Jaką Lybre wybrać? 1.6 czy 1.8?
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 24 sty 2012, 2:58
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Jaką Lybre wybrać? 1.6 czy 1.8?
Witam!
Ostatnimi czasy zainteresowałem się lancią lybrą z silnikiem 1.6-1.8 najlepiej w gazie.
Co powiecie o tych silnikach? Wiem że było już o tym na forum bo trochę poczytałem (biorą olej itp) ale chciałbym aby osoby które użytkują samochody z tymi silnikami napisały ile pali w mieście PB ile Gazu, ile kosztowała je wymiana rozrządu ( na allegro jest tego dużo i nie wiadomo co wybrać od 150-300zł + ile w tym aucie kosztuje robocizna). Co do zawieszenia To generalnie z tego co patrzyłem części w normalnych cenach, najdroższe są amortyzatory ale też w granicach rozsądku. Szczerze mówiąc chciałem kupić wcześniej Opla vectrę 1.6 + G ale gdy zobaczyłem lybrę 2-3 lata młodszą w tej samej cenie, bez rdzy i z super wyposażeniem naprawdę poważnie się zastanowiłem. Wiem że będziecie pisać że lybra w porównaniu z vectrą będzie droższa w wymianie części, to prawda, ale jest to też dużo lepiej wyglądające i wyposażone auto. Obecnie posiadam Audi A6 c5 Avant 2,5 tdi 180KM quattro w najbogatszym wyposażeniu. Z tego co przeczytałem (forum, części na allegro) utrzymanie lybry to mniej niż połowa kosztów mojego obecnego auta. Do tego dochodzi spalanie, które u mnie wynosi ok.12l/100km przy bardzo spokojnej jeździe w nocy w mieście, do 15l w dzień ON i ok. 7,5-8l trasa a robię miesięcznie 3,5-4 tysiące km więc łatwo policzyć o ile mniejsze koszty poniosę w samochodzie z LPG. Lybrę będę użytkował jako samochód do pracy (taxa) dlatego też auto nie musi mieć super osiągów, ma po prostu jechać ekonomicznie i komfortowo, a z tego co tu czytałem o to drugie nie trzeba się martwić. Chciałbym aby osoby które użytkują te auta napisały również o usterkach i kosztach jakie przy tym poniosły. Znalazłem również 3 interesujące mnie egzemplaże http://otomoto.pl/lancia-lybra-salon-po ... 20238.html http://otomoto.pl/lancia-lybra-C22476511.html http://otomoto.pl/lancia-lybra-C20091944.html Najbardziej jestem zainteresowany 1 lybrą z powodu ceny i historii samochodu, z kolei drugi ma piękny jasny środek, podobny do tego który mam obecnie. Co powiecie o tych autach? Aha na co jeszcze zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach? co szczególnie się psuje, itp?
Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam.
Ostatnimi czasy zainteresowałem się lancią lybrą z silnikiem 1.6-1.8 najlepiej w gazie.
Co powiecie o tych silnikach? Wiem że było już o tym na forum bo trochę poczytałem (biorą olej itp) ale chciałbym aby osoby które użytkują samochody z tymi silnikami napisały ile pali w mieście PB ile Gazu, ile kosztowała je wymiana rozrządu ( na allegro jest tego dużo i nie wiadomo co wybrać od 150-300zł + ile w tym aucie kosztuje robocizna). Co do zawieszenia To generalnie z tego co patrzyłem części w normalnych cenach, najdroższe są amortyzatory ale też w granicach rozsądku. Szczerze mówiąc chciałem kupić wcześniej Opla vectrę 1.6 + G ale gdy zobaczyłem lybrę 2-3 lata młodszą w tej samej cenie, bez rdzy i z super wyposażeniem naprawdę poważnie się zastanowiłem. Wiem że będziecie pisać że lybra w porównaniu z vectrą będzie droższa w wymianie części, to prawda, ale jest to też dużo lepiej wyglądające i wyposażone auto. Obecnie posiadam Audi A6 c5 Avant 2,5 tdi 180KM quattro w najbogatszym wyposażeniu. Z tego co przeczytałem (forum, części na allegro) utrzymanie lybry to mniej niż połowa kosztów mojego obecnego auta. Do tego dochodzi spalanie, które u mnie wynosi ok.12l/100km przy bardzo spokojnej jeździe w nocy w mieście, do 15l w dzień ON i ok. 7,5-8l trasa a robię miesięcznie 3,5-4 tysiące km więc łatwo policzyć o ile mniejsze koszty poniosę w samochodzie z LPG. Lybrę będę użytkował jako samochód do pracy (taxa) dlatego też auto nie musi mieć super osiągów, ma po prostu jechać ekonomicznie i komfortowo, a z tego co tu czytałem o to drugie nie trzeba się martwić. Chciałbym aby osoby które użytkują te auta napisały również o usterkach i kosztach jakie przy tym poniosły. Znalazłem również 3 interesujące mnie egzemplaże http://otomoto.pl/lancia-lybra-salon-po ... 20238.html http://otomoto.pl/lancia-lybra-C22476511.html http://otomoto.pl/lancia-lybra-C20091944.html Najbardziej jestem zainteresowany 1 lybrą z powodu ceny i historii samochodu, z kolei drugi ma piękny jasny środek, podobny do tego który mam obecnie. Co powiecie o tych autach? Aha na co jeszcze zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach? co szczególnie się psuje, itp?
Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam.
Re: Jaką Lybre wybrać? 1.6 czy 1.8?
Jeśli i tak masz to gazować to polecam 2.0
Koszt nieznacznie większy ale za to mniejsza problematyczność.
Przy użytkowaniu jako taxi..odradzam 1,8..bo wariator to będziesz przy takim przebiegu co roku robił:)
Koszt nieznacznie większy ale za to mniejsza problematyczność.
Przy użytkowaniu jako taxi..odradzam 1,8..bo wariator to będziesz przy takim przebiegu co roku robił:)
QV...soon:)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 24 sty 2012, 2:58
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Jaką Lybre wybrać? 1.6 czy 1.8?
Heathen pisze:Jeśli i tak masz to gazować to polecam 2.0
Koszt nieznacznie większy ale za to mniejsza problematyczność.
Przy użytkowaniu jako taxi..odradzam 1,8..bo wariator to będziesz przy takim przebiegu co roku robił:)
Ok, rozumiem że w 1.6 podobnie. A jak jest w 2.0? Brak jest tam tego wariatora czy po prostu nie jest tak awaryjny? Co ile km trzeba go wymieniać w 1.6-1.8, a co ile w 2.0? Bo w moim przypadku z prostej kalkulacji wynika że jeden litr gazu więcej na 100km różnicy robiąc 4tys. miesięcznie to oszczędność rzędu 120zł (rocznie 1440zł), a z tego co sprawdzałem regeneracja kosztuje ok 250zł a nowy 450zł.
Dzięki za info
Re: Jaką Lybre wybrać? 1.6 czy 1.8?
W 2.0 rozrząd jest droższy, ale u siebie nie mam silnikowi nic do zarzucenia. Wariator jest, ale nie sprawia problemów. Spalanie jest o te 15-20% wyższe, bo w końcu 5 cylindrów.
Oleju nie bierze. Po kupnie nie wymieniałem, zrobiłem 15kkm (do rozrządu, olejów, filtrów) i dalej było go w normie, mniej więcej na połowie wskaźnika. Ostatnio miałem do zrobienia przepływomierz, ale to pewnie dlatego, że w końcu jego czas nadszedł.
Do tej pory niecałe 20kkm, z zawieszenia tylko końcówki drążka i jest jak dotąd bardzo dobrze. Poza tym wydech.
Mogę z czystym sumieniem polecić, ale lepiej chyba szukać ze skórzaną tapicerką, mniej się zużywa niż alcantara przy tych przebiegach.
A jeżeli zależy Ci głównie na kosztach, to bierz 1.6 i się nie zastanawiaj
Oleju nie bierze. Po kupnie nie wymieniałem, zrobiłem 15kkm (do rozrządu, olejów, filtrów) i dalej było go w normie, mniej więcej na połowie wskaźnika. Ostatnio miałem do zrobienia przepływomierz, ale to pewnie dlatego, że w końcu jego czas nadszedł.
Do tej pory niecałe 20kkm, z zawieszenia tylko końcówki drążka i jest jak dotąd bardzo dobrze. Poza tym wydech.
Mogę z czystym sumieniem polecić, ale lepiej chyba szukać ze skórzaną tapicerką, mniej się zużywa niż alcantara przy tych przebiegach.
A jeżeli zależy Ci głównie na kosztach, to bierz 1.6 i się nie zastanawiaj
Re: Jaką Lybre wybrać? 1.6 czy 1.8?
Silnik 1,6 to taki sam motor jak w Bravo/Brava, Siena, Marea itd. Czyli prosty jak cep i tani jak barszcz, jeśli nie zależy Ci na osiągach i będziesz go gazował (pali trochę przy tak ciężkiej budzie), to jest to dla Ciebie najlepsza opcjadiesel888 pisze:Heathen pisze:Jeśli i tak masz to gazować to polecam 2.0
Koszt nieznacznie większy ale za to mniejsza problematyczność.
