Dedra Turbo - problem z kontrolką wtrysku

Awatar użytkownika
kruger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Dedra Turbo - problem z kontrolką wtrysku

Post autor: kruger » 13 cze 2010, 15:41

Witam, brakuje mi już pomysłów, więc piszę:

Otóż ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowicą, ponieważ mi ją dmuchnęło (znowu) :/

Co się okazało, to przy ostatniej wymianie uszczelki pod głowicą, głowica była już tak niska, że nie nadawała się planowania (widocznie jej nawet nie mierzyli), dlatego dmuchnęło ją znowu.

Teraz kupiłem drugą, świeżą głowicę, wymieniłem wszystkie uszczelniacze, zaworki, uszczelki, olej, płyn w chłodnicy wszystko ustawione i złożone. Problem w tym, że czy to na luzie, czy podczas jazdy, powyżej 4,5 tyś obr/min zapala mi się kontrolka wtrysku. Podczas jazdy gdy kontrolka się zapala to wyraźnie czuć, że auto słabiej ciągnie. Przy 5,5-6 tyś zachowuje się jakby brakowało jej paliwa (przerywa). Normalnie odcięcie jest przy 7,6tyś.
Kontrolka się zapala i nie gaśnie, dopiero jak zgaszę auto i ponownie odpalę to jest ok, ale powyżej tych 4,5tyś. jest to samo.

-TPS ustawiony
-zapłon ustawiony
-masy na cewce przeczyszczone
-czujniki ok
-zmiana ciśnienia paliwa na regulatorze nic nie daje.

Pompa paliwa Walbro 255l/h
Świece, kable, kopułka ok

Pozostał mi jedynie filtr paliwa, stary jest i może zassał jakiś syf.


Wcześniej się nic takiego nie działo, ciągnęła do samego końca, dawniej był problem gdy miałem na tyle paliwa,że paliła się rezerwa to przy wysokich obrotach szarpała, więc wymieniłem oryginalną pompę na Walbro i problem zniknął.

Będę wdzięczny za jakieś dodatkowe sugestie.

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra Turbo problem z kontrolką wtrysku

Post autor: Pepto » 13 cze 2010, 22:21

Kontrolka "wtrysku' (czerwony symbol wtryskiwacza), nie oznacza wcale że dosłownie błąd dotyczy układu wtryskowego, jest to ogólny błąd sterowania silnikiem i może tyczyć się wielu jego elementów. Skoro już jakiś błąd łapie to będzie on zapisany w pamięci, podłącz się poprzez 3pinowe złącze diagnostyczne (można to zrobić poprzez mnogą ilość interfejsów KTS, Fiat Scan, Euroscan itd.) i jak już będziemy znali kod usterki coś będzie można uradzić.

Awatar użytkownika
kruger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Dedra Turbo problem z kontrolką wtrysku

Post autor: kruger » 13 cze 2010, 22:44

Problem w tym, że podpinałem już u kilku mechaników i żaden interfejs nie widzi mojego auta ;/

Jakiś trop już mam, więc będę nim podążał :)

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra Turbo problem z kontrolką wtrysku

Post autor: blejku » 13 cze 2010, 23:30

Witam..ja mam interface który na 99% będzie widział się z twoim kompem, silnik tez jako tako znam,nie wersje turbo ale zawsze to cos bo mam dedre ,mechanikiem nie jestem wytrawnym ale pojecie mam :D
Jeśli chciałoby ci się wybrać do Będzina w przyszły weekend to można spokojnie przy kawie kompa podłączyć i zobaczyć co i jak.

Pozdrawiam
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
kruger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Dedra Turbo problem z kontrolką wtrysku

Post autor: kruger » 04 sie 2010, 19:19

problem wciąż tkwi, dzisiaj sprawdziłem ciśnienie na listwie i zostało ustawione na 2,7Bar, na wolnych obrotach.

