Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 24 lip 2019, 3:21

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 18 lut 2019, 13:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Posty: 707
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze
Co myślicie panowie o takich kutych korbach skladam ori motor do swojej Dedry Integrale i sie drapie po głowie czy może jednak warto ??
Niby są idealnie wyważone i o wiele lżejsze A dodatkowo mega wytrzymałe ;)
https://allegro.pl/oferta/fiat-lancia-2 ... 7461691009

_________________
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA


Na górę
PostDodany: 18 lut 2019, 21:30 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3512
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Jak już tak podchodzisz, to dorzuciłbym też kute tłoki oraz wzmocnione panewki (można na zamówienie dorobić) wyważyć cały układ korbowy. Ponadto pobawiłbym się w poprawienie kształtu wylotów kanałów olejowych w czopach wału korbowego - jak już robić wnętrze silnika, to wszystko za jednym "bur...em"... ;)
Ew. ori korby też można odchudzić i wyważyć "na sportowo" - są z gatunku wytrzymałych...

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.


Na górę
PostDodany: 18 lut 2019, 22:28 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Posty: 707
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze
Dzięki Robert za info w temacie.
Świeżo po założeniu wątku odnośnie tych korb, zadzwonił MaciekTTT.
Porozmawialiśmy chwileczkę.
Z uśmiechem na twarzy zapytał mnie czy planuje jakąś grubszą modyfikację swojego czerwonego auta?
Powiedziałem, że raczej nie, tylko profilaktycznie chciałem założyć mocniejsze korby.
Być może kosmetycznie podnieść moc o kilkadziesiąt "kucy".
On na to, że moja zmiana korb jest bez sensu i seryjne korbowody wytrzymają obciążenie do 300KM,w osprzęcie seryjnym bloku silnika.
Jego zdaniem powinienem skupić się nad wyrażeniem układu tlokowo-korbowego i na tym zamkną tę rozkminę ;).
Maciek mówił z sensem, przekonał mnie i pójdę w tym kierunku.
Dotychczasowo zaślepiłem 4 kanały olejowe "balansów" walki zostały zablokowane.
Wał poszedł na pierwszy szlif, oraz do ważenia po wykonaniu nacięć w kształcie łez na czopach głównych.
Poza tym po powrocie do kraju zostanie mi tylko 3 tygodnie do złożenia i przeszczepu motoru w budę Dedry.
Nie chciałbym, żeby wyskoczyło mi coś w międzyczasie, gdyż wybieram się tą swoją „skorupą" na "ogólnopolski" na majówkę wraz z moją księżniczką ;D. Nie chcę większych niespodzianek w tym temacie.
Stary silnik jest już na wykończeniu, a w taki sposób jeżdzę nim od jakichś 2 lat. Masakra. Ta operacja nabrała w ty momencie mocy urzędowej i przysiądę w końcu do tego zabiegu ;)

_________________
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA


Na górę
PostDodany: 24 lut 2019, 9:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2007, 0:00
Posty: 450
Lokalizacja: Małopolska Nowa-Wieś k/Kęt
Potwierdzam ,korby zostawić,ewentualnie sprawdzić czy proste,jedyny minus to szlifowany wał,ale z 50tys.powinien wytrzymać i nie zakładaj jakiś twardych panewek typu racing itp.natomiast nie do końca rozumiem kwestie zaślepienia kanałów olejowych i zablokowaniu wałków?za ślepienie tej magistrali polega raczej na ich demontażu.


Na górę
PostDodany: 24 lut 2019, 12:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Posty: 707
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze
Irek przecież każdy wałek jest smarowany w dwóch miejscach od czoła kanałem olejowym, które trzeba zaślepić oraz kanałem olejowym po środku przez środek panewki. Tylne łożysko wałków nie ma doprowadzonych kanałów smarujących. Smarowanie odbywa się za pomocą rozbryzgu.

Od czoła otwory nagwintowałem wkręciłem śrubę na klej a łeb ściąłem szlifierką kątową.
zaś po środku wybija się panewkę i zaspawuje się w niej kanał olejowy, lub dorabia się tulejkę u tokarza.


Załączniki:
balans.png
balans.png [ 735.57 KiB | Przejrzano 950 razy ]
20170816_2129541.jpg
20170816_2129541.jpg [ 330.69 KiB | Przejrzano 950 razy ]

_________________
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA


Ostatnio zmieniony 24 lut 2019, 12:51 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
ort.
Na górę
PostDodany: 24 lut 2019, 17:39 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2007, 0:00
Posty: 450
Lokalizacja: Małopolska Nowa-Wieś k/Kęt
To co piszesz się zgadza w 100% tylko napisałeś że zablokowałeś wałki !...i właśnie mi chodziło o to się rozchodziło że tam trzeba wbić tuleję,samo zablokowanie wałków pomoże ale i tak olej będzie uciekać między walkiem a łożyskiem śllizgowym,jeżeli tak zrobiłeś te to po zaślepiałeś to jest ok.


Na górę
PostDodany: 25 lut 2019, 23:21 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Posty: 651
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
a ja nie mam wałków,zostały usunięte i zaslepione

_________________
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl