Lybra - crash test

Moderator: stabraf

Antymon
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 04 sie 2009, 12:10
Lokalizacja: Opole

Lybra - crash test

Post autor: Antymon » 07 sie 2009, 15:58

Witam. Poszukuję od pewnego czasu filmu lub informacji odnośnie crashtestu mojej kochanej Lucynki. Nietety bezowocnie. Jeżeli ktoś wie gdzie cos takiego można znależć lub posiada w swoich zbiorach to proszę o pomoc w tym temacie.

Boorek

Odp: crash test Lancii Lybra

Post autor: Boorek » 07 sie 2009, 16:44


tutaj masz filmik jak jeden z forumowiczów roztrzaskał Lybrę, ale pewnie już go widziałeś... crash testu EURO-NCAP chyba nie ma w sieci

Antymon
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 04 sie 2009, 12:10
Lokalizacja: Opole

Odp: crash test Lancii Lybra

Post autor: Antymon » 07 sie 2009, 17:02

To wygląda jakby to jego ktoś trzasnął. Ciekaw jestem informacji o prędkości. Sam efekt bez takiej danej nic mi nie da. A bardzo chciałbym wiedzieć czy wybieram auto w miarę chociaż bezpieczne. Nie mówię oczywiście jakichś strasznych prędkościach, wiadomo że przy 100 km/h to nawet czołg nie będzie miał dobrze, ale jak to wygląda przy powiedzmy 60 km/h

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lancia widziana na trasie

Post autor: Bichoń » 14 lis 2013, 9:15

bichon pisze:Ciemna lybra kombi z myślenic, KMY9U... - czy to ktoś od nas? Miała duże bum zaraz pod moim domem, na wyjeździe z Wieliczki na "starą czwórkę", wjechała pod busa :-(
film
opis policji

Rafako

Re: Lybra - crash test

Post autor: Rafako » 25 lip 2014, 23:09

Niestety, ktoś przecenił możliwości swojej Lancii Lybry przy wykonywaniu manewru wyprzedzania :(
Wypadek Lancia Lybra :link:
Niech spoczywa w pokoju [*]

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - crash test

Post autor: Dudi » 26 lip 2014, 7:52

Właśnie jadę za chwilę tamtędy do Rzeszowa :| :-?
Wypadki w tym miejscu, mimo postawienia fotoradaru, jak widać dalej się zdarzają. I to tragiczne w skutkach.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Exocet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 04 cze 2013, 18:07
Imię: Maciek
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra - crash test

Post autor: Exocet » 11 paź 2014, 14:06

Odkopuję- jeśli ktoś dalej poszukuje zdjęć rozbitych Lancii. Wypadek Waldemara Goszcza- jechał właśnie Lybrą:
Link
Paskudny odcinek DK7, w końcu pojawia się tam ekspresówka, szkoda, że tak późno.
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra - crash test

Post autor: Wilkin » 11 paź 2014, 21:49

Odkopałeś
klikłem
i cholera jasna
doszedłem do tego że nie trawię Hołowczyca (mimo że dopóki się ścigał miał szacunek) drugi ( nie pamiętam ale w 2003 się chyba ścigał : gafa : )
Wypadek był w Piławkach , a gostek wypowiada się o odcinku Ostróda - Olsztynek żal ( przynajmniej na mapę by zerkął)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Lybra - crash test

Post autor: Bartek-Lodz » 11 paź 2014, 23:47

Lybra zapewnia gorsze bezpieczeństwo niż Fiat Tempra po 1994 roku - niestety ale konstruktorzy dali tyłka w tym temacie. Co ciekawsze Kappa też nie wypada super rewelacyjnie jak na tę klasę samochodu - w porównaniu z konkurencją z tamtych lat jak Opel Omega b czy Ford Scorpio to wypada blado. Thesis nadrabia zaległości ale i tak w NCAP jej jakoś nie widziałem - jednak test sam przeprowadziłem po tym jak mi jeden szybki wjechał pod Thesisa - moja prędkość była ok 50 km/h uderzyłem w jego narożnik tylny. Pojazd przeciwnika zmieciony z jedni - ja poczułem jakbym w dziurę wjechał - Tereska oczywiście uszkodzona ale bez tragedii.
Co do Lybry - koleżanka miała piękną sztukę i spotkała się z Fiatem Pandą, Pandę naprawili Lancia poszła do kasacji także nie wygląda to najlepiej.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Rafako

Re: Lybra - crash test

Post autor: Rafako » 12 paź 2014, 10:06

Bartek-Lodz pisze:Lybra zapewnia gorsze bezpieczeństwo niż Fiat Tempra po 1994 roku - niestety ale konstruktorzy dali tyłka w tym temacie. Co ciekawsze Kappa też nie wypada super rewelacyjnie jak na tę klasę samochodu - w porównaniu z konkurencją z tamtych lat jak Opel Omega b czy Ford Scorpio to wypada blado. Thesis nadrabia zaległości ale i tak w NCAP jej jakoś nie widziałem - jednak test sam przeprowadziłem po tym jak mi jeden szybki wjechał pod Thesisa - moja prędkość była ok 50 km/h uderzyłem w jego narożnik tylny. Pojazd przeciwnika zmieciony z jedni - ja poczułem jakbym w dziurę wjechał - Tereska oczywiście uszkodzona ale bez tragedii.
Co do Lybry - koleżanka miała piękną sztukę i spotkała się z Fiatem Pandą, Pandę naprawili Lancia poszła do kasacji także nie wygląda to najlepiej.
Moim zdaniem z Kappa nie masz racji. Było już kilka spektakularnych dzwonów na tym Forum i żaden nie okazał się tragiczny w skutkach. Najlepszy był nasz kolega z Litwy, który swoją K Coupe wjechał w betonowe rondo z prędkością światła. Jego qp wyglądało po tym strzale jak indiański wigwam, a 4 osoby nim jadące, wylazły z tego całe i zdrowe. Ktoś mi też kiedyś wspominał, że na tyle lat eksploatacji Kapiszonów w naszym rządzie i okolicach, był tylko jeden wypadek śmiertelny - kierowca wjechał służbową Kappą w las, z prędkością zbliżoną do 200 km/h...
Reasumując powtórzę zatem, co do Kappy nie masz moim zdaniem ani trochę racji.
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra - crash test