Przy użytkowaniu jako taxi..odradzam 1,8..bo wariator to będziesz przy takim przebiegu co roku robił:)
Ok, rozumiem że w 1.6 podobnie. A jak jest w 2.0? Brak jest tam tego wariatora czy po prostu nie jest tak awaryjny? Co ile km trzeba go wymieniać w 1.6-1.8, a co ile w 2.0? Bo w moim przypadku z prostej kalkulacji wynika że jeden litr gazu więcej na 100km różnicy robiąc 4tys. miesięcznie to oszczędność rzędu 120zł (rocznie 1440zł), a z tego co sprawdzałem regeneracja kosztuje ok 250zł a nowy 450zł.
Dzięki za info
Ten egzemplarz może być ciekawy, tylko nikt go na żywo jeszcze nie oglądał:
Serdecznie pozdrawiam.
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Re: Jaką Lybre wybrać? 1.6 czy 1.8?
Weź jeszcze pod uwagę 2 rzeczy: przy 2,0 do wymiany rozrządu trzeba wyjąć silnik i gaz do 2,0 (pięciocylindrówka) będzie droższy.
Viva la macchina
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Jaką Lybre wybrać? 1.6 czy 1.8?
Nie, absolutnie nie podobnie, bo w 1,6 nie ma zmieniacza faz rozrządu czyli wariatora. Jak napisał Rafako - to prosty technicznie, (ale słabowity) silnik. A im prostszy mechanizm tym mniejsza szansa na jakąkolwiek awarię.diesel888 pisze:Ok, rozumiem że w 1.6 podobnie. A jak jest w 2.0? Brak jest tam tego wariatora czy po prostu nie jest tak awaryjny?Heathen pisze:Przy użytkowaniu jako taxi..odradzam 1,8..bo wariator to będziesz przy takim przebiegu co roku robił:)
Jeśli nie przeszkadza ci mała moc i zwykle towarzyszące silnikowi 1,6 słabsze wyposazenie auta - to nie najgorszy wybór. Ale po 180 KM poprzedniego auta - będzie Ci brakować mocy.
Większość "orłów sokołów" to jest znających się na Lancii Lybrze mechaników wymienia rozrząd bez wyjmowania silnika, ale oczywiście tak czy owak wymiana rozrządu w 2,0 jest droższa.paśny pisze:przy 2,0 do wymiany rozrządu trzeba wyjąć silnik.
Ale silnik 2,0 w Lybrze jest w zasadzie bezawaryjny. Wystarczy na czas zmieniać olej
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 24 sty 2012, 2:58
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Jaką Lybre wybrać? 1.6 czy 1.8?
Ok, czyli reasumując najbardziej liczą się dla mnie koszty bo tak jak pisałem 1l /100km to dla mnie spora różnica nie mówiąc już o tym że 2.0 może spalić jeszcze więcej, a te pieniądze lekką ręką i bez wahania mogę włożyć raz w roku na części do silnika lub zawieszenia aby utrzymać auto w dobrej kondycji i po prostu cieszyć się wygodą. Podajcie jeszcze max spalanie jakie wyszło wam w mieście bo to dla mnie najważniejsze. Czy jest może ktoś z warszawy kto miałby czas i chęć obejrzeć i wypowiedzieć się na temat tego auta? I jeszcze jedno diagnozujecie swoje auta sami czy w serwisie? Pytam bo obecnie robię to sam w aucie swoim i rodziców, posiadam kabelek OBD II i VCDS czy będzie to pasowało do lybry? czy muszę się zaopatrzyć w inny zestaw i ile to kosztuje?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 24 sty 2012, 2:58
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Jaką Lybre wybrać? 1.6 czy 1.8?
Skoro jest to tak prosty silnik jak mówisz i nie posiada tego wariatora to jest to dla mnie kolejny argument na + Dzięki za tę ważną informację.Nat pisze:Nie, absolutnie nie podobnie, bo w 1,6 nie ma zmieniacza faz rozrządu czyli wariatora. Jak napisał Rafako - to prosty technicznie, (ale słabowity) silnik. A im prostszy mechanizm tym mniejsza szansa na jakąkolwiek awarię.diesel888 pisze:Ok, rozumiem że w 1.6 podobnie. A jak jest w 2.0? Brak jest tam tego wariatora czy po prostu nie jest tak awaryjny?Heathen pisze:Przy użytkowaniu jako taxi..odradzam 1,8..bo wariator to będziesz przy takim przebiegu co roku robił:)
Jeśli nie przeszkadza ci mała moc i zwykle towarzyszące silnikowi 1,6 słabsze wyposazenie auta - to nie najgorszy wybór. Ale po 180 KM poprzedniego auta - będzie Ci brakować mocy.Większość "orłów sokołów" to jest znających się na Lancii Lybrze mechaników wymienia rozrząd bez wyjmowania silnika, ale oczywiście tak czy owak wymiana rozrządu w 2,0 jest droższa.paśny pisze:przy 2,0 do wymiany rozrządu trzeba wyjąć silnik.
