Delta II 1.8 16v - pytania/planowany zakup

Moderator: stabraf

Loukas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 30 paź 2015, 23:06
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Sosnowiec

Delta II 1.8 16v - pytania/planowany zakup

Post autor: Loukas » 30 paź 2015, 23:26

Witam wszystkich użytkowników . Planuje za niedługo (po zimie) zmienić samochód . Zainteresowana mnie Delta , ponieważ mam słabość do włoskich aut :). Myślę o silniku 1.8 130 KM dlatego mam kilka pytań.
1. Opinia o tym silniku. Wiem ze bylo poruszane na forum ale chodzi mi bardziej o to czy jest to dokładnie to samo co w punto hgt. Pytam dlatego , ze użytkownicy hgt często maja krytyczne zdanie na temat tych silników i nie chodzi tyle o wariator co o dużą awaryjność i częste"padanie" silnika .
2. Szukam wersji 3-drzwiowej. , szczerze powiem , że długo szukałem informacji , ale o lancii ciężko znaleźć dokladnie to co mnie interesuje. Chodzi mi o wersje wyposażenia Delty w tej odmianie.
3. Przejrzałem kilka ogłoszeń, ale widzę ze u nas ciężko z Delta której szukam. Myślałem nad sprowadzeniem , co o tym sądzicie, i jaka według Was jest rozsądna cena? Planuje na sam zakup kwotę okolo 10 tys, i właśnie takie kwoty pojawiają sie za granicą. W porównaniu do 5 drzwiowych odmian ze słabszymi silnikami to dość wyższa kwota, dlatego mnie to zastanawia, ponieważ nie jest to "topowa" wersja.
Dziekuje wszystkim za pomoc :)
Ostatnio zmieniony 30 paź 2015, 23:46 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: [km] kilometry, to nie [KM] konie mechaniczne!!!!

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 16v - pytania/planowany zakup

Post autor: Bichoń » 31 paź 2015, 6:54

Wersje wyposażenia w deltach nie trzymały się sztywnych ram. Do wyboru była tapicerka (skóra, recaro, alcantara, welur), nie wszystkie z początku produkcji mają poduszkę, komputerek (poziom płynów, przepalone żarówki, otwarte drzwi), czasami dodatkowo wskaźnik temperatury oleju, klimę, 4 elektryczne szyby... Wszystkie te rzeczy są wymienne, tak więc nie przywiązuj się bardzo do wersji, jak trafisz na zadbany egzemplarz to bierz, a wyposażenie takie jakie chcesz skompletujesz później. Chociaż w przypadku klimy będzie to trochę zabawy.

Kupując, sprawdź dokładnie progi, podłogę, nadkola, tam delty lubią hodować rudą.

O silniku 1.8 16v się nie wypowiadam, bo nie znam, ale miałem trzy delty 1.8 8v i ten silnik był nie do zajechania.

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta II 1.8 16v - pytania/planowany zakup

Post autor: vanisch » 31 paź 2015, 9:21

Loukas pisze:Witam wszystkich użytkowników . Planuje za niedługo (po zimie) zmienić samochód . Zainteresowana mnie Delta , ponieważ mam słabość do włoskich aut :). Myślę o silniku 1.8 130 KM dlatego mam kilka pytań.
1. Opinia o tym silniku. Wiem ze bylo poruszane na forum ale chodzi mi bardziej o to czy jest to dokładnie to samo co w punto hgt. Pytam dlatego , ze użytkownicy hgt często maja krytyczne zdanie na temat tych silników i nie chodzi tyle o wariator co o dużą awaryjność i częste"padanie" silnika .
2. Szukam wersji 3-drzwiowej. , szczerze powiem , że długo szukałem informacji , ale o lancii ciężko znaleźć dokladnie to co mnie interesuje. Chodzi mi o wersje wyposażenia Delty w tej odmianie.
3. Przejrzałem kilka ogłoszeń, ale widzę ze u nas ciężko z Delta której szukam. Myślałem nad sprowadzeniem , co o tym sądzicie, i jaka według Was jest rozsądna cena? Planuje na sam zakup kwotę okolo 10 tys, i właśnie takie kwoty pojawiają sie za granicą. W porównaniu do 5 drzwiowych odmian ze słabszymi silnikami to dość wyższa kwota, dlatego mnie to zastanawia, ponieważ nie jest to "topowa" wersja.
Dziekuje wszystkim za pomoc :)
1. Silnik ten sam co w HGT.
3. Za 10 tys zł szukaj Turbo, a nie wersji wolnossących. Rozsądna cena to 4-6 tys za HPE w bardzo dobrym stanie.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1563
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

Delta II 1.8 16v - pytania/planowany zakup

Post autor: tasman3310 » 31 paź 2015, 9:52

Nie wiem czy kolega Tomzik nie będzie sprzedawał swojej, raczej godna uwagi ;)
Tutaj link do jego Lancii: Delta Tomzika
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II 1.8 16v - pytania/planowany zakup

Post autor: Tomzik » 23 gru 2015, 13:20

Ja akurat nie mogę narzekać na silnik i uważam go za zdecydowanie jasny punkt auta.

Porównujac go do 1,6 16V widzę jedynie jedną zaletę tego mniejszego - koszt wymiany rozrządu.

Dbać o poziom oleju a wariator nie będzie tak straszny jak powiadają. Choć faktycznie wycieki oleju, głównie spod pokrywy zaworów, są nieco wkurzające. Ale nie podzielam też opinii o wielkim zużyciu oleju przez ten silnik - to raczej wina gubienia go.

Silnik jest o wiele bardziej elastyczny niż 1,6 16V i ponoć nawet nieco bardziej od 2,0 16V.

Nigdy mnie nie zawiódł na drodze, zawsze dojechałem do mety (a nakręciłem 100 tysięcy km właśnie), raz co prawda na 3 garach, bo padła cewka wysokiego, ale dojechałem bez problemów.

Dla mnie 1,8VVT to jedyna opcja oprócz Turbo, które są w cholerę drogie, bo niezwykle rzadkie. Żadne 1,6 16V, bo mułowate strasznie z dołu a chla prawie tyle samo co VVT ani 2,0 16V bo to jednak znacznie starszy konstrukcyjnie silnik a do tego jeśli ma lepsze osiągi to minimalnie (przy czym bardziej przy wysokich obrotach i predkościach). VVT to dobry kompromis między osiągami a zużyciem paliwa, na pewno lepszy niż 1,6 16V. Bardzo dobrze znosi wysokie obroty, dokręcanie do czerwonego (7000) to dla niego pikuś a przy tym oferuje naprawdę dobry dół jak na wolnossącą szesnastkę, która lubi obroty - wariator jednak jest nie tylko problemem, ale też potrafi poprawić humor :)

Zaznaczam, że to tylko moja opinia ;)

Co do mojej Delciny to możliwe, że bedę sprzedawał, ale tylko jak mi się nawinie okazja na Stilo. A Stilo będe równiez szukał 1,8, co chyba dodatkowo świadczy o tym, że na tym silniku nigdy sie nie zawiodłem.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta II/Dedra/Dedra SW”