Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
gracjan26
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 18 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Otwock

Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?

Post autor: gracjan26 » 02 maja 2007, 21:34

Witam.
Mam zamiar zmienić silnik w swojej Themie 2.8 V6 i teraz pytanie do użytkowników Them jaki silnik najlepiej wybrać który jest w tym modelu najmniej zawodny bo ja mam dość swojego więcej w nim dłubie niż jeżdze. Proszę o porade.
Thema 2.0 V.I.S.
Thema 2.8 V6 k-jetronik
i Kolejna 2.8 V6 full inektion

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?

Post autor: wujek » 02 maja 2007, 21:53

Witam,
To spory zakres przeróbek Cię czeka. Do tej wersji to całe podmaszcze trzeba wymienić. A na jaki motor? Jeżeli trafiłbyś dobry, suchy 2.5TD, z tych wcześniejszych, bez elektroniki to jest szansa (dbając), że i 800kkm przebiegnie. Miałem taki (niestety, zaniedbany), ale przy minus 20st/C zapalał bez problemu i niejedna dwulitrowa benzynówka musiała się pomęczyć, aby dorównać.
Najlepiej poszukać całej, do rozebrania i przełożyć, co trzeba. W przeciwnym przypadku przekładka rozciągnie się, jak guma do majtek.
Drugi w kolejności, niemocny (115KM) to 2.0 8v - prosty osprzęt, dość łatwy w podłączeniu. Dobrze i tanio się zagazowywuje. Ale kupując licz się z koniecznością średniego remontu - panewki, pompa olejowa i głowica. Chyba, że coś dobrego trafisz.
A zakres zmian? Jak na wstępie - układ chłodzenia, elektryka, skrzynia biegów. Reszty nie jestem pewien, ale półośki też chyba polecą.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
gracjan26
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 18 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Otwock

Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?

Post autor: gracjan26 » 02 maja 2007, 23:20

Wspomniałeś cos o remoncie pompy olejowej nie mam pojęcia jak to u siebie zrobić a z tym mam największe problemy ciągły brak ciśnienia oleju po nagrzaniu silnika jak odpalam na zimnym ma 3 bar na desce a jak złapie temperaturę to spada do 0 bar czasem się pojawi czasem znika ale w upale stoi niewiele wyżej niż 0.5 bar i to mój największy problem tego silnika.
Thema 2.0 V.I.S.
Thema 2.8 V6 k-jetronik
i Kolejna 2.8 V6 full inektion

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?

Post autor: bogdan » 05 maja 2007, 10:19

Mam dwie 3.0V6 i nie powiem, są awariiie 8O mimo to polecił bym szmer V6-i
TYLKO L A N C I A

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?

Post autor: grzole » 05 maja 2007, 18:37

"wujek" pisze: Drugi w kolejności, niemocny (115KM) to 2.0 8v - prosty osprzęt, dość łatwy w podłączeniu. Dobrze i tanio się zagazowywuje. Ale kupując licz się z koniecznością średniego remontu - panewki, pompa olejowa i głowica. Chyba, że coś dobrego trafisz.
Taki silnik sprzedawał niedawno PrezesJM. Był, z tego co pamiętam, po fachowej kapitalce i to z małym przebiegiem ponaprawczym. Warto napisać do Głównego Elektronika Forum w tej sprawie - kwestię swapu silnika ma w małym palcu czego dowodem jest to, że ten silnik 2.0 8v był u niego zamontowany w .... Kappie.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?

Post autor: prezesjm » 05 maja 2007, 19:27

"grzole" pisze:ten silnik 2.0 8v był u niego zamontowany w .... Kappie.
hehe i jest nadal, zbyt dużo zajęć i V6 nadal czeka w garażu, bałem się na ostatnią chwilę rozgrzebać auto bo na zlot to bym musiał Alfą przyjechać jak by coś poszło nie tak. Tak więc na zlocie będę jeszcze 8V :cry:


Co do tematu to awaryjność silnika a awaryjność osprzętu to różne bajki. Śmiem twierdzić że z racji prostej wiązki silnikowej to słabsza 16V (ta bez VIS) chyba była najmniej kłopotliwa. Mało połączeń - mało miejsc potencjalnej awarii.

Awatar użytkownika
gracjan26
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 18 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Otwock

Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?

Post autor: gracjan26 » 05 maja 2007, 21:58

Pojawił mi się kolejny kłopot miałem zlokalizować przeciek wody do oleju i naprawa posunęła się do całkowitej rozbiórki silnika i jak zwykle panewki na tłokach 1 i 4 najdalej odsuniętych od pompy są w nienajlepszym stanie co gorsza silnik kilkakrotnie był naprawiany i mam 2 rodzaje kółek od wałków takie same są w volvo 760 jak i praktycznie cały silnik. Po przegrzebaniu części z poprzednich napraw znalazłem kółka od wałków i co się okazuje pierwsze kółko to oryginalne które było tu gdy ją kupiłem zadziwiło mnie gdy przyłożyłem je tego co było obecnie na silniku prawdopodobnie od volvo to od lancy wygląda jakby było dorabiane i przesunięty punkt o 2 żeby i zęby się dokładnie nie zgrywają poza tym głowica wygląda jakby miała rozwiercany do lot powietrza.

Czy ktoś się spotkał z czymś takim w swojej V6?.

Moja jest od nowości ospojlerowana i sadze ze te przesunięcia są wykonane przez firmę tungową.
Thema 2.0 V.I.S.
Thema 2.8 V6 k-jetronik
i Kolejna 2.8 V6 full inektion

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?

Post autor: wujek » 15 maja 2007, 13:33

Witam,
Jest coś, co może posłużyć do odbudowy Themy kliknij.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?

Post autor: mario09 » 16 maja 2007, 15:55

"wujek" pisze:Witam,
Jest coś, co może posłużyć do odbudowy Themy kliknij.
Pozdrawiam
Wujku, przeciez sam wiesz, ze ten silnik raz "dotekniety" juz nigdy nie bedzie dobrze chodzil.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
gracjan26
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 18 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Otwock

Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?

Post autor: gracjan26 » 18 maja 2007, 0:40

Teraz już mam kłopot V6 z głowy po zorientowaniu się za częściami minimalny remont po rozebraniu całego silnika wyniósł by mnie 1500 zł a ze się trafiła na allegro za 1500 zł cała Trema 2.0 V.I.S i to poruszająca się z tym ze ma wywalony piszczący Amor z tyłu i kilka innych defektów.
Thema 2.0 V.I.S.
Thema 2.8 V6 k-jetronik
i Kolejna 2.8 V6 full inektion

ODPOWIEDZ

Wróć do „Thema/Thema SW”