sobie sprawę , iż świadomie wybrałem trasę najkrótszą. I tu powstaje problem , gdyż w ustawieniach nie odnalazłem możliwości wyboru drogi (klasy lub podziału na drogi gruntowe , asfaltowe czy inne jak jest w np. Automapie.)
Jeżeli coś przegapiłem to z góry dziękuję za pomoc ---- jeżeli nie to oryginalna mapa do w/w Navi jest do d--y . .
Jeżeli coś przegapiłem to z góry dziękuję za pomoc ---- jeżeli nie to oryginalna mapa do w/w Navi jest do d--y . .
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 13:43
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III - podróż z Navi
Osobiście niegdzie nie widziałem wskazywania klasy dróg.
Wygląda na to, że jedynym lekarstwem jest ustawianie "najszybszej" lub "odległość/czas".
Swoją drogą nierozwiązaną dla mnie zagadką jest, które z tych dwóch ustawień jest bliższe "optymalnej trasie" z automapy czy google mapsów.
Wygląda na to, że jedynym lekarstwem jest ustawianie "najszybszej" lub "odległość/czas".
Swoją drogą nierozwiązaną dla mnie zagadką jest, które z tych dwóch ustawień jest bliższe "optymalnej trasie" z automapy czy google mapsów.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:50
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Livigno (SO)It
Re: Delta III - podróż z Navi
Ja ostatnio przy ustawieniu "najszybsza" (nie w Lancii) zwiedzałem ogródki w okolicy Como i Lecco , masakra. Powodem może być zła pogoda, a była fatalna, słaba dostępność satelitów jeśli jest bardzo gruba warstwa chmur. Ktoś mi również powiedział, że jeśli programuję trasę pod domem (1868 m.n.p.m) to nie mam co liczyć na dużą dokładność, jednak nie jestem do tego przekonany.
Pozdrawiam
Tomasz
Pontiac Trans Sport SE 3,1 94'
Tomasz
Pontiac Trans Sport SE 3,1 94'
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Delta III - podróż z Navi
klasyfikacji nie ma sa promy i płatne zawsze mam ustawioną na najszybszą i jest ok ale problem jest z tymi komunikatami ... tego nie da się wyłączyć .. i mimo że jest na 0 głośność to i tak przerywa radio
- M@tka
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 lip 2013, 23:07
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Delta III - podróż z Navi
pewnie to marna pociecha, ale dokładnie w taki sam sposób (niewykluczone, że dokladnie w tym samym miejscu - też w Malborku) zostałem wyprowadzony dosłownie w pole przez Automapę - przy wyborze trasy łatwej lub optymalnej;
niestety chyba każda nawigacja od czasu do czasu jest totanie nieprzewidywalna, ale wszak rodzaju żeńskiego jest...
niestety chyba każda nawigacja od czasu do czasu jest totanie nieprzewidywalna, ale wszak rodzaju żeńskiego jest...
wcześniej Fiat 125p, Cinquecento, Clio, Peugeot 306,406, Alfa GT
aktualnie Lancia Delta 1,9 Momo
niemieckiego samochodu nie miałem i mieć nie zamierzam
aktualnie Lancia Delta 1,9 Momo
niemieckiego samochodu nie miałem i mieć nie zamierzam
Odp: Delta III - podróż z Navi
Z racji wykonywanej pracy muszę dość mocno polegać na nawigacji, więc pozwolę sobie na kilka słów w temacie.
Generalnie większość nawigacji stosuje podział na trzy rodzaje tras: najszybsza, optymalna i najkrótsza.
W pierwszym wypadku liczy się jak najkrótszy czas dojazdu i bywa, że jesteśmy kierowani na tą trasę gdy soft stwierdzi, że czas jest krótszy o dosłownie minutę czy dwie niż w innych wariantach. W wypadku tras najszybszych faworyzowane są autostrady, drogi ekspresowe etc - nawet jeśli faktyczna oszczędność czasu nie istnieje bo na danym odcinku mamy utrudnienia lub warunki nie pozwalające jechać tak szybko jak jest tam dozwolone (kostka brakowa). Mimo to ten typ tras dobrze sprawdza się np w niemieckich landach gdzie jest mocno rozbudowana sieć autostrad.
Trasa najkrótsza jest najkrótsza i tyle. Często aż do przesady.
Naturalnie na to wszystko nakłada się jakość map. Często jest tak, że dana mapa jest kreślona w oparciu o zdjęcie satelitarne na którym widać ścieżkę. Jeśli soft odpowiedzialny za rozpoznanie tego uzna, że ta ścieżka jest drogą to zostanie ona sklasyfikowana jako droga. Chyba dość oczywiste jest, że nikt nie jeździ specjalnie żeby sprawdzić czy mapa pokrywa się z rzeczywistością. Co najwyżej niektórzy producenci przenośnych nawigacji oferują opcję zgłoszenia nieprawidłowości. Jeśli wystarczająco dużo osób ją zgłosi to jest nanoszona poprawka.
Dlatego zdrowy rozsądek przy korzystaniu z nawigacji i rzucenie okiem na wyznaczoną trasę zanim bez zastanowienia ją wybierzemy.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
Generalnie większość nawigacji stosuje podział na trzy rodzaje tras: najszybsza, optymalna i najkrótsza.
W pierwszym wypadku liczy się jak najkrótszy czas dojazdu i bywa, że jesteśmy kierowani na tą trasę gdy soft stwierdzi, że czas jest krótszy o dosłownie minutę czy dwie niż w innych wariantach. W wypadku tras najszybszych faworyzowane są autostrady, drogi ekspresowe etc - nawet jeśli faktyczna oszczędność czasu nie istnieje bo na danym odcinku mamy utrudnienia lub warunki nie pozwalające jechać tak szybko jak jest tam dozwolone (kostka brakowa). Mimo to ten typ tras dobrze sprawdza się np w niemieckich landach gdzie jest mocno rozbudowana sieć autostrad.
Trasa najkrótsza jest najkrótsza i tyle. Często aż do przesady.
Naturalnie na to wszystko nakłada się jakość map. Często jest tak, że dana mapa jest kreślona w oparciu o zdjęcie satelitarne na którym widać ścieżkę. Jeśli soft odpowiedzialny za rozpoznanie tego uzna, że ta ścieżka jest drogą to zostanie ona sklasyfikowana jako droga. Chyba dość oczywiste jest, że nikt nie jeździ specjalnie żeby sprawdzić czy mapa pokrywa się z rzeczywistością. Co najwyżej niektórzy producenci przenośnych nawigacji oferują opcję zgłoszenia nieprawidłowości. Jeśli wystarczająco dużo osób ją zgłosi to jest nanoszona poprawka.
Dlatego zdrowy rozsądek przy korzystaniu z nawigacji i rzucenie okiem na wyznaczoną trasę zanim bez zastanowienia ją wybierzemy.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
Re: Delta III - podróż z Navi
Zawsze się zastanawiam jak to jest że ktoś na navi wyjedzie w kaczej d...ie.
Sądzę że niektórym po prostu się myślenie wyłącza - "bo mam navi".
Nie mam fabrycznej navi ale dysponuję MIO i jeszcze nigdy nie wylądowałem w lesie, na łące itp.
Co może zaskoczyć to kupując navi byłem w trasie Katowice-Ateny, wylądowałem z Tesco w Bielsku - Białej, kupiłem navi MIO bez aktualizacji map ( mapy 3 miesiące temu bo tyle towar leżał ). Dojechałem do Aten pod same drzwi, bez błądzenia.
Zawsze jak mam trasę patrzę którędy ona wiedzie, jak przebiega koło alternatywnej szybkiej drogi zastanawiam się czemu? i jak wyglądają te drogi! oczywiście zawsze spoglądam na oznakowanie dróg, czy jadę tą która zmierza do miasta przez/obok którego będę jechał.
Trzeba pamiętać że to nie nawigacja prowadzi samochód tylko człowiek, który ma myśleć i analizować a nie jak baranek na rzeź. Swoją drogą trzeba się też obyć ze swoim sprzętem więc jak ktoś korzysta regularnie to wie co się spodziewać po navi.
Oczywiście bez urazy dla kogokolwiek - taki jest mój punkt widzenia, tok myślenia, jak mnie zawiedzie, wprowadzę korektę
Pozdrawiam
Sądzę że niektórym po prostu się myślenie wyłącza - "bo mam navi".
Nie mam fabrycznej navi ale dysponuję MIO i jeszcze nigdy nie wylądowałem w lesie, na łące itp.
Co może zaskoczyć to kupując navi byłem w trasie Katowice-Ateny, wylądowałem z Tesco w Bielsku - Białej, kupiłem navi MIO bez aktualizacji map ( mapy 3 miesiące temu bo tyle towar leżał ). Dojechałem do Aten pod same drzwi, bez błądzenia.
Zawsze jak mam trasę patrzę którędy ona wiedzie, jak przebiega koło alternatywnej szybkiej drogi zastanawiam się czemu? i jak wyglądają te drogi! oczywiście zawsze spoglądam na oznakowanie dróg, czy jadę tą która zmierza do miasta przez/obok którego będę jechał.
Trzeba pamiętać że to nie nawigacja prowadzi samochód tylko człowiek, który ma myśleć i analizować a nie jak baranek na rzeź. Swoją drogą trzeba się też obyć ze swoim sprzętem więc jak ktoś korzysta regularnie to wie co się spodziewać po navi.
Oczywiście bez urazy dla kogokolwiek - taki jest mój punkt widzenia, tok myślenia, jak mnie zawiedzie, wprowadzę korektę
Pozdrawiam
Re: Delta III - podróż z Navi
Oczywiście wcale się nie obraziłem.Codee pisze:Zawsze się zastanawiam jak to jest że ktoś na navi wyjedzie w kaczej d...ie.
Sądzę że niektórym po prostu się myślenie wyłącza - "bo mam navi".
Nie mam fabrycznej navi ale dysponuję MIO i jeszcze nigdy nie wylądowałem w lesie, na łące itp.
Co może zaskoczyć to kupując navi byłem w trasie Katowice-Ateny, wylądowałem z Tesco w Bielsku - Białej, kupiłem navi MIO bez aktualizacji map ( mapy 3 miesiące temu bo tyle towar leżał ). Dojechałem do Aten pod same drzwi, bez błądzenia.
Zawsze jak mam trasę patrzę którędy ona wiedzie, jak przebiega koło alternatywnej szybkiej drogi zastanawiam się czemu? i jak wyglądają te drogi! oczywiście zawsze spoglądam na oznakowanie dróg, czy jadę tą która zmierza do miasta przez/obok którego będę jechał.
Trzeba pamiętać że to nie nawigacja prowadzi samochód tylko człowiek, który ma myśleć i analizować a nie jak baranek na rzeź. Swoją drogą trzeba się też obyć ze swoim sprzętem więc jak ktoś korzysta regularnie to wie co się spodziewać po navi.
Oczywiście bez urazy dla kogokolwiek - taki jest mój punkt widzenia, tok myślenia, jak mnie zawiedzie, wprowadzę korektę
Pozdrawiam
Od kilku lat korzystałem z przenośnej nawigacji z Auto Mapą i nigdy nie miałem takiej sytuacji jak na wstępie gdyż pomimo zaznaczenia trasy najkrótszej pomijanie były drogi gruntowe. Natomiast jeżeli chciałem jechać między innymi drogami gruntowymi to miałem możliwość zaznaczenia takiego wyboru.
Dlatego moje pytanie w pierwszym poście , oczywiście dotyczy tylko fabrycznej nawigacji montowanej w Delcie III
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 13:43
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III - podróż z Navi
Trzeba dodać, że fabryczna navi nie potrafi w rozsądny sposób przedstawić trasy którą wybrała (tzn. można zmniejszyć skalę i przesuwać mapę, ale to jest udręka).
Nie ma też opcji takiej jak w google maps albo w navigonie, że przedstawia 3 trasy do wyboru.
Skutek jest taki, że najczęściej ustawia się navi na cel i jedzie jak ten baranek, licząc na to, że navi podjęła dobre decyzje
Nie ma też opcji takiej jak w google maps albo w navigonie, że przedstawia 3 trasy do wyboru.
Skutek jest taki, że najczęściej ustawia się navi na cel i jedzie jak ten baranek, licząc na to, że navi podjęła dobre decyzje
- M@tka
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 lip 2013, 23:07
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Delta III - podróż z Navi
można wyłączyć - przynajmniej w Blue & Me Navszajbus pisze:klasyfikacji nie ma sa promy i płatne zawsze mam ustawioną na najszybszą i jest ok ale problem jest z tymi komunikatami ... tego nie da się wyłączyć .. i mimo że jest na 0 głośność to i tak przerywa radio
wchodzisz w konfiguracje > dżwięki - i masz opcję włącz/wyłącz komunikaty nawigacyjne...
wcześniej Fiat 125p, Cinquecento, Clio, Peugeot 306,406, Alfa GT
aktualnie Lancia Delta 1,9 Momo
niemieckiego samochodu nie miałem i mieć nie zamierzam
aktualnie Lancia Delta 1,9 Momo
niemieckiego samochodu nie miałem i mieć nie zamierzam
Re: Delta III - podróż z Navi
Niestety w InstantNav nie ma opcji wyłącz włącz komunikaty głosowe jest tylko opcja głośności komunikatów, niestety wyciszenie do zera nie rozwiązuje problemów bo i tak lektor wycisza radio, także kolejna porażka tego systemu.M@tka pisze:można wyłączyć - przynajmniej w Blue & Me Navszajbus pisze:klasyfikacji nie ma sa promy i płatne zawsze mam ustawioną na najszybszą i jest ok ale problem jest z tymi komunikatami ... tego nie da się wyłączyć .. i mimo że jest na 0 głośność to i tak przerywa radio
wchodzisz w konfiguracje > dżwięki - i masz opcję włącz/wyłącz komunikaty nawigacyjne...
- leszek0250
- Forumowicz/ka
- Posty: 113
- Rejestracja: 10 sty 2008, 0:00
- Lokalizacja: prawie OPOLE
Re: Delta III - podróż z Navi
moja wyłącza komunikaty z navi , bez wyciszania radia
tylko jak ja to ustawiłem???
tylko jak ja to ustawiłem???