Lybra vs. Alfa 156 vs. Fiat Brava
Moderator: stabraf
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Lybra vs. Alfa 156 vs. Fiat Brava
jeśli chodzi o ubezpieczenie to jakimś dziwnym zrządzeniem losu płacę mniej za Lybrę z silnikiem 1.8 (ok 400zł) niż za Bravo z silnikiem 1.2 (ponad 600zł). Wystarczy poszukać... ja mam OC w statule wolności
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
Re: Lybra vs. Alfa 156 vs. Fiat Brava
Jak sam zauważyłeś Brava jest tu z innej bajki .
Jeśli szukasz komfortu - Lybra . Jeśli masz trochę chili więcej w krwi - Alfa .
Brava wtedy jak zapominasz o segmencie premium i masz okazję kupić młodsze auto za te same pieniądze .
Jeśli szukasz komfortu - Lybra . Jeśli masz trochę chili więcej w krwi - Alfa .
Brava wtedy jak zapominasz o segmencie premium i masz okazję kupić młodsze auto za te same pieniądze .
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Re: Lybra vs. Alfa 156 vs. Fiat Brava
Silnik 1,6 benzyna w wersji Intensa? Masz jakieś zdjęcia?brygadzista1 pisze:Jesli jednak ma to byc kombiaczek polecałbym Intense w wersji 1.6 (moge Ci taka przytargac)
Viva la macchina
- brygadzista1
- Klubowicz
- Posty: 2675
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Re: Lybra vs. Alfa 156 vs. Fiat Brava
He he widziałem osobiscie 1.6 i 1.8 siedzialem macalem wiec uwierz mi ze są - a to fajna sprawa bo fajnych pieniądzach mozna miec Intense.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 06 sty 2012, 2:49
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Poznań/okolice
Re: Lybra vs. Alfa 156 vs. Fiat Brava
Nie będzie ciutkę za słaby taki kombiaczek w 1.6 ? Trochę jednak taka Lybra waży
- AreBie
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 37
- Rejestracja: 17 cze 2011, 22:28
- Imię: Arek
- Lokalizacja: N.M.L.
Re: Lybra vs. Alfa 156 vs. Fiat Brava
Miałem 156 SW 2.0 i Lybre SW 1.9 JTD
Komfort, ergonomia, użyte materiały zdecydowanie lepsze w Lybrze. Lybra jest wygodniejsza na naszych nienajlepszych drogach. Alfa lepiej sie prowadziła na równym asfalcie, niestety na dziurach to była tragedia. (to był m.in powód sprzedaży Alfy) Oba auta bezawaryjne przez czas gdy je użytkowałem (nie licząs spalania oleju 0.5/1000 w Alfie, ale to norma w T.S.) Posumowując Alfa wizualnie bardziej mi się podobała, ale drugi raz bym jej nie kupił. Lybra poza kontrowersyjnym przodem tez jest pieknym autem i to ją bym kupił drugi raz. ( i kupie jesli znajdę odpowiedni egzemplarz )
Komfort, ergonomia, użyte materiały zdecydowanie lepsze w Lybrze. Lybra jest wygodniejsza na naszych nienajlepszych drogach. Alfa lepiej sie prowadziła na równym asfalcie, niestety na dziurach to była tragedia. (to był m.in powód sprzedaży Alfy) Oba auta bezawaryjne przez czas gdy je użytkowałem (nie licząs spalania oleju 0.5/1000 w Alfie, ale to norma w T.S.) Posumowując Alfa wizualnie bardziej mi się podobała, ale drugi raz bym jej nie kupił. Lybra poza kontrowersyjnym przodem tez jest pieknym autem i to ją bym kupił drugi raz. ( i kupie jesli znajdę odpowiedni egzemplarz )
Psy służą, wilki są wolne.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lis 2011, 16:48
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra vs. Alfa 156 vs. Fiat Brava
Posiadam Lybre SW 1.9 JTD 105 KM. Przejechałem nią niewiele bo coś ok 5500km. Wcześniej posiadałem "kilka" samochodów. Od Skody Rapid, przez Volvo 850 po Nissana Terrano II (po drodze miałem nawet, za przeproszeniem, vectrę). Póki co Lybra jest nr 1, zaraz za nią Volvo 850. Kuzyn ma 156 SW 2.4 JTD. Najważniejsze różnice jakie zauważyłem: moc (1.9 vs 2.4); stylistyka (Lybra elegancja, 156 "na sportowo"); bagażnik - Lybra większy, 156 znikomy....i to by było na tyle Mi bardziej pasuje taki "kanapowiec" jak Lybra, ale 156 też jest fajna. Co do rodzaju silnika, to w dzisiejszych czasach, wg mnie to kwestia upodobań - jaka charakterystyka pracy bardziej Ci odpowiada. Ja osobiście lubię diesla za jego elastyczność i mocny "dół" ale benzyna również jest fajna (im większa tym bardziej fajna ). Jakby Lancia produkowała następcę Lybry lub jakieś porównywalne kombi (dla mnie inna wersja nadwozia to po prostu głupota ) to z pewnością kupiłbym ją ponownie. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z Lybry.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 06 sty 2012, 2:49
