Lybra - jaki silnik/wersję wybrać?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Pikselek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 294
Rejestracja: 13 maja 2014, 23:12
Imię: Artek
Lokalizacja: Gliwice

Re: RE: Re: Lybra - jaki silnik/wersję wybrać?

Post autor: Pikselek » 18 gru 2016, 23:16

Murawka pisze:Żeby nie zakładać nowego tematu to bede kontynuował w tym a nowy założę jak w końcu kupie swoje jeździdełko. :D
Lybre planuje juz od dłuższego czasu kupic, niestety dwie fajne zostały mi sprzątnięte z przed nosa przez innych łowców lybr, w chwili obecnej mam na oku jedną moze dwie sztuki. Niestety moja natura lubiącego wszystko zaplanować i przemyśleć człowieka nie pomaga mi w szybkich decyzjach, poza tym urodziło mi sie pare pytań i watpliwości. Po pierwsze mój budżet nie jest za wielki maksymalnie 8k na sam zakup a dalej to juz wiadomo że nie wiadomo ile : yesyes : Oczywiście boje sie ze zaraz po zakupie padnie mi dwumasa czy inne tego typu osprzety a samo ubezpieczenie oc ktore chce wykupić od razu bedzie mnie kosztować 1800 zł rocznie bo nie mam zniżek : cenzura :
Mimo wszystko oglądając inne auta nawet te ciut nowsze to po prostu mi sie nie podobają (no chyba ze włoskie to juz tak :) ) Czy w moim budżecie da sie kupic lybre w stanie jak na 15 letnią dobrym, taką żebym mógł na spokojne dwa trzy miesiące wymieniać systematycznie drobnicę a ewentualne ciężkie naprawy po tym okresie, czy raczej odpuścić?
Ja za 7 tyś kupiłem w super stanie Lybre sw intense 2.4jtd 150KM. Ale musisz być cierpliwy. ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

fioletowy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 28 maja 2018, 13:38
Imię: Marcin

Re: Lybra - jaki silnik/wersję wybrać?

Post autor: fioletowy » 31 maja 2018, 14:16

Dzień dobry.

Mam pewien dylemat - z jednej strony nie robię dużo kilometrów w skali roku*, z drugiej - z tego, co już wyczytałem - benzyniaki w Lybrze nie są zbyt udane, zwłaszcza 1.8. W przypadku benzyn myślałem o LPG, ale w 1.6 może być problem z silnikiem krokowym, 2.0 z kolei jest bardzo mało w sieci (w ogóle to Lybra jest b. rzadko spotykana na rynku wtórnym...). Więc siłą rzeczy moje oczy zwracają się ku znakomitemu 1.9 JTD 105 lub 115 KM (który lepszy bardziej do miasta - pewnie ten pierwszy?). Zresztą tak samo miałem w przypadku Alfy 156, tamtejsze Twin Sparki omijam szerokim łukiem, chociaż jest jeszcze V6...

* Jeżdżę zwykle w trybie miejskim, powiedzmy 80/20, więc nawet cyklem mieszanym bym tego nie nazwał. Rocznie robię około 5000 km, ale to raczej wynika z tego, że mój obecny samochód mnie nie cieszy i nie jestem go pewny (mimo, że władowałem w niego niemało kasy). Pewnie mając diesla robiłbym sobie wycieczki, na które i tak jeżdżę z ekipą, ale jako pasażer (przynajmniej mogę sobie wypić :pifko2:, więc zawsze jakiś plus).

Chyba, że nie trzeba się jednak bać 1.6? Tym bardziej z moimi przebiegami - 5k, a nawet hipotetycznych 10k? Wiem, że wiele zależy od egzemplarzu itd.
Jest:
Alfa Romeo 147 FL 1.9 JTD 115 KM '05
Było:
Opel Astra 2 1.6 8v 75 KM '00
Toyota Yaris 1.0 VVTi 68 KM '99

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra - jaki silnik/wersję wybrać?

Post autor: meqqex » 02 cze 2018, 23:34

fioletowy pisze: 31 maja 2018, 14:16 Dzień dobry.

Mam pewien dylemat - z jednej strony nie robię dużo kilometrów w skali roku*, z drugiej - z tego, co już wyczytałem - benzyniaki w Lybrze nie są zbyt udane, zwłaszcza 1.8. W przypadku benzyn myślałem o LPG, ale w 1.6 może być problem z silnikiem krokowym, 2.0 z kolei jest bardzo mało w sieci (w ogóle to Lybra jest b. rzadko spotykana na rynku wtórnym...). Więc siłą rzeczy moje oczy zwracają się ku znakomitemu 1.9 JTD 105 lub 115 KM (który lepszy bardziej do miasta - pewnie ten pierwszy?). Zresztą tak samo miałem w przypadku Alfy 156, tamtejsze Twin Sparki omijam szerokim łukiem, chociaż jest jeszcze V6...

* Jeżdżę zwykle w trybie miejskim, powiedzmy 80/20, więc nawet cyklem mieszanym bym tego nie nazwał. Rocznie robię około 5000 km, ale to raczej wynika z tego, że mój obecny samochód mnie nie cieszy i nie jestem go pewny (mimo, że władowałem w niego niemało kasy). Pewnie mając diesla robiłbym sobie wycieczki, na które i tak jeżdżę z ekipą, ale jako pasażer (przynajmniej mogę sobie wypić :pifko2:, więc zawsze jakiś plus).

