Lybra - czy warto kupić ?
Moderator: stabraf
Re: Lybra - czy warto kupić ?
Przede wszystkim szukaj zadbanego egzemplarza - nie patrz na przebieg (to tylko cyferki) i silnik - zwracaj uwagę na stan nadwozia - przeszłość wypadkowa, korozja progów, stan silnika (do poczytania w odpowiednich działach) i pozostałą stronę mechaniczną. Zwracaj uwagę na stan wnętrza - to też wiele może powiedzieć o stanie ogólnym samochodu.
Silników Diesla nie trzeba się bać - nasze JTD są naprawdę bardzo udanymi konstrukcjami. Obawiać się należy handlarzy próbujących oszukać kupującego
Silników Diesla nie trzeba się bać - nasze JTD są naprawdę bardzo udanymi konstrukcjami. Obawiać się należy handlarzy próbujących oszukać kupującego
Re: Lybra - czy warto kupić ?
cysiek pisze:Doskonale wiesz, ze przy odp odnosnie silnika 2.0 sie mylisz. Na forum bylo o tym walkowane setki razy.Alan pisze:1.6 za słaby
1.8 wariat z wariatorem
2.0 do wymiany rozrządu wyciąga się silnik,plus bieda w panewkach
1.9 Jtd dobry ale soft dla lepszej dynamiki.
2.4 jtd miód malina ..upusko urywa
Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Ja...yhym.... i tyleż samo razy było i o panewkach i o rozrządzie . Czyż nie?
Różnica między 2.4 a 1.9 jest zasadnicza ...5 gar Poproś kogoś kto ma o rundkę
Re: Lybra - czy warto kupić ?
Panewki - ten problem opisywany jest głównie przy Kappie, choć silnik ten sam, a i tak nie jest to reguła, a rozrząd - no wiadomo - instrukcja serwisowa mówi jasno: "demont" silnika, zresztą przy 2.4 JTD chyba jest podobnie... ale są macherzy robiący to bez demontażu.
Re: Lybra - czy warto kupić ?
Zgadza się , nie mówię że 2.0 to szmelc i każden padnie. Ale mają takie przypadłości jeśli były zaniedbane( a o to mniej więcej kolega pytał).
Zresztą zaniedbane JTD też z kieszeni wyciągną ostatniego dukata.(dwumas,pompa,wtryski,turbina)
Z rozrządem w 2.0 to zależy czy będzie miał w swojej okolicy szpeca który mu to ogarnie, a z drugiej strony...ileż razy wymienia się rozrząd? Można się poświęcić.
Zresztą zaniedbane JTD też z kieszeni wyciągną ostatniego dukata.(dwumas,pompa,wtryski,turbina)
Z rozrządem w 2.0 to zależy czy będzie miał w swojej okolicy szpeca który mu to ogarnie, a z drugiej strony...ileż razy wymienia się rozrząd? Można się poświęcić.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2014, 23:19 przez Alan, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Lybra - czy warto kupić ?
Przy 2.4JTD o ile dobrze kojarzę instrukcja serwisowa nic nie mówi o demontażu.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Lybra - czy warto kupić ?
Zaraziliście się od Carintona tymi panewkami w 2.0 ?
Masakra
Masakra
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Lybra - czy warto kupić ?
7lat użytkowałem lybrę 2.0 i z całym sercem mogę powiedzieć że nie miałem lepszego auta.A przewinęły sie u mnie nawet takie klasyki jak talbot solara
7 lat jazdy lybrą = 2x wymiana tłumika końcowego,150tys km +/- zrobione i to całe większe naprawy.
7 lat jazdy lybrą = 2x wymiana tłumika końcowego,150tys km +/- zrobione i to całe większe naprawy.
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów
Re: Lybra - czy warto kupić ?
Bardzo możliwe, mogło mi się pomylić z AR 159 - kolega miał zarówno Lybre i Alfę z silnikiem 2.4 JTD - wiem, że w którymś musiał demontować silnikFXX pisze:Przy 2.4JTD o ile dobrze kojarzę instrukcja serwisowa nic nie mówi o demontażu.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Lybra - czy warto kupić ?
Mam to samo, tyle że osiem lat. I nic.tacitus pisze:7lat użytkowałem lybrę 2.0 i z całym sercem mogę powiedzieć że nie miałem lepszego auta.
Blachy w Lybrze są doskonałe, z wyjątkiem progów, w których zatykają się odpływy wody, więc lubią zardzewieć. Miejsce do bezwzględnego sprawdzenia.
Problem panewek w LYBRZE 2,0 nie istnieje (w przeciwieństwie do kappy), no chyba że ktoś długotrwale zupełnie bez oleju jeździł (w starym aucie zawsze możliwe).
Trzeba być "wymieniaczem" z ASO, bądź mechaniorem - kompletnym ignorantem, by do wymiany rozrządu w 2,0 wyjmować silnik.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Lybra - czy warto kupić ?
Nat, skoro to ten sam silnik to jak to możliwe?
Pytam z czystej ciekawości.
Pytam z czystej ciekawości.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Lybra - czy warto kupić ?
Podzielam Twoją ciekawość.Alan pisze:Nat, skoro to ten sam silnik to jak to możliwe?
Pytam z czystej ciekawości.
Podobna zagwozdka jest i w innych autach - np. silnik 1,9 dci w Lagunie to totalna padaka, a w Vitarze ludzie jeżdżą i sobie chwalą. Nie wspominając o autach z tym silnikiem z gamy RVI.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Lybra - czy warto kupić ?
Aby wymienić rozrząd w 2,4JTD nie trzeba na pewno wyjmować silnika. Ostatnio się męczyłem u siebie . Miejsca jest strasznie mało ale o ile mamy odpowiednio przerobione klucze idzie wymienić. Niestety moje od standardowego kompletu były za szerokie.FXX pisze:Przy 2.4JTD o ile dobrze kojarzę instrukcja serwisowa nic nie mówi o demontażu.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Re: Lybra - czy warto kupić ?
Ze standardowymi też się da - tak twierdzi mój mechanik ;P
W Lybrze 2.0 też się da bez wyjmowania, ale instrukcja mówi coś innego
eLearn dla AR156 2.4JTD przewiduje dwie możliwości - z silnikiem w samochodzie i z silnikiem wymontowanym.
W Lybrze 2.0 też się da bez wyjmowania, ale instrukcja mówi coś innego
eLearn dla AR156 2.4JTD przewiduje dwie możliwości - z silnikiem w samochodzie i z silnikiem wymontowanym.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra - czy warto kupić ?
Pewnie jak mechanik w warsztacie ma kilka kompletów kluczy rożnych producentów to coś wybierze. U mnie z taniego zestawu były nieco za długie (z sensie, że nie bardzo się mieściły między silnikiem i karoserią). Także najwygodniej nie jest ale da się zrobić bez cudowania z wyjmowaniem silnika .FXX pisze:Ze standardowymi też się da - tak twierdzi mój mechanik ;P
W AR patrząc na zdjęcia nadkola jest chyba nawet łatwiej. Większe okienko inspekcyjne.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes