Lybra - koszty utrzymania

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
cysiek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1117
Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: cysiek » 18 lis 2013, 8:23

cysiek pisze:
FXX pisze:
cysiek pisze:W poniedziałek powiem Ci jak i innym czytającym ten temat ile gość dołożył do SX4 aby zakończyć temat suzuki.
Czekam z niecierpliwością :)

cysiek pisze:Ale proszę powiedz mi o jakich Ty paskach , klockach mówisz? Ja odkąd mam lybre czyli 5 lat tylko wymieniłem pasek rozrządu, klocki jak założyłem na przód 3 lata temu to jeszcze do nich nie zaglądałem a klepnąłem może ze 30tyś km. Było wspomniane o wymianie kół. No i są 2 razy w roku Co do oleju i klimy to rozumiem - raz w roku lub 10 tyś km.
Ceny w autoryzowanych warsztatach wcale nie jest taki wysoki.
Mówiąc paski trochę uogólniłem, miałem na myśli zestaw rozrządu i paska wielorowkowego. Klocki hamulcowe, tarcze się zużywają i po 6 latach raczej będą się prosić o wymianę przy normalnym użytkowaniu.

Jeśli w 3 lata zrobiłeś 30tys. to raczej nie mamy o czym gadać, bo tyle to ja jak dotąd rocznie robię i różnice między moimi kosztami, a Twoimi będą znaczne.
Zapomniałem o najważniejszej rzeczy w tej naszej dyskusji tzn nie każdy tak jak Codee ma możliwość wykonywania wymian samemu. Ja niestety ale nie mam miejsca, narzędzi ani wiedzy aby to robić. A o robociznę w dużej większości sprawa się rozbija.
Robiąc tyle km co Ty rocznie to na bank bym zmienił na nowsze auto bo wtedy awaryjność jest zwiększona.
A co do Twojej niecierpliwości to : ok2 : ... nie zawiodę Cię
No to już jestem po wywiadzie odnośnie SX4 i co następuje:
Auto jest z 2008 roku a kolega ma go nie 3 a 2 lata. Także przegląd kompletny w ASO był robiony jak dotąd raz na początku 2013 roku. W skład przeglądu wchodziło: przegląd oraz napełnienie klimy, wymiana oleju wraz z wszystkimi filtrami, wymiana płynu hamulcowego wraz z z ich przeglądem tzn wszystko zostało rozebrane i kompletnie wyczyszczone i przesmarowane. Plus ogólne przejrzenie samochodu Koszt w ASO w Markach 1000zł.
Odnośnie OC i AC. Ja nie mam AC wiec zapytałem w/w osobę o jego opłaty. Wyszło 1600 PLN AC i OC w Warszawie.
I takie to są mniej więcej koszty. Nie chce swoich podliczać bo chyba byłyby większe. Taki to urok posiadania "starego" auta.
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: FXX » 18 lis 2013, 13:35

Zatem wnioskuję, że Twój kolega jeździ równie dużo co i Ty (wnioskuję po ilości wymian oleju i braku wymiany rozrządu). Do tego doliczmy koszt opon i ich wymian.
Dla porównania od czerwca 2012r. do momentu obecnego zrobiłem ok 35tys. km. i wydałem w tym czasie ok. 6tys. zł z czego same wymiany eksploatacyjne i ubezpieczenia to:
2x OC+AC = ok. 2000zł
2x olej i filtry = 500zł
rozrząd = 600zł
opony = ok. 900zł
akumulator = 300zł

Podliczając jego z tego co piszesz, wychodzi 4200zł w ciągu tych dwóch lat (liczę AC+OC dwa razy). Czy są aż takie większe?

