Delta Integrale - jak dobrze kupić

Moderator: stabraf

Anonymous

Delta Integrale - jak dobrze kupić

Post autor: Anonymous » 25 cze 2005, 13:14

witam!
postanowilem mojego posta przeniesc do tej rubryki bo jakos w powitaniach wielu nie zaglada!mysle ze tu doczekam sie jakis konkretnych odpowiedzi!w koncu rubraka ta nosi w sobie tytul...porady,opinie...!

poniewaz juz od dluzszego czasu nosze sie z zamiarem kupna jednego z modeli Delta Integrale prosilbym was o wszelkie rady odnosnie kupna tego najlepszego Rally car wszechczasow. choczi mi glownie o to na co zwracac uwage przy ogledzinach,jakie slabe strony ma ten model,wybrac model 8V czy 16V i dlaczego i czym sie roznily oprocz mocy itd. itp.? dla wielu z was moje pytania wydazda sie na pewno lamerskie , ale postwcie sie w mojej sytuacji! wprawdzie mialem juz jakies tam doczynienia z samochodami tej marki ale Integrale to jest chyba troche inna liga no i na pewno wiedza najlepiej o tym aucie Ci , ktorzy ujezdzali badz ujezdzaja go na codzien.z gory dziekuje za wszelkie odp. i sugestie i mam nadzieje w niedalekiej przyszelosci zrewanzowac sie wam prezentacia mojej pierwszej Lanci i powiekszyc grono biernych forumowiczow.

pozdrawiam

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Delta Integrale - prośba o pomoc ...

Post autor: lancia1969 » 26 cze 2005, 1:30

Cześć ,
Mam integralkę i jest to zakup przemyślany , właściwie wybrałem ten model z porównania samochodów 4X4 dostępnych na rynku.
Zaletami Lancii jest dostępność częsci i ich ceny , niestety na niekorzyść przemawia dość duża awaryjność chociaż wynika nie z usterek, błędów konstrukcyjnych tylko z niestarannej ( czyt. oszczędnej) techniki serwisowej większości włascicieli tych aut. Zdecydowałem się na model z silnikiem 8v , który przy ewentualnej awarii np :paska rozrządu lub wybuchu (korba bokiem) jest dużo tańszy w naprawie niż 16v . Zaletą (przynajmniej dla mnie ) jest również rozkład napędu - 47%tył 53% przód (16v ma na odwrót) dzięki temu możesz jeździć szybciej i "ciasniej" ale mniej widowiskowo niż 16. Co do trwałóści hmmm to wszystko zależy od sposobu eksploatacji ale generalnie jak jest olej i masz mniej niż 250 tyś km to napęd właściwie jest nie zniszczalny, sprzęgło stalowe ( seria nadaje się tylko do spokojnej jazdy) przy spokojnym "strzelaniu" również nie powoduje "demolki" w napędzie. Słabe punkty tego samochodu to na pewno instalacja elektryczna ( check control,masy grzebieniowe,zle zarobione konektory,nie najrozsądniej dobrane srednice kabli do obciążenia) ale rozwiązaniem jest prosta ale skuteczna przebudowa w trakcie następujacych awarii. Mała trwałóść elementów gumowo-metalowych zawieszenia - rozwiązanie to zastosowanie np "proflexa" i spokój na dwa lata. Tylne zawieszenie też nie jest odporne szczególnie na uderzenia kół w krawężnik (bokiem) , burzysz od razu całą geometrię i czeka Cię prostowanie rurek przez cały dzień - ja postanowiłem przerobić to na wzór A-grupy ( system rur stalowych zawieszonych na solidnej konstrukcji stalowej) skończę to zrobie solucje ze zdjęciami.
Seryjny układ węży od turbiny do kolektora ssacego też nie jest rozwiązaniem szczęśliwym często ulega rozstrzelnieniu ( brak mocy, wolnych obrotów , duże zużycie paliwa , w.......nie właściciela :)itd itp.
Ważna sprawa to wycieki oleju ,szczególnie w okolicach wałków ,turbiny bywają przyczyną spalenia samochodu przy ich zaniedbywaniu i niestety bywają dość czeste ,tanie w usunięciu ale pracochłonne- nie ma Róży bez kolców :).
Pomimo tych mankamentów POLECAM , rewelacyjne prowadzenie , świetnie dobrane przełożenia skrzyni biegów , krótka i lekka konstrukcja sama w sobie jest sztywna i jest to odczuwalne w jeżdzie i jeszcze jedno - image !!!:)
Fakt że jeżdzenie na codzień agresywnie wcześniej czy póżniej doprowadzi do awarii ale dzięki temu jesteś zmuszony do kontrolowania samochodu i jest pewne że jeżdzisz samochodem BEZPIECZNYM!
Nie wypowiadam się na temat tapicerki innych popierdółek ponieważ od rau je usuwam . Hamulce seryjne są ok ale komplet tarcz brembo i zacisków 4 tłoczkowych z Ducato 2001 daje lepszy efekt . W ogóle te samochody mają niezaprzeczalny plus są kompatybilne z innnymi modelami z rodziny Fiata-Alfy.Łatwo podatne na wszelkie przeróbki , których wykonanie( POPRAWNE) jest mocno odczuwalne dla własciela a jest to miłe ( przecież w dzisiejszych czasach jest coraz mnie takich rzeczY) :roll:
Ceny częśći nie zabijają i są dostępne to- też atut , zaawansowanie technologiczne nie wysokie ( np. w porónaniu z Evo- 5,6,8 czy Subaru) i osoba z średnim przygotowaniem mechaniczno-technicznym jest w stanie sobie z nim poradzić pod warunkiem chęci , małpiej zręczności i siły słonia przy niektórych operacjach :) :twisted:

