Lybra - jaki rozmiar/ciśnienie opon

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 to wariactwo, jeszcze na niskim profilu

Post autor: Toper » 18 mar 2009, 8:22

Sebastian pisze: Wiesz, u mnie fabrycznym rozmiarem opon w Lybrze jest właśnie 205/55/16 - na takich wyjechała z fabryki i takie są zalecane przez producenta.

Do tego jakimś cudem nie zauważam żadnej z przypadłości o której piszesz - miska cała, felgi całe, ja żyję - po cóż więc tak dramatyzować i pisać niestworzone rzeczy?

Pozdrawiam
Ja ostatnio zaliczyłem wysepkę :( i o dziwo... NIC SIĘ NIE STAŁO. Zawieszenie całe, felga i opona cała. A było to oczywiście tak, że jadąc w kolumnie każdy się wychylał żeby wyprzedzić ciężarówkę (Radom-Kielce, zaraz za Radomiem) no i było rano, szaro-buro, wysepka w syfie szarym, oczywiście bez tego znaku-odblasku, bo ktoś go już wcześniej skosił no i w takich warunkach jej nie zauważyłem i przejechałem lewą stroną po niej. Pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło :( może się starzeję...
Ale huknęło... i nic. Może dzięki temu, że miałem profil 65 na kołach?
No i pewnie to, że ona była zasyfiona więc najazd nie był ostry i sama wysepka miała też zaokrąglone końce.
Tak czy inaczej zdecydowałem, że kupię 195/65R15V jako letnie oponki. I będą to Pirelli P7.

Pozdrawiam
Toper

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: 205 to wariactwo, jeszcze na niskim profilu

Post autor: Sebastian » 18 mar 2009, 9:01

Toper pisze:Tak czy inaczej zdecydowałem, że kupię 195/65R15V jako letnie oponki. I będą to Pirelli P7.
Ja właśnie stoję przed wyborem (dzisiaj lub jutro muszę kupić) - kpl. Pirelli P7 (205/55R16 91V) czy Dunlop SP SPORT Fasteresponse (rozmiar taki jak wyżej) - ale też się coś bardziej skłaniam ku tym pierwszym. Ciężko wyważyć opinie na necie - jak to zwykle bywa każdy opisuje swoje wrażenia 3 minuty po kupnie ;)


Pozdrawiam
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1404
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Re: 205 to wariactwo, jeszcze na niskim profilu

Post autor: kaeres » 18 mar 2009, 9:09

bravomeksyk pisze:ciężko mi zrozumieć ludzi, którzy do swoich samochodów montują opony przeznaczone chyba tylko do rajdów po płaskim i suchym... szczególnie do Lancii Lybry, która na fabrycznych 195 i profilu 65 prowadzi się wyśmienicie...
nie zazdroszczę nikomu znalezienia się na 205 w koleinach, dodajmy jeszcze do tego trochę mokrej nawierzchni i nie będziemy wiedzieć, gdzie mamy koła... nie mówiąc o tym, że profil 60, jeśli nie doprowadzi do pęknięcia miski olejowej na wybojach to znacząco pomoże nam pogiąć alusy... nie mówiąc o odciskach na tyłku z powodu uzyskania komfortu podobnego do tego, jakim podróżują kierowcy Fiatów Siena :)
195 to naprawdę nie jest wąska opona i chyba na polskie drogi najbardziej optymalna do Lybry :)
nie kombinujmy - lepsze jest wrogiem dobrego :)))
Nie kombinujmy ponieważ Ty tak nie masz ?
Wybacz ale 205/60R15 to jest fabryczna opona do Lanci Lybry i teoretyzować nie musisz.
Na balonach Lybra gorzej wygląda i nie o czym rozmawiać, a tutaj chociaż delikatnie zmieniamy profil i już się zmienia wygląd koła a komfort ....możesz mi wierzyć, a nie fantazjować....się nie zmienia nawet o jotę.
Poza tym jest to równie popularny rozmiar opony i są równie tanie jak 195/65R15

Awatar użytkownika
bravomeksyk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 03 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków, Warszawa

Re: Lybra 2.4JTD 195/65R15 czy 205/60R15

Post autor: bravomeksyk » 18 mar 2009, 10:25

Nie kombinujmy ponieważ Ty tak nie masz ?
Wybacz ale 205/60R15 to jest fabryczna opona do Lanci Lybry i teoretyzować nie musisz.
Na balonach Lybra gorzej wygląda i nie o czym rozmawiać, a tutaj chociaż delikatnie zmieniamy profil i już się zmienia wygląd koła a komfort ....możesz mi wierzyć, a nie fantazjować....się nie zmienia nawet o jotę.
Poza tym jest to równie popularny rozmiar opony i są równie tanie jak 195/65R15
nie kombinuję - u mnie fabryczne są 195/65/15 i to tyle w temacie teoretyzowania :)
nie ma możliwości, żeby komfort nie zmienił się "ani o jotę" przy pocienieniu profilu opony! może nie do końca czujesz swoje auto i jego graniczne możliwości? ;-)
dobrze wiem jak się jeździ na szerokich oponach, nie z teorii a z autopsji - oczywiście do wszystkiego można przywyknąć - tylko po co?
szerokie opony - tak, owszem - we Francji, w Niemczech, gdzie nie ma kolein, dziur i kałuż na zakrętach. Niekoniecznie u nas :)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 2.4JTD 195/65R15 czy 205/60R15

Post autor: Dudi » 18 mar 2009, 10:43

bravomeksyk pisze:
Nie kombinujmy ponieważ Ty tak nie masz ?
Wybacz ale 205/60R15 to jest fabryczna opona do Lanci Lybry i teoretyzować nie musisz.
Na balonach Lybra gorzej wygląda i nie o czym rozmawiać, a tutaj chociaż delikatnie zmieniamy profil i już się zmienia wygląd koła a komfort ....możesz mi wierzyć, a nie fantazjować....się nie zmienia nawet o jotę.
Poza tym jest to równie popularny rozmiar opony i są równie tanie jak 195/65R15
nie kombinuję - u mnie fabryczne są 195/65/15 i to tyle w temacie teoretyzowania :)
nie ma możliwości, żeby komfort nie zmienił się "ani o jotę" przy pocienieniu profilu opony! może nie do końca czujesz swoje auto i jego graniczne możliwości? ;-)
dobrze wiem jak się jeździ na szerokich oponach, nie z teorii a z autopsji - oczywiście do wszystkiego można przywyknąć - tylko po co?
szerokie opony - tak, owszem - we Francji, w Niemczech, gdzie nie ma kolein, dziur i kałuż na zakrętach. Niekoniecznie u nas :)
Kolego opona 195/65, a 205/60 wcale nie oznacza "pocienienia" profila opony. To wymiar procentowy w stosunku do szerokości. Temat wałkowany tysiące razy - poszukaj na forum albo w necie. I wcale komfort jazdy przy takiej zmianie nie ucierpi.
Jedyne co można będzie odczuć to właśnie problem z koleinami, ale to akurat zależy bardziej od szerokości niż od profila.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra 2.4JTD 195/65R15 czy 205/60R15

Post autor: Toper » 18 mar 2009, 12:55

Dudi pisze: Kolego opona 195/65, a 205/60 wcale nie oznacza "pocienienia" profila opony. To wymiar procentowy w stosunku do szerokości. Temat wałkowany tysiące razy - poszukaj na forum albo w necie. I wcale komfort jazdy przy takiej zmianie nie ucierpi.
Jedyne co można będzie odczuć to właśnie problem z koleinami, ale to akurat zależy bardziej od szerokości niż od profila.
Konkretnie:
195mm * 0,65 = 126,75mm - wysokość barku opony
205mm * 0,6 = 123mm - wysokość barku opony
chyba jakoś tak, różnica niewielka, 3,75mm na promieniu, czyli 7,5mm na średnicy.
Jak źle liczę to poprawcie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 to wariactwo, jeszcze na niskim profilu