Fakt, pozostaje nadal kwestia posiadania nowszego samochodu.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
rafix86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 550
Rejestracja: 02 wrz 2013, 19:37
Imię: Rafał
Lokalizacja: Dzierżoniów (dolnośląskie)

Re: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: rafix86 » 18 lis 2013, 17:00

Zgadzam się z FXX, koszty utrzymania będą na podobnym poziomie. Nie przesadzajmy, że Lybry psują się na potęgę i co miesiąc trzeba wywalać kilkaset złotych na jej utrzymanie. Przecież w każdym samochodzie z czasem trzeba wymienić części zawieszenia, układu wydechowego, olej, rozrząd itp. itd. Jedynym minusem starszego auta może być większe prawdopodobieństwo wyskoczenia jakiejś usterki - chociaż to też nie reguła, bo można trafić na felerny egzemplarz nowego samochodu i też może być lipa :)

Do tego wystarczy doliczyć utratę wartości nowego samochodu i czar pryska - nawet jeśli w ciągu roku straci "tylko" 3 tys. zł, to można sobie wyobrazić, ile można za to kupić nowych części do Lybry :D
Lancia Lybra 2.4 JTD '01 Obrazek

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: wujekp » 18 lis 2013, 20:07

rafix86 pisze:Zgadzam się z FXX, koszty utrzymania będą na podobnym poziomie.
większe prawdopodobieństwo wyskoczenia jakiejś usterki -
Te dwa zdania są ze sobą sprzeczne. Jeżeli prawdopodobieństwo jest większe to w masie samochodów (nie w pojedynczym konkretnym egzemplarzy) tych usterek jest po prostu więcej. A jeżeli koszty w nowszych samochodach nie są istotnie większe (z czym może być różnie) to te koszty w starszych samochodach będą wyższe. I śmiem twierdzić że będą. Czy więcej niż utrata wartości? Myślę, że nie - dlatego nie kupuje nowych samochodów. Ale twierdzenie że starsze samochody są tańsze w utrzymaniu jest "nieco na wyrost".
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
rafix86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 550
Rejestracja: 02 wrz 2013, 19:37
Imię: Rafał
Lokalizacja: Dzierżoniów (dolnośląskie)

Re: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: rafix86 » 18 lis 2013, 21:19

Tak, tylko że usterką może być niedziałający przełącznik elektrycznych szyb czy pęknięty wodzik szyby. Poza tym do używanych, starszych samochodów masz całą masę różnych części-od chińskich podróbek, przez używane po dobrej jakości markowe. Przy nowych nie masz tego komfortu, więc koszty ewentualnych napraw rosną.

Poza tym porównywanie Suzuki SX4 i Lybry jest trochę dziwne. Porównaj nowego Passata/Mondeo/C5/Accorda i 11-letnią Lybrę. Jestem przekonany, że ta "staruszka" będzie tańsza i łatwiejsza w utrzymaniu niż te naszpikowane elektroniką cuda ;)
Lancia Lybra 2.4 JTD '01 Obrazek

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: meqqex » 18 lis 2013, 21:28

FXX pisze:Problem w tym, że do tego z 2012 roku też trzeba będzie wkładać. Może nieco mniej, ale koszty zawsze będą.
święta racja - nie ma samochodu do którego prędzej czy później się nie dołoży a auto jak każda rzecz nowa czy stara nigdy nic nie wiadomo

a jak Codee napisał zgadzam się z jednym jak dbasz tak masz nie ważne ile auto ma lat :) ja jestem w pełni zadowolonym posiadaczem lybry

nie liczę tak skrupulatnie ale też od zakupu poszło parę tysi :) ale za to wiem że w pełni sprawne i pojeździ kolejne lata :D
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: FXX » 18 lis 2013, 22:48

Dlatego cały czas to powtarzam - bieżąca eksploatacja nawet w przypadku samochodów, których wiek różni się o 10 lat będzie podobna.
W przypadku starszego samochodu istnieje większe ryzyko zużycia się wielu, często droższych elementów i dopiero to wtedy nabija koszta.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
cysiek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1117
Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: cysiek » 19 lis 2013, 7:58

Dlatego niektórzy lubią jeździć autami 10,11,12- letnimi.
Niektórych nie stać na nowe auto i jeżdżą 13-latkami np ja.
A tych co stać to w 90% idą i biorą nowe i się nie martwią przez najbliższych kilka lat.
Nie mówię tutaj o kosztach eksploatacyjnych bo w pewnym momencie dyskusja poszła w inną stronę. Ja skomentowałem post Codee który nota bene sam prowadzi wymiany (tak napisał przynajmniej w poście) a następnie FXX wyskoczył z porównywaniem kosztów eksploatacyjnych. Ja po prostu twierdzę, że wkładając w auto 20tyś zł na przełomie kilku lat a zarazem twierdząc że to auto jest nowe to dla mnie wielkie nadużycie. Nie będą przytaczał przykładów dlaczego ludzie wolą nowe od starego bo i tak każdy ma swoją filozofię na ten temat.
Reasumując, życzę Wam jak i sobie długiego i bezawaryjnego użytkowania czy to starych czy nowych pojazdów.
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast

Codee

Re: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: Codee » 19 lis 2013, 13:29

Chodziło mi bardziej pod względem technicznym "jak nowe" nie design czy zewnątrz, choć te nowe wodne lakiery z tymi na Lybrze jakoś mnie nie przekonują.
Dla porównania powinniśmy wziąć auto jakim była lybra gdy była nowa czyli przedział cenowy za 1.9 jtd 90-130 tyś zł i wtedy porównać. Bo porównując mała auta nowe do Lybry no to panowie nie tędy droga. Do nowego za 40 tyś zł możemy porównać 9 letnią Pandę mojej Żonusi na LPG - ceny części śmieszne, wymiana banalna, czego nie można powiedzieć o nowym auteczku za 40 tyś zł gdzie czasem żeby żarówkę wymienić trzeba nawet reflektor przód wyjąć ( choć i w Lybrze SW z tyłu żarówki zmieniamy wykręcając klosz).

Porównujmy auta klasami i przedziałami cenowymi bo interpretacja danych typu stara Lybra-nowa Panda jest co najmniej nie na miejscu.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: Michor » 19 lis 2013, 16:05

Dudi pisze: Wielką zaletą nowego jest to, że wsiadasz, jedziesz 5000km albo i drugie tyle i masz wszystko w "D". Jak się zepsuje - dzwonisz po "assistance" i dalej masz w "D".
W starym jak wymieniłeś to masz w "D". Jak nie wymieniłeś, to w każdej chwili możesz mieć duuuuży problem...
W obu przypadkach jesteś w "D" bo zostajesz bez samochodu.

Ja mam stary,ale "Już się trochę pocieszyłem, przypomniałem sobie, że jestem ubezpieczony w PZU" cytując Hydrozagadkę.

Pakiet assistance za 100 PLN rocznie i holowanie do 150 km gratis, samochód zastępczy na 7 dni za darmo...
Nawet pomagają koło wymienić w razie co, paliwa podwiozą...

źle?:)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
kielon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 329
Rejestracja: 28 wrz 2009, 20:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: kielon » 29 lis 2013, 23:08

moj sluzbowy Dacia Logan :lol: padł czujnik na pompie paliwa....1200zł w ASO. Na fakturze czujnik 495zł, reszta dojscie fachowcow, ze to ten czujnik....silnik 1.5 DCI. Oplem jak byłem w Aso to podłączenie pod kompa płaciłem 150zł a nie 200 :lol: Pozdrawiam
Lancia Delta II 1.6ie 8V 95r.

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: Toper » 01 sty 2015, 22:44

Poniżej update moich kosztów utrzymania Lybry:
Toper pisze:Koszty mojej Lybry. Celowo nie podaję dat, a tylko przebieg :-)

Kod: Zaznacz cały

Przebieg	ile	za co
160000	220,00 zł	dmuchawa
161000	220,00 zł	olej,zbieznosc
171000	500,00 zł	olej,filtry,pasek pomocniczy
187000	350,00 zł	olej,filtry
189000	110,00 zł	teleskopy do bagaznika
190000	180,00 zł	plecionka łącznik wydechu
195500	855,00 zł	wahacze przod,pasek klinowy
195600	300,00 zł	laczniki i gumy stab.przod i tyl
195600	213,00 zł	ust.zbieznosci,wym.opon
197115	569,00 zł	sprzeglo
197115	400,00 zł	sprzeglo-wymiana
204000	641,00 zł	czujnik obrotów+zbieżność
204500	350,00 zł	wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy z weglem.
	65,00 zł	zarowki
217000	1 000,00 zł	rozrzad,klocki tyl,chlodniczy
226000	340,00 zł	wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy z weglem.
233340	595,00 zł	czesci:drazki kier,koncowki Vema,laczniki TRW
	260,00 zł	wymiana drążków, końcówek, łączników (Przód i Tył)
	120,00 zł	ustawienie zbieżności-przód, kontrola tył i przód
234000	100,00 zł	przegląd okresowy
	100,00 zł	zmiana opon z zaworkami
	220,00 zł	świece żarowe
242000	380,00 zł	wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy z weglem.
243000	330,00 zł	wymiana łożyska lewy tył
256000	1 050,00 zł	wymiana: P+L przednie wahacze, rolka(droga400zł) pomocniczego paska
256000	120,00 zł	zbieżność
260000	500,00 zł	przegląd, oleje itp.+poduszka skrzyniki biegów
261000	879,00 zł	cześć: Krzyżak półosi, kielich,osłona przegubu wew.,ramię wycieraczki (kierowcy), wycieraczki org.
272000	50,00 zł	łączniki
276500	215,00 zł	olej+filtr pow.,oleju,pyłkowy, bez filtra paliwa
283000	3 900,00 zł	"- koło zamachowe - 1200 pln
- Sprzęgło - 600 pln
- wysprzęglik - 150 pln
- uszczelniacz wału - 120 pln
- robocizna - 400 pln
- uszczelnienie wycieku z silnika - 200 pln
- naprawa tylnego zawieszenia - 650 pln
- wymiana tarcz i klocków tył - 320 pln
- poduszka silnika - 130 pln
- opaski przegubów + smar - 40 pln
- filtr oleju - 30 pln"
284000	 300,00 zł 	regenracja sworzni wahaczy i końcówek drążków
284100	170,00 zł	zbieżność
284200	1 100,00 zł	nowe opony zimowe
289000	700 zł	poduszki silnika
292000	930,00 zł	nowe opony letnie Uniroyal
296000	1 500,00 zł	rozrząd, olej itp..
305000	450,00 zł	czyszczenie turbiny i układu paliwowego
310000	230,00 zł	wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy
319000	390,00 zł	wymiana wahaczy, końcówek, łączników stab.
319000	120,00 zł	ustawienie zbieżności-przód, kontrola tył i przód
320000 450,00 zł wbicie przeglądu, wymiana gum stabilizatora,regulacja maglownicy
321500 705,00 zł olej, filtry, podstawa filtra-wyciek,zbieżność
336000 300,00 zł filtry,powietrza,pyłkowy,paliwa,oleju



Razem 22 477 zł w trakcie przejechanych 176 000km co daje 0,1277 zł/km
Toper

papawhiski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
Kontakt:

Re: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: papawhiski » 02 sty 2015, 20:41

Stilo fajne, czy ładne, kwestia gustu, komfort gorszy, duuuużo gorsze wykończenie środka, części cenowo tak samo, bo ten sam motor, jeśli zaś zaczniesz robić to dużo gorsze dojscia do spraw silnikowych niż w Lybrze. Ogólnie słaby punkt, to koło na wale co to niektórzy mówią dwumasa, po prostu jak padnie, trzeba kupić lepszej jakości, bo inaczej co dwa lata wymiana. Rozrząd wymienisz bez żadnej blokady itp, wszystko proste. Patrząc na roczniki i cenę to nic lepszego nie znajdziesz chyba w ofertach, a skoro piszesz o mazdach, hmmmm, kup czerwoną, żeby rdzy nie było widać bardzo. pozdro.

Awatar użytkownika
Ricardus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 605
Rejestracja: 17 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Łódź/Grotniki
Kontakt:

Re: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: Ricardus » 02 sty 2015, 21:38

Toper pisze:Poniżej update moich kosztów utrzymania Lybry:
Toper pisze:Koszty mojej Lybry. Celowo nie podaję dat, a tylko przebieg :-)