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Poznań/okolice
Re: Lybra vs. Alfa 156 vs. Fiat Brava
Witam ponownie,
po dłuższym czasie co prawda, ale ... od ponad pół roku już jestem właścicielem Lybry 2.0 SW. Motorek z gazem, troszkę już w niego władowałem, ale mimo to uwielbiam to auto. Teraz niestety czeka mnie wymiana tłumika i z tego co wyczytałem tutaj, to wcale nie taka lekka sprawa. Od pewnego czasu burczy coraz głośniej z przodu pod drzwiami kierowcy. Byłem u mechanika, mówił, że plecionka, chociaż tylny tłumik tez raczej będzie do wymiany. Teraz pytanie, czy z dostaniem plecionki do tego motoru może być problem ? No i do tego oczywiście ten tłumik końcowy. Mechanik stwierdził, że za samą plecionkę z robocizną wziąłby ok. 200/250 zł więc chyba nie tak źle. Na dniach wrzucę fotki Lyberki Za info odnośnie tłumika będę wdzięczny. Jestem z okolic Poznania jakby co
po dłuższym czasie co prawda, ale ... od ponad pół roku już jestem właścicielem Lybry 2.0 SW. Motorek z gazem, troszkę już w niego władowałem, ale mimo to uwielbiam to auto. Teraz niestety czeka mnie wymiana tłumika i z tego co wyczytałem tutaj, to wcale nie taka lekka sprawa. Od pewnego czasu burczy coraz głośniej z przodu pod drzwiami kierowcy. Byłem u mechanika, mówił, że plecionka, chociaż tylny tłumik tez raczej będzie do wymiany. Teraz pytanie, czy z dostaniem plecionki do tego motoru może być problem ? No i do tego oczywiście ten tłumik końcowy. Mechanik stwierdził, że za samą plecionkę z robocizną wziąłby ok. 200/250 zł więc chyba nie tak źle. Na dniach wrzucę fotki Lyberki Za info odnośnie tłumika będę wdzięczny. Jestem z okolic Poznania jakby co
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 675
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Lybra vs. Alfa 156 vs. Fiat Brava
Uważam, że powinieneś po prostu kupić samochód w jak najlepszym stanie technicznym, zweryfikowanym dokładnie przed zakupem. Nie należy żałować 200-300 zł na opinię eksperta, bo w przypadku poważnych awarii koszty naprawy są wysokie. Ja nie załważyłem w momencie zakupu mojej Lanci hałasującej/dzwoniącej pompy oleju, co dałoby mi pole manewru do negocjacji ceny. Koszt oryginału w 2012 roku - 960 zł, wymiana jest bardzo skomplikowana i droga. Zatem jak zdecydujesz się na silnik 2,4 JTD to zwróć uwagę czy w okolicach rozrządu coś nie dzwoni, bo to może oznaczać wydatek grubo powyżej 1000 zł za wymianę. Alfy 156 2,4 JTD miały taką samą pompę.
Jak wszystkim wiadomo koszt remontu zawieszenia w alfie 156 jest wysoki, zatem obowiązkowo należy sprawdzić stan zawieszenia przed zakupem, w lybrze remont zawieszenia wypada trochę taniej, z uwagi na brak wielowahaczowej konstrukcji.
Jeśli chodzi te dwa samochody, to oba mi się podobają i jak będę wymieniał moją kappę na inne auto, to te dwa modele wezmę pod uwagę.
Stan progów też trzeba dokładnie skontrolować, bo niestety alfa i lybra mają słabe progi i kosztowną wymianę sięgającą nawet kwot powyżej 1000 zł.
Jak wszystkim wiadomo koszt remontu zawieszenia w alfie 156 jest wysoki, zatem obowiązkowo należy sprawdzić stan zawieszenia przed zakupem, w lybrze remont zawieszenia wypada trochę taniej, z uwagi na brak wielowahaczowej konstrukcji.
Jeśli chodzi te dwa samochody, to oba mi się podobają i jak będę wymieniał moją kappę na inne auto, to te dwa modele wezmę pod uwagę.
Stan progów też trzeba dokładnie skontrolować, bo niestety alfa i lybra mają słabe progi i kosztowną wymianę sięgającą nawet kwot powyżej 1000 zł.
