Kute korbowody firmy JRspec silniki 2.0 8-16V turbo

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Kute korbowody firmy JRspec silniki 2.0 8-16V turbo

Post autor: wladek-15 » 18 lut 2019, 13:19

Co myślicie panowie o takich kutych korbach skladam ori motor do swojej Dedry Integrale i sie drapie po głowie czy może jednak warto ??
Niby są idealnie wyważone i o wiele lżejsze A dodatkowo mega wytrzymałe ;)
https://allegro.pl/oferta/fiat-lancia-2 ... 7461691009
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kute korbowody firmy JRspec silniki 2.0 8-16V turbo

Post autor: rob_76 » 18 lut 2019, 21:30

Jak już tak podchodzisz, to dorzuciłbym też kute tłoki oraz wzmocnione panewki (można na zamówienie dorobić) wyważyć cały układ korbowy. Ponadto pobawiłbym się w poprawienie kształtu wylotów kanałów olejowych w czopach wału korbowego - jak już robić wnętrze silnika, to wszystko za jednym "bur...em"... ;)
Ew. ori korby też można odchudzić i wyważyć "na sportowo" - są z gatunku wytrzymałych...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Kute korbowody firmy JRspec silniki 2.0 8-16V turbo

Post autor: wladek-15 » 18 lut 2019, 22:28

Dzięki Robert za info w temacie.
Świeżo po założeniu wątku odnośnie tych korb, zadzwonił MaciekTTT.
Porozmawialiśmy chwileczkę.
Z uśmiechem na twarzy zapytał mnie czy planuje jakąś grubszą modyfikację swojego czerwonego auta?
Powiedziałem, że raczej nie, tylko profilaktycznie chciałem założyć mocniejsze korby.
Być może kosmetycznie podnieść moc o kilkadziesiąt "kucy".
On na to, że moja zmiana korb jest bez sensu i seryjne korbowody wytrzymają obciążenie do 300KM,w osprzęcie seryjnym bloku silnika.
Jego zdaniem powinienem skupić się nad wyrażeniem układu tlokowo-korbowego i na tym zamkną tę rozkminę ;).
Maciek mówił z sensem, przekonał mnie i pójdę w tym kierunku.
Dotychczasowo zaślepiłem 4 kanały olejowe "balansów" walki zostały zablokowane.
Wał poszedł na pierwszy szlif, oraz do ważenia po wykonaniu nacięć w kształcie łez na czopach głównych.
Poza tym po powrocie do kraju zostanie mi tylko 3 tygodnie do złożenia i przeszczepu motoru w budę Dedry.
Nie chciałbym, żeby wyskoczyło mi coś w międzyczasie, gdyż wybieram się tą swoją „skorupą" na "ogólnopolski" na majówkę wraz z moją księżniczką ;D. Nie chcę większych niespodzianek w tym temacie.
Stary silnik jest już na wykończeniu, a w taki sposób jeżdzę nim od jakichś 2 lat. Masakra. Ta operacja nabrała w ty momencie mocy urzędowej i przysiądę w końcu do tego zabiegu ;)
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
irektob
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 458
Rejestracja: 05 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Małopolska Nowa-Wieś k/Kęt

Re: Kute korbowody firmy JRspec silniki 2.0 8-16V turbo

Post autor: irektob » 24 lut 2019, 9:34

Potwierdzam ,korby zostawić,ewentualnie sprawdzić czy proste,jedyny minus to szlifowany wał,ale z 50tys.powinien wytrzymać i nie zakładaj jakiś twardych panewek typu racing itp.natomiast nie do końca rozumiem kwestie zaślepienia kanałów olejowych i zablokowaniu wałków?za ślepienie tej magistrali polega raczej na ich demontażu.

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Kute korbowody firmy JRspec silniki 2.0 8-16V turbo

Post autor: wladek-15 » 24 lut 2019, 12:34

Irek przecież każdy wałek jest smarowany w dwóch miejscach od czoła kanałem olejowym, które trzeba zaślepić oraz kanałem olejowym po środku przez środek panewki. Tylne łożysko wałków nie ma doprowadzonych kanałów smarujących. Smarowanie odbywa się za pomocą rozbryzgu.

Od czoła otwory nagwintowałem wkręciłem śrubę na klej a łeb ściąłem szlifierką kątową.
zaś po środku wybija się panewkę i zaspawuje się w niej kanał olejowy, lub dorabia się tulejkę u tokarza.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2019, 12:51 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ort.
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
irektob
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 458
Rejestracja: 05 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Małopolska Nowa-Wieś k/Kęt

Re: Kute korbowody firmy JRspec silniki 2.0 8-16V turbo

Post autor: irektob » 24 lut 2019, 17:39

To co piszesz się zgadza w 100% tylko napisałeś że zablokowałeś wałki !...i właśnie mi chodziło o to się rozchodziło że tam trzeba wbić tuleję,samo zablokowanie wałków pomoże ale i tak olej będzie uciekać między walkiem a łożyskiem śllizgowym,jeżeli tak zrobiłeś te to po zaślepiałeś to jest ok.

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 881
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kute korbowody firmy JRspec silniki 2.0 8-16V turbo

Post autor: Swiety » 25 lut 2019, 23:21

a ja nie mam wałków,zostały usunięte i zaslepione
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”