Strona 1 z 1

Kute korbowody firmy JRspec silniki 2.0 8-16V turbo

: 18 lut 2019, 13:19
autor: wladek-15
Co myślicie panowie o takich kutych korbach skladam ori motor do swojej Dedry Integrale i sie drapie po głowie czy może jednak warto ??
Niby są idealnie wyważone i o wiele lżejsze A dodatkowo mega wytrzymałe ;)
https://allegro.pl/oferta/fiat-lancia-2 ... 7461691009

Re: Kute korbowody firmy JRspec silniki 2.0 8-16V turbo

: 18 lut 2019, 21:30
autor: rob_76
Jak już tak podchodzisz, to dorzuciłbym też kute tłoki oraz wzmocnione panewki (można na zamówienie dorobić) wyważyć cały układ korbowy. Ponadto pobawiłbym się w poprawienie kształtu wylotów kanałów olejowych w czopach wału korbowego - jak już robić wnętrze silnika, to wszystko za jednym "bur...em"... ;)
Ew. ori korby też można odchudzić i wyważyć "na sportowo" - są z gatunku wytrzymałych...

Re: Kute korbowody firmy JRspec silniki 2.0 8-16V turbo

: 18 lut 2019, 22:28
autor: wladek-15
Dzięki Robert za info w temacie.
Świeżo po założeniu wątku odnośnie tych korb, zadzwonił MaciekTTT.
Porozmawialiśmy chwileczkę.
Z uśmiechem na twarzy zapytał mnie czy planuje jakąś grubszą modyfikację swojego czerwonego auta?
Powiedziałem, że raczej nie, tylko profilaktycznie chciałem założyć mocniejsze korby.
Być może kosmetycznie podnieść moc o kilkadziesiąt "kucy".
On na to, że moja zmiana korb jest bez sensu i seryjne korbowody wytrzymają obciążenie do 300KM,w osprzęcie seryjnym bloku silnika.
Jego zdaniem powinienem skupić się nad wyrażeniem układu tlokowo-korbowego i na tym zamkną tę rozkminę ;).
Maciek mówił z sensem, przekonał mnie i pójdę w tym kierunku.
Dotychczasowo zaślepiłem 4 kanały olejowe "balansów" walki zostały zablokowane.
Wał poszedł na pierwszy szlif, oraz do ważenia po wykonaniu nacięć w kształcie łez na czopach głównych.
Poza tym po powrocie do kraju zostanie mi tylko 3 tygodnie do złożenia i przeszczepu motoru w budę Dedry.
Nie chciałbym, żeby wyskoczyło mi coś w międzyczasie, gdyż wybieram się tą swoją „skorupą" na "ogólnopolski" na majówkę wraz z moją księżniczką ;D. Nie chcę większych niespodzianek w tym temacie.
Stary silnik jest już na wykończeniu, a w taki sposób jeżdzę nim od jakichś 2 lat. Masakra. Ta operacja nabrała w ty momencie mocy urzędowej i przysiądę w końcu do tego zabiegu ;)

Re: Kute korbowody firmy JRspec silniki 2.0 8-16V turbo

: 24 lut 2019, 9:34
autor: irektob
Potwierdzam ,korby zostawić,ewentualnie sprawdzić czy proste,jedyny minus to szlifowany wał,ale z 50tys.powinien wytrzymać i nie zakładaj jakiś twardych panewek typu racing itp.natomiast nie do końca rozumiem kwestie zaślepienia kanałów olejowych i zablokowaniu wałków?za ślepienie tej magistrali polega raczej na ich demontażu.

Re: Kute korbowody firmy JRspec silniki 2.0 8-16V turbo

: 24 lut 2019, 12:34
autor: wladek-15
Irek przecież każdy wałek jest smarowany w dwóch miejscach od czoła kanałem olejowym, które trzeba zaślepić oraz kanałem olejowym po środku przez środek panewki. Tylne łożysko wałków nie ma doprowadzonych kanałów smarujących. Smarowanie odbywa się za pomocą rozbryzgu.

Od czoła otwory nagwintowałem wkręciłem śrubę na klej a łeb ściąłem szlifierką kątową.
zaś po środku wybija się panewkę i zaspawuje się w niej kanał olejowy, lub dorabia się tulejkę u tokarza.

Re: Kute korbowody firmy JRspec silniki 2.0 8-16V turbo

: 24 lut 2019, 17:39
autor: irektob
To co piszesz się zgadza w 100% tylko napisałeś że zablokowałeś wałki !...i właśnie mi chodziło o to się rozchodziło że tam trzeba wbić tuleję,samo zablokowanie wałków pomoże ale i tak olej będzie uciekać między walkiem a łożyskiem śllizgowym,jeżeli tak zrobiłeś te to po zaślepiałeś to jest ok.

Re: Kute korbowody firmy JRspec silniki 2.0 8-16V turbo

: 25 lut 2019, 23:21
autor: Swiety
a ja nie mam wałków,zostały usunięte i zaslepione