Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Post autor: Pawcio78 » 10 kwie 2016, 12:30

Pikanie można unieszkodliwić wylutowując głośniczek z panela. Mi to pikanie jednak przypomina o warunkach na drodze więc go sobie zostawię:-)
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Temat postu: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Post autor: meqqex » 10 kwie 2016, 12:34

FXX pisze:
bassooner pisze:no fakt szóstka by się czasami przydała, dodatkowo polska nawigacja i możliwość wyłączenia tego pikania przy 3 stopniach...
W Dieslu to nie problem, jak pokazało kilka osób na forum, można sobie wrzucić skrzynię 6-cio biegową ;)
Dla chcącego nic trudnego jak się okazało do 1.9 to pikuś a i dla 2.4 też tak strasznie pewnie nie jest, wiadomo może i ciut za mało miejsca ale z tego co słyszałem ponoć słynny jan12345 w swojej 2.4 miał skrzynię 6b.

Co do benzyny się nie wypowiem ale pewnie cosik też można zrobić tylko ważne aby nabyć wiedzy i zobaczyć co można a co nie. Z tego co się orientuję dobry specjalista mechanik zrobi z 2-3ch skrzyń 1 (tzw hybrydę) i będzie ten upragniony 6-7... bieg :)

EDIT:

Nawiązując do tematu to mnie zaczynie wkurzać Lybra jak będzie coraz to mniej rzeczy do zaadaptowania i rozszerzenia ;) póki co jest wiele pomysłów czekających na swoją kolej ;)
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2552
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Temat postu: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Post autor: bassooner » 10 kwie 2016, 13:08

FXX pisze:
bassooner pisze:no fakt szóstka by się czasami przydała, dodatkowo polska nawigacja i możliwość wyłączenia tego pikania przy 3 stopniach...
W Dieslu to nie problem, jak pokazało kilka osób na forum, można sobie wrzucić skrzynię 6-cio biegową ;)
bassooner pisze: 2,4 jtd - mało jest chyba takich małych samochodów z takimi dużymi silnikami.
Mało? Tak na poczekaniu:
- Audi A4 V6 TDi
- BMW e46 3.0d
- Audi A3 8P 3.2 V6
- Volvo S40 II/V50 D5/T5
- Mercedes C-klasa 320CDI
- Saab 9-3 V6
- VW Bora V6
- Peugeot 406 V6

hmm... no tak... głupoty plotę... ;-(
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

gawior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Post autor: gawior » 11 kwie 2016, 21:53

Wilkin, to są spostrzeżenia, które drażnią "na pierwszy rzut oka", a 1500km to dużo, lub nie dużo. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenie. Nie raz było, że autem robiłem po 6-7k km rocznie i w tym parę kilometrów po torze okazyjnie ( jak do pracy się jeździło firmowymi ).

- Fotela niestety bardziej nie da się już opuścić i jest zdecydowanie za wysoko w najniższej pozycji.
- Co do kierunków, to nie odczułem tego jako uszkodzenia. Obstawiam, że po prostu takie jest jego zabieranie przez kierownicę.
Jednakże po łagodniejszym skręcie, czy zjeździe z ronda, kierunek zostaje na pozycji załączonej. Dokładając wysoka pozycję fotela, co wiąże się z brakiem widoczności górnej części licznika, tarcz i strzałek kierunków, daje to efekt, że nie raz po chwili orientuję się, że jadę na kierunkowskazie.
- Kontrolka poziomu płynu drażni, bo załącza się, a czasem parę dni nic. Wiadomo, że poziom podnosi się przez wystąpienie ciśnienia w układzie i podniesieniu temperatury i dlatego gaśnie po przejechaniu kawałka. Jednakże powinno być tak, że albo płynu jest mało i kontrolka załącza się zawsze na zimnym silniku, albo nie i płyn jest w normie.
Ogólnie płyn jest w normie, ale na zimnym jest w dole znacznika. Płynu dolewałem, ale jest wyciek. Nieduży, bo ubywa mało i oglądając pod maską na dzień dobry mogę się przyczepić trójników idących do parownika ( są mokre, zapocone i noszą ślady płynu - nalot ). Wolną chwilą przyjrzę się temu bardziej i kwestia wymiany obejm, co zrobi się bez spuszczania płynu. Jeżeli jednak trójniki będą na oko kiepsko się prezentowały, to wtedy płyn out i wymiana trójników ( jakieś tajniki odpowietrzania Lybry ? ).
- szyba w Lybrze jak by nie było wydaje się malutka jak się przez nią patrzy. Też cofam na lusterka, chyba że cofam szybko z większą prędkością jadąc do tyłu. Tak czy inaczej zawsze spoglądam do tyłu czy nic nie stoi. Znajomy skasował motocykl na stacji, bo cofał na lusterka :p

Nie wiem jak w 1.8, ale w 2.0 ten 6 bieg się by przydał. Croma 6 biegów, Traffic 6 biegów, to i w firmowym Fiorino 1.3M-jet szukałem szóstki ( na szczęście w porę się ogarniam ).
Lancia Lybra 2.0 LX