Po wciśnięciu gazu to ciśnienie drastycznie spada i przy ok 5500tyś obr/min silnik przerywa tak jakby właśnie brakowało paliwa. Pompa jest Walbro 255l/h z tym, że jakiś czas temu prawie brakło mi paliwa i po tym fakcie auto zaczęło strzelać, szarpać ( po kilku dniach to całkiem ustało) Potem była zmieniana głowica i po poskładaniu wystąpił problem z tym brakiem paliwa i zapalającą się kontrolką wtrysku. Jutro będę wkładał starą (seryjną) pompę paliwa.

Po ustawieniu ciśnienia paliwa na listwie kontrolka wtrysku już w ogóle nie gaśnie.

Kolejna sprawa to filtr paliwa, dzisiaj go wymieniłem i co się okazało, to stary filtr był założony na odwrót, było tak cały czas odkąd kupiłem auto, czyli już ponad 3 lata i nie było problemów. Nowy filtr włożyłem już tak jak trzeba.

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Dedra Turbo problem z kontrolką wtrysku

Post autor: przemas81 » 04 sie 2010, 22:01

w mojej delcie z silnikiem dedry 8V turbo miałem podobny problem tzn przy wysokich obrotach brakowało mocy-powodem był czujnik znajdujący się w aparacie zapłonowym za palcem-taki magnetyczny-czujnik halla -tak się nazywał jak go kupowałem-koszt 45 zł czy coś takiego i teraz zasuwam jak należy
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Dedra Turbo problem z kontrolką wtrysku

Post autor: Mariusz91 » 05 sie 2010, 0:18

Sprawdź czy masz szczelne połączenie pompy paliwa z wyjściem z baku. Ja w Themie miałem uwalony wężyk na tym odcinku i mi ciśnienie gubiła. Jak było mało paliwa to nie szła do przodu powyżej 4000 ;) z tym ze mi się nic nie świeciło na infocenter... no bo jak się miało świecić... ;)

Awatar użytkownika
kruger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Dedra Turbo problem z kontrolką wtrysku

Post autor: kruger » 05 sie 2010, 15:36

I znowu nic nowego. Pompy zamienione i dalej to samo.

Ciśnienie paliwa na listwie ustawione na 2,3 Bar
Rozrząd dobrze ustawiony
Zapłon ustawiony
Tps też ustawiony (chyba dobrze)
Regulator ciśnienia sprawny
Napięcie na pompie prawidłowe
Przewody przy pompie wymienione na nowe

Pozostaje chyba tylko podłączyć pod komputer, ale niestety żaden z 4 mechaników u których dzisiaj byłem się nie połączył...

Objaw cały czas ten sam. Pali się kontrolka wtrysku.
Przy przegazowaniu na postoju auto wkręca się, ale powyżej 5 tyś słychać, że zaczyna przerywać, ( takie prrrrrrr :) )
Podczas jazdy auto ciągnie do 5 -5,3tyś obr i też jest prrrrr

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra Turbo problem z kontrolką wtrysku

Post autor: blejku » 05 sie 2010, 16:37

cisnienie jest chyba za niskie zreszta zalezy jak bylo mierzone
ma byc 3bary wg danych przy odlaczonym podcisnieniu regulatora

Jesli to wszystko już zostało sprawdzone a swieci kontrolka to obstawiam na czujnik polozenia walu lub walka rozrządu..albo czujniki temperatury.

Bez kompa podstawowa sprawa bedzie sprawdzenie odstepow czujnikow od znacznikow je wyzwalajacych, dla czujnika polozenia walu powinno byc od 0.6 do 1mm dla wszystkich 4 wystepow a dla czujnika halla w kopolce jakos troszke mniej.
Moga byc zle odstepy i sie gubi przy obrotach..
Zrob test jesli nie masz kompa.. zresetuj komputer. i zapal..ale zimny.
Jesli sie zapali od razu..to poprostu jakis czujnik nie dziala zupelnie..dane poza wartoscia typowa
Jesli sie zapali szybko po odpaleniu to moga byc czujniki polozen
jesli sie zapali po około minucie to wskazuje na sonde lambda lub jej wskazania..czyli być może byc za uboga mieszanka.
Czujniki temperatury można zaemulowac zwykłymi opornikami tez.

