Dedra - 2.0 integrale duża różnica ciśnienia w cylindrach

Awatar użytkownika
zbibi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 12 lip 2009, 14:29

Dedra - 2.0 integrale duża różnica ciśnienia w cylindrach

Post autor: zbibi » 07 sie 2009, 12:44

Dedra 2.0 16V 140KM (bez turbo) 180tys. km. Kupiłem 3tyg temu. Zmierzyłem cisnienie w cylindrach na ciepłym silniku i w środkowych cylindrach jest 11at a w zewnętrznych 13,5at. Próba olejowa dała wynik o 1at lepszy w każdym z cylindrów. Świece w cylindrach o mniejszym ciś tj. 11at są pięknie wypalone zaś w cylindrach gdzie jest 13,5at są mocno okopcone. Silnik pracuje w miarę poprawnie bez silnego dymienia (trochę stuka zaworami). W kwietniu ponoć miał remont głowicy. Mało nim jeździłem gdyż dopiero go poznaję ale na trasie na 1000km ok 1l oleju i 7l/100km benzyny autostrada 120-140km/h. Jakie wytłumaczenie: żle zrobiony remont głowicy czy coś z pierścieniami?
Ostatnio zmieniony 10 sie 2009, 3:34 przez zbibi, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Dedra Integrale 2,0 16V 140KM 1997r

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: Dedra - 2.0 integrale duża różnica ciśnienia w cylindr

Post autor: aro » 07 sie 2009, 15:26

Może najpierw poprawnie określ jaki masz samochód :D To, że lancia dedra 2.0 to troche mało, bo piszesz integrale 140km bez turba 8-O Takiej wersji integrale nie było.

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Odp: Dedra - 2.0 integrale duża różnica ciśnienia w cylindr

Post autor: vanisch » 07 sie 2009, 15:45

aro pisze:Może najpierw poprawnie określ jaki masz samochód :D To, że lancia dedra 2.0 to troche mało, bo piszesz integrale 140km bez turba 8-O Takiej wersji integrale nie było.
Byly takie wersje, Dedra SW 2.0 16v integrale z napedami takimi jak w temprach 4x4
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: Dedra - 2.0 integrale duża różnica ciśnienia w cylindr

Post autor: aro » 08 sie 2009, 9:04

No tak, ale kolega nie podał szczegółów np. SW, czy innych.

U kolegi trzeba będzie zajrzec do głowicy i ustawic te zawory jak stukają, a następnie póżniej zmieżyc cisnienie. Mogą już też nie domagac pierscionki.

Awatar użytkownika
zbibi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 12 lip 2009, 14:29

Odp: Dedra - 2.0 integrale duża różnica ciśnienia w cylindr

Post autor: zbibi » 10 sie 2009, 3:32

Niestety nie wiem czy SW czy inaczej? W papierach mam Lancia Dedra 2.0 16V 140KM Integrale i tak podałem. Mogę podać numery nadwozia ale chyba nie oto chodzi jaki to dokładnie model ( oczywiście jestem sam ciekawy jaki to model). Silniki takie miały także Tempra i inne a chodzi mi o usterkę silnika polegającą na dużej różnicy ciśnienia w cylindrach i świecach okopconych w cylindrach o większym ciśnieniu.
Lancia Dedra Integrale 2,0 16V 140KM 1997r

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Odp: Dedra - 2.0 integrale duża różnica ciśnienia w cylindr

Post autor: lancia1969 » 10 sie 2009, 11:20

Nie masz dużej róznicy , róznica jaką podajesz może wynikać z żle ustawionych luzów zaworowych ,czaarny nagar na świeceach też może być z tej przyczyny - w pierwszej kolejności ustaw poprawnie zawory , wymień świece nastepną próbę zrób po kilku tysiącach a ciesz się że nie musisz szukać ciśnienia ;)
Grzegorz

GG 13364997

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”