Lybra - jakość blach/podłogi na przestrzeni lat

Moderator: stabraf

Rafako

Re: Lybra - jakość blach/podłogi na przestrzeni lat

Post autor: Rafako » 04 lis 2011, 8:30

esokiraly pisze:to może tylko ja miałem taką...radość.


chociaż jak zadzwoniłem do Olka (Rafako) i powiedziałem że mam problem z podłogą to powiedział, że Lybry to takie zgniłki. i że sam jakiś tam problem z nią miał.
Ja miałem nalot korozyjny w niektórych miejscach w tylnej części płyty podłogowej, poważniejszej korozji nie było (samochód po 1 właścicielu, eksploatowany na południu Niemiec)...

...ale pamiętam wypowiedzi przynajmniej 5 osób z tego Forum o przegnitych progach w Lybrze (np. ostatnio Dudi wymieniał w swojej), to raczej nie miało związku z wypadkowością, tylko z tym, że jakieś "włoskie inżyniery z buraczanymi mordami" coś spierniczyły w tym modelu, skoro usterka jest powtarzalna.
Serdecznie pozdrawiam.

czachor
Administrator
Administrator
Posty: 481
Rejestracja: 25 lut 2010, 11:26
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra - jakość blach/podłogi na przestrzeni lat

Post autor: czachor » 04 lis 2011, 11:27

Z progami musi być coś nie tak, w tym roku wymieniałem prawy, bo od środka przegnił. Lewy żyje, ale podobno też od środka wygląda nie do końca idealnie...

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra - jakość blach/podłogi na przestrzeni lat

Post autor: grigor » 05 sty 2012, 11:32

Witam
Rozważam aktualnie zakup lybry sw. Jak to jest w tym modelu z odpornością na korozje. Przeglądając forum zdania są podzielone. Czy jakość powłoki antykorozyjnej jest rzeczywiście taka słaba, że w modelach 2000 trzeba progi i podłogę wymieniać?
Miałem kiedyś dedrę td ale przegrała walkę z rdzą.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

Awatar użytkownika
Bunkier
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 153
Rejestracja: 01 paź 2011, 23:41
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - jakość blach/podłogi na przestrzeni lat

Post autor: Bunkier » 05 sty 2012, 13:16

Moja rocznik 00 ma już problem z rudą. przy nadkolu tylnym wyszła, ale widać ze poprzedni właściciel już coś tam grzebał i zamaskował to ciemniejszym sprayem.
Obrazek

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra - jakość blach/podłogi na przestrzeni lat

Post autor: grigor » 03 lut 2012, 21:43

Czy nowsze modele tzn. te ze zmodyfikowanymi silnikami(>=2002), też mają problemy z korozją? Może ktoś ma info czy te "defekty" min. z progami zostały wyeliminowane?

Ogólnie lybra kusi mnie wyposażeniem i silnikiem 2.4jtd (podobno trwałym, w miarę oszczędnym i dynamicznym ). Troszkę przeraża mnie jednak jakość blach w librze bo obecnie posiadam auto z 96 i nic rudego nie widać na spodzie a co dopiero na wierzchu.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

redneck
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 30 cze 2010, 20:26

Re: Lybra - jakość blach/podłogi na przestrzeni lat

Post autor: redneck » 22 maja 2012, 22:55

Moja Lybra jest z 2000 roku. Jeździła po Rzymie do 2010. Jak na razie nie ma śladów rdzy. Nawet diagnosta na przeglądzie technicznym był zdziwiony. :-)
Lybra 1,9jtd Berlina 105KM 2000r
NERO ELENA
Punto 1,2 16V 2002r mojej piękniejszej połowy :-)

czachor
Administrator
Administrator
Posty: 481
Rejestracja: 25 lut 2010, 11:26
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra - jakość blach/podłogi na przestrzeni lat

Post autor: czachor » 23 maja 2012, 13:27

Ja w swojej (2001) wymieniałem rok temu kawałek prawego progu. Z kolei po ostatniej zimie podwozie było ciut pordzewiałe i zaczynało się coś przebijać na lewy próg. "Było", bo w zeszłym tygodniu szarpnąłem się na kompleksowe zabezpieczenie antykorozyjne w Automexie w Warszawie (ul. Mrówcza). Wszystko (podwozie, progi w środku i wszystkie elementy podatne na korozję) zostało wyczyszczone i pokryte czymś w rodzaju gumy - nie pamiętam nazwy tego środka w tej chwili. Wygląda to pozytywnie.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Lybra - jakość blach/podłogi na przestrzeni lat

Post autor: Nat » 23 maja 2012, 14:45

grigor pisze:Witam
Rozważam aktualnie zakup lybry sw. Jak to jest w tym modelu z odpornością na korozje. Przeglądając forum zdania są podzielone. Czy jakość powłoki antykorozyjnej jest rzeczywiście taka słaba, że w modelach 2000 trzeba progi i podłogę wymieniać?
Miałem kiedyś dedrę td ale przegrała walkę z rdzą.
Lybra jest cynkowana, co zabezpiecza ją dobrze przed korozją. Raczej nikt, nawet w starych, dwunastoletnich egzemplarzach, nie wymienia podłogi z powodu rdzy - sugerowanie, że "w modelach 2000 trzeba to robić", to jakiś nonsens.
Natomiast bywają egzemplarze, w których rdzewieją progi, więc przyjrzyj się temu elementowi przed zakupem.

P.S. Oczywiście, jak w każdym cynkowanym aucie, ocynk działa na danym elemencie tylko w przypadku braku napraw blacharskich.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Re: Lybra - jakość blach/podłogi na przestrzeni lat

Post autor: paśny » 23 maja 2012, 15:06

redneck pisze:Moja Lybra jest z 2000 roku. Jeździła po Rzymie do 2010. Jak na razie nie ma śladów rdzy. Nawet diagnosta na przeglądzie technicznym był zdziwiony. :-)
Mojej żony z 2000 też nie rdzewieje.
Viva la macchina

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Lybra - jakość blach/podłogi na przestrzeni lat

Post autor: brygadzista1 » 23 maja 2012, 15:20

paśny pisze: Mojej żony z 2000 też nie rdzewieje.
Bo z pewnych rąk kupiona a nie w Płocku :lol:
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra - jakość blach/podłogi na przestrzeni lat

Post autor: vanisch » 24 maja 2012, 9:03

Nat pisze:
grigor pisze:Witam
Rozważam aktualnie zakup lybry sw. Jak to jest w tym modelu z odpornością na korozje. Przeglądając forum zdania są podzielone. Czy jakość powłoki antykorozyjnej jest rzeczywiście taka słaba, że w modelach 2000 trzeba progi i podłogę wymieniać?
Miałem kiedyś dedrę td ale przegrała walkę z rdzą.
Lybra jest cynkowana, co zabezpiecza ją dobrze przed korozją. Raczej nikt, nawet w starych, dwunastoletnich egzemplarzach, nie wymienia podłogi z powodu rdzy - sugerowanie, że "w modelach 2000 trzeba to robić", to jakiś nonsens.
Natomiast bywają egzemplarze, w których rdzewieją progi, więc przyjrzyj się temu elementowi przed zakupem.

P.S. Oczywiście, jak w każdym cynkowanym aucie, ocynk działa na danym elemencie tylko w przypadku braku napraw blacharskich.
Oczywiście bezwypadkowa Lybra też może gnić, najczęściej chyba gniją w dość oczywistych miejscach jak końcówki progów itp.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”