Wogole to w Częstochowie nasz kolega klubowy ma warsztat to raz..a dwa mam kompa do lancii i wybieram sie do Częstochowy do niego powoli na regulacje zaworow wiec mozna sie dogadac
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Dedra Turbo problem z kontrolką wtrysku

Post autor: Wolek » 30 gru 2010, 16:35

Jeśli kontrolka wtrysku świeci cały czas to coś musi być urwane/wypięte. Ciśnienie paliwa na wolnych obrotach ma być 2,5 bara, po mocniejszym dodaniu gazu ma wzrosnąć do 3 barów.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dedra Turbo problem z kontrolką wtrysku

Post autor: Bany » 01 sty 2011, 11:32

Wolek pisze:Jeśli kontrolka wtrysku świeci cały czas to coś musi być urwane/wypięte. Ciśnienie paliwa na wolnych obrotach ma być 2,5 bara, po mocniejszym dodaniu gazu ma wzrosnąć do 3 barów.
Tak sie nie sprawdza ciśnienia...
Co to jest mocniejsze wciśnięcie??
Poprzednio kolega Ci napisał jak ma być-3,0 przy odłączonym podciśnieniu.
Z mojego doświadczenia wynika ze to minimum,czasami nawet 3,2.
Co do usterki to w tak starym samochodzie przy którym może 5 osób naprawiających na 100
miało jakies pojęcie to moze byc wszystko.
Na pewno kontrolka wtrysku nie pali sie z powodu złego ciśnienia paliwa.

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra Turbo - problem z kontrolką wtrysku

Post autor: blejku » 03 sty 2011, 0:07

caly czas to pewnie i nie masz racje..
ale zaswiecac sie moze jesli cisnienie jest za male i sonda zglasza uboga mieszanke bo ecu juz nie ma czym podciagnac
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
kruger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 06 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Dedra Turbo - problem z kontrolką wtrysku

Post autor: kruger » 04 sty 2011, 13:08

Problem najprawdopodobniej został wykryty. Otóż po remoncie głowicy fachmajster od głowicy tak poskładał i ustawił zawory, że na wałku ssącym wytarło jedną krzywkę prawie na okrągło. Auto stoi 5-ty miesiąc nie ruszane....

.....odechciało mi się.....

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Dedra Turbo problem z kontrolką wtrysku

Post autor: Wolek » 04 sty 2011, 23:20

Bany pisze:
Wolek pisze:Jeśli kontrolka wtrysku świeci cały czas to coś musi być urwane/wypięte. Ciśnienie paliwa na wolnych obrotach ma być 2,5 bara, po mocniejszym dodaniu gazu ma wzrosnąć do 3 barów.
Tak sie nie sprawdza ciśnienia...
Co to jest mocniejsze wciśnięcie??
Poprzednio kolega Ci napisał jak ma być-3,0 przy odłączonym podciśnieniu.
Z mojego doświadczenia wynika ze to minimum,czasami nawet 3,2.
Co do usterki to w tak starym samochodzie przy którym może 5 osób naprawiających na 100
miało jakies pojęcie to moze byc wszystko.
Na pewno kontrolka wtrysku nie pali sie z powodu złego ciśnienia paliwa.
Czasem się zastanawiam jakie intencje masz TY pisząc masło maślane... Bez podciśnienia to tak jak po dodaniu gazu. A praktycznie każde dodanie gazu zwiększa ciśnienie do 3 barów, na wolnych obrotach ma być 2,5. Nie ucz mnie PROSZĘ... Poczytaj serwisówkę, tam piszą jak to się robi :roll: Nikt nie pisał, że kontorlka zapala się z powodu złego ciśnienia paliwa...
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dedra Turbo - problem z kontrolką wtrysku

Post autor: Bany » 09 lut 2011, 10:06

Oczywiście masło maślane dla Ciebie może.
Według mnie łatwiej zaobserwowac jaki jest ciśnienie paliwa po odpięciu podciśnienie i tyle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”