Delta I - jak dobrze kupić

Moderator: stabraf

chętny na Deltę I

Delta I - jak dobrze kupić

Post autor: chętny na Deltę I » 13 lis 2005, 11:20

Panowie jak juz mowilem ze przymierzalem sie do kupna czegos w tym stylu...

...tak potrzebuje danych, informacji i czym tylko dysponujecie na temat tego auta...

1. Wiekszosc osob podaje moc silnika nawet w GT i.e. na 90km, wiec jest to zapewne jedna z dwoch jednostek Fiata 1.6 8vDOHC...
Ale GT powinna miec moc w przedziale 105-109 km, i tez te silniczki podobno sa 1.6 8vDOHC... tylko ze nie ma prawie nigdzie nic konkretnego o nich wspomniane... Najlepiej jakbyscie mieli numery poszczegolnych jednostek mocniejszych i slabszych to by rozwiazalo sprawe, no i wszelkie mozliwe informacje o motorku mile widziane... ile pali, jakie przebiegi itp.

2. Jakie w Delcie dokladnie jest zawieszenie ?? najlepiej jakies schematy czy cos... Co ma wspolnego z Fiatem Ritmo ?? a jak z Ritmo to czy ma tez cos wspolnego ze 128 ?? Jak z czesciami do tego zawieszenia, od czego pasuja ??

3. Typowe usterki w tych Deltach. Sprawy charakterystyczne, bedace utrapieniem jak to we wloszczyznach sie zdarza...

4. Typowe trwale dolegliwosci przy kupnie... mechaniki, blachy... tu wiem ze zawieszenia... no i z blachy rdza lubi tylne wewnetrze nadkola... ile w tym prawdy i co jeszcze

5. Na co warto zwrocic uwage przy kupnie tego konkretnego auta ??

Z gory dzieki za wyczerpujace odpowiedzi, wiem ze troche was tu jest z tymi Deltami i ostatnio powstalo o nich wiecej tematow, co swiadczy ze tu tez czesto zagladacie i sklonilo mnie do stworzenia takowego tematu.

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Delta GT i.e - kilka porad potrzebnych do kupna

Post autor: Torell007 » 13 lis 2005, 11:46

Witam

1. Wersje silnikowe o mocy 90 PS były na wtrysku, silnik pochodzący z Fiata Tipo. Jednostki 1.6 gaźnikowe posiadały moc 108 PS, była to "wzmocniona" jednostka z Ritma 105 TC. Jeśli chodzi o Fiata Ritmo to posiadam serwisówke Haynesa i troche innych info, więc materiałow jest sporo ;)


2. Tylne zawieszenie jest zupełnie inne niż w 128/Ritmo, z przodu są McPhersony


3. Trochę z elektryką, czasem biegi koszmarnie wchodzą ( najczęściej kwestia regulacji cięgieł ), czasem zamek jakiś przycina, "fotele się bujają" i gniją blachy ....

4. Najpoważniejszy to blacharka, sztrucla nie ma co kupować ... gniją tylne nadkola, przednie podszybia, czasem pękają słupki środkowe, warto też zwrócić uwagę na tylne mocowania amortyzatorów ( lubiały w tym miejscu gnić - kiedyś ojcu w Delcie amorki wpadły do bagażnika ), warto sprawdzić czy istnieje podłoga i progi oraz czy podwozie nie trzyma się tylko na bitexie. Silniki poza wersją 149C2.000 są popularne, z częściami nie ma problemu, a ceny ich sa na przyzwoitym poziomie :)

5. Najlepiej szukac auta które albo dopiero przyjechało do polski lub takiego które bardzo krótko w niej jest ;)


Pozdrawiam !
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

chętny na Deltę I

Delta GT i.e - kilka porad potrzebnych do kupna

Post autor: chętny na Deltę I » 13 lis 2005, 13:02

W takim razie znajac fiatowskie oznaczenia 149C2.000 to ten gaznikowy 108km ?? Jakie jeszcze oznaczenie moze miec ten powyzej 100km ??

I jakie oznaczenia sa wtryskowe?? domyslam sie ze bez zer a z dwiema ostatnimi innymi cyframi, tylko chcialbym jednak miec konkret co jest co i jakie w ogole sa mozliwe

A i dlaczego nie auto ktore dluuugo jest w Polsce ?? Np. jeszcze na czarnych blachach.
Ja wychodze tez z zalozenia ze jak auto czesto zmienia wlasciciela to nie warto brac...

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Delta GT i.e - kilka porad potrzebnych do kupna

Post autor: Torell007 » 13 lis 2005, 13:41

"Pele" pisze:W takim razie znajac fiatowskie oznaczenia 149C2.000 to ten gaznikowy 108km ?? Jakie jeszcze oznaczenie moze miec ten powyzej 100km ??
To jest 90 PS na monowtrysku SPI, generalnie troche problemu jest z częściami do niego - w katalogach tej wersji przeważnie nie mają i ciężko sprzedawcą coś dopasować
I jakie oznaczenia sa wtryskowe?? domyslam sie ze bez zer a z dwiema ostatnimi innymi cyframi, tylko chcialbym jednak miec konkret co jest co i jakie w ogole sa mozliwe

Wersji troche jest, wersje gaźnikowe były bodaj do roku 1986 ( jeśli się myle to proszę mnie poprawić ). Wtedy wprowadzono modernicacje i 1.6 Gt i.e miał 109 PS a od 88' były silniki 90 PS.
A i dlaczego nie auto ktore dluuugo jest w Polsce ?? Np. jeszcze na czarnych blachach.
Ja wychodze tez z zalozenia ze jak auto czesto zmienia wlasciciela to nie warto brac...
Jest to auto dośc tanie, ludzie z przypadku to kupują i masa egzemplaży jest już wymęczona i zanidbana. W niemczech naprawde bardzo fajne Delty idzie kupić za 500 Eur, a stan techniczny to różnica jak między niebem a ziemią w autach z polski a autach z niemiec :)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Anonymous

Delta GT i.e - kilka porad potrzebnych do kupna

Post autor: Anonymous » 13 lis 2005, 23:47

czyli 109ps w latach 86-88 byl wtryskowy ??

i czy na pewno po 88 roku nie bylo tych mocniejszych ??

najchetniej tak jak mowilem rozjasnienie ktore numery to ktora jednostka

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Delta GT i.e - kilka porad potrzebnych do kupna

Post autor: Torell007 » 14 lis 2005, 9:07

"Pele" pisze:czyli 109ps w latach 86-88 byl wtryskowy ??
Juz tłumaczę, wg. papierów dotyczących Delty 1.6 wyglądało to następująco ( pomijając modele 1300, 1500, Integrale i TDS ) :

- 1.6 GT (1585cc) 1986-1993 typ : 181B.7000 / 80 kW
- 1.6 GT i.e (1585cc) 1986-1993 typ : 149C2.000 / 66 kW
- 1.6 HF Turbo IE (1585cc) 1986-1993 typ : 831B3.000 / 96 kW
- 1.6 HF Turbo IE (1585cc) 1991-1993 typ : 831B7.046 / 97 kW
i czy na pewno po 88 roku nie bylo tych mocniejszych ??
- 1.6 GT (1585cc) 1986-1993 typ : 181B.7000 / 80 kW - z tą wersją osobiście się jeszcze nie spotkałem :(

Oprócz tego były jeszcze Integralki EVO I, II i III ;)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Sołtys
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 18 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Grójec / Toruń

Delta GT i.e - kilka porad potrzebnych do kupna

Post autor: Sołtys » 14 lis 2005, 18:32

słyszałem że zmiana mocy była w latach 91-92, ale mogę się mylić. ja mam z 92 z SPI i niestety tylko 90 hp
Sołtys

chętny na Deltę I

Delta GT i.e - kilka porad potrzebnych do kupna

Post autor: chętny na Deltę I » 15 lis 2005, 23:17

hmmmm... dzieki, ten numery mi bardzo rozjasniaja cala te sytuacje :D

najbardziej mnie interesowala ta gaznikowa jednostka
- 1.6 GT (1585cc) 1986-1993 typ : 181B.7000 / 80 kW
myslalem ze jest tez wtryskowa wersja i w pozniejszych latach, ale jak widac jednak nie ma.

Wnioskuje wiec ze kazda "GT i.e." ma niestety 90km :( No nic, no ale jak sie trafi to chyba i taka niepogardze... bo znalezc taka w ladnym stanie sprzed 88 roku bedzie ciezko :roll: :evil:

EDIT: pytanko czy to byl w koncu monowtrysk czy wielopunkt ?? Bo wydawalo mi sie ze cala seria tych wtryskowych DOHC to wielopunkty, a tu mowa byla o SPI zamiast MPI. :? :? :?

4WD => Integrale oraz EVO to marzenie - Delta BEZ HF ani Integrale ma byc droga do czesciowego spelnienia tych marzen wlasciwie jeszcze za dzieciaka :twisted:
Mimo starych rocznikow jest jeszcze na zachodzie wiele pieknie utrzymanych takich modeli za 5ciocyfrowe sumy w Euro wiec jeszcze nic straconego by i na taka kiedys zarobic...

Anonymous

Delta GT i.e - kilka porad potrzebnych do kupna

Post autor: Anonymous » 16 lis 2005, 8:15

Zwróć uwage na tylna belke lubi tam bardzo korodować poztym czesći do przedniego zawiasu dostepne sam robiłem ale z tyłem jest problem mały ale na szczescie nie musiałem wymieniać ja miałem egzemparz z 1986 roku blacha była zdrowa

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Delta GT i.e - kilka porad potrzebnych do kupna

Post autor: Torell007 » 16 lis 2005, 8:20

"Pele" pisze:hmmmm... dzieki, ten numery mi bardzo rozjasniaja cala te sytuacje :D
no problem : ok2 :
najbardziej mnie interesowala ta gaznikowa jednostka
- 1.6 GT (1585cc) 1986-1993 typ : 181B.7000 / 80 kW
myslalem ze jest tez wtryskowa wersja i w pozniejszych latach, ale jak widac jednak nie ma.
upolować ją graniczy z cudem ;)
Wnioskuje wiec ze kazda "GT i.e." ma niestety 90km :( No nic, no ale jak sie trafi to chyba i taka niepogardze... bo znalezc taka w ladnym stanie sprzed 88 roku bedzie ciezko :roll: :evil:
ostatni miot Delt oznaczony symbolem 1600 i.e też ma 90 PS
EDIT: pytanko czy to byl w koncu monowtrysk czy wielopunkt ?? Bo wydawalo mi sie ze cala seria tych wtryskowych DOHC to wielopunkty, a tu mowa byla o SPI zamiast MPI. :? :? :?

jednopunkt SPI
4WD => Integrale oraz EVO to marzenie - Delta BEZ HF ani Integrale ma byc droga do czesciowego spelnienia tych marzen wlasciwie jeszcze za dzieciaka :twisted:
Mimo starych rocznikow jest jeszcze na zachodzie wiele pieknie utrzymanych takich modeli za 5ciocyfrowe sumy w Euro wiec jeszcze nic straconego by i na taka kiedys zarobic...
Zwyklą HF Turbo w niemczech można wyrwać od 1.250 Eur w górę :) jednak trzeba się spieszyc bo chca wprowadzić od stycznia opłaty środowiskowe na samochody sprowadzane do polski i niespełniające norm Euro 4 - dotyczy to też aut które są już w polsce a nie będą do stycznia zerejestrowane :(
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Makgajwer
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań - tak mniej wiecej

Delta GT i.e - kilka porad potrzebnych do kupna

Post autor: Makgajwer » 16 lis 2005, 10:25

"Torell007" pisze:
... jednak trzeba się spieszyc bo chca wprowadzić od stycznia opłaty środowiskowe na samochody sprowadzane do polski i niespełniające norm Euro 4 - dotyczy to też aut które są już w polsce a nie będą do stycznia zerejestrowane :(
8O a na ile to pewne ????
Oddam w dobre ręce Jaguara XJ8 V8 3,2 Executive z 1999r. mały przebieg, kolor szaro-srebrny, wnętrze kremowa skóra,
Stan: bardzo śliczny :))

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Delta GT i.e - kilka porad potrzebnych do kupna

Post autor: Torell007 » 16 lis 2005, 11:10

"Makgajwer" pisze:
"Torell007" pisze:
... jednak trzeba się spieszyc bo chca wprowadzić od stycznia opłaty środowiskowe na samochody sprowadzane do polski i niespełniające norm Euro 4 - dotyczy to też aut które są już w polsce a nie będą do stycznia zerejestrowane :(
8O a na ile to pewne ????
w tej chwili prasa fachowa daje 99% :(
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

chętny na Deltę I

Delta GT i.e - kilka porad potrzebnych do kupna

Post autor: chętny na Deltę I » 16 lis 2005, 23:57

Jeszcze raz wielkie dzieki za rzetelne info...

