Stałem się posiadaczem Lybry 1.6 model kombi rocznik 2000, w związku z tym, że auto przyjechało z Włoch a Włosi znani są z olewackiego podejścia do samochodu znalazło się w moim autku klika niuansów wymagających naprawy. Z tego powodu pojawiło się kilka pytań:
1. Jak powinna wyglądać temperatura silnika ? U mnie na trasie nie przekracza 72 st w mieście dobija do 95 ? Odczyt z "kodów" na klimie. Wskazówka na desce pokazuje podobnie. Termostat do wymiany/naprawy ?
2. Na ile wiarygodny jest komputerowy wskaźnik spalania paliwa?
3. Czy silnik nadaje się pod LPG ?
4. Jest problem z klimatronikiem, od strony kierowcy nie reaguje na zmianę temperatury. Który siłownik odpowiada ze temperaturę od strony kierowcy, w sumie chciałbym wiedzieć, który siłownik odpowiada za co ? Dołączam zdjęcie nagrzewnicy z 3 silnikami, jeszcze jeden jest po stronie kierowcy (czym steruje?) i jeden steruje obiegiem zamkniętym
Lybra 1.6 Kombi - kupiłem, kilka pytań
Moderator: stabraf
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 76
- Rejestracja: 01 lis 2011, 21:19
- Imię: rysiu
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Lybra 1.6 Kombi - kupiłem, kilka pytań
Wg. opisu wymień termostat.wskażnik zużycia paliwa u mnie oszukuje o jakies 20%.silnik masz Euro 3 więc powinien miec plastikowy kolektor ssący więc w grę wchodzi tylko sekwencyjny wtrysk gazu,a silniki to znosza dobrze.Siłowniki sterują temperaturą lewa i prawa strona,recyrkulacją i nawiewem powietrza góra-dół.Który do czego to pomyśl sam ,po takim rozebraniu auta to nie problem.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 23:23
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra 1.6 Kombi - kupiłem, kilka pytań
To zdjęcie poglądowe. Będę dopiero rozbierał by dobrać się do silniczków. Chciałbym wiedzieć, od którego zacząć.rysiuwalus pisze:Który do czego to pomyśl sam ,po takim rozebraniu auta to nie problem.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 76
- Rejestracja: 01 lis 2011, 21:19
- Imię: rysiu
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Lybra 1.6 Kombi - kupiłem, kilka pytań
Zacznij od tego z lewej stromy,prawdopodobnie pękła tulejka łącznik między silniczkiem a klapami nawiewu.układ jest dwóstrefowy wiec jak z lewej nie reaguje to silniczek też jest z tej strony.