Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed
- krzy36
- Forumowicz/ka
- Posty: 216
- Rejestracja: 15 lut 2013, 18:02
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Wieliczka
Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed
Witam,
Trafiła mi się fajna na 1rzut oka Lancia Delta III do zakupu, tylko jest jeden szkopuł właśnie zawarty w tytule posta.
Czy macie jakieś swoje spostrzeżenia w temacie tych skrzyń biegów montowanych w Lancii?
Czy jednak odpuścić i nie pchać się w tą fiatowską "bajkę" ze słynną skrzynią Selespeed-a.
Trafiła mi się fajna na 1rzut oka Lancia Delta III do zakupu, tylko jest jeden szkopuł właśnie zawarty w tytule posta.
Czy macie jakieś swoje spostrzeżenia w temacie tych skrzyń biegów montowanych w Lancii?
Czy jednak odpuścić i nie pchać się w tą fiatowską "bajkę" ze słynną skrzynią Selespeed-a.
Lancia Lybra 1.8 16V 131KM
Lancia Lybra 2.0 20V 150KM
Lancia Delta III 1.6 16V 120KM
Lancia Lybra 2.0 20V 150KM
Lancia Delta III 1.6 16V 120KM
Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed
Ja po ponad pół roku używania mogę z czystym sumieniem polecić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Lancia Thesis 2.0 Turbo Soft - 1998 cm3, 185 KM, 2003 r.
Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.
były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.
Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.
były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.
- krzy36
- Forumowicz/ka
- Posty: 216
- Rejestracja: 15 lut 2013, 18:02
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed
Niezbyt długa historia ale dobre i pół roku bez awarii
Lancia Lybra 1.8 16V 131KM
Lancia Lybra 2.0 20V 150KM
Lancia Delta III 1.6 16V 120KM
Lancia Lybra 2.0 20V 150KM
Lancia Delta III 1.6 16V 120KM
Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed
A ja po doświadczeniach z tego typu wynalazkami (Alfa kumpla, Fiat brata i praca przez ponad rok w salonie Citroena - u nich jest też taki wynalazek) - mogę tylko powiedzieć "NIE" pchaj się w to.
Alfa w 1 roku użytkowania była 2 razy z tego powodu u mechanika i w drugim roku pojechała "do żyda".
Fiat robioną miał naprawę (elektronika walnęła) w 2 roku użytkowania - i też poszła do żyda szybko.
Pracując w Citroenie to C3 i C3 Picasso z tą skrzynią były co jakiś czas na ASO (i najlepsze że to były samochody co miały po 3-4 lata).
Tak że jakbym miał wybór to jednak wolałbym kupić albo manual, albo klasycznego automata.
Alfa w 1 roku użytkowania była 2 razy z tego powodu u mechanika i w drugim roku pojechała "do żyda".
Fiat robioną miał naprawę (elektronika walnęła) w 2 roku użytkowania - i też poszła do żyda szybko.
Pracując w Citroenie to C3 i C3 Picasso z tą skrzynią były co jakiś czas na ASO (i najlepsze że to były samochody co miały po 3-4 lata).
Tak że jakbym miał wybór to jednak wolałbym kupić albo manual, albo klasycznego automata.
Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed
Plus duży problem przy odsprzedaży...Marcin_D pisze: ↑02 sie 2019, 11:27 A ja po doświadczeniach z tego typu wynalazkami (Alfa kumpla, Fiat brata i praca przez ponad rok w salonie Citroena - u nich jest też taki wynalazek) - mogę tylko powiedzieć "NIE" pchaj się w to.
Alfa w 1 roku użytkowania była 2 razy z tego powodu u mechanika i w drugim roku pojechała "do żyda".
Fiat robioną miał naprawę (elektronika walnęła) w 2 roku użytkowania - i też poszła do żyda szybko.
Pracując w Citroenie to C3 i C3 Picasso z tą skrzynią były co jakiś czas na ASO (i najlepsze że to były samochody co miały po 3-4 lata).
Tak że jakbym miał wybór to jednak wolałbym kupić albo manual, albo klasycznego automata.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed
No to że ta Alfa się przez 6 m-cy sprzedawała to inna sprawa, Fiat na całe szczęście szybciej poszedł.
Ładowanie się w tą skrzynię to jest chory pomysł.
Ładowanie się w tą skrzynię to jest chory pomysł.
Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed
Moim zdaniem mocno przesadzacie, pytałem się pracownika ASO Fiat z mojego miasteczka, czy mieli coś do czynienia z tą skrzynią, to usłyszałem, że tak, był klient Grande Punto, ale nikt nie wiedział co i jak i mu przerobili na manual
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Lancia Thesis 2.0 Turbo Soft - 1998 cm3, 185 KM, 2003 r.
Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.
były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.
Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.
były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.
Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed
Jeśli chodzi o sprzedaż to kolega sprzedawał bardzo ładnego Qubo z takim sterowaniem skrzynią- trwało to rok...
A jazda to kwestia przyzwyczajenia, kilkaset kilometrów i da się płynnie jechać.
A jazda to kwestia przyzwyczajenia, kilkaset kilometrów i da się płynnie jechać.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed
Jechać płynnie się da - do czasu jak się sterowanie rozleci. Wtedy trzeba się modlić, żeby znaleźć mechanika co się na tym zna - a to graniczy z cudem.
