Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: Cromik » 17 paź 2014, 22:14

tak, czy siak daj jakieś info, może zdjęcia?
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

R0man0
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2014, 23:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: R0man0 » 18 paź 2014, 23:49

Panowie, sprawa wygląda tak jak mówiłem - zawieszenie do wymiany, hamulce też i sprzęgło, ale ja sobie to zrobię.
1. Martwi mnie trochę silnik, bo zaraz po odpaleniu jest cichutko, natomiast, gdy się rozgrzeje to stukają albo zawory, albo popychacze i to dość głośno. W tym silniku są samoregulatory, czy jest tak jak np. w BMW E30, że luz zaworowy się nie kasuje i tak ma klekotać na ciepłym silniku?
2. Następna sprawa to obroty biegu jałowego - na nagrzanym silniku utrzymują się na 1500 obr/min. Czy to wina silniczka krokowego?
3. Ostatnia rzecz to wybieraki skrzyni biegów. Drążek lata na boki i skrzynia biegów nie jest precyzyjna. Zapewne to wina wybieraków. Jaki jest do nich dostęp? Mam nadzieję, że nie trzeba rozkręcać skrzyni żeby je wymienić...

Mam nadzieję na pomoc z Waszej strony. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

R0man0
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2014, 23:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: R0man0 » 19 paź 2014, 0:12

Cromik pisze:tak, czy siak daj jakieś info, może zdjęcia?

Proszę bardzo, oto zdjęcia
http://images.tinypic.pl/i/00587/lzmsnjdlvryx.jpg
http://images.tinypic.pl/i/00587/6ogo7xn6bie5.jpg
http://zapisz.net/images/662_20141018_162313.jpg
http://zapisz.net/images/419_20141018_162327.jpg

Ogólnie samochód trochę zmęczony. Do przepolerowania, wyczyszczenia i umycia, ale to drobnostki :)

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: Wilkin » 19 paź 2014, 0:34

Wg mnie te słabostki stuki wybieraki etc - to ... powiedzmy bzdury przy themie
Skup się na szukaniu rdzy
szczególnie tył ,i głównie podłoga.Np mocowanie wahaczy , uchwyty podnośnika.
Jeśli jest ok - to wygrałeś powiedzmy w lotto - i pierwsze co ja bym zrobił to porządna konserwacja podwozia ;)
Z zewnątrz autko super (po zdjęciach)
Czarna kropa na buzi blondynki : czerwona :
Reszta okaże się w praniu.
Na tą chwilę musisz być świadomy - że te autka nie mają popytu i ich cena nie współgra z tym co w nią włożysz na początek i podczas eksploatacji.
Jak będzie dalej czas pokaże- bo przez to powyżej praktycznie nie występują na naszych drogach.
Na tą chwilę kupujesz auto wyjątkowe - super wykonane, na super materiałach i wiekowe
W tym trzeba się zakochać - albo odpuścić.
Wybór należy do Ciebie ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

R0man0
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2014, 23:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: R0man0 » 19 paź 2014, 1:02

Rozumiem, rozumiem. Trudno się teraz zakochać podczas jazdy ponieważ samochód pływa i prowadzi się na razie mizernie, aczkolwiek dla wnętrza idzie się pokroić, jest nieziemskie. Co do rzadkości tego samochodu to jak najbardziej się zgadzam. Spód Themy muszę zobaczyć, bo jak na razie nie miałem okazji tego uczynić. A co do wyjątkowości samochodu to zgadzam się w 100%, ma w sobie coś ten samochód - wystarczy na niego chwilę popatrzeć.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: Wilkin » 19 paź 2014, 1:08

No widzisz - już się zakochałeś ;) Nie przejmuj się nie jesteś sam :P
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

R0man0
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2014, 23:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: R0man0 » 19 paź 2014, 1:20

Coś w tym jest, Wilkin.
Ponawiam pytania, bo nie dają mi spokoju te stuki spod pokrywy zaworów.
1. Martwi mnie trochę silnik, bo zaraz po odpaleniu jest cichutko, natomiast, gdy się rozgrzeje to stukają albo zawory, albo popychacze i to dość głośno. W tym silniku są samoregulatory, czy jest tak jak np. w BMW E30, że luz zaworowy się nie kasuje i tak ma klekotać na ciepłym silniku?
2. Następna sprawa to obroty biegu jałowego - na nagrzanym silniku utrzymują się na 1500 obr/min. Czy to wina silniczka krokowego?
3. Ostatnia rzecz to wybieraki skrzyni biegów. Drążek lata na boki i skrzynia biegów nie jest precyzyjna. Zapewne to wina wybieraków. Jaki jest do nich dostęp? Mam nadzieję, że nie trzeba rozkręcać skrzyni żeby je wymienić...