Podsumowując POLECAM , nie ustępuje samochodom nowszej generacji , jest fajna i wdzięczna w eksploatacji i ciężko za taką cenę kupić kawał tak dobrej historii motoryzacji.


Grzesiek
Grzegorz

GG 13364997

Anonymous

Delta Integrale - prośba o pomoc ...

Post autor: Anonymous » 26 cze 2005, 16:33

Polecam model 8v tanszy w eksploatacji duzo mniejsze spalanie, łatwiejsza do wzmacniania silnika,

Anonymous

Delta Integrale - prośba o pomoc ...

Post autor: Anonymous » 26 cze 2005, 23:46

hej Grzesiek!
dzieki za wyczerpujacego i obfitego w "fachowa" wiedze posta! az 2 razy musielem go przeczytac ,tyle tam ciekawych zagadnien. na cos takiego liczylem. choc, (poniewaz ja w temacie niezbyt obyty) pojawia sie tam kilka dla mnie niezrozumialych wyrazen
(jak "proflexa") . :?:
"lancia1969" pisze:Cześć ,
Zdecydowałem się na model z silnikiem 8v , który przy ewentualnej awarii np :paska rozrządu lub wybuchu (korba bokiem) jest dużo tańszy w naprawie niż 16v.
piszesz ze zdecydowales sie na model 8V! nie wiem czemu (moze dlatego ze ma seryjnie wieksza moc) ja sobie jakos upatrzylem 16-ke chc nie wykluczam 8-ki! w ewentualnej naprawie to 8V na pewno bedzie tansza niz 16V ale czy mozesz mi napisac , ktory z tych obydwoch motorow jest bardziej wytrzymalszy.tj. charakteryzuje sie miejsza awaryjnoscia.czy nie ma reguy?!
"lancia1969" pisze:ja postanowiłem przerobić to na wzór A-grupy ( system rur stalowych zawieszonych na solidnej konstrukcji stalowej) skończę to zrobie solucje ze zdjęciami.
Seryjny układ węży od turbiny do kolektora ssacego też nie jest rozwiązaniem szczęśliwym często ulega rozstrzelnieniu ( brak mocy, wolnych obrotów , duże zużycie paliwa , w.......nie właściciela :)itd itp.
Nie wypowiadam się na temat tapicerki innych popierdółek ponieważ od rau je usuwam . Hamulce seryjne są ok ale komplet tarcz brembo i zacisków 4 tłoczkowych z Ducato 2001 daje lepszy efekt .


widze ze ogolnie jak kupie jakas integralke to od razu ja do ciebie przywiezc w celu "ulepszenia". :wink:
"lancia1969" pisze: Podsumowując POLECAM , nie ustępuje samochodom nowszej generacji , jest fajna i wdzięczna w eksploatacji i ciężko za taką cenę kupić kawał tak dobrej historii motoryzacji.
a propo cen! ile mniej wiecej trzeba wydac na godny uwagi i niewyhustany egzemplaz?