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2552
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Post autor: bassooner » 11 kwie 2016, 22:35

ja mam metr osiemdziesiąt sześć i nie jest mi za wysoko... co prawda nie wiem jakby było niżej ale nie haczę o podsufitkę ;-)
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Post autor: Dudi » 11 kwie 2016, 23:03

gawior pisze:[
- Kontrolka poziomu płynu drażni, bo załącza się, a czasem parę dni nic. Wiadomo, że poziom podnosi się przez wystąpienie ciśnienia w układzie i podniesieniu temperatury i dlatego gaśnie po przejechaniu kawałka. Jednakże powinno być tak, że albo płynu jest mało i kontrolka załącza się zawsze na zimnym silniku, albo nie i płyn jest w normie.
Ogólnie płyn jest w normie, ale na zimnym jest w dole znacznika. Płynu dolewałem, ale jest wyciek. Nieduży, bo ubywa mało i oglądając pod maską na dzień dobry mogę się przyczepić trójników idących do parownika ( są mokre, zapocone i noszą ślady płynu - nalot ).
Albo masz coś spierdzielone z czujnikiem, albo płynu rzeczywiście ubywa ci z określoną częstotliwością.
Ta kontrolka nie ma prawa się zapalać, jak trzyma poziom na zimnym silniku i płynu nie ubywa. U mnie na dystansie ponad 250kkm zapaliła się może ze dwa razy. Po uzupełnieniu poziomu był spokój przez długi czas.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2552
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Post autor: bassooner » 12 kwie 2016, 10:07

mam lybre trzy lata i nie wiem (odpukać) co to ta kontrolka...
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Post autor: Pawcio78 » 12 kwie 2016, 12:12

Mi raz ta kontrolka łypnęła po wymianie rozrządu. Pewnie płynu za mało mechennik dolał. Po uzupełnieniu chłodnica z wiatraczkiem już się więcej nie wyświetliła.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Post autor: Bichoń » 12 kwie 2016, 14:16

A mi kontrolka płynu zaświeca się regularnie. Za każdym razem, gdy wracam z pracy i wjeżdżam na autostradę ciasnym ślimakiem w prawo. Widać, czujnik jest po prawej stronie zbiornika.
W delcie, pamiętam, był za to z przodu i świeciła się jak samochód stał albo jechał pod górkę, albo... przy ostrym przyśpieszaniu :-)

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Post autor: bronx » 12 kwie 2016, 14:31

czujnik czasami się wiesza, zdarza się, bagatelizować nie można ale bez paniki od razu.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Post autor: Wilkin » 12 kwie 2016, 21:10

Dobra dziś jestem wkur****** na Lybrę
Chciałem zmienić radio z nawi na zwykłe i się nie dało ( szajs i koniec) : gafa :
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Post autor: Snail » 12 kwie 2016, 21:12

Wilkin pisze:Dobra dziś jestem wkur****** na Lybrę
Chciałem zmienić radio z nawi na zwykłe i się nie dało ( szajs i koniec) : gafa :
Ale to do podmianki jest niesprawne?
Czy też sprawne, tylko reszta samochodu nie chce współpracować z przeszczepionym organem?
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

gawior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Post autor: gawior » 12 kwie 2016, 21:45

Dokładnie na ślimaku w prawo się zapala, ale i podczas jazdy na nim ludzi z fotela wyciąga :p

Płynu ubywa na trójnikach od instalacji LPG, ale wkurza to, że raz zapalam i się zaświeci, a po wyjechaniu za bramę gaśnie i to jest OK, bo poziom się podnosi po nabiciu ciśnienia w układ. Jednakże następne parę dni się nie zapala i tutaj albo jest mało płynu i zapala się za każdym razem na zimnym, bo jest niski poziom ( pomijając kąt pod jakim stoi auto, bo na podwórku zawsze stoję jednakowo ), albo się nie zapala.
Ogólnie jest mało dokładna.
Lancia Lybra 2.0 LX

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Post autor: Wilkin » 12 kwie 2016, 22:23

Snail pisze:
Wilkin pisze:Dobra dziś jestem wkur****** na Lybrę
Chciałem zmienić radio z nawi na zwykłe i się nie dało ( szajs i koniec) : gafa :
Ale to do podmianki jest niesprawne?
Czy też sprawne, tylko reszta samochodu nie chce współpracować z przeszczepionym organem?
Niestety ,różnią się i to dość drastycznie przyłączami.
Żeby to jeszcze była różnica z 2 - 4 kabli to bym sobie ogarnął , ale jak zobaczyłem 40-ci to sobie darowałem nieprzespanie nocy.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach

Post autor: meqqex » 12 kwie 2016, 22:37

Wilkin pisze:
Snail pisze:
Wilkin pisze:Dobra dziś jestem wkur****** na Lybrę
Chciałem zmienić radio z nawi na zwykłe i się nie dało ( szajs i koniec) : gafa :
Ale to do podmianki jest niesprawne?
Czy też sprawne, tylko reszta samochodu nie chce współpracować z przeszczepionym organem?
Niestety ,różnią się i to dość drastycznie przyłączami.
Żeby to jeszcze była różnica z 2 - 4 kabli to bym sobie ogarnął , ale jak zobaczyłem 40-ci to sobie darowałem nieprzespanie nocy.
Tez myślę nad tym by ics z navi zamienić na ten bez. Mam rozpiskę pinów do icsa z navi i kompletuję rozpiskę do pinów tej bez navi nawet jest poruszony wątek tematyczny. Nie poddawaj się damy radę ;)

TUTAJ zbieram info na temat pinów do ics z navi i bez
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lybra/Lybra SW”