Kod: Zaznacz cały

Przebieg	ile	za co
160000	220,00 zł	dmuchawa
161000	220,00 zł	olej,zbieznosc
171000	500,00 zł	olej,filtry,pasek pomocniczy
187000	350,00 zł	olej,filtry
189000	110,00 zł	teleskopy do bagaznika
190000	180,00 zł	plecionka łącznik wydechu
195500	855,00 zł	wahacze przod,pasek klinowy
195600	300,00 zł	laczniki i gumy stab.przod i tyl
195600	213,00 zł	ust.zbieznosci,wym.opon
197115	569,00 zł	sprzeglo
197115	400,00 zł	sprzeglo-wymiana
204000	641,00 zł	czujnik obrotów+zbieżność
204500	350,00 zł	wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy z weglem.
	65,00 zł	zarowki
217000	1 000,00 zł	rozrzad,klocki tyl,chlodniczy
226000	340,00 zł	wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy z weglem.
233340	595,00 zł	czesci:drazki kier,koncowki Vema,laczniki TRW
	260,00 zł	wymiana drążków, końcówek, łączników (Przód i Tył)
	120,00 zł	ustawienie zbieżności-przód, kontrola tył i przód
234000	100,00 zł	przegląd okresowy
	100,00 zł	zmiana opon z zaworkami
	220,00 zł	świece żarowe
242000	380,00 zł	wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy z weglem.
243000	330,00 zł	wymiana łożyska lewy tył
256000	1 050,00 zł	wymiana: P+L przednie wahacze, rolka(droga400zł) pomocniczego paska
256000	120,00 zł	zbieżność
260000	500,00 zł	przegląd, oleje itp.+poduszka skrzyniki biegów
261000	879,00 zł	cześć: Krzyżak półosi, kielich,osłona przegubu wew.,ramię wycieraczki (kierowcy), wycieraczki org.
272000	50,00 zł	łączniki
276500	215,00 zł	olej+filtr pow.,oleju,pyłkowy, bez filtra paliwa
283000	3 900,00 zł	"- koło zamachowe - 1200 pln
- Sprzęgło - 600 pln
- wysprzęglik - 150 pln
- uszczelniacz wału - 120 pln
- robocizna - 400 pln
- uszczelnienie wycieku z silnika - 200 pln
- naprawa tylnego zawieszenia - 650 pln
- wymiana tarcz i klocków tył - 320 pln
- poduszka silnika - 130 pln
- opaski przegubów + smar - 40 pln
- filtr oleju - 30 pln"
284000	 300,00 zł 	regenracja sworzni wahaczy i końcówek drążków
284100	170,00 zł	zbieżność
284200	1 100,00 zł	nowe opony zimowe
289000	700 zł	poduszki silnika
292000	930,00 zł	nowe opony letnie Uniroyal
296000	1 500,00 zł	rozrząd, olej itp..
305000	450,00 zł	czyszczenie turbiny i układu paliwowego
310000	230,00 zł	wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy
319000	390,00 zł	wymiana wahaczy, końcówek, łączników stab.
319000	120,00 zł	ustawienie zbieżności-przód, kontrola tył i przód
320000 450,00 zł wbicie przeglądu, wymiana gum stabilizatora,regulacja maglownicy
321500 705,00 zł olej, filtry, podstawa filtra-wyciek,zbieżność
336000 300,00 zł filtry,powietrza,pyłkowy,paliwa,oleju



Razem 22 477 zł w trakcie przejechanych 176 000km co daje 0,1277 zł/km
Toper
Nie obraź się, ale część tych cen to trochę z kosmosu. Też miałem Lybre i ceny nie były tak wysokie nawet z robocizną. Dla malkontentów napiszę, że nie używałem najtańszych zamienników. Wymiana rozrządu z pompą wody na dobrych częściach i z gwarancją kosztowała mnie coś około 600 zł, zbieżność przodu i tyłu w stacji do której mam zaufanie od kilku lat to koszt około 130 zł. Oczywiście nie piszę o wszystkim bo już nie pamiętam i pewnie część wymienionych cen jest podobna. Muszę tez zaznaczyć, że sporo prac wykonywałem samodzielnie, więc odpadały koszty robocizny. Z tego co pamiętam przez kilka lat użytkowania samochodu i trochę mniejszym przebiegu, całkowity koszt napraw i serwisów zamknął się w kwocie około +/-10000 PLN. Niestety wszystkie rozliczenia oddałem z samochodem więc nie mogę się podpierać konkretnymi wyliczeniami, a jedynie zawodną pamięcią ;)
Ostatnio zmieniony 03 sty 2015, 10:39 przez Ricardus, łącznie zmieniany 1 raz.
Zdjęcia motoryzacyjne, oględziny samochodów, ubezpieczenia w PZU, pranie tapicerki.
https://www.facebook.com/riCARdus-Rysza ... 928513374/
Tel.669901601

papawhiski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
Kontakt:

