Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Moderator: stabraf

R0man0
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2014, 23:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów

Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: R0man0 » 17 paź 2014, 0:10

Witam koledzy,



mam okazję kupić wg mnie fajną Themę z 2.0 Turbo 177KM (oznaczenie silnika macie w tytule) za śmieszne pieniądze od wujka mojego dobrego kolegi.
Lancia ma przejechane ok 105 tysięcy kilometrów.
Samochód głównie stał/stoi i do zrobienia są hamulce, amortyzatory, sprzęgło no i oczywiście odświeżenie silnika, przydałoby się pewnie zajrzeć do turbosprężarki i ogólnie tchnąć w Theme drugie życie.
Samochód jest dość rzadki i myślę, że warty opieki, szczególnie za tak niską cenę i z w miarę pewnego źródła.
Ja się na Lanciach nie bardzo znam (przynajmniej jak na razie) więc proszę o pomoc i Wasze opinie co do mojego pomysłu.
Już raz (kilka miesięcy temu) jeździłem i oglądałem tą Lancię, ale bardziej z ciekawości i przy okazji, lecz teraz myślę poważnie nad kupnem. W sobotę pojadę wraz z kolegą zobaczyć Themę raz jeszcze. Na co zwrócić uwagę przy oględzinach i jeździe próbnej?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i zachęcam do dyskusji. Będę na bieżąco odpowiadał.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: Cromik » 17 paź 2014, 10:16

zwróć uwagę na blacharkę. Progi, tylne nadkola.
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

R0man0
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2014, 23:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: R0man0 » 17 paź 2014, 10:43

Znam ten temat. Zwrócę uwagę oczywiście. A na co zwrócić uwagę w silniku? Jest tam jakaś bolączka w Themie?

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: Lukasz_TG » 17 paź 2014, 11:57

Tak jak pisał Cromik, do tego sprawdzić podłoge bagażnika. Ogólnie musi być w stanie oryginalnym, niezniszczona bez braków czegokolwiek. Teraz kupić do Themy jakieś elementy wnętrza, lub inne detale ozdobne ciężka sprawa. Sam silnik jak pali nie stuka to jest ok, turbo jest wieczne. Problem to archaiczny wtrysk paliwa, spalanie min 12 na 100 Po zakupie czeka cię na dobry początek wymiana węzy gumowych pod maską. Rozebranie zawieszenia, całych hamulców.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: Młody_H » 17 paź 2014, 12:15

Thema 100tyś? :lol: Jestem niewierny w tej kwestii. :lol:

Themcie to fajne autka, czołgi można powiedzieć bo naprawdę trzeba się postarać by to zabić. Niestety wersje turbo, mające 20 lat były na 100% katowane (tanie, szybkie i turbo) i są jak rosyjska ruletka.

Silnik lubi gubić olej z każdej najmniejszej uszczelki jak ktoś składał to w pośpiechu. Bonusowo jeśli pasek rozrządu nie był długo wymieniany tłok z zaworem może się spotkać. Jak chcesz się dowiedzieć z obiektywnego źródła- włącz zapłon, kopnij pięć razy do dechy gaz i licz mrugnięcia - kody błędów powinny gdzieś być rozpisane na forum.

P.S.
To ja cztery razy wystawiałem temat "części Thema" i w końcu miesiąc temu wyrzuciłem większość plastików i innych duperel na śmietnik bo pies z kulawą nogą się nie zainteresował. :roll: Jak szukasz czegoś konkretnie to rzuć PW, może jeszcze gdzieś się kurzy.
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: Lukasz_TG » 17 paź 2014, 12:38

Niestety błedów nie da sie w tym wtrysku odczytać. W mojej ocenie żeby taką Theme użytkować na co dzień to w pierwszej kolejności należy wymienić cały wtrysk na coś normalnego np z Kappy czy Fiata Coupe.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

R0man0
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2014, 23:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: R0man0 » 17 paź 2014, 12:49

Chodzi o zmniejszenie spalania przy wymianie wtrysku?

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: Lukasz_TG » 17 paź 2014, 12:54

Chodzi o zmniejszenie spalania, lepszą prace silnika oraz brak problemów.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

R0man0
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2014, 23:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: R0man0 » 17 paź 2014, 12:57

Spalanie przy spokojnej jeździe (do 2 tysięcy obr/min) to nadal będzie ok. 12l/100?

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: Lukasz_TG » 17 paź 2014, 13:08

Te silniki nie znoszą jazdy w zakresie 2000 obr 3000 to minimum. Każda benzyna turbo tak ma przy 2000 obr turbo nie ładuje niski stopień sprężania powoduje to, że w takich warunkach wtrysk podaje więcej paliwa. W przypadku tego starego wtrysku część paliwa ląduje w wydechu.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

R0man0
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2014, 23:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: R0man0 » 17 paź 2014, 13:11

Aa, rozumiem. Więc jakie spalanie będzie przy tych 3000obr/min?

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: Lukasz_TG » 17 paź 2014, 13:15

Minimum 12, ale tym się nie przejmuj wtrysk zmieniasz i wszystko. Liczy się stan ogólny auta, detale, stan środka.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

R0man0
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2014, 23:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: R0man0 » 17 paź 2014, 13:26

Lancia stoi u wujka dobrego kumpla tak jak już wspomniałem. Stoi to dobre określenie, bo samochód praktycznie nie jest użytkowany. Jeśli wnętrze będzie w miarę ładne, karoseria bez jakiejś większej korozji to brać? Cena to jest ok. 3 tysiące z racji tego, że trzeba wymienić hamulce, zawieszenie pływa i sprzęgło łapie już na samej końcówce.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: Lukasz_TG » 17 paź 2014, 13:35

Jak masz warunki, będziesz robił sam, to brać, Thema to w miare prosty sprzęt w naprawie.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

R0man0
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2014, 23:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: R0man0 » 17 paź 2014, 22:08

Dam znać jutro czy kupiłem, czy nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Thema/Thema SW”