Post autor: Toper » 18 mar 2009, 12:57

Sebastian pisze:
Toper pisze:Tak czy inaczej zdecydowałem, że kupię 195/65R15V jako letnie oponki. I będą to Pirelli P7.
Ja właśnie stoję przed wyborem (dzisiaj lub jutro muszę kupić) - kpl. Pirelli P7 (205/55R16 91V) czy Dunlop SP SPORT Fasteresponse (rozmiar taki jak wyżej) - ale też się coś bardziej skłaniam ku tym pierwszym. Ciężko wyważyć opinie na necie - jak to zwykle bywa każdy opisuje swoje wrażenia 3 minuty po kupnie ;)


Pozdrawiam
P7 ma znajomy, który ma wieloletnie doświadczenie w motoryzacji. Przejeździł nową Cromą na nich cały sezon i bardzo sobie chwali. Natomiast nie należy kupować P6000, to lipa podobno jakaś jest.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: 205 to wariactwo, jeszcze na niskim profilu

Post autor: Sebastian » 18 mar 2009, 14:13

Toper pisze:P7 ma znajomy, który ma wieloletnie doświadczenie w motoryzacji. Przejeździł nową Cromą na nich cały sezon i bardzo sobie chwali. Natomiast nie należy kupować P6000, to lipa podobno jakaś jest.
Pozdrawiam
Zamówiłem P7 - testy ADAC przechyliły szalę zwycięstwa na ich stronę.
Pojeździmy zobaczymy ile są warte.


Pozdrawiam
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 to wariactwo, jeszcze na niskim profilu

Post autor: Toper » 18 mar 2009, 14:40

Sebastian pisze: Zamówiłem P7 - testy ADAC przechyliły szalę zwycięstwa na ich stronę.
Pojeździmy zobaczymy ile są warte.

Pozdrawiam
to daj znać jak się sprawują :-)

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: Lybra 2.4JTD 195/65R15 czy 205/60R15

Post autor: Krzys » 18 mar 2009, 16:22

Jeśli komuś potrzebny Katalog rozmiarów

orik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 192
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Lybra 2.4JTD 195/65R15 czy 205/60R15

Post autor: orik » 18 mar 2009, 17:09

to moze bym sobie zamienil 195/65 R15 na 295/30R18 634,2 mm różnica średnic w mm+0,3 mm i w % 0 % ?? Mogło by to nieżle wyglądac i problem z koleinami tez by chyba zniknal :?:

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 2.4JTD 195/65R15 czy 205/60R15

Post autor: Dudi » 18 mar 2009, 18:36

orik pisze:to moze bym sobie zamienil 195/65 R15 na 295/30R18 634,2 mm różnica średnic w mm+0,3 mm i w % 0 % ?? Mogło by to nieżle wyglądac i problem z koleinami tez by chyba zniknal :?:
A to widze, że kolega dalej coś słabo rozumie :cisza:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

orik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 192
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Lybra 2.4JTD 195/65R15 czy 205/60R15

Post autor: orik » 19 mar 2009, 9:17

spoko - rozumie - wiem ze sie nie da ;)
Lybra SW 1.9 JTD

oggy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Odp: Lybra 2.4JTD 195/65R15 czy 205/60R15

Post autor: oggy » 20 mar 2009, 9:43

Witam :) jak kupowałem swoją lyberkę :) to szwab dorzucił mi oprócz {zimowe}195/65 R15 , letnie 205/40 R17 , zrobiłem na R17 około 10000 km i powiem tak , koleiny łapie się szybciej niż na R15 ale trzymanie się drogi , pokonywanie zakrętów to poezja :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Lybra 2.4JTD 195/65R15 czy 205/60R15

Post autor: pew » 20 mar 2009, 11:56

w zimie im węższe tym lepiej - tu chodzi o kwestie bezpieczeństwa
w lecie jeśli chodzi o 205 vs 195 to jeździłem na obu i te pierwsze w koleinach sprawowały mi sie wyraźnie słabiej (jechałem też na 225 i to był lekki dramat) - wygląd fajna sprawa ale u mnie za dużo kolein w okolicy żeby mi się chciało szarpać z kierownicą na 205-tkach ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”