Integrale - rozkład masy i momentu

mariusz76

Integrale - rozkład masy i momentu

Post autor: mariusz76 » 23 gru 2007, 15:33

Czy ktoś się orientuje jaki rozkład masy ma fabryczna Delta Integrale? Pytam się bo na mokrym moja Delta jest mocno podsterowna. Pewnie z 70% masy jest na przodzie.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Integrale - rozkład masy i momentu

Post autor: lancia1969 » 23 gru 2007, 22:55

Masa czyli nacisk jest taki sam :roll:
Różnica polega na przeniesnieniu momentu.

Ósemki mają 53% na przód i 47 Na tył
16-stki odwrotnie czyli 47 % przód i 53 tył

8 jeżdzisz ciasno ale mniej widowiskowo niż 16 a Dedra to już całkowita *** bo ma 50/50 czyli zupełny neutral :D

Własnie mam na stole skrzynie od Dedry bo rozwaliłem przedni mechanizm różnicowy , może po Świętach rozbiore tego wewnętrznego torsena bo chętnie chciałbym miec 70 % na tył i 30 % na przodzie ale nie wiem w tym momencie czy jest to wykonalne na oryginalnej różnicówce.
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Integrale - rozkład masy i momentu

Post autor: Bany » 24 gru 2007, 0:30

Chodzi o rozkład masy czy napędów?bo sie pogubiłem
Delta wyjeżdza przodem na śliskim bo z tyłu jest szpera.
Torsen jest tylko z tyłu i to w delcie i q4,w dedrze podobno tylko w niektórych,ale sie jeszcze nie spotkałem.
Jak masz przycisk do blokady to nie masz torsena.

''Własnie mam na stole skrzynie od Dedry bo rozwaliłem przedni mechanizm różnicowy , może po Świętach rozbiore tego wewnętrznego torsena bo chętnie chciałbym miec 70 % na tył i 30 % na przodzie ale nie wiem w tym momencie czy jest to wykonalne na oryginalnej różnicówce.''


W skrzyni jest planetarka rozdzielająca napędy przód/tył.
A obok dyfra jest wiskoza więc torsena raczej nie znajdziesz,
a wiskoza jest na allegro za 100 albo 150 pln.

Jak chcesz szpere na przód to kosztuje 1500-2200euro

mariusz76

Integrale - rozkład masy i momentu

Post autor: mariusz76 » 24 gru 2007, 10:00

Chodzi o rozkład MASY w Kg lub procentach (a nie o rozdział momentu) czyli jaki ciężar przypada na przednią i tylną część pojazdu. Różne marki chwalą się że mają b.dobrze wyważone auta np. 50/50, 49/51 itp. Ja podejrzewam że w Delcie nie wygląda to tak różowo bo silnik razem z dyfrem i skrzynią ważą b.dużo. i są maksymalnie wysunięte do przodu. Rzkład masy 48/52, jaki pisze Nat, jest w takim przypadku nierealny. Po świętach podjadę na stacje kontroli pojazdów i sprawdzę jaki nacisk mają osie w mojej Delcie.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Integrale - rozkład masy i momentu

Post autor: lancia1969 » 24 gru 2007, 13:41

"Bany" pisze:Chodzi o rozkład masy czy napędów?bo sie pogubiłem




W skrzyni jest planetarka rozdzielająca napędy przód/tył.
A obok dyfra jest wiskoza więc torsena raczej nie znajdziesz,
a wiskoza jest na allegro za 100 albo 150 pln.

Jak chcesz szpere na przód to kosztuje 1500-2200euro
Nie kłoce się po swietach posprawdzam dokładnie co i jak i będziemy dyskutpować :wink:
Wesołych Świąt
Grzegorz

GG 13364997

mariusz76

Integrale - rozkład masy i momentu

Post autor: mariusz76 » 24 gru 2007, 15:04

Z tego co czytałem to z tyłu jest Torsen a z przodu Ferguson.

mariusz76

Integrale - rozkład masy i momentu

Post autor: mariusz76 » 27 gru 2007, 18:57

Otóż rozkład masy w Delcie Integrale 8V wynosi: 65% przód i 35% tył, zbiornik paliwa wypełniony w połowie. I teraz się nie dziwię że Lancia nigdzie nie podaje tych danych, nie ma się czym chwalić.

