Lybra jako następca Kappy?

Moderator: stabraf

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Lybra jako następca Kappy?

Post autor: Zbynek » 17 lis 2012, 8:27

Wielkimi krokami nadchodzi czas zmiany samochodu, i naturalnym następcą mojej Kappy wydaje się być Lybra. Przesiadał się ktoś z Was w tą stronę? Jakie mieliście wrażenia? Ja najbardziej obawiam się ciasnoty wnętrza. Oczywiście subiektywnej, bo po Kappie każdy samochód wydaje się być mały :lol: A że człowiek do dobrego szybko się przyzwyczaja, więc stąd moja obawa. W grę wchodzi tylko werska kombi, silnik 2,4JTD : yesyes : - głównie jeżdżę po trasie, więc zapas mocy się przyda. Wiem, że między wersją CF2 136KM a CF3 140KM są znaczne różnice w dynamice, a jak to wygląda przy porównaniu 140/150KM? Też jest przepaść? Wszelkie informacje i sugestie są mile widziane : ok2 :
Czy ktoś z Białegostoku ma Lybrę? Fajnie byłoby choć przez chwilę poobcować z tymautem z bliska.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra jako następca Kappy?

Post autor: FXX » 17 lis 2012, 15:47

Zbynek pisze:Wielkimi krokami nadchodzi czas zmiany samochodu, i naturalnym następcą mojej Kappy wydaje się być Lybra. Przesiadał się ktoś z Was w tą stronę? Jakie mieliście wrażenia? Ja najbardziej obawiam się ciasnoty wnętrza. Oczywiście subiektywnej, bo po Kappie każdy samochód wydaje się być mały :lol: A że człowiek do dobrego szybko się przyzwyczaja, więc stąd moja obawa. W grę wchodzi tylko werska kombi, silnik 2,4JTD : yesyes : - głównie jeżdżę po trasie, więc zapas mocy się przyda. Wiem, że między wersją CF2 136KM a CF3 140KM są znaczne różnice w dynamice, a jak to wygląda przy porównaniu 140/150KM? Też jest przepaść? Wszelkie informacje i sugestie są mile widziane : ok2 :
Czy ktoś z Białegostoku ma Lybrę? Fajnie byłoby choć przez chwilę poobcować z tymautem z bliska.
Między CF2, a CF3 jest przepaść ze względu na to, że CF3 ma zmienną geometrię turbiny i ciągnie od zdecydowanie niższych obrotów. Wersje 140/150KM mają już zmienną geometrię i w zasadzie niewiele się różnią konstrukcyjnie, moment mają niemal identyczny, zatem i różnice w dynamice silników są minimalne. Aczkolwiek, latwiej o Lybrę ze 150-konnym motorem.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Lybra jako następca Kappy?

Post autor: piterstilo » 17 lis 2012, 19:00

Również byłem przekonany, że turbo w wersji 2.4 jtd, CF-2 czyli 136 KM , nie ma zmiennej geometrii. Otóż jak najbardziej posiada owy wynalazek.
Kolega Ramzes wyprowadził mnie z błędu.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Przesiadka z Kappy na Lybrę.

Post autor: Zbynek » 17 lis 2012, 19:06

Posta umieszczam na HP, bo nie jest stricte techniczny, ale jeśli komuś będzie on przeszkadzał, proszę o usunięcie.

Na pewno są tu osoby które przesiadły się z Kappy na Lybrę. Jakie mieliście wrażenia po takiej zmianie? Ja najbardziej obawiam się ilości miejsca. Kiedyś jak wsiadłem do Lybry to wszystko wydało się jakoś bardzo blisko - drzwi, konsola :lol: Ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Jak wypada porównanie tych samochodów z perspektywy dłuższego użytkowania?

Awatar użytkownika
kornel_95
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1128
Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
Imię: Kornel
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.

Post autor: kornel_95 » 17 lis 2012, 19:25

My się przesiedliśmy z lybry do Kappy 8-O
Lybrą jeździliśmy 6 lat i byliśmy bardzo zadowoleni komfortem wyposażeniem itp :D
No a że Tata zawsze chciał Kappe SW to się trafiła i tak Powstała Kappa Bi-Color : yesyes : i sprzedaliśmy Lybre
No i Ja już próbowałem namówić tatę z powrotem na lybre..
Ale tata Mówi ze jedynie przesiadkę może zrobić na tereske : yesyes :
A powodem tego jest przestrzeń w środku ogólnie większy samochód no i chyba o 100 % większy komfort jazdy ...
JEST

Lancia Thema SW 2.0 turbo :)
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic

Rafako

Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.

Post autor: Rafako » 17 lis 2012, 21:43

Ja się przesiadłem z Kappy na Lybrę i bylem bardzo zadowolony. Moja żona, która jeździ z tyłu, była zadowolona mniej :D
Może kogoś tym urażę ale przesiadając się z Kappy SW 2.4 20V do Lybry SW 2.0 20V poczułem się jakbym od razu parę latek odmłodniał :D i zacząłem mieć wrażenie, że Kappa jest dobra dla dziadów ze słabym refleksem : gafa : ;)
Tak czy owak, Kappy już nie kupię na pewno (prawie na pewno ;) ) ale na jakąś Lyberkę 2.0 20V często mnie chętka nachodzi. Jak znajdę kiedyś jakąś okazję, to pewnie cichcem sobie kupię, żeby się jeszcze pocieszyć tym zacnym wozem :D
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.

