Lybra 2.4 JTD - moment obrotowy

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
pawlos
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 13 wrz 2011, 18:13
Imię: Paweł
Lokalizacja: Kraków

Lybra 2.4 JTD - moment obrotowy

Post autor: pawlos » 04 gru 2012, 16:29

Witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum, mimo że bywałem na nim już od ponad dwóch lat.
Otóż mam pytanie o moment obrotowy w silniku 2.4jtd. Dla czego mimo 3 wariantów mocy (136, 140, 150) moment obrotowy się praktycznie nie zmienił (304->305 NM)i jest stosunkowo niski jak na swoją pojemność i lata w jakich były produkowane 150 km od 2002.? W silniku 1.9jtd wraz ze zmianą turbiny na tą o zmiennej geometrii moment wrósł o 20NM (255->275) W 2.4jtd zmniejszyły się jedynie obroty przy którym moment obrotowy jest maksymalny (2000->1800) co jest ewidentnie na plus. Z proporcji pojemność - moment obrotowy 1.9 - 2.4 wychodzi że przy podobnym wysileniu silnika (1.9 -275NM) 2.4 powinien mieć ponad 340NM. Z podobnych lat ford i volkswagen z pojemności poniżej 2.0 litra osiągają wyższe momenty obrotowe, podobnie konstrukcyjnie D5 2.4 litra w volvo ma 340 NM.
Może ktoś wie czym to jest związane?
- z chęcią podniesienia niezawodności jednostki?
- z chęcią obniżenia obrotów maksymalnego momentu obrotowego?
- ze zbyt słabym sprzęgłem?
- coś innego?
P.S. Dodam że moje pytanie jest czysto teoretyczne, a osiągi w mojej Lybrze 2.4jtd są bardzo zadowalające i nie zamierzam ich zwiększać.
LANCIA LYBRA SW 2002, 2.4JTD INTENSA.

Wróć do „Lybra/Lybra SW”