Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukowe

Awatar użytkownika
emil504
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN

Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow

Post autor: emil504 » 28 sty 2013, 11:20

Przewody magnecor bardzo dobre , ale również są większej średnicy . Nie wiem czy włożysz w oryginalne uchwyty przytrzymujące na głowicy i w gumowe zabezpieczenie przed ocieraniem. Cena beru zaskakująco niska - aż za niska jak na taki produkt ( może leżą na magazynie juz troszkę). Boscha mam ja u siebie tego grubszego 8mm i jakos go wepchałem w oryginalne mocowania ( sprawdza sie ok ). Możesz zrobić test przewodów ( spryskać wodą w nocy i zobaczyć czy nie ma choinki ).
Patrząc na świece wydaje mi się , że układ zapłonowy jest w dobrej + kondycji. Jakby cos było nie tak , to świece były by czarne i osmolone, a niekiedy mokre. Szukaj coś w sterowaniu turbiną. A może same turbo już coś nie domaga. Sprawdzałeś luzy.
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo

dawidson

Odp: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stuko

Post autor: dawidson » 28 sty 2013, 11:20

Lukasz_TG pisze:Cewki bym brał oryginały od MM, kable mam od Beru, świece zwykłe NGK 3 elektrodowe i nie ma żadnych problemów.
Czyli najtańszy wariant :)

"... I guess it's just the way I'm wired."

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Odp: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie s

Post autor: Lukasz_TG » 28 sty 2013, 12:22

dawidson pisze:
Lukasz_TG pisze:Cewki bym brał oryginały od MM, kable mam od Beru, świece zwykłe NGK 3 elektrodowe i nie ma żadnych problemów.
Czyli najtańszy wariant :)

"... I guess it's just the way I'm wired."
Nie taki najtańszy zawsze można wsadzić kable Sentech i cewki MaxGear :) ale nie polecam. Co do Turba to nie jego wina. W Themie kiedyś podjechałem Turbo tzn koła kompresji były bdb natomiast luz wyczuwalny był spory. Jedyne co dało się zauważyć to apetyt na olej, zapluty dolot, no i świst większy jak dotychczas :) Sprawdz jeszcze moduły zapłonowe powinny siedzieć MM BKL-3BD mają kąt 10 stopni, istniały też moduły zamienne z kątem 8 stopni (niestety nie pamiętam oznaczenia)
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

dawidson

Odp: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stuko

Post autor: dawidson » 28 sty 2013, 13:06

Lukasz_TG pisze:
dawidson pisze:
Lukasz_TG pisze:Cewki bym brał oryginały od MM, kable mam od Beru, świece zwykłe NGK 3 elektrodowe i nie ma żadnych problemów.
Czyli najtańszy wariant :)

"... I guess it's just the way I'm wired."
Nie taki najtańszy zawsze można wsadzić kable Sentech i cewki MaxGear :)
Najtańszy z tych które wymieniłem.


"... I guess it's just the way I'm wired."

fx25
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 13 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow

Post autor: fx25 » 28 sty 2013, 14:37

Kable magnecor kupiłem kiedyś do focusa 1 zeteca. Oryginalne kupuję się na sztuki (w sumie kpl. ok 300zł) więc zaszalałem i za tą samą kasę kupiłem czerwone KV85. Poleżały 4 miesiące na półce aż założyłem je z nowymi świecami (platynki motorcraft) do auta. Działało to wszystko ujowo więc kupiłem nowy komplet świec, tu też przebicia na fajce, 3 cyl. Mieszanie świecami utwierdziło mnie w przekonaniu że kable do śmieci (w zasadzie jeden z 4 ;-)).
Zanim napisze ktoś o ich zajefajnej gwarancji (10 lat) to uprzedzę - nie działa. Ekspertyza producenta - kable OK, trzeba zmniejszyć odstęp na świecy .... , inżynierowie forda się nie znają : czerwona : .
Nawet nie dopominałem się żeby mi te kable odesłali - zostały "do badań" u dystrybutora GT4 Japan : cenzura : .

Efekt taki że kupiłem kolejny zestaw nowych świec + kable BERU w wszystko działa.

ps. już na początku zabawy założyłem też nową cewkę (fomoco).

MAGNECOR to zło, kupuj BERU albo oryginały.

Awatar użytkownika
emil504
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN

Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow

Post autor: emil504 » 29 sty 2013, 18:14

Nie ocenia sie produktu po kupieniu jednego zestawu. Jak pisałem wcześniej , przewody mogą być zleżałe. Znam kilka osób zakładających przewody magnecor do hani ( hondy ) i są zaj.... cie zadowoleni.Ale beru też są dobre. W audi przelatały około 6 lat i nic i to na gazie.
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo

fx25
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 13 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow

Post autor: fx25 » 29 sty 2013, 23:37

emil504 pisze:Nie ocenia sie produktu po kupieniu jednego zestawu. Jak pisałem wcześniej , przewody mogą być zleżałe. Znam kilka osób zakładających przewody magnecor do hani ( hondy ) i są zaj.... cie zadowoleni.Ale beru też są dobre. W audi przelatały około 6 lat i nic i to na gazie.
Widocznie miałem pecha że trafiłem na leszczy z gt4 a nie kupowałem na bazarze. Może ford ich nie toleruje, za dobre ? Beru jakoś działają - dziwne. Może dlatego że nie mają aż 10 lat gwarancji ?
Sorki za złośliwość. Faktem jest że nigdy nie kupię drugiego zestawu żeby się przekonać o ich zajefajności. Z całym szacunkiem ale zleżałe to mogą być ziemniaki w piwnicy a nie części samochodowe. Skoro BERU przeleżały w audi 6 lat i działają to ....

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow

Post autor: Wilkin » 29 sty 2013, 23:56

emil504 pisze:Nie ocenia sie produktu po kupieniu jednego zestawu.
Emil - po to wydaje 3x - lub więcej za jakieś lepsiejsze przewody,tylko po to że oczekuje od nich tego że się zwrócą trwałością lub jakością.
Skoro to nie wypali - to po którym utopionym zakupie mam zacząć oceniać ?? ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

dawidson

Odp: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stuko

Post autor: dawidson » 30 sty 2013, 0:15

Wilkin pisze:
emil504 pisze:Nie ocenia sie produktu po kupieniu jednego zestawu.
Emil - po to wydaje 3x - lub więcej za jakieś lepsiejsze przewody,tylko po to że oczekuje od nich tego że się zwrócą trwałością lub jakością.
Skoro to nie wypali - to po którym utopionym zakupie mam zacząć oceniać ?? ;)
Z tym akurat trudno się nie zgodzić.

"... I guess it's just the way I'm wired."

Awatar użytkownika
emil504
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN

Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow

Post autor: emil504 » 30 sty 2013, 10:23

Czasami nawet najlepszym zdarzy sie wpadka. Nie chce oceniać produktu po kupnie jednego kompletu. W haniach znajomych jeździ już ponad 10 szt kompletów ( niektóre z kompresorem , a inne po dużym dłubaniu - gdzie najmniejsze spadki napięcia lub przerwy mogą zakończyć się uszkodzeniem silnika ). Nie wiem jak do innych marek ale do hondy dużo tego sprzedają więc nie ma problemem z zaleganiem na półkach. Jeśli kupiłeś już zleżałe albo jeden przewód się trafił starszy ( może nawet ładnych kilka lat przeleżał na półce ) tak też się zdarza. Poza tym 10 lat gwarancji to na przewody zbyt długo. Materiał tego nie wytrzyma. Zawsze można kupić Janmor jak tu ktoś podpowiada i dokarmiać polskie wynalazki ;) . Poza tym wiele innych osób to chwali. Ale jest jedno ale gdzie się kupi taki komplet i czy oby na pewno sprzedawca wysyła niesprawny do sprawdzenia. Koszt wysyłki jest przecież duży. Acha moi znajomi zamawiają na ebay-u. Ja w swojej lancii wymieniłem trzy komplety przewodów z czego jeden był NGK ( rzekomo nie był zleżały,a choinka aż miło po odpaleniu ). Juz nie negujcie tego co pisze bo nie ma to sensu.
Kup NGK lub Beru. Przynajmniej cena nie zabija.
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo

dawidson

Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow

Post autor: dawidson » 02 lut 2013, 13:43

Problem rozwiązany. Po wymianie kabli wszystko wróciło do normy. Doładowanie jest takie jak powinno, czujnik spalania stukowego niczego nie rejestruje.
Z racji tego, że problem nasilał się w BARDZO szybkim tempie musiałem kupić to co mogli ściągnąć w miejscowym sklepie i końcem końców stanęło na kablach NGK.
Nowe cewki i kable dojdą na dniach :)

temat do zamknięcia. Dziękuje wszystkim za pomoc :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”