Lybra - czy warto kupić ?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
MacioBA
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2122
Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Lokalizacja: Rybnik O/S

Re: Lybra - czy warto kupić ?

Post autor: MacioBA » 18 sty 2014, 22:46

Przede wszystkim szukaj zadbanego egzemplarza - nie patrz na przebieg (to tylko cyferki) i silnik - zwracaj uwagę na stan nadwozia - przeszłość wypadkowa, korozja progów, stan silnika (do poczytania w odpowiednich działach) i pozostałą stronę mechaniczną. Zwracaj uwagę na stan wnętrza - to też wiele może powiedzieć o stanie ogólnym samochodu.
Silników Diesla nie trzeba się bać - nasze JTD są naprawdę bardzo udanymi konstrukcjami. Obawiać się należy handlarzy próbujących oszukać kupującego :-)

Alan

Re: Lybra - czy warto kupić ?

Post autor: Alan » 18 sty 2014, 22:50

cysiek pisze:
Alan pisze:1.6 za słaby
1.8 wariat z wariatorem
2.0 do wymiany rozrządu wyciąga się silnik,plus bieda w panewkach

1.9 Jtd dobry ale soft dla lepszej dynamiki.
2.4 jtd miód malina ..upusko urywa :)

Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Doskonale wiesz, ze przy odp odnosnie silnika 2.0 sie mylisz. Na forum bylo o tym walkowane setki razy.

Ja...yhym.... i tyleż samo razy było i o panewkach i o rozrządzie . Czyż nie?

Różnica między 2.4 a 1.9 jest zasadnicza ...5 gar :) Poproś kogoś kto ma o rundkę :)

Awatar użytkownika
MacioBA
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2122
Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Lokalizacja: Rybnik O/S

Re: Lybra - czy warto kupić ?

Post autor: MacioBA » 18 sty 2014, 22:57

Panewki - ten problem opisywany jest głównie przy Kappie, choć silnik ten sam, a i tak nie jest to reguła, a rozrząd - no wiadomo - instrukcja serwisowa mówi jasno: "demont" silnika, zresztą przy 2.4 JTD chyba jest podobnie... ale są macherzy robiący to bez demontażu.

Alan

Re: Lybra - czy warto kupić ?

Post autor: Alan » 18 sty 2014, 23:16

Zgadza się , nie mówię że 2.0 to szmelc i każden padnie. Ale mają takie przypadłości jeśli były zaniedbane( a o to mniej więcej kolega pytał).

Zresztą zaniedbane JTD też z kieszeni wyciągną ostatniego dukata.(dwumas,pompa,wtryski,turbina)

Z rozrządem w 2.0 to zależy czy będzie miał w swojej okolicy szpeca który mu to ogarnie, a z drugiej strony...ileż razy wymienia się rozrząd? Można się poświęcić.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2014, 23:19 przez Alan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - czy warto kupić ?

Post autor: FXX » 18 sty 2014, 23:17

Przy 2.4JTD o ile dobrze kojarzę instrukcja serwisowa nic nie mówi o demontażu.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra - czy warto kupić ?

Post autor: Wilkin » 19 sty 2014, 2:19

Zaraziliście się od Carintona tymi panewkami w 2.0 ?
Masakra
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Alan

Re: Lybra - czy warto kupić ?

Post autor: Alan » 19 sty 2014, 9:20

To wina prądkującej turbiny :)

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Lybra - czy warto kupić ?

Post autor: tacitus » 19 sty 2014, 9:45

7lat użytkowałem lybrę 2.0 i z całym sercem mogę powiedzieć że nie miałem lepszego auta.A przewinęły sie u mnie nawet takie klasyki jak talbot solara ;-)
7 lat jazdy lybrą = 2x wymiana tłumika końcowego,150tys km +/- zrobione i to całe większe naprawy.
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
MacioBA
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2122
Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Lokalizacja: Rybnik O/S

Re: Lybra - czy warto kupić ?

Post autor: MacioBA » 19 sty 2014, 19:45

FXX pisze:Przy 2.4JTD o ile dobrze kojarzę instrukcja serwisowa nic nie mówi o demontażu.
Bardzo możliwe, mogło mi się pomylić z AR 159 - kolega miał zarówno Lybre i Alfę z silnikiem 2.4 JTD - wiem, że w którymś musiał demontować silnik :)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Lybra - czy warto kupić ?

Post autor: Nat » 19 sty 2014, 21:03

tacitus pisze:7lat użytkowałem lybrę 2.0 i z całym sercem mogę powiedzieć że nie miałem lepszego auta.
Mam to samo, tyle że osiem lat. I nic. : yesyes :
Blachy w Lybrze są doskonałe, z wyjątkiem progów, w których zatykają się odpływy wody, więc lubią zardzewieć. Miejsce do bezwzględnego sprawdzenia.
Problem panewek w LYBRZE 2,0 nie istnieje (w przeciwieństwie do kappy), no chyba że ktoś długotrwale zupełnie bez oleju jeździł (w starym aucie zawsze możliwe).
Trzeba być "wymieniaczem" z ASO, bądź mechaniorem - kompletnym ignorantem, by do wymiany rozrządu w 2,0 wyjmować silnik.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Alan

Re: Lybra - czy warto kupić ?

Post autor: Alan » 19 sty 2014, 21:08

Nat, skoro to ten sam silnik to jak to możliwe?

Pytam z czystej ciekawości.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Lybra - czy warto kupić ?

Post autor: Nat » 27 sty 2014, 17:22

Alan pisze:Nat, skoro to ten sam silnik to jak to możliwe?

Pytam z czystej ciekawości.
Podzielam Twoją ciekawość.
Podobna zagwozdka jest i w innych autach - np. silnik 1,9 dci w Lagunie to totalna padaka, a w Vitarze ludzie jeżdżą i sobie chwalą. Nie wspominając o autach z tym silnikiem z gamy RVI.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra - czy warto kupić ?

Post autor: grigor » 27 sty 2014, 19:00

FXX pisze:Przy 2.4JTD o ile dobrze kojarzę instrukcja serwisowa nic nie mówi o demontażu.
Aby wymienić rozrząd w 2,4JTD nie trzeba na pewno wyjmować silnika. Ostatnio się męczyłem u siebie :P. Miejsca jest strasznie mało ale o ile mamy odpowiednio przerobione klucze idzie wymienić. Niestety moje od standardowego kompletu były za szerokie.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - czy warto kupić ?

Post autor: FXX » 27 sty 2014, 19:44

Ze standardowymi też się da - tak twierdzi mój mechanik ;P
W Lybrze 2.0 też się da bez wyjmowania, ale instrukcja mówi coś innego :)

eLearn dla AR156 2.4JTD przewiduje dwie możliwości - z silnikiem w samochodzie i z silnikiem wymontowanym.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra - czy warto kupić ?

Post autor: grigor » 27 sty 2014, 22:06

FXX pisze:Ze standardowymi też się da - tak twierdzi mój mechanik ;P
Pewnie jak mechanik w warsztacie ma kilka kompletów kluczy rożnych producentów to coś wybierze. U mnie z taniego zestawu były nieco za długie (z sensie, że nie bardzo się mieściły między silnikiem i karoserią). Także najwygodniej nie jest ale da się zrobić bez cudowania z wyjmowaniem silnika :).
W AR patrząc na zdjęcia nadkola jest chyba nawet łatwiej. Większe okienko inspekcyjne.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”