Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Rizla
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 99
Rejestracja: 04 gru 2010, 14:02
Lokalizacja: Wadowice/Kraków

Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

Post autor: Rizla » 05 lut 2011, 18:59

Witam ;) Udało mi się upolować Deltę II z 1996 roku z dieslem pod maską.
I stąd mam do Was kilka pytań, ażeby nie wpakować się w duże koszta.
Z zewnątrz ma zardzewiały nosek, kilka wgnieceń po gradobiciu, ogółem ok.
Ale martwią Nas stuki zawieszenia. Właściciel twierdzi, że to przegub - ale jednak z doświadczenia z innymi przegubami to dźwięk jest inny. Nie grzechocze, a tłucze się jakby zawieszenie było rozwalone.
Może mieliście coś podobnego ?
Ostatnio zmieniony 06 lut 2011, 16:21 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Kosmetyka tytułu

Awatar użytkownika
bargaw3181
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

Post autor: bargaw3181 » 05 lut 2011, 19:07

Jedź na trzepaczkę i sprawdź dokładnie auto od spodu. Może się wyjaśni wszystko :)
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !

Rafako

Re: Delta i stuki w zawieszeniu - kupić ?

Post autor: Rafako » 05 lut 2011, 19:08

Tak czy śmak, ceny części do zawieszenia w owej Delcinie są zabawnie niskie. Zakup części potrzebnych do zrobienia całego zawieszenia z przodu i z tyłu (wahacze, tuleje, łączniki, gumy itd.) zamyka się w kwocie ok. 800 złotych (dla porównania - to samo do Civica 1995-2001, to koszt części 2300 zł). Reasumując: nawet jeśli coś w zawieszeniu jest do zrobienia, to nie powód żeby rezygnować (gorzej gdy do zrobienia jest dużo więcej, ale od tego są warsztaty samochodowe i sprawdzenie przed zakupem, żeby to zawczasu określić).
Serdecznie pozdrawiam.

yanosik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 23 paź 2009, 1:19
Lokalizacja: Piła okolice

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

Post autor: yanosik » 06 lut 2011, 3:24

Dokładnie jak w poście powyżej. Jedź na szarpaka ,to będziesz wiedział co stuka. Te 800zł to lekka przesada - kolega pewnie za podobną kwote kupił to auto. Wachacz kompletny- tani zamiennik typu FAST kosztuje stówkę. Dwa wachacze dają 200 i gumy stabilizatora (które pewnie są dobre) kilka zł. Lancia to przede wszystkim tanie auto :) I niech nikt nie mówi, że słaba jakość. Zmieniałem dawno temu właśnie taki tani wachacz, to wytrzymał 60tys km. Teraz posypała się w nim tuleja i nie będę kombinował - znów kupię najtańszy na kolejne 60tys km :)
Może też stukać z tyłu - zestaw naprawczy łożysk wachacza tylnego - ok 80zł.

Gramatyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 192
Rejestracja: 08 sty 2010, 16:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

Post autor: Gramatyk » 06 lut 2011, 8:07

Przeguby by się raczej trzaskały przy skręcie.

Awatar użytkownika
Rizla
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 99
Rejestracja: 04 gru 2010, 14:02
Lokalizacja: Wadowice/Kraków

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

Post autor: Rizla » 06 lut 2011, 18:36

Dziś zakupiliśmy Clio także ktoś inny będzie się zastanawiał nad Deltą.
Nie było to auto dla mnie kupowane jednak naciskałam na Lancię, ale padło na zagazowane Clio.
Chodzi o koszta dojazdu, a do pracy właścicielka Clio ma 3 km - diesel nie zdążył by się zagrzać.

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

Post autor: Mariusz91 » 06 lut 2011, 19:05

Na 3 km zagazowane Clio to się na gaz nawet nie przełączy ;) Jeśli można wiedzieć to jakie clio? i z jakim motorkiem? :)

Awatar użytkownika
Rizla
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 99
Rejestracja: 04 gru 2010, 14:02
Lokalizacja: Wadowice/Kraków

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

Post autor: Rizla » 06 lut 2011, 19:46

Przełącza się od razu przy przegazowaniu.
Silniczek 1.2 58 KM - +10 KM za lakier : czerwień 727 : yesyes :

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

Post autor: vanisch » 06 lut 2011, 22:53

yanosik pisze:Dokładnie jak w poście powyżej. Jedź na szarpaka ,to będziesz wiedział co stuka. Te 800zł to lekka przesada - kolega pewnie za podobną kwote kupił to auto. Wachacz kompletny- tani zamiennik typu FAST kosztuje stówkę. Dwa wachacze dają 200 i gumy stabilizatora (które pewnie są dobre) kilka zł. Lancia to przede wszystkim tanie auto :) I niech nikt nie mówi, że słaba jakość. Zmieniałem dawno temu właśnie taki tani wachacz, to wytrzymał 60tys km. Teraz posypała się w nim tuleja i nie będę kombinował - znów kupię najtańszy na kolejne 60tys km :)
Może też stukać z tyłu - zestaw naprawczy łożysk wachacza tylnego - ok 80zł.
Po dobrych drogach musisz jeździć, przerabiałem w obu Dedrach te tańsze wahacze, rok i 20 tys to max na co stać tą tandetę...
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Cocos
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 311
Rejestracja: 15 maja 2010, 16:01
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław / Wieluń

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

Post autor: Cocos » 07 lut 2011, 2:24

Rizla pisze:Przełącza się od razu przy przegazowaniu.
Silniczek 1.2 58 KM - +10 KM za lakier : czerwień 727 : yesyes :
Przez 4 ostatnie lata posiadałem Clio 1 Ph1 1.2 E7F706 (55KM na jednopunkcie) również zagazowane. Na uczelnię miałem 2,7 KM, no i zimą przy takich dojazdach Clióweczka spokojnie potrafila zjeść 11 litrów LPG, a jak się człowiek przyłożył i porządnie wciskał gaz to i więcej.
A z którego roku to Clio? Jeśli gdzieś od 1996 roku to silniczek pewnie D7F - trochę nowszy od E7F i podobno wyraźnie oszczędniejszy.
Obrazek
Była: '99 Dedra SW 1.6 16V (klik)
Jest: '00 Peugeot 406 Coupe 2.0 16V
Obrazek

Awatar użytkownika
Rizla
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 99
Rejestracja: 04 gru 2010, 14:02
Lokalizacja: Wadowice/Kraków

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

Post autor: Rizla » 07 lut 2011, 20:27

Produkcja 1995, pierwsza rejestracja 1996.
Do wymiany belka, ale po za tym jest ok. Jest po prostu zadziwiająco nie zeżarte przez rudą.
Mechanik wyskoczył z pytaniem : "A gdzie takie nie zardzewiałe sprzedają" :D

Yahoo_20
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 07 wrz 2011, 7:25
Imię: Janko
Lokalizacja: Wojcieszów

Re: Delta II - stuki w zawieszeniu - kupić ?

Post autor: Yahoo_20 » 23 wrz 2011, 19:57

Stuka najczęściej krzywizna na prawej , dłuższej półośce.wymiana jak robisz sam to 45 minut, koszt części 70 pln.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta II/Dedra/Dedra SW”