Jakie płyny?

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Jakie płyny?

Post autor: Nat » 01 cze 2011, 16:44

jest płaski-"ząbkowany".

Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Cavallino
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 10 maja 2011, 10:28
Lokalizacja: Poznań

Re: Jakie płyny?

Post autor: Cavallino » 01 cze 2011, 16:57

No to mam wysokie, ale korek wlewu mam w tym miejscu co na tym zdjęciu z niskimi.

A co ta za różnica jest z tymi deklami, na czym polega i co ew. się zmienia?

Cavallino
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 10 maja 2011, 10:28
Lokalizacja: Poznań

Re: Jakie płyny?

Post autor: Cavallino » 01 cze 2011, 17:03

Czy Valvoline może być tylko 10W60, rozumiem że 5W50 będzie gorszy?

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Jakie płyny?

Post autor: Nat » 01 cze 2011, 17:06

Będzie miał inne właściwości. Było na forum - poszukaj, choć po tych zmianach nie bardzo wiadomo gdzie - może w dziale silnik każdego po kolei typu lancii? Kto to wie?
Ja Valvoline 5W50 używałem do Lybry 2,0 20V (silnik wolnossący) i byłem (jestem) superzadowolony.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Jakie płyny?

Post autor: solarzmr » 02 cze 2011, 11:27

60 oznacza lepsze właściwości smarne w wyższych temperaturach, a przy silnikach turbo ma to istotne znaczenie. Pierwsza liczba oznacza parametry w temperaturach zimowych, im mniejsza tym olej jest rzadszy w zimie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”