Ale silnik 2,0 w Lybrze jest w zasadzie bezawaryjny. Wystarczy na czas zmieniać olej
Napewno auto nie będzie się tak odpychać jak a6 180km 4x4 ale nie przeszkadza mi to bo lybra będzie miała za zadanie na siebie zarabiać, a co do szybszej jazdy jak narazie dalej będę miał A6
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Jaką Lybre wybrać? 1.6 czy 1.8?
1,6 ma tez taką wadę, że mało jest ich w sprzedaży. Ale może znajdziesz swój egzemplarz.diesel888 pisze:Aha na co jeszcze zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach? co szczególnie się psuje, itp?
Na co zwrócić uwagę?
Na pewno na to, czy nie bita - Lybra ma w pełni cynkowane nadwozie, więc niebite elementy - nie mają prawa rdzewieć nawet w 10 letnim aucie. Jedyny wyjątek to progi, na które zwróć szczególną uwagę.
Sprawdź olej - włoskie auta lubią mieć go w odpowiedniej ilości.
A poza tym, polecam lekturę tego:
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Jaką Lybre wybrać? 1.6 czy 1.8?
W 1.8 VVT kompletny rozrząd z wariatorem to coś około 900 zł + robocizna i płyny. Przynajmniej tyle to kosztowało pół roku temu
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 24 sty 2012, 2:58
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Jaką Lybre wybrać? 1.6 czy 1.8?
Znalazłem ten w sumie jak na razie tylko ten z okolic mazowieckiego mnie interesuje, z uwagi na historię właścicieli i to że według nich był nie bity. Dzisiaj jadę go oglądać tak że zobaczymy jak się prezentuje w realuNat pisze:1,6 ma tez taką wadę, że mało jest ich w sprzedaży. Ale może znajdziesz swój egzemplarz.diesel888 pisze:Aha na co jeszcze zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach? co szczególnie się psuje, itp?
Na co zwrócić uwagę?
Na pewno na to, czy nie bita - Lybra ma w pełni cynkowane nadwozie, więc niebite elementy - nie mają prawa rdzewieć nawet w 10 letnim aucie. Jedyny wyjątek to progi, na które zwróć szczególną uwagę.
Sprawdź olej - włoskie auta lubią mieć go w odpowiedniej ilości.
A poza tym, polecam lekturę tego:
Dzięki za info.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Jaką Lybre wybrać? 1.6 czy 1.8?
tapicerka foteli nie jest welurowa - tylko znacznie wyższej jakości - alcantara.
Jeśli na taxi, to dobrze, że w praktycznym granatowym kolorze.
Jak na 1,6 to całkiem dobrze wyposażony egzemplarz.
Jeśli na taxi, to dobrze, że w praktycznym granatowym kolorze.
Jak na 1,6 to całkiem dobrze wyposażony egzemplarz.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Jaką Lybre wybrać? 1.6 czy 1.8?
Alcantara nie jest materiałem wyższej jakości niż welur, a jeśli auto ma jeździć na taxi wypada szukać auta bez tej tandety w środku.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Jaką Lybre wybrać? 1.6 czy 1.8?
Łoł, jaki Ty zasadniczy.
Mam wręcz przeciwne zdanie, zresztą nie tylko ja: co to jest alcantara
Cechą alcantary jest to, że jeśli jest mocno używana - mechaci się po jakimś czasie. Jest na to rada - prosty kilkuminutowy zabieg polegający na jej "strzyżeniu" (opisywany na forum) przywraca ją do stanu poprzedniego.
Alcantarze w kolorze niebieskim (takiej jak na rzeczonej fotce) nawet moje dwa łobuzy przez kilka lat nie dały rady. A dzieciaki w wieku 0-4 lata to dobry tester tapicerek
P.S. Z ciekawostek - alcantara używana jest również jako tapicerka bolidów formuły 1 (np. Williamsa) m.in. z racji swojej niepalności.
Mam wręcz przeciwne zdanie, zresztą nie tylko ja: co to jest alcantara
Cechą alcantary jest to, że jeśli jest mocno używana - mechaci się po jakimś czasie. Jest na to rada - prosty kilkuminutowy zabieg polegający na jej "strzyżeniu" (opisywany na forum) przywraca ją do stanu poprzedniego.
Alcantarze w kolorze niebieskim (takiej jak na rzeczonej fotce) nawet moje dwa łobuzy przez kilka lat nie dały rady. A dzieciaki w wieku 0-4 lata to dobry tester tapicerek
P.S. Z ciekawostek - alcantara używana jest również jako tapicerka bolidów formuły 1 (np. Williamsa) m.in. z racji swojej niepalności.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?