Chyba, że nie trzeba się jednak bać 1.6? Tym bardziej z moimi przebiegami - 5k, a nawet hipotetycznych 10k? Wiem, że wiele zależy od egzemplarzu itd.
Sam sobie odpowiedziałeś na kilka pytań, ale co do silnika to ja mam osobiście klekota diesla 1.9 z silnikiem cf3 czyli 116KM przebiegi robię różnie od 5 do 15tyś, mechanicznie silnik polecam :) jak dbasz tak masz :)
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

fioletowy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 28 maja 2018, 13:38
Imię: Marcin

Re: Lybra - jaki silnik/wersję wybrać?

Post autor: fioletowy » 04 cze 2018, 19:41

meqqex pisze: 02 cze 2018, 23:34mam osobiście klekota diesla 1.9 z silnikiem cf3 czyli 116KM
To ten, który "oficjalnie" jest określany na 115 KM? Jak rozpoznać tego cf3 od innego? Po numerze VIN? JTD też ma różne oznaczenia, jak 1.9 TDI (BKC, BXE itd.)?
Jest:
Alfa Romeo 147 FL 1.9 JTD 115 KM '05
Było:
Opel Astra 2 1.6 8v 75 KM '00
Toyota Yaris 1.0 VVTi 68 KM '99

Awatar użytkownika
egon.
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 514
Rejestracja: 28 sie 2012, 7:20
Imię: Paweł
Lokalizacja: Pleszew

Re: Lybra - jaki silnik/wersję wybrać?

Post autor: egon. » 04 cze 2018, 19:49

Najprościej zobacz w dowodzie rejestracyjnym w zakładce "moc silnika". Druga sprawa 116konne wersje wychodziły jeśli dobrze pamiętam od 2002 roku. A najlepiej, to otworzyć maskę i zobaczyć.
Co do 1,9 JTD 116KM, to posiadam takowy w Lybrze od 6 lat i także więcej (dużo więcej) jeździ po mieście i powiem ci, że ja tam nie narzekam :D
Lancia Lybra Intensa SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra Berlina 1,9 JTD 115 KM --> 140KM by Ramzes na części

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - jaki silnik/wersję wybrać?

Post autor: FXX » 05 cze 2018, 1:20

Silniki 115KM wychodziły od połowy 2001 roku. Wcześniej były bliźniacze 110KM przez kilka miesięcy, a do bodaj września 2000 roku wersje 105 już bardziej różniące się od dwóch silniejszych braci.
Ponadto CF3 to nie tylko 115KM, ale również 110KM. CF2 to wersja 105KM.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

fioletowy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 28 maja 2018, 13:38
Imię: Marcin

Re: Lybra - jaki silnik/wersję wybrać?

Post autor: fioletowy » 05 cze 2018, 17:17

O, czyli jest tych wersji nieco więcej, niż dotąd myślałem :) A czy jest jakaś czarna owca w rodzinie 1.9 uJTD? Jakaś mina w postaci np. niesławnego 1.9 TDI 105 KM BXE, gdzie korbowód mógł wyjść bokiem bez wcześniejszych oznak?
egon. pisze:Co do 1,9 JTD 116KM, to posiadam takowy w Lybrze od 6 lat i także więcej (dużo więcej) jeździ po mieście i powiem ci, że ja tam nie narzekam :D
A masz w nim filtr cząstek stałych? W których oznaczeniach 1.9 uJTD filtry DPF/FAP nigdy nie były instalowane, albo do jakiego roku ich nie było? Nie chciałbym tego wynalazku u siebie :-?
Jest:
Alfa Romeo 147 FL 1.9 JTD 115 KM '05
Było:
Opel Astra 2 1.6 8v 75 KM '00
Toyota Yaris 1.0 VVTi 68 KM '99

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - jaki silnik/wersję wybrać?

Post autor: FXX » 05 cze 2018, 18:47

fioletowy pisze: 05 cze 2018, 17:17 O, czyli jest tych wersji nieco więcej, niż dotąd myślałem :) A czy jest jakaś czarna owca w rodzinie 1.9 uJTD? Jakaś mina w postaci np. niesławnego 1.9 TDI 105 KM BXE, gdzie korbowód mógł wyjść bokiem bez wcześniejszych oznak?
Rodzina 1.9JTD w Lybrze, nie ma jak to określiłeś czarnych owiec, podobnie z resztą jak wśród 2.4JTD brak jest takowych ;)
Wszystkie to konstrukcje 1.9 opierają się na tym samym "słupku". Różnice są głównie w osprzęcie - turbo bez i ze zmienną geometrią, EGR sterowany podciśnieniem, później z chłodniczką spalin sterowany elektronicznie, wtryski.
Wszystkie to trwałe konstrukcje.
fioletowy pisze: O, czyli jest tych wersji nieco więcej, niż dotąd myślałem :) A czy jest jakaś czarna owca w rodzinie 1.9 uJTD? Jakaś mina w postaci np. niesławnego 1.9 TDI 105 KM BXE, gdzie korbowód mógł wyjść bokiem bez wcześniejszych oznak?
egon. pisze:Co do 1,9 JTD 116KM, to posiadam takowy w Lybrze od 6 lat i także więcej (dużo więcej) jeździ po mieście i powiem ci, że ja tam nie narzekam :D
A masz w nim filtr cząstek stałych? W których oznaczeniach 1.9 uJTD filtry DPF/FAP nigdy nie były instalowane, albo do jakiego roku ich nie było? Nie chciałbym tego wynalazku u siebie :-?
Filtra DPF/FAP nigdy w Lybrze nie było.
Bodaj nigdy nie występował owy filtr z silnikami CF2 czy CF3.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”