Re: Lybra - koszty utrzymania

Post autor: papawhiski » 03 sty 2015, 6:01

Toper pisze:Poniżej update moich kosztów utrzymania Lybry:
Toper pisze:Koszty mojej Lybry. Celowo nie podaję dat, a tylko przebieg :-)

Kod: Zaznacz cały

Przebieg	ile	za co
160000	220,00 zł	dmuchawa
161000	220,00 zł	olej,zbieznosc
171000	500,00 zł	olej,filtry,pasek pomocniczy
187000	350,00 zł	olej,filtry
189000	110,00 zł	teleskopy do bagaznika
190000	180,00 zł	plecionka łącznik wydechu
195500	855,00 zł	wahacze przod,pasek klinowy
195600	300,00 zł	laczniki i gumy stab.przod i tyl
195600	213,00 zł	ust.zbieznosci,wym.opon
197115	569,00 zł	sprzeglo
197115	400,00 zł	sprzeglo-wymiana
204000	641,00 zł	czujnik obrotów+zbieżność
204500	350,00 zł	wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy z weglem.
	65,00 zł	zarowki
217000	1 000,00 zł	rozrzad,klocki tyl,chlodniczy
226000	340,00 zł	wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy z weglem.
233340	595,00 zł	czesci:drazki kier,koncowki Vema,laczniki TRW
	260,00 zł	wymiana drążków, końcówek, łączników (Przód i Tył)
	120,00 zł	ustawienie zbieżności-przód, kontrola tył i przód
234000	100,00 zł	przegląd okresowy
	100,00 zł	zmiana opon z zaworkami
	220,00 zł	świece żarowe
242000	380,00 zł	wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy z weglem.
243000	330,00 zł	wymiana łożyska lewy tył
256000	1 050,00 zł	wymiana: P+L przednie wahacze, rolka(droga400zł) pomocniczego paska
256000	120,00 zł	zbieżność
260000	500,00 zł	przegląd, oleje itp.+poduszka skrzyniki biegów
261000	879,00 zł	cześć: Krzyżak półosi, kielich,osłona przegubu wew.,ramię wycieraczki (kierowcy), wycieraczki org.
272000	50,00 zł	łączniki
276500	215,00 zł	olej+filtr pow.,oleju,pyłkowy, bez filtra paliwa
283000	3 900,00 zł	"- koło zamachowe - 1200 pln
- Sprzęgło - 600 pln
- wysprzęglik - 150 pln
- uszczelniacz wału - 120 pln
- robocizna - 400 pln
- uszczelnienie wycieku z silnika - 200 pln
- naprawa tylnego zawieszenia - 650 pln
- wymiana tarcz i klocków tył - 320 pln
- poduszka silnika - 130 pln
- opaski przegubów + smar - 40 pln
- filtr oleju - 30 pln"
284000	 300,00 zł 	regenracja sworzni wahaczy i końcówek drążków
284100	170,00 zł	zbieżność
284200	1 100,00 zł	nowe opony zimowe
289000	700 zł	poduszki silnika
292000	930,00 zł	nowe opony letnie Uniroyal
296000	1 500,00 zł	rozrząd, olej itp..
305000	450,00 zł	czyszczenie turbiny i układu paliwowego
310000	230,00 zł	wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy
319000	390,00 zł	wymiana wahaczy, końcówek, łączników stab.
319000	120,00 zł	ustawienie zbieżności-przód, kontrola tył i przód
320000 450,00 zł wbicie przeglądu, wymiana gum stabilizatora,regulacja maglownicy
321500 705,00 zł olej, filtry, podstawa filtra-wyciek,zbieżność
336000 300,00 zł filtry,powietrza,pyłkowy,paliwa,oleju



Razem 22 477 zł w trakcie przejechanych 176 000km co daje 0,1277 zł/km
Toper
coś kolego poknociłeś, bo raz wymiana filtrów u ciebie kosztuje 350 a raz 230, i takie tam mówiąc krótko piszesz mało składne rzeczy, w dodatku cennik chyba masz z serwisu o czym nie wspomniałeś. Dla porównania napisze, że kupowałem w październiku dwie zimówki , Dunlop winter sport 4d po 200 zł sztuka, więc chyba zakładasz swoje na felgi ze złota z takimi cenami, oczywiście opony nowe, z 5 letnią gwarancją, w zakładzie a nie na giełdzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”