Re: Lybra vs. Alfa 156 vs. Fiat Brava
Za przeproszeniem... czy Ty w ogóle zapoznałeś się z tematem?carincton pisze:Uważam, że powinieneś po prostu kupić samochód w jak najlepszym stanie technicznym, zweryfikowanym dokładnie przed zakupem. Nie należy żałować 200-300 zł na opinię eksperta, bo w przypadku poważnych awarii koszty naprawy są wysokie. Ja nie załważyłem w momencie zakupu mojej Lanci hałasującej/dzwoniącej pompy oleju, co dałoby mi pole manewru do negocjacji ceny. Koszt oryginału w 2012 roku - 960 zł, wymiana jest bardzo skomplikowana i droga. Zatem jak zdecydujesz się na silnik 2,4 JTD to zwróć uwagę czy w okolicach rozrządu coś nie dzwoni, bo to może oznaczać wydatek grubo powyżej 1000 zł za wymianę. Alfy 156 2,4 JTD miały taką samą pompę.
Jak wszystkim wiadomo koszt remontu zawieszenia w alfie 156 jest wysoki, zatem obowiązkowo należy sprawdzić stan zawieszenia przed zakupem, w lybrze remont zawieszenia wypada trochę taniej, z uwagi na brak wielowahaczowej konstrukcji.
Jeśli chodzi te dwa samochody, to oba mi się podobają i jak będę wymieniał moją kappę na inne auto, to te dwa modele wezmę pod uwagę.
Stan progów też trzeba dokładnie skontrolować, bo niestety alfa i lybra mają słabe progi i kosztowną wymianę sięgającą nawet kwot powyżej 1000 zł.
Po pierwsze przeczytaj temat - kolega już kupił Lybrę z 2.0PB i to chyba już jakiś czas temu.
Po drugie to o kosztach remontu zawieszenia w Alfie chyba też nie masz pojęcia... Od tego w Lybrze, różni się jednym wahaczem z przodu, tył ten sam, zatem różnica nieznaczna, a przy konkurencyjnym Audi A4 czy Passacie to i tak nie wychodzi drogo.
Poza tym jeśli mnie pamięć nie myli - proszę o potwierdzenie np. Ramzesa, to pompy w Lybrze i Alfie są pozbawione tego problemu, co pompa w Kappie.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra vs. Alfa 156 vs. Fiat Brava
Z tego co ja się orientuję to pozbawione problemu dzwoniącej pompy są silniki o mocy 140 i 150.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 06 sty 2012, 2:49
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Poznań/okolice
Re: Lybra vs. Alfa 156 vs. Fiat Brava
carincton sory, ale zbytnio mnie to już nie interesuje, zakupu dokonałem już dłuższy czas temu i jestem bardzo zadowolony. Teraz tylko pytam o układ wydechowy.
Re: Lybra vs. Alfa 156 vs. Fiat Brava
Koszt wymiany łącznika elastycznego tzw plecionki to max 150 PLN ze wszystkim. Gdzie płacić takie pieniądze za wycięcie i wspawanie kawałka rury. Sama plecionka to koszt ok 60 pln a roboty przy tym może z godzina. Byłem przy wymianie mojej także wiem, tam nawet nie trzeba nic demontować, jedynie opuścić tłumik. Za spawanie gość chyba 40 pln wziął ode mnie.
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Re: Lybra vs. Alfa 156 vs. Fiat Brava
Tył w Alfie jest prostszy niż Lancii. Dwa patyki poprzeczne a w Lybrze jeden poprzeczny i jeden wzdłużny;) Za to tylne amorki...a zwłaszcza ich cena...FXX pisze: Od tego w Lybrze, różni się jednym wahaczem z przodu, tył ten sam,
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6
Re: Lybra vs. Alfa 156 vs. Fiat Brava
O widzisz, dlatego prosiłem o potwierdzenie, bo nie byłem do końca pewien swojej informacjiKozi pisze:Z tego co ja się orientuję to pozbawione problemu dzwoniącej pompy są silniki o mocy 140 i 150.
Sorry, źle się wyraziłem, mówiłem to pod kątem ewentualnej naprawy i cen - tył w Lybrze i Alfie wypada podobnie. Co masz na myśli mówiąc o amorkach tylnych? Jeżeli nie jest sportpack, tudzież nivomat to tragedii nie mabarsliw pisze:Tył w alfie jest prostszy niż Lancii. Dwa patyki poprzeczne a w lybrze jeden poprzeczny i jeden wzdłużny;) Za to tylne amorki...a zwłaszcza ich cena...FXX pisze: Od tego w Lybrze, różni się jednym wahaczem z przodu, tył ten sam,
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX