Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Moderator: stabraf
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Pikanie można unieszkodliwić wylutowując głośniczek z panela. Mi to pikanie jednak przypomina o warunkach na drodze więc go sobie zostawię:-)
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- meqqex
- Klubowicz
- Posty: 2393
- Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
- Skype: pr2em0
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Chojna - ZGR
- Kontakt:
Re: Temat postu: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Dla chcącego nic trudnego jak się okazało do 1.9 to pikuś a i dla 2.4 też tak strasznie pewnie nie jest, wiadomo może i ciut za mało miejsca ale z tego co słyszałem ponoć słynny jan12345 w swojej 2.4 miał skrzynię 6b.FXX pisze:W Dieslu to nie problem, jak pokazało kilka osób na forum, można sobie wrzucić skrzynię 6-cio biegowąbassooner pisze:no fakt szóstka by się czasami przydała, dodatkowo polska nawigacja i możliwość wyłączenia tego pikania przy 3 stopniach...
Co do benzyny się nie wypowiem ale pewnie cosik też można zrobić tylko ważne aby nabyć wiedzy i zobaczyć co można a co nie. Z tego co się orientuję dobry specjalista mechanik zrobi z 2-3ch skrzyń 1 (tzw hybrydę) i będzie ten upragniony 6-7... bieg
EDIT:
Nawiązując do tematu to mnie zaczynie wkurzać Lybra jak będzie coraz to mniej rzeczy do zaadaptowania i rozszerzenia póki co jest wiele pomysłów czekających na swoją kolej
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2552
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Temat postu: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
FXX pisze:W Dieslu to nie problem, jak pokazało kilka osób na forum, można sobie wrzucić skrzynię 6-cio biegowąbassooner pisze:no fakt szóstka by się czasami przydała, dodatkowo polska nawigacja i możliwość wyłączenia tego pikania przy 3 stopniach...
Mało? Tak na poczekaniu:bassooner pisze: 2,4 jtd - mało jest chyba takich małych samochodów z takimi dużymi silnikami.
- Audi A4 V6 TDi
- BMW e46 3.0d
- Audi A3 8P 3.2 V6
- Volvo S40 II/V50 D5/T5
- Mercedes C-klasa 320CDI
- Saab 9-3 V6
- VW Bora V6
- Peugeot 406 V6
hmm... no tak... głupoty plotę... ;-(
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 107
- Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Wilkin, to są spostrzeżenia, które drażnią "na pierwszy rzut oka", a 1500km to dużo, lub nie dużo. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenie. Nie raz było, że autem robiłem po 6-7k km rocznie i w tym parę kilometrów po torze okazyjnie ( jak do pracy się jeździło firmowymi ).
- Fotela niestety bardziej nie da się już opuścić i jest zdecydowanie za wysoko w najniższej pozycji.
- Co do kierunków, to nie odczułem tego jako uszkodzenia. Obstawiam, że po prostu takie jest jego zabieranie przez kierownicę.
Jednakże po łagodniejszym skręcie, czy zjeździe z ronda, kierunek zostaje na pozycji załączonej. Dokładając wysoka pozycję fotela, co wiąże się z brakiem widoczności górnej części licznika, tarcz i strzałek kierunków, daje to efekt, że nie raz po chwili orientuję się, że jadę na kierunkowskazie.
- Kontrolka poziomu płynu drażni, bo załącza się, a czasem parę dni nic. Wiadomo, że poziom podnosi się przez wystąpienie ciśnienia w układzie i podniesieniu temperatury i dlatego gaśnie po przejechaniu kawałka. Jednakże powinno być tak, że albo płynu jest mało i kontrolka załącza się zawsze na zimnym silniku, albo nie i płyn jest w normie.
Ogólnie płyn jest w normie, ale na zimnym jest w dole znacznika. Płynu dolewałem, ale jest wyciek. Nieduży, bo ubywa mało i oglądając pod maską na dzień dobry mogę się przyczepić trójników idących do parownika ( są mokre, zapocone i noszą ślady płynu - nalot ). Wolną chwilą przyjrzę się temu bardziej i kwestia wymiany obejm, co zrobi się bez spuszczania płynu. Jeżeli jednak trójniki będą na oko kiepsko się prezentowały, to wtedy płyn out i wymiana trójników ( jakieś tajniki odpowietrzania Lybry ? ).
- szyba w Lybrze jak by nie było wydaje się malutka jak się przez nią patrzy. Też cofam na lusterka, chyba że cofam szybko z większą prędkością jadąc do tyłu. Tak czy inaczej zawsze spoglądam do tyłu czy nic nie stoi. Znajomy skasował motocykl na stacji, bo cofał na lusterka :p
Nie wiem jak w 1.8, ale w 2.0 ten 6 bieg się by przydał. Croma 6 biegów, Traffic 6 biegów, to i w firmowym Fiorino 1.3M-jet szukałem szóstki ( na szczęście w porę się ogarniam ).
- Fotela niestety bardziej nie da się już opuścić i jest zdecydowanie za wysoko w najniższej pozycji.
- Co do kierunków, to nie odczułem tego jako uszkodzenia. Obstawiam, że po prostu takie jest jego zabieranie przez kierownicę.
Jednakże po łagodniejszym skręcie, czy zjeździe z ronda, kierunek zostaje na pozycji załączonej. Dokładając wysoka pozycję fotela, co wiąże się z brakiem widoczności górnej części licznika, tarcz i strzałek kierunków, daje to efekt, że nie raz po chwili orientuję się, że jadę na kierunkowskazie.
- Kontrolka poziomu płynu drażni, bo załącza się, a czasem parę dni nic. Wiadomo, że poziom podnosi się przez wystąpienie ciśnienia w układzie i podniesieniu temperatury i dlatego gaśnie po przejechaniu kawałka. Jednakże powinno być tak, że albo płynu jest mało i kontrolka załącza się zawsze na zimnym silniku, albo nie i płyn jest w normie.
Ogólnie płyn jest w normie, ale na zimnym jest w dole znacznika. Płynu dolewałem, ale jest wyciek. Nieduży, bo ubywa mało i oglądając pod maską na dzień dobry mogę się przyczepić trójników idących do parownika ( są mokre, zapocone i noszą ślady płynu - nalot ). Wolną chwilą przyjrzę się temu bardziej i kwestia wymiany obejm, co zrobi się bez spuszczania płynu. Jeżeli jednak trójniki będą na oko kiepsko się prezentowały, to wtedy płyn out i wymiana trójników ( jakieś tajniki odpowietrzania Lybry ? ).
- szyba w Lybrze jak by nie było wydaje się malutka jak się przez nią patrzy. Też cofam na lusterka, chyba że cofam szybko z większą prędkością jadąc do tyłu. Tak czy inaczej zawsze spoglądam do tyłu czy nic nie stoi. Znajomy skasował motocykl na stacji, bo cofał na lusterka :p
Nie wiem jak w 1.8, ale w 2.0 ten 6 bieg się by przydał. Croma 6 biegów, Traffic 6 biegów, to i w firmowym Fiorino 1.3M-jet szukałem szóstki ( na szczęście w porę się ogarniam ).
Lancia Lybra 2.0 LX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2552
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
ja mam metr osiemdziesiąt sześć i nie jest mi za wysoko... co prawda nie wiem jakby było niżej ale nie haczę o podsufitkę
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Albo masz coś spierdzielone z czujnikiem, albo płynu rzeczywiście ubywa ci z określoną częstotliwością.gawior pisze:[
- Kontrolka poziomu płynu drażni, bo załącza się, a czasem parę dni nic. Wiadomo, że poziom podnosi się przez wystąpienie ciśnienia w układzie i podniesieniu temperatury i dlatego gaśnie po przejechaniu kawałka. Jednakże powinno być tak, że albo płynu jest mało i kontrolka załącza się zawsze na zimnym silniku, albo nie i płyn jest w normie.
Ogólnie płyn jest w normie, ale na zimnym jest w dole znacznika. Płynu dolewałem, ale jest wyciek. Nieduży, bo ubywa mało i oglądając pod maską na dzień dobry mogę się przyczepić trójników idących do parownika ( są mokre, zapocone i noszą ślady płynu - nalot ).
Ta kontrolka nie ma prawa się zapalać, jak trzyma poziom na zimnym silniku i płynu nie ubywa. U mnie na dystansie ponad 250kkm zapaliła się może ze dwa razy. Po uzupełnieniu poziomu był spokój przez długi czas.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2552
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
mam lybre trzy lata i nie wiem (odpukać) co to ta kontrolka...
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Mi raz ta kontrolka łypnęła po wymianie rozrządu. Pewnie płynu za mało mechennik dolał. Po uzupełnieniu chłodnica z wiatraczkiem już się więcej nie wyświetliła.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
A mi kontrolka płynu zaświeca się regularnie. Za każdym razem, gdy wracam z pracy i wjeżdżam na autostradę ciasnym ślimakiem w prawo. Widać, czujnik jest po prawej stronie zbiornika.
W delcie, pamiętam, był za to z przodu i świeciła się jak samochód stał albo jechał pod górkę, albo... przy ostrym przyśpieszaniu
W delcie, pamiętam, był za to z przodu i świeciła się jak samochód stał albo jechał pod górkę, albo... przy ostrym przyśpieszaniu
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
czujnik czasami się wiesza, zdarza się, bagatelizować nie można ale bez paniki od razu.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Dobra dziś jestem wkur****** na Lybrę
Chciałem zmienić radio z nawi na zwykłe i się nie dało ( szajs i koniec)
Chciałem zmienić radio z nawi na zwykłe i się nie dało ( szajs i koniec)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4424
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Ale to do podmianki jest niesprawne?Wilkin pisze:Dobra dziś jestem wkur****** na Lybrę
Chciałem zmienić radio z nawi na zwykłe i się nie dało ( szajs i koniec)
Czy też sprawne, tylko reszta samochodu nie chce współpracować z przeszczepionym organem?
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 107
- Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Dokładnie na ślimaku w prawo się zapala, ale i podczas jazdy na nim ludzi z fotela wyciąga :p
Płynu ubywa na trójnikach od instalacji LPG, ale wkurza to, że raz zapalam i się zaświeci, a po wyjechaniu za bramę gaśnie i to jest OK, bo poziom się podnosi po nabiciu ciśnienia w układ. Jednakże następne parę dni się nie zapala i tutaj albo jest mało płynu i zapala się za każdym razem na zimnym, bo jest niski poziom ( pomijając kąt pod jakim stoi auto, bo na podwórku zawsze stoję jednakowo ), albo się nie zapala.
Ogólnie jest mało dokładna.
Płynu ubywa na trójnikach od instalacji LPG, ale wkurza to, że raz zapalam i się zaświeci, a po wyjechaniu za bramę gaśnie i to jest OK, bo poziom się podnosi po nabiciu ciśnienia w układ. Jednakże następne parę dni się nie zapala i tutaj albo jest mało płynu i zapala się za każdym razem na zimnym, bo jest niski poziom ( pomijając kąt pod jakim stoi auto, bo na podwórku zawsze stoję jednakowo ), albo się nie zapala.
Ogólnie jest mało dokładna.
Lancia Lybra 2.0 LX
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Niestety ,różnią się i to dość drastycznie przyłączami.Snail pisze:Ale to do podmianki jest niesprawne?Wilkin pisze:Dobra dziś jestem wkur****** na Lybrę
Chciałem zmienić radio z nawi na zwykłe i się nie dało ( szajs i koniec)
Czy też sprawne, tylko reszta samochodu nie chce współpracować z przeszczepionym organem?
Żeby to jeszcze była różnica z 2 - 4 kabli to bym sobie ogarnął , ale jak zobaczyłem 40-ci to sobie darowałem nieprzespanie nocy.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- meqqex
- Klubowicz
- Posty: 2393
- Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
- Skype: pr2em0
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Chojna - ZGR
- Kontakt:
Re: Co Was najbardziej wkurza w Lybrach
Tez myślę nad tym by ics z navi zamienić na ten bez. Mam rozpiskę pinów do icsa z navi i kompletuję rozpiskę do pinów tej bez navi nawet jest poruszony wątek tematyczny. Nie poddawaj się damy radęWilkin pisze:Niestety ,różnią się i to dość drastycznie przyłączami.Snail pisze:Ale to do podmianki jest niesprawne?Wilkin pisze:Dobra dziś jestem wkur****** na Lybrę
Chciałem zmienić radio z nawi na zwykłe i się nie dało ( szajs i koniec)
Czy też sprawne, tylko reszta samochodu nie chce współpracować z przeszczepionym organem?
Żeby to jeszcze była różnica z 2 - 4 kabli to bym sobie ogarnął , ale jak zobaczyłem 40-ci to sobie darowałem nieprzespanie nocy.
TUTAJ zbieram info na temat pinów do ics z navi i bez
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II