pytanie mam jeszcze jak sie ma sytuacja przy ogledzinach auta! glownie chodzi mi o strone techniczna! nigdy nie mialem auta z turbina i nie wiem jak sie takowa sprawdza?tj. jak powinna pracowac a jak nie, jak sie powinna zachowywac podczas jazdy? co powinne wsazywac roznego rodzaju (i niewystepuajcych w "zwyklych"autach) wskazniki? tz.jakie wartosci maja na nich byc (ladowanie ,cisnienie oleju,turbo) by uznac je za pracujace prawidlowo i bez zastrzezen?!

ok! na razie to tyle bo juz sie na pewno znudziles..!

dzieki i pozdrawiam

Anonymous

Delta Integrale - prośba o pomoc ...

Post autor: Anonymous » 26 cze 2005, 23:53

"Demo" pisze:Polecam model 8v tanszy w eksploatacji duzo mniejsze spalanie, łatwiejsza do wzmacniania silnika,
czesc Demo!
moglbys mi przyblizyc do jakiej mocy mozna wzmocnic taka 8V bez jakis tam mega drogich operacji i po przez jakie zabiegi da sie to osiagnac i jakim kosztem?
jak sie przedstawia to w modelu 16V? czy tam jest rowniez jakies pole do osiagniecia wiekszej mocy,choc mi te 196KM w zupelnosci wystarczy.jak na poczatek. spalanie nie gra w sumie u mnie roli,bo to mialoby byc auto i tak nie na codzien, a sam posiadam taki co pali mi 20l/100km i to w dodatku pb98 8O :roll:

pozdrawiam

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Delta Integrale - prośba o pomoc ...

Post autor: lancia1969 » 27 cze 2005, 10:01

Witaj,
po koleji 1 Proflex:
:link: masz linka do oficjalnej strony , więcej informacji uzyskasz np tu:
>http://www.xxlrally.pl/partner.html.
Może od razu pełnego "proflexa" nie trzeba - sorrki rozpędziłemsię :oops: :) ale proponuje wymianę gum wahaczy na bardziej "twarde" jak będzisz zainteresowany pogadaj z "brysiem" z forum on takie rzeczy ciągnie z Italii bezpośrednio z firmy,która robi Lancie np: do wyścigów na lodzie. :D
Ad2 Co do wytzymałości 8 a 16V hmm myślę ,że można książki pisać- no cóż generalnie ten sam "dół" ( różnice w wale ale ciężko trafić na "kute"- wychodziły w limitowanych wersjach ,życzę zakupu ale nie sądze żebyś trafił na taki egzemplarz - proza rzeczywiśtości 8) ) 16v bardziej obciązony pasek przez większą ilośc zaworów , dłuższy itd .Osobiście "katuje" 8v bo lubie wysokie obroty (9000 -10000) i jakoś mam wieksze zaufanie (doświadczenie) dla 8v. Teraz jestem na etapie budowy 16V(we wrzesniu powinna zagadać czekam na części) pojeżdzę -sprawdzę- opiszę.
Tak naprawdę jak kupisz samochód to ocenisz stan silnika i tak pewnie skończy się jakąś rozbiórką.
AD3 Wartości ciśnienia oleju to jak dla każdego silnika w granicach 4 atm przy 2000obr/min ,doładowanie seryjnie 1.0 bar ,a z turbiną to jak z kobietą ładna z zewnątrz -*** w środku i na odwrót - przeciętnie jak dobrze eksploatowana (Turbina :D ) powinna 80 -90 tys "robić". Prosty -test to zagrzej olej w granicach 140 stopni , rozpędź do 5000 obr/min przytrzymaj z 20 sekund , potem puść gaz poczekaj az spadnie do 3000 obr/min i dodaj delikatnie gazu , patrz jak z tyłu zostanie obłok białego dymu to jest już sygnał że trzeba zaglądnąc i sprawdzić uszczelnienie "luz" na ośce wirnika ( oczywiście wykluczamy uszkodzenia prowadnic, pierścieni, itd ) . Koszt regeneracji waha się od 1000 do 3500 za nówkę - nie ma dramatu.
Co do cen-hmm zobacz niemieckie strony to od 2000 Euro w górę.
Tak generalnie to cięzko kupić integralke w takim stanie że wsiadasz i jeżdzisz , przecież to auto powstało to walki na drodze odcinkach i było sprzedawane w czasach kiedy nie istniało pojęcie samochodu służbowego w takim rozmiarze jak dziś , kupowanego przez korporacje dla swoich pracowników. Staraj się szukać egzemplarza nie zakatowanego blacharsko ( żle wyciągnięty , po dachowaniu z korozją ), mechanicznie łatwiej dojść do ładu niż wymieniać "ćwiartki" i "szukać" przekątnych lub bryły :) .
Ktoś kto kupował Lancie hmmm po prostu "benzyna zamiast krwi" więc nie oszukujmy się :)
Grzegorz

