Delta Integrale - tuleje zawieszenia

Cavallino
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 10 maja 2011, 10:28
Lokalizacja: Poznań

Delta Integrale - tuleje zawieszenia

Post autor: Cavallino » 15 maja 2011, 11:31

Czy ktoś zakładał tuleje zawieszenia z Olkusza do Delty Integrale?
http://polibusze.istore.pl/pl,product,3 ... zenia.html

Zakupiłem takowy komplet, ale mechanik pozakładał tylko te podkówkowe, z tymi okrągłymi ma problem, twierdzi że nie bardzo pasują, że są zbyt wąskie.

Ktoś wie z doświadczenia, że jest inaczej?
Do czego tak naprawdę są te okrągłe tuleje?

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Delta Integrale - tuleje zawieszenia

Post autor: przemas81 » 15 maja 2011, 20:10

na temat tych tuleji to cos mi sie przypomina że chyba Bandit zamontował je w swojej delcie ale w ośce i przod pasował a tył miał do sprzedania,no ale skoro sa to elementy dedykowane do danego modelu to powinny pasować :-?
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Cavallino
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 10 maja 2011, 10:28
Lokalizacja: Poznań

Re: Delta Integrale - tuleje zawieszenia

Post autor: Cavallino » 16 maja 2011, 0:25

Gdybym wiedział która jest do czego (albo jeszcze lepiej w którym miejscu w samochodzie powinna być zamocowana) to może byłbym w stanie zweryfikować słowa mechanika, albo zlecić to innemu.

Co gorsza producent też nie bardzo posiada takie informacje, moim zdaniem powinna być załączona jakaś karteluszka z zawartością chociaż.
Nie każdy ma pod ręką warsztat na codzień serwisujący akurat integrale.

Awatar użytkownika
delta81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1307
Rejestracja: 30 mar 2006, 0:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta Integrale - tuleje zawieszenia

Post autor: delta81 » 16 maja 2011, 12:27

Zobacz w eperze na rysunkach która gdzie jest.
http://eper.fiatforum.com/

Cavallino
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 10 maja 2011, 10:28
Lokalizacja: Poznań

Re: Delta Integrale - tuleje zawieszenia

Post autor: Cavallino » 16 maja 2011, 12:35

Sprawdzałem w eperze, ale oryginalna tuleja wygląda inaczej, więc nic to nie wnosi.

Z kolei z fotek w necie:

http://www.shop-1st.co.uk/bargains/0-Re ... LLERY.html

nadal nie znam jej wymiarów, a mechanik twierdzi że to one się nie zgadzają z szerokością zwrotnicy.

Zwrotnica ma szerokość 39 mm, wewnątrzny (poliuretanowy) krąg tulei, ten który ma wejść do otworu w zwrotnicy ma 2*10,5 mm, więc prawie o połowę mniej.

Niemniej to o te tuleje chodzi - jeśli dobrze przetłumaczyłem to są to tuleje na tylny drążek reakcyjny wzdłużny (przód drążka 2 sztuki i tył drążka 2 sztuki).

Ktoś może potwierdzić że tak jest i że tuleje z TopDeuter da się jakoś (i jak) zamocować do Integrale 8v?

Cavallino
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 10 maja 2011, 10:28
Lokalizacja: Poznań

Re: Delta Integrale - tuleje zawieszenia

Post autor: Cavallino » 25 maja 2011, 0:36

Odpowiedzi brak, wnioskuję że nikt nie zakładał.
Poczytałem w necie, popytałem, wychodzi że z tymi nowymi tulejami wszystko ok i tak ma być.

Ale mam inne pytanie - jak się wyciąga taką starą tuleję ze zwrotnicy, da się to zrobić na samochodzie, bez demontażu zwrotnicy?
Bo mechanik mi coś ściemnia że do tego celu potrzebuje zwrotnice z auta powyciągać i prasy użyć.
A to kupa roboty (a więc i kosztów też) jest.

Awatar użytkownika
evolution5
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 31 sty 2010, 14:38
Lokalizacja: Bajeczna

Re: Delta Integrale - tuleje zawieszenia

Post autor: evolution5 » 28 maja 2011, 14:09

Wystarczy zrobić ściągacz w postaci tulei i podkładki skręcanej śrubą.Mało elokwentny ten Twój mech.

Cavallino
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 51
Rejestracja: 10 maja 2011, 10:28
Lokalizacja: Poznań

Re: Delta Integrale - tuleje zawieszenia

Post autor: Cavallino » 28 maja 2011, 23:24

Jednak sobie poradzili, choć zeznają że zdjęcie 1 tuleji zajęło im 1,5 h.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”