Integrale - Wymiana serwa hamulców - Delta Integrale 8V ABS

mariusz76

Integrale - Wymiana serwa hamulców - Delta Integrale 8V ABS

Post autor: mariusz76 » 20 sie 2007, 13:59

Po kilku sportowych imprezach padło mi serwo hamulców, zaczęło syczeć przy pedale hamulca. Wymiana nie była skomplikowana ale strasznie czasochłonna i upierdliwa. Okazało się że serwo z Integrale jest takie samo jak we wszystkich innych Deltach 1, czyli za małe i niezbyt wydajne. Pompa hamulcowa jest np. taka sama jak w BMW 2002 ti, tii, będzie także pasować z modeli 1502-2002 ale średnica tłoczka jest tu trochę mniejsza.

Oto lista czynności które należy zrobić przy wymianie:

1) Odkręcić serwo wewnątrz samochodu i rozłączyć je od pedału hamulca.
2) Wyjąć przednią lewą półoś.
3) Rozłączyć lewą końcówkę drążka kierowniczego.
4) Odkręcić przewody hamulcowe od pompy hamulcowej. Robimy to stojąc lub leżąc pod samochodem ponieważ zrobienie tego od góry, gdy auto ma ABS, jest raczej niemożliwe.
5) Odkręcić pompę hamulcową od serwa.
6) Odkręcić mocowanie zbiorniczka płynu hamulcowego i przesunąć go maksymalnie do dołu.
7) Wysunąć pompę hamulcową z serwa i wyjąć serwo od dołu.

Życzę miłej naprawy i mocnych nerwów.

Wróć do „Zrób to sam”