GG 13364997

Anonymous

Delta Integrale - prośba o pomoc ...

Post autor: Anonymous » 27 cze 2005, 20:25

witaj Grzesku!
dzieki za kolejna dawke ,przydatnych na pewno danych i rad! jestem po nich o niebo madrzejszy niz bylem! :P teraz tylko je musze zapamietac by moc zastosowac te rady w rzeczywistosci, co na pewno ne bedzie latwe! co do cen to troche sie tez rozgladalem i nie widzialem zadnej ciekawej w cenie 2000-3000Euro! mozna w podobnych cenach cos znalezc ale jest to tylko jak pisalem "cos", w co na pewno bedzie trzeba wlozyc przynajmniej jeszcze raz tyle by byc zadowolonym. bo kupic cos na sile za 2000 euro tylko po to by kupic to to nie dla mnie! nie mam zamiaru bawic sie zaraz w wymiane turbiny czy nawet calego motoru.liczylem sie raczej po kupnie ze standardowymi wydatkami i ulepszeniami jak ,wymiany plynow,hamulcow,moze czesciowo zawieszenia i troche wnetrza (fotele).czekalem dosc dlugo i poczekam jeszce troche az znajde cos godnego uwagi! zamierzam wydac tak w okolicy 4000euro moze troche wiecej jak zobacze cos naprawde interesujacego i wartego tych pieniedzy. moze ty cos gdzies widziales lub slyszales to fajnie by bylo jak dalbys mi jakis namiar! ale tak czy siak jestem juz teraz wdzieczny za dobra pomoc :pifko:
szkoda ze mieszkam tak daleko od Ciebie bo z checia bym zobaczyl twojego "potwora" i pogadal...
pozdrawiam :wink:

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Delta Integrale - prośba o pomoc ...

Post autor: lancia1969 » 28 cze 2005, 10:12

Hey,
Jak chcesz kupić HF do 3000-4000 euro to może bezspośrednio z Włoch??.
Spróbuj skontaktować się z Brysiem z forum. Generalnie jest przez 6- mcy we Włoszech i zwozi integralki z firmy zajmującej się przygotowywaniem tych samocchodów do wyczynu . Czasami naprawdę są okazje i techniczne i cenowe podam Ci numer Rafał 0501 943 519. Pogadaj może się dogadacie :) A tylko nie zapomnij się targować !!! :twisted:

A zaglądałeś na niemieckiego e-bay-a???


POzdrawiam
grz.
Grzegorz

GG 13364997

Anonymous

Delta Integrale - prośba o pomoc ...

Post autor: Anonymous » 28 cze 2005, 14:53

"lancia1969" pisze:Hey,
Jak chcesz kupić HF do 3000-4000 euro to może bezspośrednio z Włoch??.
Spróbuj skontaktować się z Brysiem z forum. Generalnie jest przez 6- mcy we Włoszech i zwozi integralki z firmy zajmującej się przygotowywaniem tych samocchodów do wyczynu . Czasami naprawdę są okazje i techniczne i cenowe
hej!
myslisz ze cos by mial dla mnie ciekawego, bo jak tak to bede probowal sie z nim skontaktowac...?
"lancia1969" pisze::) A tylko nie zapomnij się targować !!! :twisted:


no to wiadomo! bez targowania nie ma kupowania :lol:
"lancia1969" pisze:A zaglądałeś na niemieckiego e-bay-a???
caly czas sledze aukcje! teraz na przyklad jest cos takiego: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %3AIT&rd=1

co ty na to...?!

pozdra.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Delta Integrale - prośba o pomoc ...