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: rob_76 » 19 paź 2014, 1:41

Witaj
Ad. 2 - Może to tylko "trafiony" czujnik temperatury silnika? Po rozgrzaniu cieczy chłodzącej powinien dać sygnał do ECU w celu zubożenia mieszanki, a co za tym idzie, obniżenia obrotów biegu jałowego...
Co do reszty - nie jestem specjalistą od Themy - nie będę zgadywał...
Pzdr.
R.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

R0man0
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2014, 23:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: R0man0 » 19 paź 2014, 1:45

Dziękuję za odpowiedź. Jeśli nabędę ową Themę, czujnik, o którym mowa powyżej na pewno zostanie wymieniony, a nóż pomoże. :-)

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: vanisch » 19 paź 2014, 10:03

A przy dodaniu gazu stukanie się nasila? To na pewno nie panewka? ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

R0man0
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2014, 23:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: R0man0 » 19 paź 2014, 10:21

Nie, nie, to nie panewka. Aż tak głośno nie stuka. :-) To pod pokrywą zaworów stuka.

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: Cromik » 19 paź 2014, 10:24

Wygląda ładnie. Plus to otwierany dach, jak przednie siedzenia wyglądają pod szmatkami? Środek, mówisz że robi wrażenie, a to wersja w sumie taka nawet bym powiedział, że biedna :lol: ;)
Jak po rozgrzaniu ma podwyższone obroty to czujnik temp do wymiany, to na wstępie. Koszt od 20 zł za zamiennik do 90 za oryginał.
mechanizm zmiany biegów zaczyna się pod gałką biegów, idą do skrzyni dwie prowadnice. Od góry skrzyni masz czarną zdejmowaną pokrywę.Pod nią wybierak w skrzyni. Wg mnie masz jedną prowadnicę odkręconą, albo w ostateczności wyrobiona gumę. Z tym że tak na prawdę tam nie ma się co zepsuć, więc obstawiam, że jednak jest rozkręcone. Jest to widoczne wszystko od dołu np. z kanału, reszta w górnej części skrzyni. Dostęp jest prosty i łatwy do wszystkiego.
Odnośnie stukania, to pewnie luzy do ustawienia. Mariusz91 ostatnio w 2.0 16V turbo grzebał ;) poza tym jak to stoi długo, to polecam olej wymienić ;)
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

R0man0
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 paź 2014, 23:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: R0man0 » 19 paź 2014, 11:17

Siedzenia pod szmatkami są zmechacone i jest jedno przetarcie od kierowcy, do ogarnięcia lub do wymiany całe siedzenia i już, nie ma tragedii. Tak, samochód stał i na pewno silnik jest do odświeżenia, ale to drobiazgi. Dla mnie środek robi wrażenie, bo przesiadłem się z Hondy Civic IV generacji z 1991. :-)

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: Cromik » 19 paź 2014, 11:35

a to jak z tego typu auta, to faktycznie jest przeskok ;)
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Thema 2.0T 834 C1.246 - do ocalenia?

Post autor: Renegat... » 19 paź 2014, 11:43

Na panewke łatwo się nabrać. Przyjrzyj się obrotom, byc może przy mniejszych obrotach auto miało zbyt małe ciśnienie oleju i ktoś celowo zwiększył obroty biegu jałowego, ale może to być też czujnik temperatury do ecu. Panewke stukającą najlepiej słuchac przy 2 tys obrotów (mowa oczywiscie o panewkach korbowodowych) Zwróć uwage na olej, dobrze by było go na maxa.
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Thema/Thema SW”