Strona 1 z 1

problem techniczny z Lancia Y 2001

: 28 gru 2017, 13:11
autor: Milena
Witam :) Jestem nowa na forum a Lancie Y uzytkuje od 3 lat. Mam kilka problemow technicznych, z ktorymi do tej pory mechanicy sobie nie poradzili i rozkladaja rece.
1. Caly czas odkad kupilam auto swieci mi sie pomaranczowa ikona silnika. Poczatkowo byla kasowana w warsztacie ale po 2-3 dniach problem powracal. Wymieniono sonde lamba - nic to nie dalo. Moze ktos z Was ma jakiś pomysł jak rozwiazac ten problem ostatecznie? No chyba ze to nie jest problem a ja sie czepiam :)
2. Zdarza sie, ze ikona silnika zaczyna migac i przy przejsciu na mniejsze predkosci lub podczas zatrzymania caly samochod zaczyna sie trzasc - najbardziej widoczne jest to na postoju na swiatlach, mam wtedy wrazenie ze silnik chce wyskoczyc spod maski. Problem mija po zatrzymaniu sie i wylaczeniu silnika na kilka minut. Taka sytuacja zdarzyla mi sie 4 razy. Mechanicy nie potrafia pomoc, mowia ze nie wiedza o co mi chodzi. Ktos cos wspomnial o nierowno pracujacych cylindrach ale nic konkretnego. Jakieś pomysły?
3. Klimatyzacja - kable wymienione na nowe a czynnika ubywa, chociaz nie widac podobno przeciekow. Po nabiciu wystarcza na max 4 miesiace.
4. Mozecie polecic jakies miejsce w Warszawie i okolicach gdzie zdiagnozuja i naprawia te bledy oraz gdzie maja komputer z oprogramowaniem dedykowanym Lancii. Na ogolnych nie wychodza bledy.
Ogólnie: Świece i kable wysokiego napiecia byly wymieniane na nowe, "pare" innych rzeczy tez :)
Bede wdzieczna za pomoc.

Re: problem techniczny z Lancia Y 2001

: 28 gru 2017, 14:03
autor: LUKIThesis
Napisz do Siwy155 napewno pomoże.

Re: problem techniczny z Lancia Y 2001

: 29 gru 2017, 0:04
autor: michal1045
Milena pisze: 28 gru 2017, 13:11 Witam :) Jestem nowa na forum a Lancie Y uzytkuje od 3 lat. Mam kilka problemow technicznych, z ktorymi do tej pory mechanicy sobie nie poradzili i rozkladaja rece.
1. Caly czas odkad kupilam auto swieci mi sie pomaranczowa ikona silnika. Poczatkowo byla kasowana w warsztacie ale po 2-3 dniach problem powracal. Wymieniono sonde lamba - nic to nie dalo. Moze ktos z Was ma jakiś pomysł jak rozwiazac ten problem ostatecznie? No chyba ze to nie jest problem a ja sie czepiam :)
2. Zdarza sie, ze ikona silnika zaczyna migac i przy przejsciu na mniejsze predkosci lub podczas zatrzymania caly samochod zaczyna sie trzasc - najbardziej widoczne jest to na postoju na swiatlach, mam wtedy wrazenie ze silnik chce wyskoczyc spod maski. Problem mija po zatrzymaniu sie i wylaczeniu silnika na kilka minut. Taka sytuacja zdarzyla mi sie 4 razy. Mechanicy nie potrafia pomoc, mowia ze nie wiedza o co mi chodzi. Ktos cos wspomnial o nierowno pracujacych cylindrach ale nic konkretnego. Jakieś pomysły?
3. Klimatyzacja - kable wymienione na nowe a czynnika ubywa, chociaz nie widac podobno przeciekow. Po nabiciu wystarcza na max 4 miesiace.
4. Mozecie polecic jakies miejsce w Warszawie i okolicach gdzie zdiagnozuja i naprawia te bledy oraz gdzie maja komputer z oprogramowaniem dedykowanym Lancii. Na ogolnych nie wychodza bledy.
Ogólnie: Świece i kable wysokiego napiecia byly wymieniane na nowe, "pare" innych rzeczy tez :)
Bede wdzieczna za pomoc.
Chyba Ci mechanicy to widzą, że dziwne auto i jeszcze kobieta to naciągają na kasę...
Jak stać Cię na ASO to najlepiej zgłoś się do SIWY155. Przede wszystkim jaki masz tam silnik, i czy auto już po lifcie?
1 - Trzeba sprawdzić opis błędu a nie tylko go skasować :roll: U mnie świecił się check i wyskakiwał błąd sondy lambda. Sama wymiana nie pomogła, po wymianie trzeba było skasować jeszcze kilka razy błędy obu sond lambda. Już od kilku miesięcy obie sondy działają bez problemu, błąd nie wyskakuje.
2 - nie mam pojęcia :roll:
3 - Poszukaj specjalistów od klimatyzacji! Szczelność klimatyzacji sprawdza się poprzez wpuszczenie azotu w układ, a nie patrzenie, czy są wycieki! Może ciec jeszcze np. chłodnica i wiele innych elementów klimatyzacji.
4 - daj znać jaki masz silnik i czy auto jest poliftowe to doradzę, co z interfejsem. Jeśli masz zamiar pojeździć tym autem jeszcze kilka lat to najlepiej zainwestować w kabel samemu i ściągnąć odpowiedni program. Kabel kosztuje grosze a bardzo się przydaje.

Re: problem techniczny z Lancia Y 2001

: 29 gru 2017, 10:31
autor: LUKIThesis
Z tego co zdążyłem zauważyć to Pani Milena jeździła wszędzie tylko nie do ASO, więc i tak ma naprawione auto : gafa :

Re: problem techniczny z Lancia Y 2001

: 29 gru 2017, 10:38
autor: batman
Zbyt mało informacji aby coś podpowiedzieć :(

Re: problem techniczny z Lancia Y 2001

: 29 gru 2017, 10:47
autor: Milena
Silnik 1.2, 16V, 80 KM. Znajac podejscie mechanikow do kobiet, zawsze wysylalam kogos kto sie lepiej zna do rozmow z nimi ;-) Auto bylo odstawiane do jednego warsztatu z polecenia, ale widze ze nie ze wszystkim potrafia sobie poradzic wiec szukam opinii/rad. Podsumowujac: zostalo mi tylko ASO?

Re: problem techniczny z Lancia Y 2001

: 29 gru 2017, 14:02
autor: michal1045
Czyli zacny silnik i auto po lifcie.
Y to nie statek kosmiczny jak Thesis : gafa : Każdy mechanik, któremu się chce pomyśleć powinien sobie poradzić. Nie jestem z Warszawy i większość rzeczy robię sam, więc nikogo nie polecam. Możesz przejrzeć dział Mazowieckie, znajdziesz tam info o mechanikach.
Ja bym zaczął od kupna interfejsu. Jak nie teraz to później się przyda. Potrzebujesz kabel diagnostyczny Fiata do wtyku OBD2. Najlepiej taki :link: Do tego ściągnąć Fiat Ecu Scan w najnowszej wersji. Jest wystarczający do tego auta.

Re: problem techniczny z Lancia Y 2001

: 29 gru 2017, 15:38
autor: aiu
Milena pisze: 28 gru 2017, 13:11
2. Zdarza sie, ze ikona silnika zaczyna migac i przy przejsciu na mniejsze predkosci lub podczas zatrzymania caly samochod zaczyna sie trzasc - najbardziej widoczne jest to na postoju na swiatlach, mam wtedy wrazenie ze silnik chce wyskoczyc spod maski. Problem mija po zatrzymaniu sie i wylaczeniu silnika na kilka minut. Taka sytuacja zdarzyla mi sie 4 razy. Mechanicy nie potrafia pomoc, mowia ze nie wiedza o co mi chodzi. Ktos cos wspomnial o nierowno pracujacych cylindrach ale nic konkretnego. Jakieś pomysły?
Stawiam na uszkodzona cewkę , jak silnik jest zimny wszystko jest ok a jak się rozgrzeje zaczynają się cyrki . Podjedz do innego warsztatu z lepszym komputerem , Y nawet bosch KTS zdiagnozuje .
Milena pisze: 28 gru 2017, 13:11 Witam :) Jestem nowa na forum a Lancie Y uzytkuje od 3 lat. Mam kilka problemow technicznych, z ktorymi do tej pory mechanicy sobie nie poradzili i rozkladaja rece.
1. Caly czas odkad kupilam auto swieci mi sie pomaranczowa ikona silnika. Poczatkowo byla kasowana w warsztacie ale po 2-3 dniach problem powracal. Wymieniono sonde lamba - nic to nie dalo. Moze ktos z Was ma jakiś pomysł jak rozwiazac ten problem ostatecznie? No chyba ze to nie jest problem a ja sie czepiam :)
4. Mozecie polecic jakies miejsce w Warszawie i okolicach gdzie zdiagnozuja i naprawia te bledy oraz gdzie maja komputer z oprogramowaniem dedykowanym Lancii. Na ogolnych nie wychodza bledy.
A jak im nie wychodzą błędy to jak stwierdzili ze sonda jest do wymiany ?
Nie wiem jak w Y , ale w Ypsilonie 1.2 16v sa dwie sondy jedna przed druga za katalizatorem , może wymienili nie te co trzeba .
Poza tym jaki jest sens w kasowaniu błędów jak się ich nie odczytało ?

Re: problem techniczny z Lancia Y 2001

: 29 gru 2017, 16:24
autor: michal1045
W Ypsilonie jest taki sam silnik jak w Y. W każdym Y po 2000 roku (po lifcie) są dwie sondy. Całkiem możliwe, że wymienili złą.
Bez dobrej diagnostyki komputerowej nic się nie dowiemy. Zainwestuj w interfejs.

Re: problem techniczny z Lancia Y 2001

: 29 gru 2017, 17:33
autor: Milena
Dzieki :-) bede diagnozowac i dam znac co wyszlo. Moze jeszcze komus sie przyda

Re: problem techniczny z Lancia Y 2001

: 29 gru 2017, 17:41
autor: Grzyws
Trzeba sprawdzić najpierw podstawy.
Pulsująca kontrolka Check Engine i przerwy w pracy silnika to ewidentny brak zapłony na którymś cylindrze.

Kiedy były wymieniane świece zapłonowe ?
Jaki przebieg samochodu ?

EDIT :

Doczytałem że świece były wymieniane. Za pierwszym razem jakoś mi umknęło.

Z tego co pamiętam to w 16 V nie ma przewodów wysokiego napięcia tylko są razem z cewką dla każdego cylindra, może cewka poleciała jeżeli nie była wymieniana. Można to sprawdzić.

Na pracującym silniku podczas gdy występuje objaw nieprawidłowej pracy wypinamy kostkę z cewki po kolei dla cylindra 1,2,3,4. Sprawdzamy czy po odpięciu wtyczki jest reakcja pracy silnika. Przed odpięciem następnej trzeba wpiąć poprzednią.
Jeżeli nie ma reakcji np na 3 to po wyłączeniu silnika zamieniamy cewki miejscami np 2 z 3 cylindrem i sprawdzamy czy problem się przeniesie. Jeżeli tak to jest uszkodzona cewka zapłonowa.

Można sprawdzić jeszcze złącze elektryczne do samego sterownika silnika, szukamy śladów korozji.

Miałem przypadek, że uszkodzona była cewka wtryskiwacza benzynowego i nie podawał paliwa. Ale układem wtryskowym można zająć się dopiero wtedy gdy będzie zweryfikowany układ zapłonowy.

Co do klimatyzacji trzeba jechać do zakładu, który nabije czynnik razem z kontrastem i następnie za kilka dni każe podjechać do kontroli. Wtedy lampą UV świeci po elementach układu i sprawdza gdzie jest nieszczelność.
W przypadku małych wycieków sama stacja do obsługi klimatyzacji nie wykryje nieszczelności.

EDIT 2 :

Nawet jeżeli tester wykaże błąd z sondy lambda niekoniecznie oznacza to że są do wymiany. Nawet stare zużyte świece potrafią wygenerować usterkę sondy w związku z nieprawidłowym przebiegiem spalania.

Re: problem techniczny z Lancia Y 2001

: 29 gru 2017, 18:22
autor: aiu
1.2 16v ma po jednej cewce na cylinder i one padają własnie w taki sposób jak jest opisany . Na zimnym silniki ok , jak się rozgrzeje już nie , szarpie , kaszle i kontrolka mruga .
Ja bym obstawiał ze sondy są ok , tylko powtarzające się wypadanie zapłonów powoduje zapalenie się kontrolki .(bynajmniej u mnie tak jest jak padnie cewka 3x mruga , 4x powoduje stale zapalenie i przy szarpaniu mruga ) .
Jeśli warsztat nie naprawił problemow z zapłonem bo nie potrafił zczytac błędów , to bez sensu było brać się za sondy.