Post autor: lancia1969 » 28 cze 2005, 17:56

Fajna :) Wygląda na nie zmęczoną :D jak masz szanse to pogadaj z gościem i dawaj przecież to niedaleko 8) .
Sprawdź też tą stronke:

:link:

Pozdrawiam
'gsw
Grzegorz

GG 13364997

Anonymous

Delta Integrale - prośba o pomoc ...

Post autor: Anonymous » 28 cze 2005, 20:26

"lancia1969" pisze:Fajna :) Wygląda na nie zmęczoną :D jak masz szanse to pogadaj z gościem i dawaj przecież to niedaleko 8) .
hej!
narazie obczajam ceny! zobaczymy za ile ta pojdzie! juz troche stara jest. :?
wiem ze w Niemczech jest trudno znalezc jakas godna uwagi w cenie 3000euro. ,bo sie tu cenia integralki! moze faktycznie z Wloch bylo by nie az tak drogo... na razie poszukam na wlasna reke !jak nic mi nie bedzie szlo to sie zwroce z pomoca do Brysia...

pozdrawiam

Anonymous

Delta Integrale - prośba o pomoc ...

Post autor: Anonymous » 28 cze 2005, 22:48

"lancia1969" pisze:Hey,
Jak chcesz kupić HF do 3000-4000 euro to może bezspośrednio z Włoch??.
Spróbuj skontaktować się z Brysiem z forum. Generalnie jest przez 6- mcy we Włoszech i zwozi integralki z firmy zajmującej się przygotowywaniem tych samocchodów do wyczynu . Czasami naprawdę są okazje i techniczne i cenowe podam Ci numer Rafał 0501 943 519. Pogadaj może się dogadacie :) A tylko nie zapomnij się targować !!! :twisted:

A zaglądałeś na niemieckiego e-bay-a???


POzdrawiam
grz.
Bryś we włoszech to i tansze wypatrywał

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

oferty

Post autor: lancia1969 » 03 lip 2005, 12:00

Cześć , Jak tam poszukiwania:)
Z miesiąc temu na Allegro ogłaszał się gość z Gdańska ze sprzedażą integali zółtej 16v z lekko uszkodzonym p-przodem i dmuchniętą uszczelką pod czapką cena 10 tyś PLN może ktoś z Nas ma do niego numer??
Druga baaardzo fajna tak przynajmniej ze zdjęc wyglądało (zdjęcia na stacji ) :D była do sprzedania we Wrocławiu po całkowitej odbudowie Czerwona , na ładnych Oz-ach też nie mogę znależć numeru ale może ktoś ma albo zna i Ci poda :D namiar na sprzedającego . Cena w granicach 24tyś PLN.


Gsw
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
GRZECHUU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 307
Rejestracja: 08 paź 2003, 0:00
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: SANOK woj.podkarpackie

Delta Integrale - prośba o pomoc ...

Post autor: GRZECHUU » 03 lip 2005, 14:26

Grzesiek(Lancia1969) Mam pytanko do Ciebie.Czy może wiesz gdzie można zregenerowac turbinke do integralki w okolicach Krakowa.Pasowałoby mi żeby ja sami wyciagneli,zregenerowali i założyli. Moze wiesz jakie koszty.Oczewiscie regeneracja wraz z gwarancja.
Kiedyś delta LX1500 i delta integrale. Teraz prywatnie Laguna I lpg i 206 2.0 hdi.
Służbowo Magnum 480.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

turbina

Post autor: lancia1969 » 03 lip 2005, 18:21

Cześć :)
Wiesz generalnie ja jeżdzę na zregenerowanej. Regeneracja była robiona w Mielcu w WSK ( chyba masz bliżej do Mielca niż do Kraka) a wymont jest banalnie prosty (jak masz palnik , czasami sruby od kolektora trzeba mocno zagrzać) Przy okazji sprawdzisz przewód olejowy zasilający i powrotny ( jaka przyczyna uszkodzenie obecnej??)
Koszt powinien nie przekroczyć 600-1000 PLN- zależy w jakim stanie jest ośka i wirnik .Jutro może znajdę namiary to dorzucę
Sprawdź jeszcze to:
http://www.turbotech.pl/oferta.php

o to :
http://www.r-service.pl/cennik.html
to;
http://www.motoarena.pl/

Są to firmy od lat zajmujące się sprężarkami

pozdrawiam
grzesiek :D
Grzegorz

GG 13364997

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta I/Prisma”