Post autor: Heathen » 12 paź 2014, 11:36

Bartek-Lodz pisze:Lybra zapewnia gorsze bezpieczeństwo niż Fiat Tempra po 1994 roku - niestety ale konstruktorzy dali tyłka w tym temacie. Co ciekawsze Kappa też nie wypada super rewelacyjnie jak na tę klasę samochodu - w porównaniu z konkurencją z tamtych lat jak Opel Omega b czy Ford Scorpio to wypada blado. Thesis nadrabia zaległości ale i tak w NCAP jej jakoś nie widziałem - jednak test sam przeprowadziłem po tym jak mi jeden szybki wjechał pod Thesisa - moja prędkość była ok 50 km/h uderzyłem w jego narożnik tylny. Pojazd przeciwnika zmieciony z jedni - ja poczułem jakbym w dziurę wjechał - Tereska oczywiście uszkodzona ale bez tragedii.
Co do Lybry - koleżanka miała piękną sztukę i spotkała się z Fiatem Pandą, Pandę naprawili Lancia poszła do kasacji także nie wygląda to najlepiej.
Tia....nie ma to jak gdybanie. Wnioski wyciągnąłeś na podstawie fotek z wypadków?
Nie ma NCAP, nie ma testów w kontrolowanych warunkach, nie ma co dywagować.
Każdy wypadek inny, i ciężko wyrokować.
No i trzeba zawsze patrzyć na tle aut z tamtej epoki.
Imho przesadzasz
QV...soon:)

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Lybra - crash test

Post autor: Bartek-Lodz » 12 paź 2014, 11:47

Co do wypadku Kappy to Naczelnik NIK wjechał w słup betonowy na Gierkówce przy 170 km/h - dlaczego zginął to już pomijam - policjanci, którzy przybyli na miejsce wypadku również zginęli niedługo później.
Nie porównywałem tutaj poziomu bezpieczeństwa jakie zapewnia Lybra do Kappy bo to dwa różne światy ale np Kappa vs. Omega B. Oczywiście nie twierdzę, że w Kappie się ginie od byle wypadku tylko mówię, że konstrukcyjnie to auto się strasznie gniecie co oczywiście teoretycznie ma zabezpieczyć pasażerów przed skutkami przeciążeń działających na organy wewnętrzne - jednak podłużnice w Kappie to się gną od byle stłuczek - widziałem już kilka kapiszonów co to przy jakichś śmiesznych prędkościach wpadły do rowu i było ciężko je naprawić albo wręcz już się nie opłacało ich naprawiać. Zresztą rozbierałem Kappe i Omegę B - jak być rozbierał i porównał sobie grubość blachy podłużnic i progów obydwóch samochodów to byś wiedział o czym mówię.
A jeżeli jest ktoś zainteresowany to mam zdjęcia Fiata Tempry wersja rządowa rocznik 1995 od Prezesa NBP prędkość między 80-90 km/h uderzenie w bok Seata Toledo - uderzenie było tak silne, że pękł pas bezpieczeństwa kierowcy.

Kierowcą był mój zdolny ojciec - wypadek spowodował kierujący Seatem. Tempra po uderzeniu w Seata skosiła jeszcze latarnię.

Ojcu nic się nie stało - oprócz rozcięcia nogi w okolicy piszczela - pedał hamulca mu się lekko wbił ale obyło się bez szycia. Trzy dni leżał na obserwacji w szpitalu.
Pan z seata - stan ciężki - pęknięta podstawa czaszki i obrażenia wewnętrzne - ale wyżył.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Lybra - crash test

Post autor: Bartek-Lodz » 12 paź 2014, 11:54

I jeszcze jedno - spojrzenie na przód - jaka piękna kontrolowana strefa zgniotu. Gdyby ojciec jechał Temprą sprzed 1994 roku to by było po nim. Tutaj była już zastosowana klatka bezpieczeństwa i kontrolowane strefy zgniotu - drzwi można było spokojnie otworzyć bez pomocy strażaków.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Rafako

Re: Lybra - crash test

Post autor: Rafako » 12 paź 2014, 12:05

Bartek-Lodz pisze:Co do wypadku Kappy to Naczelnik NIK wjechał w słup betonowy na Gierkówce przy 170 km/h - dlaczego zginął to już pomijam - policjanci, którzy przybyli na miejsce wypadku również zginęli niedługo później. (...)
Wiesz, że dzwonią ale nie za bardzo w którym kościele :D NIK nie ma naczelnika, tylko Prezesa, to po pierwsze ;) Po drugie, Prezes NIK, ś.p. Walerian Pańko, zginał w wypadku służbowej Lancii 7 października 1991 roku. Sprawdź sobie teraz od ktorego roku produkowany był model Kappa i jak już to zrobisz, wrócimy do tej wymiany poglądów o bezpieczeństwie : ok2 :
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Lybra - crash test

Post autor: Bartek-Lodz » 12 paź 2014, 12:08

Tak racja to była Thema - czyli póki co nie mamy informacji o zgonach w Kappie :)
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”