...ciekawia mnie jeszcze ew. osiagi, ekonomia i rozwojowosc tej jednostki
to drugie jest na forum maglowane i sporo juz przejrzalem, do tego podobny silniczek wystepuje w Tipo i wiem ze pod tym wzgledem nie jest najlepiej...
pierwsze czyli osiagi - mozna sie domyslac, ale osoby majace takie autko z forum moze mialy do czynienia z G-Techem to by tez duzo powiedzialo, ew. jakies najwiarygodniejsze dane fabryki...
no i trzecia sprawa jest oparta na roznicach pomiedzy tymi dwoma silniczkami (tym i ta rzadka wersja gaznikowa), oczywiscie oprocz samego typu zasilania => sterowanie wtryskami, zaplonem (mech/elektr), MAF(przeplywka)/MAP sensor... lub jakie roznice mechaniczne: kolektory, glowica, walki... czy sa takie same czy rozne...

PS: kazdy turbiak to juz zabawa, a poki co mowa o aucie na dupowoza... fakt faktem HF Turbo tez fajna sprawa, swietna alternatywa dla Punto GT wsrod aut do niszczenia VTECow i wiekszych wolnossakow...

Jesli moglbym prosic to chcialbym takze uslyszec troche opinni i odniesien do powyzszych odpowiedzi wsrod wiekszej ilosci uzytkownikow takich wlasnie Delt z lat 88-93 z 1.6 i.e. (NA)

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Delta GT i.e - kilka porad potrzebnych do kupna

Post autor: bryś » 17 lis 2005, 7:39

Ja w zeszłym roku kupiłem HF turbo 1600 , niestety była zgnita i poszła pod fleksa ale silnik został kompletny w bardzo dobrym stanie 141 koni na wielopunkcie z wiązkami ,intercollerem ,turbo,itd. cały komplet pasuje bez problemu do Gt.ie ta sama skrzynia i łapy .Pozatym znajomy przerobił Gt.ie na evo i nawet ładnie wyszła ,silnik włożył z cromy 2,0 turbo na wtrysku z integrale i nawet dobrze to jeździ , więc silniki 2,0 nawet wolnossące wchodzą bez problemu do Gt.ie !!! Jak by ci mocy brakowało ?

LU-Cash
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 02 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Porady dotyczące bezpiecznego kupna Delty I

Post autor: LU-Cash » 02 lut 2009, 0:34

Witam, od pewnego czasu przymierzam się do zakupu pierwszego swojego auta. Większość odradza mi "pakowanie" się we włoszczyzne na dobry początek, tymbardziej w klasyki. Jednak cóż mogę powiedzieć... siła wyższa :D

Przejrzałem z grubsza tematy, dowiedziałem się co nieco, jednak rozpatrzenie 'indywidualne' konkretnej sprawy to co innego, a więc uderzam ;)

Na wstępie zapoznałem się z tymi 'suchymi' i oklepanymi, aczkolwiek cennymi informacjami: kliknij

Teraz chciałem zapytać co polecacie z grona pierwszeseryjnej Delty? Śmiem narzucić, że najoptymalniejszą dla mnie opcją byłaby 1.6 i.e. o mocy 90KM, jednak szczerzę mówię, że słabo orientuje się w rynkowych kwestiach.

A więc... może macie inne sugestie co do silnika?
Może wiecie na co szczególnie zwrócić uwagę przy blacharce i mechanice w danym modelu?
Może znacie jakieś pewne źródła zakupu takiego auta? (jeśli import to skąd... a przypuszczam, że przy racjonalnym myśleniu, w grę wchodzi jedynie import).
Może znacie jakieś ciekawe wersje warte polecenia...
W co mierzyć rocznik/silnik/wersja/edycja?

Ogólnie interesuje mnie wszystko. Przeglądając na szybko kilka stron z ogłoszeniami, moją uwagę przykłuł ten egzemplarz:

http://tiny.pl/vlt3

Co sądzicie? Coś wartego zainteresowania? Jak się miewa cena do jakości (przynajmniej tej ze zdjęć). No i ogólnie - na jaką sumę się przygotować i jak jest z późniejszą eksploatacją, dostępnością części, naprawami itd?

Z góry dziękuję za pomoc i czekam na konkretne odpowiedzi :)

pozdrawiam, Łukasz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta I/Prisma”