Dla mnie topienie pieniędzy w krótszym lub dłuższym okresie. I problemy z pozbyciem się auta jak przyjdzie czas na zmianę.
Dla mnie topienie pieniędzy w krótszym lub dłuższym okresie. I problemy z pozbyciem się auta jak przyjdzie czas na zmianę.
Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed
Od 2013 roku roku użytkuję Deltę III w dieslu z taką skrzynią. Ponad 200kk i od pukać nic się nie dzieje oby tak dalej.
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011
była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005
była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005
- Jarek_Jarecki
- Klubowicz
- Posty: 2029
- Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Świdnica/Legnica
- Kontakt:
Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed
Szczerze, to odradzam...
Miałem wątpliwą okazję jeździć autem z tą skrzynią...
Fakt - było to 11 lat temu i być może się coś zmieniło od tamtej pory, ale niesmak po tej skrzyni u mnie pozostał...
Miałem ten "shit" w Stilo Abarth (2.4 pb)...po półtorarocznej jeździe - wydawało się być OK, dopóki nie zaczęła szarpać, zacinać się, nie pozwalając na zmianę biegów itd..
W konsekwencji w ASO, została przerobiona na manuala i to było chyba najszczęśliwsze wspomnienie po tej skrzyni..
Miałem wątpliwą okazję jeździć autem z tą skrzynią...
Fakt - było to 11 lat temu i być może się coś zmieniło od tamtej pory, ale niesmak po tej skrzyni u mnie pozostał...
Miałem ten "shit" w Stilo Abarth (2.4 pb)...po półtorarocznej jeździe - wydawało się być OK, dopóki nie zaczęła szarpać, zacinać się, nie pozwalając na zmianę biegów itd..
W konsekwencji w ASO, została przerobiona na manuala i to było chyba najszczęśliwsze wspomnienie po tej skrzyni..
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed
Miałem ypsilona multijet z taka skrzynią, ten automat był jakiś dziwny w zasadzie to normalna skrzynia tylko to co driver robiłby ręcznie to tutaj za niego pracował sterownik. Moim zdaniem to taki „półautomat”
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1629
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed
Czy przerobienie tej skrzyni na manualną jest jakoś strasznie skomplikowane?
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed
Michu bo to jest półautomat - to jest zwykła skrzynia manualna z elektohydraulicznym sterowaniem.
I ona nie jest zła dopóki ta elektohydraulika działa, a jak zacznie "niedziałać" to się cuda dzieją.
Mieliśmy na salonie kilka takich wynalazków do sprzedaży (głównie C3 i C3 Picasso i jedną DS4) - dla mnie to w ogóle była lipa do jazdy. Nie zmieniało biegów płynnie jak automat, a do mojej zmiany biegów w manualu było mu daleko.
W DS4 szefowa salony przypaliła sprzęgło jak ustawiała nowy samochód na salonie (wtedy była taka akcja promocji serii DS i trzeba go było ustawić na taki dywanie w określonym miejscu ekspozycyjnym i tak manewrował, że salon wietrzyliśmy bo tak jeb..ło sprzęgłem - bo tak ten szajs chu...o działał przy manewrowaniu)
I ona nie jest zła dopóki ta elektohydraulika działa, a jak zacznie "niedziałać" to się cuda dzieją.
Mieliśmy na salonie kilka takich wynalazków do sprzedaży (głównie C3 i C3 Picasso i jedną DS4) - dla mnie to w ogóle była lipa do jazdy. Nie zmieniało biegów płynnie jak automat, a do mojej zmiany biegów w manualu było mu daleko.
W DS4 szefowa salony przypaliła sprzęgło jak ustawiała nowy samochód na salonie (wtedy była taka akcja promocji serii DS i trzeba go było ustawić na taki dywanie w określonym miejscu ekspozycyjnym i tak manewrował, że salon wietrzyliśmy bo tak jeb..ło sprzęgłem - bo tak ten szajs chu...o działał przy manewrowaniu)
Re: Zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed
Wszystko się zgadza, tylko warto by było wziąć pod uwagę fakt, że w cytrynach są inne podzespoły jak w Lanciach i te skrzynie mogą działać inaczej.Marcin_D pisze:Michu bo to jest półautomat - to jest zwykła skrzynia manualna z elektohydraulicznym sterowaniem.
I ona nie jest zła dopóki ta elektohydraulika działa, a jak zacznie "niedziałać" to się cuda dzieją.
Mieliśmy na salonie kilka takich wynalazków do sprzedaży (głównie C3 i C3 Picasso i jedną DS4) - dla mnie to w ogóle była lipa do jazdy. Nie zmieniało biegów płynnie jak automat, a do mojej zmiany biegów w manualu było mu daleko.
W DS4 szefowa salony przypaliła sprzęgło jak ustawiała nowy samochód na salonie (wtedy była taka akcja promocji serii DS i trzeba go było ustawić na taki dywanie w określonym miejscu ekspozycyjnym i tak manewrował, że salon wietrzyliśmy bo tak jeb..ło sprzęgłem - bo tak ten szajs chu...o działał przy manewrowaniu)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Lancia Thesis 2.0 Turbo Soft - 1998 cm3, 185 KM, 2003 r.
Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.
były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.
Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.
były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.