Boorek

Integrale - rozkład masy i momentu

Post autor: Boorek » 27 gru 2007, 23:04

"mariusz76" pisze:Otóż rozkład masy w Delcie Integrale 8V wynosi: 65% przód i 35% tył, zbiornik paliwa wypełniony w połowie. I teraz się nie dziwię że Lancia nigdzie nie podaje tych danych, nie ma się czym chwalić.
myślę że 75% samochodów tak właśnie ma w końcu skrzynia i silnik z przodu ważą swoje... Pozdrawiam

Awatar użytkownika
maciej_ignys
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2070
Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
Skype: ohydek
Lokalizacja: Leszno

Integrale - rozkład masy i momentu

Post autor: maciej_ignys » 27 gru 2007, 23:08

A masz coś na temat 16 tki ? Przypuszczam, że będzie podobnie, bo moja, najpierw, długo, długo neutralnie (naprawdę długo : yesyes : :D ), póżniej płoży przodem jak przednionapędówka, a jak przesadzisz naprawdę ostro, to rzuca dupcią :?

mariusz76

Integrale - rozkład masy i momentu

Post autor: mariusz76 » 27 gru 2007, 23:21

W 16-stce jest chyba to samo bo rozmieszczenie elementów jest identyczne, w zasadzie jedyna rzecz różniąca te modele to głowica silnika. Jeżeli chcesz na prawdę zobaczyć jak ten samochód wyjeżdża przodem to pojeździj szybko w ostrych zakrętach na mokrym, za mocno skręcisz i jedziesz prosto.

Awatar użytkownika
INTEGRALE
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 833
Rejestracja: 08 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Sanok

Integrale - rozkład masy i momentu

Post autor: INTEGRALE » 27 gru 2007, 23:31

Z rozkładem masy to bedzie podobnie ale 8V i 16V prowadzą się na pewno zupełnie inaczej!

Jak juz wczesniej napisał lancia 1969
"Ósemki mają 53% na przód i 47 Na tył
16-stki odwrotnie czyli 47 % przód i 53 tył "

Szesnastą mozna jezdzic efektowniej bokami w nawrotach, ósemka jest ciaśniejsza, i opieram się tu na wyczytanych informacjach bo integrale 16V nigdy nie prowadziłem. Pozdrawiam
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione

Awatar użytkownika
maciej_ignys
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2070
Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
Skype: ohydek
Lokalizacja: Leszno

Integrale - rozkład masy i momentu

Post autor: maciej_ignys » 27 gru 2007, 23:40

Tak jak napisałem, przód dośc stanowczo ucieka w zabawie, żeby podrzucić tył trzeba stanowczo ją " złożyć" od początku. A na mokrym, cóż, próbowałem na letnich oponach na szronie. *** jasia. Jazda do przodu + beznadziejne hamowanie

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Integrale - rozkład masy i momentu

Post autor: Bany » 28 gru 2007, 10:16

wszystko zależy od skrzyni biegów jaka jest zamontowana,
Wszystkie nasze integralki mają prawie 20 lat i podejrzewam że nik t z was nie liczył zębów w skrzyni,więc moglibyście sie zdziwic.
Pewnie połowa z was ma odwrotnie niż myśli.

Każde auto na mokrym przy szybkiej jeździe będzie wyjeżdżało przodem przy mocnych skrętach ,chyba że ma ESP .Przednio napędowe bardziej a tylno mniej.To jest podsterowność.
Poprostu jak jest ślisko skęty kół muszą być delikaniejsze,a w przednionapędówce dokłada nam sie jeszcze siła z napędu.

Swoją drogą ,wracając do integralki to chyba dziwne że mając tak duży nacisk na przód auto jest podsterowne.
Osobiście mam tak tylko jak wyjade na letniej oponie w pierwszy śnieg....
Jak założe zime jest ok.Pełna kontrola Jeżdzenie bokami ,bąki jak od cyrkla itp.

mariusz76

Integrale - rozkład masy i momentu

Post autor: mariusz76 » 30 gru 2007, 11:45

Każde auto na mokrym przy szybkiej jeździe będzie wyjeżdżało przodem przy mocnych skrętach
Zgadzam się ale Delta Integrale wyjeżdża szczególnie mocno, może dlatego że jak już zacznie płużyć to pcha ją dodatkowo tylna oś. Ale najgorsze jest to że bardzo łatwo wpada w tą podsterowność i tutaj właśnie kłania się ten zły rozkład masy.

Awatar użytkownika
viruskill
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 335
Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: niebocko

Integrale - rozkład masy i momentu

Post autor: viruskill » 30 gru 2007, 11:49

Dedra integrale ma rozkład przod 53 tyl 47
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”