Ypsilon 2013 - kilka pytań przed zakupem

Moderator: stabraf

krzysiek1974
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 19 maja 2013, 20:59
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Zabrze

Ypsilon 2013 - kilka pytań przed zakupem

Post autor: krzysiek1974 » 15 lip 2013, 9:21

Witam
zastanawiam się nad zakupem Lancii Ypsilon w wersji B+R z silnikiem 1,2 8V i od razu załozyć LPG.

1. Czy Waszym zdaniem warto zamówić dach szklany do L.Y.? Czy ogranicza ilość miejsca wewnątrz? Czy "hałasuje" podczas jazdy/przecieka z czasem/są problemy z użytkowaniem?
2. Czy warto zamawiać ksenony (choć nie wiem dlaczego ale w ostatnim cenniku nie ma ksenonów do wersji B+R) i czy korodują jak podobno ma to miejsce w 500-tkach?
3. Czy silnik dobrze sobie radzi z LPG? Ile km jestem w stanie na takim rozwiązaniu zrobić, zanim się rozleci?
4. Które dodatki domówić, oprócz tych zwiększających bezpieczeństwo (pp boczne i ESP) i pakietu z alu+szyby+bose?
5. Czy zamawiać koło zapasowe czy lepiej zainwestować w opony run flat?

Z góry dziękuję za opinie!

Pozdrawiam
K.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2013, 9:23 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy zakładać posty w odpowiednim dziale!

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Ypsilon 2013 - kilka pytań przed zakupem

Post autor: Dudi » 15 lip 2013, 9:31

krzysiek1974 pisze:
1. Czy Waszym zdaniem warto zamówić dach szklany do L.Y.? Czy ogranicza ilość miejsca wewnątrz? Czy "hałasuje" podczas jazdy/przecieka z czasem/są problemy z użytkowaniem?
Szklany dach to super bajer. Miejsca za bardzo nie ogranicza, chyba że zamierzasz wozić w samochodzie koszykarzy, to może trochę przeszkadzać. Problemy z dachami szklanymi/przesuwanymi są po jakimś czasie w każdym aucie, i to może nawet nie z przeciekaniem, tylko z mechanizmem/silniczkami. To tak samo jak z elektrycznymi szybami. Także musisz zdecydować, ale wygląda to fajnie i ja bym brał. Ze 3 lata powinno wytrzymać bez problemów (tylko w zimie zakaz dotykania przycisków od niego, bo się szybciej pożegnasz ze sprawnością).
krzysiek1974 pisze: 2. Czy warto zamawiać ksenony (choć nie wiem dlaczego ale w ostatnim cenniku nie ma ksenonów do wersji B+R) i czy korodują jak podobno ma to miejsce w 500-tkach?
Ksenony fajna rzecz, ale pomaga głównie w trasie. Jak w większości będziesz używał auta w ruchu miejskim nie ma się co pchać. Nie wiem czy korodują 500-tki, bynajmniej Pandy w miarę się trzymają, a Ypsilon jest produkowany na tej samej linii, więc z 5-6 lat powinien wytrzymać :roll: ;)
krzysiek1974 pisze: 3. Czy silnik dobrze sobie radzi z LPG? Ile km jestem w stanie na takim rozwiązaniu zrobić, zanim się rozleci?
1.2 8v raczej dobrze znosi gaz, więc brałbym.
krzysiek1974 pisze: 4. Które dodatki domówić, oprócz tych zwiększających bezpieczeństwo (pp boczne i ESP) i pakietu z alu+szyby+bose?
Tu już raczej musisz zdecydować wg własnych preferencji. Ale Bose to fajna rzecz. Polecałbym klimę (nie wiem czy jest seryjnie w tej wersji?).
krzysiek1974 pisze: 5. Czy zamawiać koło zapasowe czy lepiej zainwestować w opony run flat?
Jak weźmiesz gaz to gdzieś się butla musi zmieścić, a bagażnik mały, więc to by było dobre rozwiązanie (tylko wtedy drugi komplet kół na zimę!).
Ale osobiście nie pchałbym się w to.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Gawlick
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 02 maja 2007, 0:00
Imię: Barney
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ypsilon 2013 - kilka pytań przed zakupem

Post autor: Gawlick » 15 lip 2013, 9:48

Ja po przejechaniu testowym Ypsilonem 1.2 w Sypniewie, mogę powiedzieć że ten silnik jest dużo za słaby do tego auta.
Poza zwiększeniem hałasu przy wyższych obrotach nic sie nie dzieje, jakiekolwiek wyprzedzanie w trasie nie było by zbyt komfortowe. A szklany dach myśle że ciut zwiększy masę. Ale, silnik jest ponoć tak prosty że z LPG sie dogada bez problemów. Z dodatków B&R ma w standardzie klime manualną. Z pakietów to jak dla mnie dodatkowo właśnie Gran Luce jest warty zainteresowania (w zasadzie to opcja nie pakiet) oprócz tego co wymieniłeś. Pakiet Blue&Me myśle że mozna odpuścić. Z tego co pamiętam B&R nie ma więcej opcji pakietowych, trzeba osobno składać.

Podsumowując: silnik 1.2 8v jest słabawy, ale jak auto ma być jeżdzone w mieście to w takich warunkach się zda. Ale wtedy nie pakowałbym się w ksenony bo to tylko niepotrzebny koszt by był. Dach dobry pomysł koszt to chyba 4 tys jak pamiętam.

Sam obrałem na celownik bardziej 0,9 Turbo :)
Rodzinnie:
Były: Thema 3.0 V6/ Thema 2.0 Turbo 16v/Thema 2.0 8v/Kappa 2.4 TDS
Są: Y Elefantino 1.2 16v Super-Fire/ Lybra SW 2.4 JTD

Obrazek Lybra SW 2.4 JTD 00`
Obrazek Suzuki Swift 1.3 97`
Obrazek Y Elefantino 1.2 16v 02`

krzysiek1974
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 19 maja 2013, 20:59
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Zabrze

Re: Ypsilon 2013 - kilka pytań przed zakupem

Post autor: krzysiek1974 » 15 lip 2013, 22:19

Dziękuję za odpowiedzi. Jedżę głównie po trasie, z tego 65% jednopasmowa o niewielkim ruchu i 35% dwupasmowa. Silnik 1,2 jest słaby, ale dla mnie wystarczy. Robię ok. 45.000-50.000 km rocznie. Jeżdżę głównie sam (95%), z kikoma torbami w bagażniku. Lancią zainteresowałem się bo jest produkowana w PL (a to dla mnie b.ważne), nadaje się pod LPG (przy moich przebiegach wymagane) i mimo, że niektóry uważają że auto kobiece - moim zdaniem przy odpowiednim kolorze (czerwień) i wyposażeniu (dach, przyciemniane szyby, alu) wcale już nie jest takim zawniętym w różowy papierek cukiereczkiem :) dla grzecznej dziewczynki. Szklany dach to oczekiwanie mojego syna, z którym przejeżdżam te pozostałe 5%, ale myslę że mnie także by się podobał. Nie miałem takiego auta dotychczas. Miałem kabrioleta, ale w naszym klimacie to porażka. Natomiast szklany dach z możliwością otwarcia od czasu do czasu, ale cieszenia się światłem także bez jego otwierania, wydaje się być interesujące.

Zastanawiam się nad zakupem gwarancji 5 lat bez limitu km. Czy ktoś z Was ma doświadczenia, jak faktycznie wygląda sprawa egzekwowania gwarancji i podejścia ASO lancii do kilentów? Moim ostatnim zakupionym nowym autem była skoda octavia, korzystałem z najlepszego (podobno) ASO w okolicy, a serwisowanie tego aut to był koszmar. Gwarancja 2 letnia się skończyła, skończyło się jeżdżenie do ASO i dziś o aucie mam lepszą opinię, niż podczas gwarancji fabrycznej, gdzie z każdą pierdołą trzeba było jeździć min. 2-3 razy by naprawili.

Jazdę próbną miałem w Partner Bytom. Dobre wrażenie ichoć w pierwszej chwili, po kilku minutach od wejścia, doszło do pewnego spięcia z szefem salonu, to jednak później się dogadaliśmy (jak to facet z facetem), wyjasniliśmy wątpliwości i ogólnie pozostało po sspptkaniu b.dobre wrażenie. Ale sprzedaż auta to jedno - miło spotkać po drugiej osobę kompetentną i traktującą potencjalnego klienta po partnersku (tak jak w Bytomiu), a serwis może bardzo szybko zepsuć to wrażenie (jak w skodzie). Jeśli ktoś z Was serwisuje tam swoją lancię proszę o info i opinię.

Na razie optuję za wersją B+R, w kolorze czerowym, z dachem szklanym, pakietem (felgi, bose, szyby), ESP, bocznymi pp., lusterkami podgrzew., a także rozważam ew.ksenony i 5 letnią gwarancję - jesli faktycznie serwis w ASO ma sens w Lancii. No i LPG dodane w salonie, bo to warunek konieczny. :) Koło zapasowe chyba raczej odpuszczę, kupując dwa komplety opon (lato/zima) run flat.

Na obecną chwilę rozważam też zakup innych aut w tej cenie (choć najbardziej skłaniam się do Ypsilon - 80%, pozostałe łacznie 20%) - corsa 1.2 z fabrycznym (nie salonowym) LPG, fabia/roomster 1,4 z LPG salonowym (ale problemy z ASO Skody dyskwalifikują raczej te auta), cruze z silnikiem 1,8 i LPG salonowym (większe więc pewnie bezpieczniejsze, ale opinie o tym aucie są takie sobie - użytkownicy narzekają na b. słabe zawiasy i spalanie nieporównywalne do silników i 1,2 i 1,4 - ponadto w moim przypadku gdy wożę głównie powietrze, duże auto nie jest mi potrzebna). Zastanwawiałem się nad hyundaiem - i30 drogi już bez lpg (z LPG ma się pojawić niebawem i dodatkowo podniesie cenę auta), a i20 nie bardzo mi się podoba. Z ww. tylko Lancia jest prod. w PL, a to - jak już pisałem - ma duże znaczenie dla mnie. Gdybym kupował na rok - dwa lata, to pewnie bym się specjalnie nie przejmował, ale chcę tym autem pojeździć 4-6 lat, więc trochę czasu w nim spędzę i nie chciałbym później żałować wyboru :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Ypsilon 2013 - kilka pytań przed zakupem

Post autor: Dudi » 15 lip 2013, 22:27

Uzupełnij profil o miejscowość. To po pierwsze.
Po drugie, piszesz o Bytomiu, więc jesteś ze Śląska. Mamy paru kolegów na Śląsku, paru ma nawet mocno zaprzyjaźnione ASO. Zaglądnij do odpowiedniego działu regionalnego, podjedź na spotkanie (będzie chyba 20 lipca) i pogadaj z nimi o serwisach.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Y/Y10/Ypsilon”