Post autor: paśny » 17 lis 2012, 22:51

Mieliśmy (i nadal mamy) K a potem kupiliśmy Lybrę.
Lybra jest lepsza - lepsze zawieszenie, lepsze wyciszenie, lepsza klima - ogólnie samochód nowocześniejszy. W Lybrze występuje taka wizualno - dotykowa przyjemność podróżowania. Do tego BOSE. Ja jestem duży a z tyłu lubię podróżować. Miejsca jest w sam raz.
W czym K jest lepsza: bagażnik 530 litrów, ilość miejsca z tyłu jak w stodole i chyba tyle tych przewag. To już stare auto po prostu.
Ja mocno się zastanawiam czy by mojej K nie zamienić na drugą Lybrę (ale tylko z trumną na dachu)...
Viva la macchina

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.

Post autor: Tomzik » 17 lis 2012, 22:53

Rafako pisze:zacząłem mieć wrażenie, że Kappa jest dobra dla dziadów ze słabym refleksem : gafa : ;)
[...] ale na jakąś Lyberkę 2.0 20V często mnie chętka nachodzi.
Jop, zwłaszcza 20VT w porównaniu z Lyberką 2,0 o porażającej mocy (jak na topowy silnik auta klasy średniej) ;)
paśny pisze:W czym K jest lepsza: bagażnik 530 litrów, ilość miejsca z tyłu jak w stodole i chyba tyle tych przewag. To już stare auto po prostu.
Jeszcze jedna duża - normalne silniki a nie od kosiarki. Mówimy o silnikach a nie klekotach ;)

Właściwie to Lybrą nie jechałem, ale nie do końca chce mi się wierzyć, że jest bardziej komfortowa, wszak K ma dość miękkie nastawy... Większa masa też chyba na minus nie wpływa jeśli o komfort chodzi. No i ciekawi mnie zestawienie poziomu hałasu, niby też przewaga Lybry. Muszę się nią chyba karnąć w końcu, co by mieć porównanie i własne zdanie poparte jako-takim doświadczeniem.

A póki się nie karnę to w Lybrze za lepsze uważam więcej bajerów, seryjne audio i 2-strefową klimę ;)
Ostatnio zmieniony 17 lis 2012, 22:58 przez Tomzik, łącznie zmieniany 1 raz.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Alan

Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.

Post autor: Alan » 17 lis 2012, 22:56

A ja bym Kappy na lybrę nie zamienił...gnije toto,plastiki tandetne,miejsca mniej...że młodsze ? I co z tego? Kappa jest stara ale fajna.

Wolałbym się przesiąść na 156SW lub na 166 niż na Lybrę...

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.

Post autor: Tomzik » 17 lis 2012, 22:59

O, na 166 to tak, ale po lifcie i 3,2 V6 :D
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Rafako

Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.

Post autor: Rafako » 17 lis 2012, 23:00

Alan pisze:A ja bym Kappy na lybrę nie zamienił...gnije toto,plastiki tandetne,miejsca mniej...że młodsze ? I co z tego? Kappa jest stara ale fajna.

Wolałbym się przesiąść na 156SW lub na 166 niż na Lybrę...
Tomzik pisze:
Rafako pisze:zacząłem mieć wrażenie, że Kappa jest dobra dla dziadów ze słabym refleksem : gafa : ;)
[...] ale na jakąś Lyberkę 2.0 20V często mnie chętka nachodzi.
Jop, zwłaszcza 20VT w porównaniu z Lyberką 2,0 o porażającej mocy (jak na topowy silnik auta klasy średniej) ;)
Pany :!: Kulega autor wątku prosił o opinię osób co się przesiadły, to piszę, nie :?: :!: :?: :-P
A co do Tomzikowych 220 koni, może i Kappa jest szybsza ale dla mnie, znacznie gorzej się prowadzi od Lybry. I tyle.
Serdecznie pozdrawiam.

Alan

Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.

Post autor: Alan » 17 lis 2012, 23:01

Myślę ze poliftowa 2.4JTD jest też dobrym rozwiązaniem...

Olek,małe OT jeszcze nikomu problemów ze wzwodem nie przysporzyło :)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra jako następca Kappy?

Post autor: FXX » 18 lis 2012, 14:12

Otóż 2,4JTD w Lybrze nie posiada. W Kappie sprawa wygląda inaczej, bo Kappa bodajże posiada zmienną geometrię.

Cytat o silniku 2,4JTD w Lybrze
Silnik SOHC pięciocylindrowy w układzie rzędowym (poprzeczny) o pojemności 2387 cm? z bezpośrednim wtryskiem paliwa pod wysokim ciśnieniem (unijet), z turbodoładowaniem i intercoolerem. Początkowo (I generacja) wyposażony był w turbinę o stałej geometrii łopatek. We wrześniu 2000 roku silnik przeszedł modernizacje mającą na celu zwiększenie osiągów i dostosowanie go do normy Euro 3. Zastosowano m.in. sprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, wtryskiwacze o 6 dziurkach (zamiast 5), nową centralkę wtrysku i katalizatory. W maju 2002 roku ponownie podniesiono moc silnika.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”