Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukowe

dawidson

Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukowe

Post autor: dawidson » 06 sty 2013, 17:31

Pacjent:
Fiatowski 2,0 16v turbo (Delta HF/Fiat Coupe)

Modyfikacje:
- Wałki z delty 2,0 16v
- BOV
- lekko odetkany wydech
- seryjny program

Objawy:
- skaczące doładowanie. Raz jest 1,1bar overboostu i 0,8 stałego, innym razem 0,9 overboostu i 0,6 stałego.
- nie słychać żeby stukało

Dziś rano przy okazji latania po okolicy zapiąłem jedyne znane mi oprogramowanie diagnostyczne dla tego silnika - Star Trek. W sumie to bardziej chciałem sprawdzić czy wskaźnik doładowania pokazuje wartości zgodne z tym co czyta MAP Sensor.
Tak to wygląda:


Tutaj link do zlogowanych danych

Czy ktos ma pomysł co może być przyczyna?
Ja osobiście chcę zacząć od wymiany filtra paliwa i sprawdzenia czy pompa paliwa nie ma problemów z napięciem.

Może ktoś na podstawie video/loga jest w stanie wskazać jakiś kierunek?Może ktoś zna ten silnik na tyle aby chociaż wykluczyć inne przyczyny na podstawie wskazań pozostałych czujników?
Ostatnio zmieniony 06 sty 2013, 19:28 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Proszę tytułować zgodnie z regulaminem!

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow

Post autor: kond243 » 06 sty 2013, 22:56

Pierburg dobrze działa? W mojej 20vt własnie tu był problem i takie same objawy miałem. załozyłem nowy i jest spokój.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

dawidson

Odp: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stuko

Post autor: dawidson » 06 sty 2013, 23:29

Pierburg wymieniony dwa razy. Co prawda dwa używane, ale ciężko mi uwierzyć, że trzy sztuki były uszkodzone.

Aha, na innym forum napisano mi, że dane z czujników wskazują na kiepski stan głowicy i/lub nieustawione zawory. Ktoś mógłby się do tego ustosunkować?

"... I guess it's just the way I'm wired."

dawidson

Odp: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stuko

Post autor: dawidson » 22 sty 2013, 18:51

Ok, pompa paliwa podłączona osobno żeby uniknąć spadków napięcia. Filtr paliwa świeży. W baku Aral Ultimate 102.
Nie pomogło. Auto dalej nie jedzie tak jak powinno. W okolicy 3500RPM gdzie powinno ładować 1,1 bar przerywa minimalnie.

Jako następne chcę podmienić regulator ciśnienia paliwa a jeśli to nie pomoże to również wtryski.

Moje kolejne pytania:
1. Mam dwa różne regulatory - 2,5 i 3bary. Czy coś się stanie jeśli założeę 3 bar?
2. Mam komplet wtryskiwaczy z takiego samego silnika. Of dwóch leżą sobie w garażu. Można je montować czy po takim czasie to już złom?


"... I guess it's just the way I'm wired."

dawidson

Odp: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stuko

Post autor: dawidson » 24 sty 2013, 17:32

Nikt? Nic?

Dziś wyjąłem świece. Na pierwszym cylindrze świeca o wiele bardziej "biała" niż na innych. Zdjęcie tego zbyt mocno nie oddaje. Dla świętego spokoju trzeba będzie zamówić nowe świece i kable.
Obecnie miałem Denso K20TT i kable Bosch.

Chciałbym zamówić jakieś lepsze kable. Miał ktoś styczność z produktami Magnecor?
Świece zamówić te same czy wybrać coś innego?

Na zdjęciach świece po 10tyś km.

ObrazekObrazekObrazek

"... I guess it's just the way I'm wired."

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow

Post autor: Lukasz_TG » 24 sty 2013, 18:18

Sprawdz jeszcze cewki czy są oryginalne, swoją drogą te cewki są dość awaryjne.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

dawidson

Odp: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stuko

Post autor: dawidson » 24 sty 2013, 19:58

Lukasz_TG pisze:Sprawdz jeszcze cewki czy są oryginalne, swoją drogą te cewki są dość awaryjne.
Drogie nie są... Czuję, że znowu będzie akcja pod tytułem: wymiana kilku drobiazgów która kosztowała 1000 zł ;)

Patrząc na to ile w aucie jest nowych części to gdyby przyszło zmienić wóz to jedyne co wchodzi w grę to albo fiat coupe albo kolejna delta ;)

"... I guess it's just the way I'm wired."

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow

Post autor: mac1us » 24 sty 2013, 21:21

Świece wyglądają dość ładnie, sprawdzałeś może szczelność całego dolotu, najłatwiej chyba plakiem.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow

Post autor: Lukasz_TG » 25 sty 2013, 9:48

Te cewki kosztują grosze, szukaj do Punto I

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

dawidson

Odp: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stuko

Post autor: dawidson » 25 sty 2013, 12:01

Lukasz_TG pisze:Te cewki kosztują grosze, szukaj do Punto I

Pozdrawiam
Zawracać uwagę na producenta? Ceny jak widzę nie zabijają, raptem od 12 za MM do 35 za Bosch lub Beru.

Maciek@ nie, bo wyszedłem z założenia, że spadki doładowania wynikają z faktu że ECU broni się przed stukowym.

"... I guess it's just the way I'm wired."

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow

Post autor: Lukasz_TG » 25 sty 2013, 12:19

Można by na próbe odłączyć czujnik spalania stukowego.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow

Post autor: mac1us » 25 sty 2013, 13:14

Tylko wtedy przejdzie w pryb awaryjny i będzie się kręcić do 4 tys i 0,5 bara doładowania.

dawidson

Odp: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stuko

Post autor: dawidson » 25 sty 2013, 15:30

Lukasz_TG pisze:Można by na próbe odłączyć czujnik spalania stukowego.
To nie wyeliminuje spalania stukowego.

"... I guess it's just the way I'm wired."

dawidson

Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow

Post autor: dawidson » 27 sty 2013, 13:44

Dobra, postawmy sprawy jasno.
1. Które cewki zamawiać?
najtansze:http://www.ebay.de/itm/2x-Zundspule-Fia ... 355wt_1163

Magneti Marelli: http://www.ebay.de/itm/Zundspule-Zundmo ... 533wt_1163

Beru: http://www.ebay.de/itm/1-Original-BERU- ... 564bfb994d
Jak widać rozrzut cenowy jest naprawdę duży. Cena zakupu waha się miedzy 25 a 80 euro. Co wybrac żeby mieć święty spokój?

2. Jakie kable zamówić?
najtansze BERU: http://www.ebay.de/itm/Beru-Zundkabel-F ... 1339wt_906

droższe Bosch: http://www.ebay.de/itm/Zundleitungssatz ... 817wt_1139

a może opcję najdroższą czyli Magnecor: http://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-Coupe-2- ... 3cc0391dd8

3. jakie świece zamówić?
Zostać przy obecnych Denso i zwyczajnie wymienić je na nowe czy brać coś innego?

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Delta 2.0 16VT - niestabilne doładowanie/spalanie stukow

Post autor: Lukasz_TG » 28 sty 2013, 10:50

Cewki bym brał oryginały od MM, kable mam od Beru, świece zwykłe NGK 3 elektrodowe i nie ma żadnych problemów.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”